Mergim Berisha (Fenerbahçe)

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Rik en [mention]RIO[/mention] het zeggen mag hij zijn eigen topic krijgen.

https://www.ed.nl/dossier-PSV/PSV-laat- ... haring_web
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij is momenteel nog geblesseerd en heeft nog helemaal niet gespeeld deze voorbereiding. Dat is wel jammer, maar zeker een goede speler.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ouder dan ik dacht. We kunnen hierachter best nog wel een talentje als Hlozek gebruiken. :heart:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij had natuurlijk al lang zijn eigen topic :mrgreen: ;)

viewtopic.php?f=42&t=338
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lorenzo von Matterhorn wrote: 27 Jul 2021, 12:41 Ouder dan ik dacht. We kunnen hierachter best nog wel een talentje als Hlozek gebruiken. :heart:
Laten we vooral Fofana geen reden geven om te vertrekken door 2 jonge spitsen te halen.

Zahavi
Aankoop
Fofana

Lijkt me een gezonde samenstelling voor de spitspositie dit seizoen.
#FreeGeneratie4
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij is net twee maanden 23. Hoe is dat oud te noemen?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 27 Jul 2021, 12:58 Hij is net twee maanden 23. Hoe is dat oud te noemen?
Ik heb hier mensen een 27jarige speler al "bejaard" genoemd zien worden. Ik sta nergens meer van te kijken.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor een ieder om een beeld te krijgen van Berisha, even gerecycled uit het scouting topic, stats destijds door [mention]Heruone[/mention] met mijn persoonlijke noot erbij:

Alle stats zijn per 90 min. Over CL 20/21 van berisha en EL 20/21 van Malen.

https://public.flourish.studio/visualisation/6320123/

Pluspunten Berisha tov Malen:
- Hoger percentage schoten -> on target
- Hoger percentage succesvolle dribbels (gemiddeld aantal dribbels niet eens zo verschillend 3 van Malen, 2.5 van Berisha maar Malen met succespercentage van 48% tegenover 61.5% van Berisha)
- Minder schoten nodig om tot een goal te komen
- Meer betrokken in het aanvalsspel ipv eindstation (meer key-passes, meer progressive passes, meer throughballs)
- Beter in druk zetten naar voren (veel meer pressures met ook een hoger slagings% en meer recoveries)

Pluspunten Malen tov Berisha:
- Meer touches in de 16
- Meer progressive passes ontvangen (deze en de vorige geven dus duidelijk aan dat Malen veel meer een eindstation is, de ontvanger van passes)
- Meer dribbles en progressive carries (dus meer iemand die ook zelf met de bal aan de voet kansen naar voren gaat)
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niet alle Salzburg fans zijn even positief over hem. Ze zeggen dat hij het aanvallend spel vertraagd en wat technische kwaliteiten mist.

Heb hem zelf nooit zien spelen, alleen een compilatie gezien dus kan er ook niet veel over zeggen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Paco Casal wrote: 27 Jul 2021, 12:55 Laten we vooral Fofana geen reden geven om te vertrekken door 2 jonge spitsen te halen.
Fofana gaat niet bijtekenen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 Jul 2021, 13:05
Fofana gaat niet bijtekenen.
Dat weet je zeker?
#FreeGeneratie4
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nope. Maar de voortekenen zijn niet best. Ik zet er geen vingerkootje op, maar een glas bier zeker.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Bes1987
Bankzitter
Posts: 247
Joined: 05 Apr 2021, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens Elfrink lopen de onderhandelingen niet best met Fofana. Erg jammer..
Last edited by Bes1987 on 27 Jul 2021, 13:23, edited 2 times in total.
Assy
Vaste waarde in elftal
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2020, 14:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ken hem van dit forum en de halve finale op het EK O.21, dus geen uitstekend beeld van zijn kwaliteiten. In die wedstrijd speelde hij een ijzersterke wedstrijd, met wonder boven wonder, geen doelpunt op zijn naam. Laat me graag verassen..

Lijkt geen klassieke diepe spits te zijn, maar een valse spits die der Roger extra variatie mogelijkheden geeft in spelsysteem en invulling van bepaalde posities. Afgaande op de beelden lijkt hij echter meer complementair aan Malen dan aan de Zahavi van vorig jaar te zijn.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bes1987 wrote: 27 Jul 2021, 13:18 Volgens Elfrink lopen de onderhandelingen niet best. Erg jammer..
Bes1987
Bankzitter
Posts: 247
Joined: 05 Apr 2021, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jul 2021, 13:22
Bes1987 wrote: 27 Jul 2021, 13:18 Volgens Elfrink lopen de onderhandelingen niet best. Erg jammer..
Sorry heb het bericht aangepast, doelde op de onderhandeling met Fofana.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hardop lachen. Dit forum ging op een regelrechte meltdown af toen je dat schreef :mrgreen:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Sensation[/mention] heb jij ook al een stijf plassertje?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 27 Jul 2021, 13:25 @Sensation heb jij ook al een stijf plassertje?
Net zo stijf als die van Götze
Bes1987
Bankzitter
Posts: 247
Joined: 05 Apr 2021, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 27 Jul 2021, 13:24 Hardop lachen. Dit forum ging op een regelrechte meltdown af toen je dat schreef :mrgreen:
haha ja dacht fuck zit hier voor enorme verwarring te zaaien :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

"Met PSV haalt Berisha géén type-Malen in huis. De aanvaller is een stuk agressiever. In Duitsland wordt hij omschreven als een introverte jongen, die op het veld helemaal loskomt. Hij schroomt het verdedigende werk niet en gaat harde duels met verdedigers ook niet uit de weg. Met zijn 1,88 meter is hij in de lucht ook een toegevoegde waarde."
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Berisha is natuurlijk een fenomenale optie voor de spits. Sensation en ik roepen het al langer, blij dat de lobby nu uiteindelijk ook de hogere sferen binnen PSV heeft bereikt.

Hij is technisch, heeft een goede traptechniek (hij is aardig tweebenig volgens mij), kan een verfijnde steekpass geven, levert arbeid en discipline en snapt het pressingspelletje maar al te goed. Maar zijn grootste kracht zit hem voornamelijk in zijn spel zonder bal. Berisha heeft net als Götze het vermogen om precies te weten (intuïtief te voelen) waar de ruimtes gaan vallen en vervolgens ook de kwaliteiten om daarop te anticiperen, zodat hij vrijwel altijd ruimte voor zichzelf en/of anderen heeft gecreëerd. Berisha kan als diepe spits, hij kan op links en rechts en kan als tien. Hij kan zowel als aangever dan wel als afmaker fungeren. Hij is nmi vergelijkbaar met Tadic als spits bij Ajax destijds. Geen klassieke diepe spits, ook geen valse 9. Er een beetje tussen in. In combinatie met Götze kan dat enorm goed werken ben ik van mening.

Voor mij is hij de ideale kandidaat voor de spits en een zo'n veel betere fit dan Luuk de Jong. Ik hoop dat PSV/Schmidt specifiek hierop doorzet, want zowel binnen het sportieve als financiële plaatje is deze jongen een pareltje.
Ardbeg wrote: 27 Jul 2021, 13:39 Met zijn 1,88 meter is hij in de lucht ook een toegevoegde waarde.
Hij verliest juist statistisch gezien redelijk veel luchtduels.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tis een beetje zoals Ruud. Zodra hij de spits wordt ipv een Daka, dan zal ie er met gemak 25+ inschieten. Is meer spits dan 10, maar wordt nu misbruikt want multifunctioneel.

Luuk gaat denk ik naar een warmer oord.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Moet haast wel een record zijn: 3x het houtwerk tegen Jong Oranje eerder dit jaar en 2x tegen anderen.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja, hij is eigenlijk altijd een beetje onder de radar gebleven bij Salzburg, deels doordat er een paar immens grote talenten rondlopen/liepen en de vorm van Mwepu, Szoboszlai, Daka en nu ook weer Koita, Adeyemi, etc. Het verbaasd me dat er geen andere grotere clubs voor hem zijn gekomen uit een top 5 competitie. Voor eigenlijk alle teams in de BL buiten Dortmund, Bayern en Leipzig zou hij een directe versterking zijn in de basis.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Post Reply