John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Bamzaaier
Talent
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 23 Jul 2021, 13:05
Bamzaaier wrote: 23 Jul 2021, 11:27 Als die 30 miljoen bruto is dan hebben we ons weer laten afschepen.

Dan hebben we voor onze beste speler, Nederlands talent, international waar topclubs achteraan zaten met een lang contract een schrijntje overgehouden.
Het is niet passend om een speler voor dit bedrag te laten gaan.

We worden zo helemaal uitgehold.
Ja natuurlijk. Jij had zo 45 miljoen uit de markt getrokken natuurlijk. Helemaal uitgehold. Lol.
De intentie uitspreken hem te houden was ook een optie.

Topclubs trokken aan hem. Het WK staat om de hoek toe te kijken. Genoeg redenen niet zo panisch te doen.
Last edited by Bamzaaier on 23 Jul 2021, 13:36, edited 1 time in total.
trouwepsvfan
Vedette

Brael wrote: 23 Jul 2021, 12:15
trouwepsvfan wrote: 23 Jul 2021, 12:02 Waar baseer je het op dat Ramalho een klasse beter is dan Teze? Met alle respect maar hij is nog 0x getest. Alleen maar oefenpotjes en tegen Galatasaray was er natuurlijk ook 0 tegenstand, en bij de enige gevaarlijke situatie stond hij (net als de anderen overigens) lucht te dekken.

Dus voor die vaststelling vind ik het nog veel te vroeg eigenlijk

Verder kan ik meegaan in je analyse overigens. Met name Zahavi en ook Götze gaan aanvallend beter tot hun recht komen zomer Malen
Je wordt als PSV-verdediger in 70% van je wedstrijden "niet getest". Belangrijk is dan dat je coachend en opbouwend van toegevoegde waarde bent. Op beide punten scoort Ramalho beduidend beter dan Teze. Daarnaast vind ik dat hij zich uitstekend positioneert in verdedigend opzicht (waardoor het inderdaad lijkt alsof hij niet getest wordt) en hij grijpt gewoon een aantal keer uitstekend in.

Dat hij lucht stond te dekken bij de tegengoal is onzin. Hij dekt de pass richting eerste paal af en neemt daardoor geen mannetje op om te dekken, maar wel pas nadat hij zodoende gecoacht en gekeken had dat hij wist dat Boscagli de dekking van Babel voor zijn rekening zou nemen. Dat er uiteindelijk een middenvelder volledig vrij kan inkoppen, kan je Ramalho niet tot nauwelijks kwalijk nemen, vind ik.
Natuurlijk is coaching en opbouw belangrijk, maar dat wordt dus ook slechts afgemeten aan een paar oefenpotjes en 1 officiële wedstrijd. Ik vind het gewoon echt nog te vroeg om bepaalde conclusies te trekken. Als hij het in de volgende rondes en de wedstrijden tegen de top 5 van Nederland presteert vind ik het tijd voor zulke conclusies, maargoed.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Josef Dettelbacher
Legende

trouwepsvfan wrote: 23 Jul 2021, 13:36
Brael wrote: 23 Jul 2021, 12:15 Je wordt als PSV-verdediger in 70% van je wedstrijden "niet getest". Belangrijk is dan dat je coachend en opbouwend van toegevoegde waarde bent. Op beide punten scoort Ramalho beduidend beter dan Teze. Daarnaast vind ik dat hij zich uitstekend positioneert in verdedigend opzicht (waardoor het inderdaad lijkt alsof hij niet getest wordt) en hij grijpt gewoon een aantal keer uitstekend in.

Dat hij lucht stond te dekken bij de tegengoal is onzin. Hij dekt de pass richting eerste paal af en neemt daardoor geen mannetje op om te dekken, maar wel pas nadat hij zodoende gecoacht en gekeken had dat hij wist dat Boscagli de dekking van Babel voor zijn rekening zou nemen. Dat er uiteindelijk een middenvelder volledig vrij kan inkoppen, kan je Ramalho niet tot nauwelijks kwalijk nemen, vind ik.
Natuurlijk is coaching en opbouw belangrijk, maar dat wordt dus ook slechts afgemeten aan een paar oefenpotjes en 1 officiële wedstrijd. Ik vind het gewoon echt nog te vroeg om bepaalde conclusies te trekken. Als hij het in de volgende rondes en de wedstrijden tegen de top 5 van Nederland presteert vind ik het tijd voor zulke conclusies, maargoed.
Kom op zeg, deze pagina's lullen zich niet vanzelf vol..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette

trouwepsvfan wrote: 23 Jul 2021, 13:36 Natuurlijk is coaching en opbouw belangrijk, maar dat wordt dus ook slechts afgemeten aan een paar oefenpotjes en 1 officiële wedstrijd. Ik vind het gewoon echt nog te vroeg om bepaalde conclusies te trekken. Als hij het in de volgende rondes en de wedstrijden tegen de top 5 van Nederland presteert vind ik het tijd voor zulke conclusies, maargoed.
Anderzijds, als je net in een nieuw land aankomt en bij een nieuwe club komt te spelen, en je kunt dan al dit niveau op de mat leggen, biedt dat wel veel perspectief.
Zeker omdat hij bij RB Salzburg min of meer hetzelfde bracht, dus geen enkele reden om aan te nemen dat hij dit niveau niet zou kunnen volhouden.
Bamzaaier
Talent

Ik word steeds een beetje wanhopiger.

Nagenoeg enkele speler die John de Jong zelf heeft gehaald, heeft hij goed weten weg te zetten.
Dik 50 miljoen gespendeerd en het meeste speelt niet eens.

Om die gaten op te vullen, moeten we vervolgens zelf opgeleide spelers met goede contracten in deze magere tijden weg doen.

Waar onder Brands (succesvol) steeds werd ingezet op jeugd en jonge spelers halen, is dat beleid nu ook helemaal van tafel. Je hoort niks over gehaalde of aanstormende jeugdspelers.
Het beleid is veel reactiever geworden. Niet duurzaam op deze manier.
Ren Höek
Vedette

Bamzaaier wrote: 23 Jul 2021, 13:47 Ik word steeds een beetje wanhopiger.
Ik ook, door je vele reacties en gebrek aan leesvaardigheid.
Om over de rest maar niet te beginnen.
Last edited by Ren Höek on 23 Jul 2021, 13:49, edited 1 time in total.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
trouwepsvfan
Vedette

Brael wrote: 23 Jul 2021, 13:46
trouwepsvfan wrote: 23 Jul 2021, 13:36 Natuurlijk is coaching en opbouw belangrijk, maar dat wordt dus ook slechts afgemeten aan een paar oefenpotjes en 1 officiële wedstrijd. Ik vind het gewoon echt nog te vroeg om bepaalde conclusies te trekken. Als hij het in de volgende rondes en de wedstrijden tegen de top 5 van Nederland presteert vind ik het tijd voor zulke conclusies, maargoed.
Anderzijds, als je net in een nieuw land aankomt en bij een nieuwe club komt te spelen, en je kunt dan al dit niveau op de mat leggen, biedt dat wel veel perspectief.
Zeker omdat hij bij RB Salzburg min of meer hetzelfde bracht, dus geen enkele reden om aan te nemen dat hij dit niveau niet zou kunnen volhouden.
Ik zeg ook zeker niet dat het geen perspectief biedt, integendeel. Ik ben tot nu toe ook positief. Maar ik vind dat je de prestatie van Teze (die eigenlijk vanuit het niets altijd in de basis stond) vorig seizoen wel een beetje onderschat als je nu al roept dat iemand een klasse beter is. Teze heeft het vorig seizoen ook gewoon heel goed gedaan
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Brael
Vedette

Teze is vooral niet heel erg door de mand gevallen, zoals iemand hierboven treffend omschreef. Verdedigend degelijk, opbouwend matig.
Ramalho heeft gewoon duidelijk meer kwaliteiten, in mijn ogen.
Heruone
Lid scoutingsteam

Alleen Ramalho brengt iets anders t.o.v. Teze. Dat is het punt wat [mention]Brael[/mention] maakt en datgene waar PSV zo naar snakt. Je gaat de oorlog niet winnen met een jeugdspeler die voor het eerst basis speelt en een Franse verdediger van 23 die eigenlijk vorig seizoen ook pas voor het eerst op het hoogste niveau een volledig basis seizoen ging draaien.

Verder mbt Malen. Als het 30 miljoen bruto is, vind ik dat ook aan de lage kant en ben ik persoonlijk ook enorm teleurgesteld. Prikkie is het dan voor Dortmund.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler

Teze was afgelopen seizoen gewoon sterk, alleen blijf je het gevoel houden dat je iets mist. Boscagli idem, maar dat kun je JdJ moeilijk verwijten.

Maar met Ramalho erbij heb je wel iets meer keuze nu, alleen moet ie zich nog maar voor langere periode bewijzen. Het begin mag er wel zijn iig.
Rikkert1234
Vedette

Er wordt ook gesproken over bepaalde bonussen dus het zal 30 miljoen zijn, waarvan 30% naar Mino gaat en nog beetje naar Arsenal en Ajax en de bonussen voor ons zullen wel op rond de 5 miljoen uitkomen.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Geduld…
Bamzaaier
Talent

Rikkert1234 wrote: 23 Jul 2021, 14:07 Er wordt ook gesproken over bepaalde bonussen dus het zal 30 miljoen zijn, waarvan 30% naar Mino gaat en nog beetje naar Arsenal en Ajax en de bonussen voor ons zullen wel op rond de 5 miljoen uitkomen.
Bergwijn, Mo en Lammers ook al teleurstellend met veel gezeik en/of een transferprijs die niet optimaal was.

Heel jammer.
ShovingNE2
Site Admin

Nagenoeg enkele speler die John de Jong zelf heeft gehaald, heeft hij goed weten weg te zetten.

Om die gaten op te vullen, moeten we vervolgens zelf opgeleide spelers met goede contracten in deze magere tijden weg doen.

Waar onder Brands (succesvol) steeds werd ingezet op jeugd en jonge spelers halen, is dat beleid nu ook helemaal van tafel. Je hoort niks over gehaalde of aanstormende jeugdspelers.
Lekker bezig hè? Beetje de boel opnaaien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Momfer
Vaste waarde in elftal

Sancho is iig officieel naar ManU, nu zal het wel snel gaan met Malen.
psvgouda
Vedette

Even een ander geluid: ik word steeds blijer… :D
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

Wat je exact komt zaaien is me niet helemaal duidelijk, net als de posts die je plaatst, zou je wat meer willen letten op enigszins logische zinsbouw?

Ik denk jouw laatste deel over jeugdspelers te begrijpen, maar daarbij kun je direct namen als Delanghe, Oppegård, Fofana, Antonisse, Sambo en Ledezma noemen, en zo zijn er nog meer. Wat is daar niet duurzaam aan?
psvgouda
Vedette

Hij zaait bam, hij zegt het zelf al. Niemand die het ècht begrijpt, wie weet hijzelf ook niet
Josef Dettelbacher
Legende

psvgouda wrote: 23 Jul 2021, 14:23 Hij zaait bam, hij zegt het zelf al. Niemand die het ècht begrijpt, wie weet hijzelf ook niet
Bam is vast dialect voor "paniek".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Robson de Souza
Vedette

Is dit een post van vorig seizoen die nu per ongeluk pas gepost is?
Ardbeg
Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2021, 14:25
psvgouda wrote: 23 Jul 2021, 14:23 Hij zaait bam, hij zegt het zelf al. Niemand die het ècht begrijpt, wie weet hijzelf ook niet
Bam is vast dialect voor "paniek".
Bamzaaien is een gokspelletje.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Waar zouden jullie nog echt willen versterken? Opzich staat er naar mijn mening wel een prima team maar kunnen we sterker worden op de posities 12-16 waardoor spelers als Thomas, mauro en viergever doorschuiven in de pikorde. Stel dat we na verkopen nog iets van 15-20 miljoen hebben om te versterken, waar zien jullie dan graag versterkingen komen?

mij lijkt een betere RB waardoor Mwene de eerste vervanger op rechts wordt een optie. Daarnaast een talentvolle rechtsbuiten die Noni kan vervangen of gaan we daar Doan voor gebruiken? Een spits die Zahavi gaat opvolgen?

Verder lijkt het me dan defensief en op het middenveld wel op orde.
ruuddevil
Legende

Een kopsterke CV (alleen als je echt een topper zou kunnen halen) en een talentvolle spits.
Ailon
Vedette

Heruone wrote: 23 Jul 2021, 13:53 Alleen Ramalho brengt iets anders t.o.v. Teze. Dat is het punt wat @Brael maakt en datgene waar PSV zo naar snakt. Je gaat de oorlog niet winnen met een jeugdspeler die voor het eerst basis speelt en een Franse verdediger van 23 die eigenlijk vorig seizoen ook pas voor het eerst op het hoogste niveau een volledig basis seizoen ging draaien.

Verder mbt Malen. Als het 30 miljoen bruto is, vind ik dat ook aan de lage kant en ben ik persoonlijk ook enorm teleurgesteld. Prikkie is het dan voor Dortmund.
Daarbij komt ook nog dat Ramalho en Teze moeilijk met elkaar te vergelijken zijn omdat ze beiden een verschillende rol hebben.
Ramalho is een tweebenige, centrale - vrije - verdediger die bij balverlies rugdekking aan de defensie geeft en bij balbezit vooruit verdedigt. Teze is een rechtsbenige, pure mandekker.
Deze twee met elkaar vergelijken is hetzelfde als de bekende appels en peren.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Bamzaaier wrote: 23 Jul 2021, 13:47Nagenoeg enkele speler die John de Jong zelf heeft gehaald, heeft hij goed weten weg te zetten.
Ondertussen staat het elftal bijna vol met spelers die John de Jong gehaald heeft. En voor dat elftal heb jij woensdag lopen schreeuwen, of niet natuurlijk.
We moeten sowieso gaten opvullen door jeugdproducten goed te verkopen. Je doet nu alsof dat zo'n ramp is, maar toen Brands ooit begon met de sportieve renovatie werd er nadrukkelijk ingezet op zelf opleiden en daarna goed verkopen. Dat werd toen al beschreven als een plan dat PSV naar het volgende niveau zou kunnen brengen, en zie nu: Memphis, Bergwijn, Malen leveren je ruim 100 miljoen op. De volgende lading toptalenten staan ondertussen alweer te wachten. En de lichting daarna oogt voorlopig ook prima, met bijvoorbeeld Houben en Babadi die wat mij betreft buitengewoon talentvol zijn in vergelijking met leeftijdsgenoten.
Waar onder Brands (succesvol) steeds werd ingezet op jeugd en jonge spelers halen, is dat beleid nu ook helemaal van tafel.
Lol, wat?

Brands heeft goed werk geleverd, maar was niet feilloos. En als je kijkt naar de successen die we behaald hebben, dan zijn die grotendeels terug te voeren op het halen van ervaren spelers met sportieve meerwaarde, gekoppeld aan talentvolle spelers uit eigen jeugd. Pas toen Luuk de Jong en Guardado kwamen, gingen we daadwerkelijk meedoen om de prijzen. Het inzetten op jeugd en het halen van jonge spelers is ook nu helemaal niet van tafel, dat is klinkklare onzin. Er wordt deze zomer echter wél ingezet op die ervaren meerwaarde, omdat dat is wat we nodig hebben. Teze, Boscagli, Sangaré, Gakpo en Madueke hebben spelers nodig die ervaren zijn én genoeg kwaliteit hebben dat ze sturing kunnen geven. Vorig jaar is dat geprobeerd met Zahavi en Götze, maar dat was uiteindelijk niet genoeg. Nu zijn Pröpper en Ramalho eraan toegevoegd en is ook van Ginkel helemaal fit. Dat PSV nu een stuk stabieler oogt is dus helemaal niet raar.

Ik weet ook vrij zeker dat PSV na het verkopen van Malen, Rosario en Dumfries de blik gaat richten op een cashcow, náást een eventuele komst van Luuk de Jong. En daarmee heb je straks een mooie balans. Madueke, Gakpo, Sangaré, Boscagli, Teze en een talentvolle aankoop aan de ene kant, Ramalho, Max, Götze en van Ginkel aan de andere kant. Vanaf de bank kun je dan nog jongens als Vertessen en Fofana brengen, maar ook wat meer ervaren spelers als Mwene, Viergever, Pröpper en Thomas. Een betere mix ga je maar moeilijk krijgen, denk ik.
Post Reply