Of met Gakpo, Madueke en Berisha 3 opties voor de 2 flankaanvalsposities, met Zahavi als afmaker centraal.
Zal genoeg gerouleerd moeten worden dit seizoen. Daarnaast Vertessen nog voor dubbele bezetting en kunnen switchen naar een 2-spitsensysteem.
Ik zie in Berisha niet meteen een onbetwist basisspeler die gegarandeerd moet spelen, wel een jongen die je veel zal gebruiken en die zich hier komend seizoen tot basisspeler mag opwerken.
Transferwindow 2021-2022
- Maikel
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Legende
Het voordeel is dat Berisha ook op 10 kan dus Gotze kan vervangen indien nodig.
Mijn grootste zorg is dat Schmidt weer terug valt op 4222 en dat Noni er uit gaat, omdat hij hem niet reliable genoeg vind en Gotze dus op rechts komt.
Mocht dat gebeuren dan ben ik wel in 1 klap volledig klaar met Schmidt. Ik zie het hem namelijk zo doen als Noni even twee potjes slecht speelt of niet meeverdedigd.
Mijn grootste zorg is dat Schmidt weer terug valt op 4222 en dat Noni er uit gaat, omdat hij hem niet reliable genoeg vind en Gotze dus op rechts komt.
Mocht dat gebeuren dan ben ik wel in 1 klap volledig klaar met Schmidt. Ik zie het hem namelijk zo doen als Noni even twee potjes slecht speelt of niet meeverdedigd.
- El Sordo
- Vedette
Ieder zijn of haar voorkeur, natuurlijk. En het is altijd leuk als er minstens een ‘echte’ clubman in de basis staat. Ik hecht me persoonlijk meer aan een type speler dat goed bij PSV past; begaafd, gepassioneerd en ‘blij’ (of zoiets) om voor de club uit te komen. Daarom had ik bijvoorbeeld meer met Alex dan met Lens, meer met Lozano dan met Bergwijn en meer met Vogel dan met Rosario. Maargoed, eenieder kiest of voelt zijn of haar eigen grens (haha) daarin.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
-
- Vaste waarde in elftal
De romantiek van de local hero, niet zo heel veel mee mis hoor. Kwaliteit moet altijd leidend zijn wie de voorkeur krijgt, dat voorop. Maar zeg nou zelf, het is toch extra leuk dat een Eindhovense jongen als Gakpo zo'n belangrijke speler voor PSV geworden is? De één is daar wat gevoeliger voor dan een ander, prima verder.
Dat maakt de bewondering voor spelers als Gomes, Alex, Ronaldo, Guardado en noem ze allemaal maar op echt niet minder.
Ergens vind ik de hausse aan buitenlandse spelers in de vele competities ook wel wat jammer, omdat de authenticiteit van het nationale voetbal daarmee veel minder is geworden vergeleken met enkele decennia geleden. Uiteindelijk wordt het allemaal een beetje eenheidsworst, waarin de landen met de grootste budgetten veelal toonaangevend zijn qua prestaties.
Dat maakt de bewondering voor spelers als Gomes, Alex, Ronaldo, Guardado en noem ze allemaal maar op echt niet minder.
Ergens vind ik de hausse aan buitenlandse spelers in de vele competities ook wel wat jammer, omdat de authenticiteit van het nationale voetbal daarmee veel minder is geworden vergeleken met enkele decennia geleden. Uiteindelijk wordt het allemaal een beetje eenheidsworst, waarin de landen met de grootste budgetten veelal toonaangevend zijn qua prestaties.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- Ardbeg
- Mister PSV
Het gaat niet om de grote/grootste uitgaande toptransfers. Het gaat om de beste speler op de beste plek bij PSV. Doe mij eens een lol, buiten Luuk de Jong. Kom maar eens aandraven met een Nederlands alternatief voor de aanval.Rudie-10 wrote: ↑27 Jul 2021, 13:45 De grote uitgaande toptransfers die PSV maakt of maakte zijn toch ook allemaal locale gasten, of in iedergeval Nederlanders. Met uitzondering van Lozano. In de top 15 van uitgaande transfers staan 5 buitenlanders. Hoezo wordt hier meer mee verdiend en is de kwaliteit daar blijkbaar hoger?
- ShovingNE2
- Site Admin
- Maikel
- Site Admin
Toch best ver van Antwerpen.
-
Ik heb niet een Nederlands alternatief, maar Fofana tekent klaarblijkelijk ook niet bij omdat er weer eentje gehaald moet worden. Waarom deze jongen geen kans achter Zahavi? Nee moet weer eentje gekocht worden vanuit t buitenland.Ardbeg wrote: ↑27 Jul 2021, 13:53Het gaat niet om de grote/grootste uitgaande toptransfers. Het gaat om de beste speler op de beste plek bij PSV. Doe mij eens een lol, buiten Luuk de Jong. Kom maar eens aandraven met een Nederlands alternatief voor de aanval.Rudie-10 wrote: ↑27 Jul 2021, 13:45 De grote uitgaande toptransfers die PSV maakt of maakte zijn toch ook allemaal locale gasten, of in iedergeval Nederlanders. Met uitzondering van Lozano. In de top 15 van uitgaande transfers staan 5 buitenlanders. Hoezo wordt hier meer mee verdiend en is de kwaliteit daar blijkbaar hoger?
- ShovingNE2
- Site Admin
Onzin dit. PSV wil al tijden verlengen met Fofana, maar de zaakwaarnemer geeft geen sjoege en wil hem gewoon naar het buitenland transfereren. Heeft niets met het halen van een andere spits te maken. Dit speelt al maaaaaaaaaaaaaanden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ardbeg
- Mister PSV
Op basis waarvan zeg je dat Fofana niet bijtekent "omdat er weer eentje gehaald moet worden"? Waar blijkt dit uit? Die jongen die tekende op heel jonge leeftijd al bij Barcelona. Nu wil ik niet zeggen dat dit per se een voorbode is maar het is wel een signaal dat het mogelijk een jongen is die niet de juiste keuzes maakt.
Wil je nu echt geen vervanger voor Malen halen en met een 18jarige spits dit SUPER belangrijke seizoen ingaan als alternatief voor Zahavi? *Oh nee, Zahavi is geblesseerd. Laten we met het 18 en 19jarige duo de CL in gaan en de kampioensstrijd*. Met alle respect, als je niet begrijpt waarom PSV deze aanvallende impuls zoekt, verwacht ik ook niet dat we elkaar gaan begrijpen.
Oh en ik zeg het alvast: Ja, een kritische noot is welkom maar laten we wel realistisch zijn.
-
Van mij mogen ze alles halen wat ze willen, Ahmedhovic, Hzolek, Berisha en die Koreaan Kim (?) er ook nog maar bij. Ik heb er niks mee.Ardbeg wrote: ↑27 Jul 2021, 14:00Op basis waarvan zeg je dat Fofana niet bijtekent "omdat er weer eentje gehaald moet worden"? Waar blijkt dit uit? Die jongen die tekende op heel jonge leeftijd al bij Barcelona. Nu wil ik niet zeggen dat dit per se een voorbode is maar het is wel een signaal dat het mogelijk een jongen is die niet de juiste keuzes maakt.
Wil je nu echt geen vervanger voor Malen halen en met een 18jarige spits dit SUPER belangrijke seizoen ingaan als alternatief voor Zahavi? Met alle respect, als je niet begrijpt waarom PSV deze aanvallende impuls zoekt, verwacht ik ook niet dat we elkaar gaan begrijpen.
Een aanvallende impuls mag er best bij, maar zonder halen we het ook wel. Madueke kan ook prima in de punt volgens mij.
-
- Moderator
Ik hoop in ieder geval dat Fofana 'gewoon' blijft. Zahavi - Berisha - Fofana lijkt mij namelijk een meer dan prima invulling voor die positie. Een ervaren speler, die zich altijd als een op en top prof opstelt, een relatief jonge speler met al wat bagage, maar toch nog voldoende mogelijkheden om door te groeien. En een groot talent uit de jeugd daarachter, die van beide heren kan leren en ze scherp houdt door hongerig te blijven.
- DC_PSV
- Vedette