Precies dit inderdaad.Josef Dettelbacher wrote: ↑23 Jul 2021, 10:30 Maar jongens, zeg eens eerlijk. Als PSV op zoek zou zijn naar een middenvelder, en we konden Pablo Rosario kopen voor 10 miljoen.. wie hier zou dan zeggen "DOEN!!"?
John de Jong
-
- Vaste waarde in elftal
- Clubvoorkeur: PSV
- Ardbeg
- Mister PSV
Inderdaad. Als Botman voor 8 miljoen naar Lille gaat, kan dit ook.
-
- Talent
-
- Vaste waarde in elftal
Tja dat zeiden de Stuttgart fans waarschijnlijk ook over Baumgartl destijds. Toch was er een club zo gek.Josef Dettelbacher wrote: ↑23 Jul 2021, 10:30 Maar jongens, zeg eens eerlijk. Als PSV op zoek zou zijn naar een middenvelder, en we konden Pablo Rosario kopen voor 10 miljoen.. wie hier zou dan zeggen "DOEN!!"?
Wij hebben Rosario niet (meer) nodig, andere clubs mogelijk wel zo'n speler. Ik zou Bruma ook niet voor 6 miljoen kopen, toch probeert PSV een dergelijk bedrag te krijgen als ik de berichten mag geloven. En dat is een al volledig opgegeven speler uit de selectie, niet een speler die afgelopen seizoenen gewoon zijn waarde heeft gehad en basisspeler is geweest. Het is altijd makkelijk om als supporter van een club waar een speler overbodig is geworden te roepen dat een speler niks meer waard is (of hooguit een karig bedrag). Dat vind ik niet terecht.
-
- Nationale topspeler
Denk wel dat Rosario bij een middenmoter/subtopper prima kan meedraaien en zelfs uit kan blinken als stofzuiger hoor. Bezit een aantal specifieke kwaliteiten die bij een club die niet altijd 70% balbezit heeft veel beter naar voren komen. Zie hem wel slagen bij Nice of anders bijvoorbeeld een Italiaanse middenmoter.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Het blijft een vreemde situatie... zolang onbetwiste basis, zelfs kernspeler van het team, maar blijkbaar nergens anders opgevallen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik vraag me dat wel af hoor. Deze spelers in deze prijsklasse gaan vaak pas als een geinteresseerde club een grotere transfer heeft gedaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Het werkt wat mij betreft twee kanten op. We zien Rosario al een paar seizoenen pieken in de voorbereiding, om vervolgens steeds slechter te gaan voetballen. Deze voorbereiding lijkt ie zelfs buiten de boot te vallen. We kunnen dus met z'n allen concluderen dat Rosario gewoon niet goed genoeg is voor de basis met de huidige standaard.Demenkovets wrote: ↑23 Jul 2021, 10:47Tja dat zeiden de Stuttgart fans waarschijnlijk ook over Baumgartl destijds. Toch was er een club zo gek.Josef Dettelbacher wrote: ↑23 Jul 2021, 10:30 Maar jongens, zeg eens eerlijk. Als PSV op zoek zou zijn naar een middenvelder, en we konden Pablo Rosario kopen voor 10 miljoen.. wie hier zou dan zeggen "DOEN!!"?
Wij hebben Rosario niet (meer) nodig, andere clubs mogelijk wel zo'n speler. Ik zou Bruma ook niet voor 6 miljoen kopen, toch probeert PSV een dergelijk bedrag te krijgen als ik de berichten mag geloven. En dat is een al volledig opgegeven speler uit de selectie, niet een speler die afgelopen seizoenen gewoon zijn waarde heeft gehad en basisspeler is geweest. Het is altijd makkelijk om als supporter van een club waar een speler overbodig is geworden te roepen dat een speler niks meer waard is (of hooguit een karig bedrag). Dat vind ik niet terecht.
Het idee dat een club 10+ miljoen op tafel zou moeten leggen, is dus alleen maar gebaseerd op het feit dat andere TDs en JdJ zelf in het verleden zo gek waren om dit voor een speler neer te leggen. Maar, cruciaal in dit verhaal is dus dat je een gek nodig hebt. En als die niet komt, kun je dat JdJ als verkopende partij niet verwijten.
Pablito heeft bij vlagen laten zien dat hij een hele hoge piek heeft. Was het structureel dat niveau, dan had ie nu in de Europese top gespeeld. Het is echter maar een paar wedstrijden ieder jaar, en daar kun je als club gewoon niet op bouwen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
En ineens wordt een bedrag van 10+ genoemd. Waar komt dat vandaan? Net als die 5? Sommige mensen goochelen met bedragen of het om centjes voor de kinderspaarpot gaat. Ja, ik weet dat het een suggestie, wild guess, is. Maar zo gaan dingen dus een eigen leven leiden. Enfin, de meesten zullen dat wel op de juiste waarde weten te schatten
-
- Talent
Als die 30 miljoen bruto is dan hebben we ons weer laten afschepen.
Dan hebben we voor onze beste speler, Nederlands talent, international waar topclubs achteraan zaten met een lang contract een schrijntje overgehouden.
Het is niet passend om een speler voor dit bedrag te laten gaan.
We worden zo helemaal uitgehold.
Dan hebben we voor onze beste speler, Nederlands talent, international waar topclubs achteraan zaten met een lang contract een schrijntje overgehouden.
-
- Legende
Als je niet leest, dan lijkt het inderdaad of mensen met getallen strooien.psvgouda wrote: ↑23 Jul 2021, 11:24 En ineens wordt een bedrag van 10+ genoemd. Waar komt dat vandaan? Net als die 5? Sommige mensen goochelen met bedragen of het om centjes voor de kinderspaarpot gaat. Ja, ik weet dat het een suggestie, wild guess, is. Maar zo gaan dingen dus een eigen leven leiden. Enfin, de meesten zullen dat wel op de juiste waarde weten te schatten
In mijn geval ga ik gewoon in op de eerder genoemde 5, en zeg ik dat ik 10 al niet meer realistisch vind. Komt Hans Kazan niet aan te pas hoor.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Uitgehold niet want ook al vertrekken Dumfries Malen en Rosario voor bodemprijzen, de basis ligt er al en lijkt zelfs sterker als met die 3 erbij. Dat is ook meteen de kunst van het TD vak om spelers kwalitatief op te vangen voordat ze verkocht zijn. Als je een zak met geld hebt weet tegenwoordig iedereen wat je hebt ontvangen en dan worden nieuwe spelers ook duurder.
Als Dortmund nu 130 miljoen vangt voor Haaland en ze komen naar Brands om Richarlison op te pikken dan krijgen ze de vraagprijs + 20 miljoen te horen.
Als Dortmund nu 130 miljoen vangt voor Haaland en ze komen naar Brands om Richarlison op te pikken dan krijgen ze de vraagprijs + 20 miljoen te horen.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Dat lijkt idd het geval, ja. Collectief vs. elf individuen. Al is het zeker niet zo extreem zwart-wit, er lijkt nu meer een team te staan. Maar het is nog vroeg. Ben benieuwd, moet zoals iemand gisteren in een topic al opmerkte: na Gullit weten wij allemaal wat is gebeurd… zonder dat 1:1 te willen vergelijken11 Sir Tinus wrote: ↑23 Jul 2021, 11:40 Uitgehold niet want ook al vertrekken Dumfries Malen en Rosario voor bodemprijzen, de basis ligt er al en lijkt zelfs sterker als met die 3 erbij.
-
- Bankzitter
Heeft pas geleden zijn contract verlengd, als hij weg had gewild dan had hij dat beter niet gedaan.
-
- Vedette
Ik denk dat we ook individueel al sterker zijn dan vorig seizoen.
Achterin zijn we Dumfries kwijt, maar Mwene lijkt vooralsnog een degelijke vervanger, en Ramalho is gewoon een klasse beter dan Teze.
Op het middenveld hebben we Van Ginkel er nu vanaf het begin bij, en we hebben Pröpper erbij.
Voorin zijn Gakpo en Madueke een jaar verder in hun ontwikkeling, en Zahavi en Götze zijn er vanaf de eerste minuut van de voorbereiding bij. Malen is natuurlijk een aderlating, maar kan best opgevangen worden door deze 4. Er zal voorin wel nog iets bij moeten, want achter die 4 basisspelers is het nog wat krapjes.
Tel daarbij op dat er ook qua sfeer/leiderschap wel wat bij lijkt te zijn gekomen in de groep, en ik vind ons nu al beduidend sterker.
En dan komen er hopelijk nog een paar aanwinsten bij.
Achterin zijn we Dumfries kwijt, maar Mwene lijkt vooralsnog een degelijke vervanger, en Ramalho is gewoon een klasse beter dan Teze.
Op het middenveld hebben we Van Ginkel er nu vanaf het begin bij, en we hebben Pröpper erbij.
Voorin zijn Gakpo en Madueke een jaar verder in hun ontwikkeling, en Zahavi en Götze zijn er vanaf de eerste minuut van de voorbereiding bij. Malen is natuurlijk een aderlating, maar kan best opgevangen worden door deze 4. Er zal voorin wel nog iets bij moeten, want achter die 4 basisspelers is het nog wat krapjes.
Tel daarbij op dat er ook qua sfeer/leiderschap wel wat bij lijkt te zijn gekomen in de groep, en ik vind ons nu al beduidend sterker.
En dan komen er hopelijk nog een paar aanwinsten bij.
- trouwepsvfan
- Vedette
Waar baseer je het op dat Ramalho een klasse beter is dan Teze? Met alle respect maar hij is nog 0x getest. Alleen maar oefenpotjes en tegen Galatasaray was er natuurlijk ook 0 tegenstand, en bij de enige gevaarlijke situatie stond hij (net als de anderen overigens) lucht te dekken.
Dus voor die vaststelling vind ik het nog veel te vroeg eigenlijk
Verder kan ik meegaan in je analyse overigens. Met name Zahavi en ook Götze gaan aanvallend beter tot hun recht komen zomer Malen
Verder kan ik meegaan in je analyse overigens. Met name Zahavi en ook Götze gaan aanvallend beter tot hun recht komen zomer Malen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ik heb dat gevoel ook bij Ramalho, ik denk dat hij heel goed in dit systeem past en ben blij met zijn komst. Bovendien wat ik zo links en rechts zie en lees is het open gast die weet wat hij doet.
Persoonlijk denk ik dat Teze een fout heeft gemaakt door aan te geven dat hij liever RB wilt zijn, verdedigend zie ik hem daar graag maar aanvallend was hij altijd nogal matig wat ik zo zag.
Wel vind ik het echt jammer voor Teze dat hij op dit moment buiten de boot dreigt te vallen, maar topsport is af en toe keihard.
Persoonlijk denk ik dat Teze een fout heeft gemaakt door aan te geven dat hij liever RB wilt zijn, verdedigend zie ik hem daar graag maar aanvallend was hij altijd nogal matig wat ik zo zag.
Wel vind ik het echt jammer voor Teze dat hij op dit moment buiten de boot dreigt te vallen, maar topsport is af en toe keihard.
-
- Vedette
Je wordt als PSV-verdediger in 70% van je wedstrijden "niet getest". Belangrijk is dan dat je coachend en opbouwend van toegevoegde waarde bent. Op beide punten scoort Ramalho beduidend beter dan Teze. Daarnaast vind ik dat hij zich uitstekend positioneert in verdedigend opzicht (waardoor het inderdaad lijkt alsof hij niet getest wordt) en hij grijpt gewoon een aantal keer uitstekend in.trouwepsvfan wrote: ↑23 Jul 2021, 12:02 Waar baseer je het op dat Ramalho een klasse beter is dan Teze? Met alle respect maar hij is nog 0x getest. Alleen maar oefenpotjes en tegen Galatasaray was er natuurlijk ook 0 tegenstand, en bij de enige gevaarlijke situatie stond hij (net als de anderen overigens) lucht te dekken.
Dat hij lucht stond te dekken bij de tegengoal is onzin. Hij dekt de pass richting eerste paal af en neemt daardoor geen mannetje op om te dekken, maar wel pas nadat hij zodoende gecoacht en gekeken had dat hij wist dat Boscagli de dekking van Babel voor zijn rekening zou nemen. Dat er uiteindelijk een middenvelder volledig vrij kan inkoppen, kan je Ramalho niet tot nauwelijks kwalijk nemen, vind ik.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Precies dit! Pieter Zwart gaf het in zijn analyse ook aan, Ramalho stond goed, Van Ginkel had twee stappen verder terug moeten doen om die lijn af te schermen.Brael wrote: ↑23 Jul 2021, 12:15Je wordt als PSV-verdediger in 70% van je wedstrijden "niet getest". Belangrijk is dan dat je coachend en opbouwend van toegevoegde waarde bent. Op beide punten scoort Ramalho beduidend beter dan Teze. Daarnaast vind ik dat hij zich uitstekend positioneert in verdedigend opzicht (waardoor het inderdaad lijkt alsof hij niet getest wordt) en hij grijpt gewoon een aantal keer uitstekend in.trouwepsvfan wrote: ↑23 Jul 2021, 12:02 Waar baseer je het op dat Ramalho een klasse beter is dan Teze? Met alle respect maar hij is nog 0x getest. Alleen maar oefenpotjes en tegen Galatasaray was er natuurlijk ook 0 tegenstand, en bij de enige gevaarlijke situatie stond hij (net als de anderen overigens) lucht te dekken.
Dat hij lucht stond te dekken bij de tegengoal is onzin. Hij dekt de pass richting eerste paal af en neemt daardoor geen mannetje op om te dekken, maar wel pas nadat hij zodoende gecoacht en gekeken had dat hij wist dat Boscagli de dekking van Babel voor zijn rekening zou nemen. Dat er uiteindelijk een middenvelder volledig vrij kan inkoppen, kan je Ramalho niet tot nauwelijks kwalijk nemen, vind ik.
-
- Vaste waarde in elftal
Ik vond Ramalho in heel zijn opstelling en acties een verademing achterin. Niet voor niets ook een sterkhouder bij RB Salzburg geweest en men vond het daar zeker spijtig dat hij vertrok. Gaan we nog veel plezier aan beleven. En met die tegengoal had hij niks van doen.
Teze heeft een prima jaar gehad, maar blijft gevoelsmatig voor mij toch nog die jeugdspeler. Vraag blijft een beetje hangen of hij nu echt zo goed was of vooral de meevaller dat hij niet door het ijs gezakt is. Daar zit wel wat verschil tussen. Zie hem overigens liever als CV doorontwikkelen dan als RB.
Teze heeft een prima jaar gehad, maar blijft gevoelsmatig voor mij toch nog die jeugdspeler. Vraag blijft een beetje hangen of hij nu echt zo goed was of vooral de meevaller dat hij niet door het ijs gezakt is. Daar zit wel wat verschil tussen. Zie hem overigens liever als CV doorontwikkelen dan als RB.
-
- Nationale topspeler
35 voor Malen
20 voor Dumfries
10 voor Rosario
Wel grappig ik geef aan dat ik alleen afga op berichten, ik zit niet aan de onderhandelingstafel. Andere trekken die bedragen in twijfel. Prima ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar jullie weten natuurlijk net zo veel of net zo weinig als iedereen die niet direct betrokken is.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja natuurlijk. Jij had zo 45 miljoen uit de markt getrokken natuurlijk. Helemaal uitgehold. Lol.Bamzaaier wrote: ↑23 Jul 2021, 11:27 Als die 30 miljoen bruto is dan hebben we ons weer laten afschepen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen