Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Of met Gakpo, Madueke en Berisha 3 opties voor de 2 flankaanvalsposities, met Zahavi als afmaker centraal.
Zal genoeg gerouleerd moeten worden dit seizoen. Daarnaast Vertessen nog voor dubbele bezetting en kunnen switchen naar een 2-spitsensysteem.
Ik zie in Berisha niet meteen een onbetwist basisspeler die gegarandeerd moet spelen, wel een jongen die je veel zal gebruiken en die zich hier komend seizoen tot basisspeler mag opwerken.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 27 Jul 2021, 13:14 Terwijl een Berghuis door een aantal werd afgebrand en weggezet als een tweederangs aanvaller.
Nee, die werd terecht bekritiseerd om zijn gedrag en idiote tackles.
Iemand die niet de kar gaat trekken, maar tweederangs aanvaller heb ik niet voorbij zien komen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het voordeel is dat Berisha ook op 10 kan dus Gotze kan vervangen indien nodig.

Mijn grootste zorg is dat Schmidt weer terug valt op 4222 en dat Noni er uit gaat, omdat hij hem niet reliable genoeg vind en Gotze dus op rechts komt.

Mocht dat gebeuren dan ben ik wel in 1 klap volledig klaar met Schmidt. Ik zie het hem namelijk zo doen als Noni even twee potjes slecht speelt of niet meeverdedigd.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 27 Jul 2021, 13:14 Die hebben we toch met Gakpo, Ginkel en Teze?
Zeker. Vooral Van Ginkel en Gakpo. Geen toeval dat die aanvoerder 1 en 2 zijn.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rudie-10 wrote: 27 Jul 2021, 13:16
El Sordo wrote: 27 Jul 2021, 13:14 Die hebben we toch met Gakpo, Ginkel en Teze?
En de kans is groot dat Teze weer op t bankje mag plaatsnemen. En eerlijk is eerlijk Mwene doet het ook gewoon aardig. Maar is het niet zonde van een Teze? Ik weet het ook niet. Laatig keuzes zijn dat.
Ieder zijn of haar voorkeur, natuurlijk. En het is altijd leuk als er minstens een ‘echte’ clubman in de basis staat. Ik hecht me persoonlijk meer aan een type speler dat goed bij PSV past; begaafd, gepassioneerd en ‘blij’ (of zoiets) om voor de club uit te komen. Daarom had ik bijvoorbeeld meer met Alex dan met Lens, meer met Lozano dan met Bergwijn en meer met Vogel dan met Rosario. Maargoed, eenieder kiest of voelt zijn of haar eigen grens (haha) daarin.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En meer met Gomes dan met Zoetebier. En meer met Guardado dan met Engelaar.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vond Engelaar wel een heerlijke speler hoor. Luckassen ook. Belichamen prima het PSV-gevoel.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Even terug over Berisha graag :mrgreen:

Kijk even hoeveel kansen hij creëert/krijgt tegen een top-Eredivisie verdediging (Teze - Schuurs - Botman - Malacia). En even hè afstandsschot met rechts, rand 16 met rechts, vrije trap met rechts, schuin voor de goal met links en een kopbal. #veelzijdig

Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De romantiek van de local hero, niet zo heel veel mee mis hoor. Kwaliteit moet altijd leidend zijn wie de voorkeur krijgt, dat voorop. Maar zeg nou zelf, het is toch extra leuk dat een Eindhovense jongen als Gakpo zo'n belangrijke speler voor PSV geworden is? De één is daar wat gevoeliger voor dan een ander, prima verder.

Dat maakt de bewondering voor spelers als Gomes, Alex, Ronaldo, Guardado en noem ze allemaal maar op echt niet minder.

Ergens vind ik de hausse aan buitenlandse spelers in de vele competities ook wel wat jammer, omdat de authenticiteit van het nationale voetbal daarmee veel minder is geworden vergeleken met enkele decennia geleden. Uiteindelijk wordt het allemaal een beetje eenheidsworst, waarin de landen met de grootste budgetten veelal toonaangevend zijn qua prestaties.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor wie het hoopte of dacht: Alderweireld niet naar PSV.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Was ook niet meer nodig na Ramalho. Tottenham en Alderweireld krijgen hier nog even de hoofdprijs.
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1,359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De grote uitgaande toptransfers die PSV maakt of maakte zijn toch ook allemaal locale gasten, of in iedergeval Nederlanders. Met uitzondering van Lozano. In de top 15 van uitgaande transfers staan 5 buitenlanders. Hoezo wordt hier meer mee verdiend en is de kwaliteit daar blijkbaar hoger?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rudie-10 wrote: 27 Jul 2021, 13:45 De grote uitgaande toptransfers die PSV maakt of maakte zijn toch ook allemaal locale gasten, of in iedergeval Nederlanders. Met uitzondering van Lozano. In de top 15 van uitgaande transfers staan 5 buitenlanders. Hoezo wordt hier meer mee verdiend en is de kwaliteit daar blijkbaar hoger?
Het gaat niet om de grote/grootste uitgaande toptransfers. Het gaat om de beste speler op de beste plek bij PSV. Doe mij eens een lol, buiten Luuk de Jong. Kom maar eens aandraven met een Nederlands alternatief voor de aanval.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Boadu? :mrgreen:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 27 Jul 2021, 13:41 Was ook niet meer nodig na Ramalho.
Hij is behoudens een keer een telefoontje in maart ook niet in beeld geweest. Laat staan dat er akkoorden waren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 Jul 2021, 13:39 Voor wie het hoopte of dacht: Alderweireld niet naar PSV.

Toch best ver van Antwerpen.
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1,359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 27 Jul 2021, 13:53
Rudie-10 wrote: 27 Jul 2021, 13:45 De grote uitgaande toptransfers die PSV maakt of maakte zijn toch ook allemaal locale gasten, of in iedergeval Nederlanders. Met uitzondering van Lozano. In de top 15 van uitgaande transfers staan 5 buitenlanders. Hoezo wordt hier meer mee verdiend en is de kwaliteit daar blijkbaar hoger?
Het gaat niet om de grote/grootste uitgaande toptransfers. Het gaat om de beste speler op de beste plek bij PSV. Doe mij eens een lol, buiten Luuk de Jong. Kom maar eens aandraven met een Nederlands alternatief voor de aanval.
Ik heb niet een Nederlands alternatief, maar Fofana tekent klaarblijkelijk ook niet bij omdat er weer eentje gehaald moet worden. Waarom deze jongen geen kans achter Zahavi? Nee moet weer eentje gekocht worden vanuit t buitenland.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kansloos. Vermoeiend.

Drommel, Teze, Propper, Ginkel, Gakpo. Handjevol.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rudie-10 wrote: 27 Jul 2021, 13:57 Ik heb niet een Nederlands alternatief, maar Fofana tekent klaarblijkelijk ook niet bij omdat er weer eentje gehaald moet worden. Waarom deze jongen geen kans achter Zahavi? Nee moet weer eentje gekocht worden vanuit t buitenland.
Onzin dit. PSV wil al tijden verlengen met Fofana, maar de zaakwaarnemer geeft geen sjoege en wil hem gewoon naar het buitenland transfereren. Heeft niets met het halen van een andere spits te maken. Dit speelt al maaaaaaaaaaaaaanden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Daarbij, als je niet tegen concurrentie kan moet je lekker stoppen met profvoetbal.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rudie-10 wrote: 27 Jul 2021, 13:57
Ardbeg wrote: 27 Jul 2021, 13:53

Het gaat niet om de grote/grootste uitgaande toptransfers. Het gaat om de beste speler op de beste plek bij PSV. Doe mij eens een lol, buiten Luuk de Jong. Kom maar eens aandraven met een Nederlands alternatief voor de aanval.
Ik heb niet een Nederlands alternatief, maar Fofana tekent klaarblijkelijk ook niet bij omdat er weer eentje gehaald moet worden. Waarom deze jongen geen kans achter Zahavi? Nee moet weer eentje gekocht worden vanuit t buitenland.
Op basis waarvan zeg je dat Fofana niet bijtekent "omdat er weer eentje gehaald moet worden"? Waar blijkt dit uit? Die jongen die tekende op heel jonge leeftijd al bij Barcelona. Nu wil ik niet zeggen dat dit per se een voorbode is maar het is wel een signaal dat het mogelijk een jongen is die niet de juiste keuzes maakt.

Wil je nu echt geen vervanger voor Malen halen en met een 18jarige spits dit SUPER belangrijke seizoen ingaan als alternatief voor Zahavi? *Oh nee, Zahavi is geblesseerd. Laten we met het 18 en 19jarige duo de CL in gaan en de kampioensstrijd*. Met alle respect, als je niet begrijpt waarom PSV deze aanvallende impuls zoekt, verwacht ik ook niet dat we elkaar gaan begrijpen.


Oh en ik zeg het alvast: Ja, een kritische noot is welkom maar laten we wel realistisch zijn.
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1,359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 27 Jul 2021, 14:00
Rudie-10 wrote: 27 Jul 2021, 13:57

Ik heb niet een Nederlands alternatief, maar Fofana tekent klaarblijkelijk ook niet bij omdat er weer eentje gehaald moet worden. Waarom deze jongen geen kans achter Zahavi? Nee moet weer eentje gekocht worden vanuit t buitenland.
Op basis waarvan zeg je dat Fofana niet bijtekent "omdat er weer eentje gehaald moet worden"? Waar blijkt dit uit? Die jongen die tekende op heel jonge leeftijd al bij Barcelona. Nu wil ik niet zeggen dat dit per se een voorbode is maar het is wel een signaal dat het mogelijk een jongen is die niet de juiste keuzes maakt.

Wil je nu echt geen vervanger voor Malen halen en met een 18jarige spits dit SUPER belangrijke seizoen ingaan als alternatief voor Zahavi? Met alle respect, als je niet begrijpt waarom PSV deze aanvallende impuls zoekt, verwacht ik ook niet dat we elkaar gaan begrijpen.
Van mij mogen ze alles halen wat ze willen, Ahmedhovic, Hzolek, Berisha en die Koreaan Kim (?) er ook nog maar bij. Ik heb er niks mee.

Een aanvallende impuls mag er best bij, maar zonder halen we het ook wel. Madueke kan ook prima in de punt volgens mij.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop in ieder geval dat Fofana 'gewoon' blijft. Zahavi - Berisha - Fofana lijkt mij namelijk een meer dan prima invulling voor die positie. Een ervaren speler, die zich altijd als een op en top prof opstelt, een relatief jonge speler met al wat bagage, maar toch nog voldoende mogelijkheden om door te groeien. En een groot talent uit de jeugd daarachter, die van beide heren kan leren en ze scherp houdt door hongerig te blijven.
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nu alleen nog Kevin Kampl erbij en we staan aan het eind van het jaar met de schaal.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er móet voorin wat bij. Als iemand van het trio Zahavi, Gakpo en Madueke nu wegvalt heb je een serieus probleem voorin. Berisha lijkt me een prima speler, al ken ik hem alleen van dat jeugd EK. Vooral zn loopvermogen viel me op, die jongen heeft een geweldige conditie.
#simplythebest
Locked