Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

FritskePhilips wrote: 20 Nov 2020, 18:14
Juancho wrote: 20 Nov 2020, 12:42 Benieuwd of Gakpo en Obispo dan ook gelijk bijtekenen zoals @FritskePhilips (?) toch aangaf gehoord te hebben?
Niet dus. Zal de komende weken eens kijken of ik nog eens kan peilen bij de beste man.

Vraag mezelf nu vooral af of één van de twee niet bij zal gaan tekenen. Maar goed, eerst maar eens checken.

Wel een gemiste marketingkans, als ze straks toch allemaal bijtekenen.
Qua marketing komt PSV bij een verlenging van alle drie de spelers in het nieuws. Als de spelers meer dan naar behoren presteren op het hoogst mogelijk niveau en uit eigen jeugd komen, dan lijkt mij dat de beste marketing.

[mention]FritskePhilips[/mention] kun jij mij uitleggen waarom juist het verlengen van drie jeugdspelers op een moment een enorme marketingkans zou zijn geweest voor PSV/de academy? Hoezou dit hogere transfersommen in de toekomst gaan genereren?
ShovingNE2
Site Admin

Omdat 3 spelers buiten Nederland veel eerder nieuws is dan slechts 1 speler, dat gebeurt dagelijks door heel Europa en is geen nieuws. Drie spelers van F naar A-selectie die tegelijk bijtekenen, waarvan er twee een vaste basisplaats hebben, is gewoon nieuws buiten de grenzen. Binnen Nederland maakt het geen fuck uit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Mee eens. Drie keer een licht nieuwsberichtje of één keer een zwaar nieuwsbericht... Ik neig ook naar dat tweede.
Ex unitate vires
FritskePhilips
Nationale topspeler

Voormalig KG wrote: 22 Nov 2020, 09:05 @FritskePhilips kun jij mij uitleggen waarom juist het verlengen van drie jeugdspelers op een moment een enorme marketingkans zou zijn geweest voor PSV/de academy? Hoezou dit hogere transfersommen in de toekomst gaan genereren?
Allereerst omdat het echt exceptioneel is dat 3 spelers die vanaf 8 jarige leeftijd instromen in de academy het nu tot volwaardige selectiespelers schoppen en de gehele academy dus hebben doorlopen.

Ten tweede om de kansen te benadrukken die PSV dergelijke spelers geeft om door toe groeien tot volwaardige selectiespelers met veel speelminuten.

Een slimme marketeer zou dit uitbuiten, aangezien dit een unicum is waarmee je op zijn Amsterdams kunt roepen hoe goed deze academy dan wel niet is.

Dit kan weer tot gevolg hebben dat we vaker met een 'Madueke-scenario' te maken krijgen, waarbij jeugdspelers sneller overwegen om in/over te stappen naar de academy. Door de aanwezigheid van goede trainers binnen alle leeftijdscategorieën en doorgroeimogelijkheden naar het eerste elftal.

Ten slotte, door herhaaldelijke exposure mbt de kwaliteit van de academy icm de doorgroeimogelijkheden en vooruitzicht op speelminuten in het eerste elftal groeit naamsbekendheid van zowel club als academy en kom je sneller in de Ajax-flow.

Daarmee bedoel ik; overmatige compensatie voor spelers uit de academy, ongeacht of ze nu aanhaken op niveau of niet.

Nutshell. But the ideal oppertunity was this.
Joosth
Vaste waarde in elftal

Ik vind het mooi dat Texe erin staat maar staat verdedigend toch vaak verkeerd te dekken of loopt verkeerd. Hierdoor ontstond er regelmatig gevaar van de kant van PAOK, wat dat betreft zie je gewoon dat hij een rechtsback is.
In de winterstop toch liever een echte centrale verdediger erbij!
Ykhim
Lid scoutingsteam

Hij heeft daarentegen ook heel veel dingen goed gedaan. Speelde in de tweede helft ook buitengewoon volwassen, sober ook: geen onzin, gewoon je duel winnen en de bal naar het juiste poppetje spelen.
nilssonH
Moderator

Tomm
Vedette

Hij volgt wel een topper op zeg!
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Teze doet het prima, hij ontwikkeld zich sterk. Ik zie liever een vervanger komen voor Boscagli

Tomm wrote: 27 Nov 2020, 00:01 Hij volgt wel een topper op zeg!
Al jaren een vaste waarde in Lyon..
Ren Höek
Vedette

Hij begon waardeloos en hij ging na zijn herstel in de 1e helft nog een keer flink in de fout bij die counter met 4 man van PAOK, maar in de 2e helft was hij echt heel goed. Zowel verdedigend als in balbezit.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Even voor Teze opnemen.
Op rechtsback kan hij ook prima uit de voeten.
Alleen hij werd weinig gezocht en als hij de bal kreeg dan was er eigenlijk geen mogelijkheid of beweging voor of naast hem.
Waardoor hij weinig kon klaar spelen. Verdedigend is hij niet in problemen gekomen en over links kwam Sparta er niet door.

In een goed draaiend team kan hij prima ook als rechtsback functioneren.
Robson de Souza
Vedette

Voormalig KG wrote: 29 Nov 2020, 22:24 Even voor Teze opnemen.
Op rechtsback kan hij ook prima uit de voeten.
Alleen hij werd weinig gezocht en als hij de bal kreeg dan was er eigenlijk geen mogelijkheid of beweging voor of naast hem.
Waardoor hij weinig kon klaar spelen. Verdedigend is hij niet in problemen gekomen en over links kwam Sparta er niet door.

In een goed draaiend team kan hij prima ook als rechtsback functioneren.
Helemaal eens. Voor de spelers die wel redelijk speelden waren de medespelers niet goed genoeg. Veel te weinig goede beweging, stomme keuzes. In een elftal met meer vaste spelers (zeker voorin) had hij het veel beter gedaan, daar ben ik van overtuigd. Overigens viel gisteren wederom zijn verdedigende kwaliteit op. Hij wint letterlijk al zijn duels lijkt het wel!
ComeOnPSV
Vedette

Het is prima als rechtsback.
Ik zie hem wel liever al centrale verdediger doorgroeien.
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Opnieuw een sterke pot, onze beste CV naar mijn mening.
tijn0

GOATZE wrote: 03 Dec 2020, 23:05 Opnieuw een sterke pot, onze beste CV naar mijn mening.
Vind ik lastig. Boscagli weet ook wel slim uit de spannende momenten te blijven. Tenminste, ik heb niet bewust op de spelers individueel gelet, maar volgens mij is hij helemaal niet in de problemen geweest, wat ook eigen verdienste kan zijn.

Wat knap was van Teze, was dat hij op rechtsback moet en gewoon heel sterk schakelde. Paar hele mooie ingrepen.
Massimo
Legende

Goed gespeeld. Wat ik wel een aandachtspuntje van hem blijf vinden is dat zodra een tegenstander met wat ruimte is dat hij nog te veel de neiging heeft om achteruit te gaan lopen.
Robson de Souza
Vedette

Ik vind hem in de duels zo sterk, hij wint praktisch al zijn duels.
Thoresen
Nationale topspeler

Onderbelicht, maar draait tot nu toe een degelijk seizoen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Ontwikkelt zich fantastisch. Soldado is natuurlijk geen slechte spits, dus blij dat hij het samen met Ollie ook tegen hem heeft laten zien.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Thoresen wrote: 04 Dec 2020, 10:10 Onderbelicht, maar draait tot nu toe een degelijk seizoen.
Vorig jaar vrijwel niets gespeeld en enkel als rechtsback, dit jaar sinds de eerste training basisspeler als CV geworden en er niet meer vrijwillig uit geweest. Hij blijft fier overeind en wint veel grond duels en kan door de lucht nog iets verbeteren.

Ik heb het vaker gezegd maar als hij een getalenteerde 19 jarige Braziliaan was met een prijskaartje van 10 miljoen om zijn nek en rugnummer 3 op zijn shirt dan was hij al anders benaderd dan nu. Mensen lijken nog steeds die jeugdspeler te zien die af en toe leuk meedoet. Ga maar eens na hoeveel fouten hij dit jaar eigenlijk heeft gemaakt.

Een spectaculaire ontwikkeling en een geweldig seizoen tot nu toe.
PSV90
Nationale topspeler

Vind ons centrum met name sterk zolang we echt het spel van Schmidt spelen en heel hoog staan. Teze is inderdaad echt sterk in de duels en verder degelijk en Boscagli met name op voetballend en tactisch vlak. Zodra we wat meer worden teruggedrongen (meestal zodra vermoeidheid toeslaat) zijn we toch wel kwetsbaar vind ik. Maar dat komt niet alleen op het conto van ons centrum.
Momfer
Vaste waarde in elftal

11 Sir Tinus wrote: 04 Dec 2020, 10:21
Thoresen wrote: 04 Dec 2020, 10:10 Onderbelicht, maar draait tot nu toe een degelijk seizoen.
Vorig jaar vrijwel niets gespeeld en enkel als rechtsback, dit jaar sinds de eerste training basisspeler als CV geworden en er niet meer vrijwillig uit geweest. Hij blijft fier overeind en wint veel grond duels en kan door de lucht nog iets verbeteren.

Ik heb het vaker gezegd maar als hij een getalenteerde 19 jarige Braziliaan was met een prijskaartje van 10 miljoen om zijn nek en rugnummer 3 op zijn shirt dan was hij al anders benaderd dan nu. Mensen lijken nog steeds die jeugdspeler te zien die af en toe leuk meedoet. Ga maar eens na hoeveel fouten hij dit jaar eigenlijk heeft gemaakt.

Een spectaculaire ontwikkeling en een geweldig seizoen tot nu toe.
Ongelooflijk eigenlijk ja. Als je dat vergelijkt met de Braziliaan die we wel gehaald hebben en in Jong speelt ;) .
Ik had eerlijk gezegd niet echt meer verwacht dat ie het uberhaupt ging redden bij PSV en nu dit. Voor verdedigers gaat het over het algemeen ook wel wat geleidelijker allemaal dus zo gek is het misschien ook weer niet dat ie pas op zijn 21e doorbreekt maar aan de andere kant kan ik me ook niet herinneren dat het echt een toptalent was in de jeugd.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op het begin ook steeds zat te wachten op de fout.. Op de een of andere manier ga je daar toch vanuit maar het is echt een stoicijnse baas.
nilssonH
Moderator

Het is wel echt knap hoor. Twee jaar lang al bij de selectie, maar nooit echt een kans gehad. In zijn invalbeurten hiervoor ook erg wisselvallig, waardoor hij zelfs al afgeschreven leek. Maar dan nu onder een nieuwe trainer vanaf minuut 1 zo gedecideerd en gefocust zijn om je kans te krijgen, en hem vervolgens met beide handen aangrijpen. Echt complimenten.
ComeOnPSV
Vedette

Jordan valt tot nu toe nog helemaal niet op.

Dat is eigenlijk waanzinnig goed, als een verdediger niet opvalt doet hij in ieder geval dingen niet fout.
Bij dat penaltymoment gisteren zag hij er slecht uit, maar voor de rest speelde hij een geweldige wedstrijd. Hulde Jordan Hulde!
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Als ie bij Ajax speelde zat ie al bij het Nederlands elftal. Net als Gakpo overigens.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Post Reply