Mergim Berisha (Fenerbahçe)

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 27 Jul 2021, 21:36
Brael wrote: 27 Jul 2021, 20:57 Als Zahavi als diepste spits staat, lijkt me dat Berisha op de bank zit.
Götze, Gakpo en Madueke lijken me namelijk vrij zeker van hun plek.
Indien iedereen fit is? Ik hoop het. Je hebt kans dat de huidige 4 alle 4 volgende zomer weg zijn. Maar dan is het wel zaak dat Gakpo en Madueke dan voor de hoofdprijs weg gaan. En met name voor Madueke maak ik mij lichtelijk zorgen dat hij slachtoffer kan worden, gezien de behandeling van Schmidt eerder en dat hij nog steeds best kritisch is op hem soms.
Ik denk het niet, Schmidt houdt van diepgang, is nodig voor het spel wat hij speelt. Vorig seizoen speelde Madueke meer dan voldoende minuten, maar had Schmidt met Gakpo en Malen de gewenste diepgang. Malen valt weg en Berisha heeft die diepgang niet, of althans minder, positioneel kan hij het wel maar heeft natuurlijk niet de snelheid en passeeractie zoals Malen, Madueke en Gakpo dat hebben. Ik weet zeker dat Schmidt ook wel ziet dat Zahavi, Götze én Berisha teveel van hetzelfde is, daarvan spelen er 2 van de 3 aangevuld met snelle spelers als Gakpo, Madueke of Vertessen.

Ik vind dat we nou best eens mogen inzien dat Madueke vorig seizoen nodig had om stappen te maken en ook weleens minder speelde waardoor Schmidt hem terecht passeerde of wisselde. Vooralsnog laat Schmidt in de voorbereiding merken enorm gecharmeerd te zijn van de ontwikkeling van Madueke, en terecht. Dus laten we afgelopen seizoen, met een andere bezetting, een ander stadium in zijn carrière (doorbreek/ontwikkelingsjaar) nou even achter wegen laten en inzien dat Madueke ontzettend belangrijk kan zijn voor het spel wat Schmidt voor ogen heeft. Zeker na het wegvallen van Malen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vond Madueke afgelopen woensdag ook een stuk constanter/betrouwbaarder ogen in de pressing en in de meters die hij mee terug maakte. Ik heb niet het gevoel dat hij in dit stadium gepasseerd wordt. Verder eens met [mention]Sensation[/mention]. Het was volgens mij Maurizio Sarri die ooit zei toen hij destijds bij Chelsea tekende dat technische spelers mooi zijn om naar te kijken, maar dat je als team uiteindelijk altijd afhankelijk bent van lopers. In de transitiegame heb je diepgang en dynamiek nodig en Madueke kan dat verzorgen op een andere manier dan bijv. Zahavi, Götze en Berisha dat kunnen. Zie ook de reden waarom Schmidt vorig jaar opeens Vertessen uit de hoge hoed toverde vanuit de halftien positie. Het lijkt mij dat Berisha en Zahavi het gewoon mogen gaan uitvechten voor de spitspositie, dat Götze daar primair rondom heen komt te spelen met Gakpo en Madueke om de voorhoede te complementeren. Dan heb je eigenlijk simpel gezegd van alle smaakjes wat waarbij het uiteindelijk smaakgevoel elkaar perfect complementeert, een soort van umami flavour.

Bovendien is het natuurlijk nog maar afwachten of Götze een volledig seizoen fit blijft. Alhoewel ik hem er wel een stuk beter vind uitzien t.o.v. vorig seizoen.
Last edited by Heruone on 27 Jul 2021, 21:51, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]Menno1[/mention] Indien iedereen fit is, denk ik dat het óf Berisha óf Zahavi wordt. Die 3 daarachter lijken me namelijk het meest zeker van hun plek.
Of wie denk jij dat er zou moeten banken, als we Berisha halen?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zahavi
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brael wrote: 27 Jul 2021, 21:50 @Menno1 Indien iedereen fit is, denk ik dat het óf Berisha óf Zahavi wordt. Die 3 daarachter lijken me namelijk het meest zeker van hun plek.
Of wie denk jij dat er zou moeten banken, als we Berisha halen?
Absoluut Zahavi in mijn ogen. Ik ben niet zo'n groot fan van hem, ondanks zijn uitstekende wedstrijd vorige week. Maar Schmidt is wel een fan: ik heb hem nog nooit kritisch gehoord over hem, Gotze of Gakpo. I.t.t Madueke.

Maar goed, we hebben een brede selectie nodig en uiteindelijk komt iedereen wel aan genoeg minuten.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Schmidt zal vasthouden aan Zahavi en Berisha zal moeten laten zien dat ie beter is. Ik neem aan dat hij niet terug zal gaan naar het oude systeem en dat Madueke blijft staan.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 27 Jul 2021, 21:58
Absoluut Zahavi in mijn ogen. Ik ben niet zo'n groot fan van hem, ondanks zijn uitstekende wedstrijd vorige week. Maar Schmidt is wel een fan: ik heb hem nog nooit kritisch gehoord over hem, Gotze of Gakpo. I.t.t Madueke.
Zahavi en Gotze leveren altijd hun arbeid. Dat staat bij Schmidt altijd op 1, 2 en 3. Vandaar dat hij altijd ook wel enthousiast was over Rosario. Die man kijkt het voetbal duidelijk door een andere bril dan hier in Nederland.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 27 Jul 2021, 22:53
Menno1 wrote: 27 Jul 2021, 21:58
Absoluut Zahavi in mijn ogen. Ik ben niet zo'n groot fan van hem, ondanks zijn uitstekende wedstrijd vorige week. Maar Schmidt is wel een fan: ik heb hem nog nooit kritisch gehoord over hem, Gotze of Gakpo. I.t.t Madueke.
Zahavi en Gotze leveren altijd hun arbeid. Dat staat bij Schmidt altijd op 1, 2 en 3. Vandaar dat hij altijd ook wel enthousiast was over Rosario. Die man kijkt het voetbal duidelijk door een andere bril dan hier in Nederland.
Zo ziet hij dat inderdaad. Maar we hebben ook te maken met een potentieel gigantisch kapitaal: Gotze en Zahavi lopen normalerwijze volgend jaar gratis de deur uit; Gakpo en Madueke zijn op dit moment de enige echte cash cows bij PSV. Spelers dus die boven de 25 miljoen moeten opleveren.

Ik vind wel dat daar enorm veel rekening mee gehouden moet worden. Dus tenzij Madueke echt a la Mo er met de pet er naar gooit en zorgt voor anarchie, zou deze altijd opgesteld moeten worden; of in ieder geval 80-90% van de tijd. Daarvoor is zijn waarde nou eenmaal te groot. We kunnen ons niet nog een Ihattaren veroorloven; een potentiele cashcow die nu vrijwel niks meer waard is.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV gaat echt niet vasthouden aan Zahavi als ze Berisha als vervanger van Malen halen in dit systeem..
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 27 Jul 2021, 23:21
koetje wrote: 27 Jul 2021, 22:53

Zahavi en Gotze leveren altijd hun arbeid. Dat staat bij Schmidt altijd op 1, 2 en 3. Vandaar dat hij altijd ook wel enthousiast was over Rosario. Die man kijkt het voetbal duidelijk door een andere bril dan hier in Nederland.
Zo ziet hij dat inderdaad. Maar we hebben ook te maken met een potentieel gigantisch kapitaal: Gotze en Zahavi lopen normalerwijze volgend jaar gratis de deur uit; Gakpo en Madueke zijn op dit moment de enige echte cash cows bij PSV. Spelers dus die boven de 25 miljoen moeten opleveren.

Ik vind wel dat daar enorm veel rekening mee gehouden moet worden. Dus tenzij Madueke echt a la Mo er met de pet er naar gooit en zorgt voor anarchie, zou deze altijd opgesteld moeten worden; of in ieder geval 80-90% van de tijd. Daarvoor is zijn waarde nou eenmaal te groot. We kunnen ons niet nog een Ihattaren veroorloven; een potentiele cashcow die nu vrijwel niks meer waard is.
Er moet inderdaad altijd waarde op het veld blijven staan. Is een belangrijke life-line voor PSV, helemaal omdat er CL begroot wordt waardoor je vaak een transfer nodig hebt om geen verlies te lijden.

Onder de voetbalfilosofie van Schmidt is de waarde van Ihattaren gekelderd. Aan de andere kant zijn de waardes van Gakpo en zeker ook Madueke onder hem flink gestegen. Nu de groep een andere hiërarchie krijgt wordt Madueke de goede richting in geduwd lijkt het nu.

Hopelijk kan PSV strategisch investeren in een nieuwe Malen/Madueke route. Kan niet in de zin van geld maar in vinden van zo'n speler en overhalen voor een transfer. Dat zou het ideale scenario zijn.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke is op de goede weg, maak ik me geen zorgen om. Berisha kan voorin op alle 4 posities spelen, beste als spits of net erachter op Mario’s plek.

Als hij komt dan versterken we ook onze spelers vrouwenploeg met een enorm veelzijdige topper. Vraag voor jullie: is ze een blondine of brunette van nature?

:D
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brunette RIO.

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

John laat er geen gras over groeien deze zomer. Knap hoor.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh heerlijk die reacties straks in de Telegraaf dat Schmidt weer een Duitser haalt, weer iemand van RB, weer een oude bekende, weer geen Nederlander...
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 28 Jul 2021, 08:26 Oh heerlijk die reacties straks in de Telegraaf dat Schmidt weer een Duitser haalt, weer iemand van RB, weer een oude bekende, weer geen Nederlander...
"Uitblinker op het jeugd EK" zal er vast niet in staan..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja leuk natuurlijk, maar het is geen Hlozek hè... :whistle:
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oi oi oi, wat lekker!!!
Ex unitate vires
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 28 Jul 2021, 08:00 Brunette RIO.

Oh Jezus mina mijn God wat een schoonheid. Kosovaars Albanees. Megrim wint in het leven, big time.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vaak kritiek gehad op JdJ, maar deze transferwindow gaat echt heel erg lekker tot dusver!
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Driessen gaat 100% aangrijpen dat 'de echte talenten van Salzburg naar Leipzig gaan, dus deze kan er weinig van'.

Des te leuker als hij er straks 2 in peert in de Arena. Want zo'n speler is Berisha wel, staat op in de grote wedstrijden. Vorig seizoen in de CL 2 goals tegen Bayern en in de een na laatste belangrijke wedstrijd om de derde plek scoort hij de 0-1 en 0-2 tegen Lokomotiv Moskou. Daarnaast nog het enige doelpunt in de 8e finale tegen Villareal. In de competitie schiet hij ze er vooral in tegen 'het linkerrijtje', zoals tegen LASK, Austria Wien, Sturm Graz, SV Ried en Wolfsberger. En als hij niet scoort geeft hij bijv. 4 assists in één wedstrijd tegen de nr2 Rapid Wien, wat resulteert in een 4-2 winst.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal wel snel tekenen ivm inschrijven volgende ronde CL. Ik zeg; announcement vanavond rond 22.00 uur en voor morgen 15.00 uur!
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 28 Jul 2021, 08:42
ruuddevil wrote: 28 Jul 2021, 08:00 Brunette RIO.

Oh Jezus mina mijn God wat een schoonheid. Kosovaars Albanees. Megrim wint in het leven, big time.
Je wordt er religieus van zie ik?
Geef je groot gelijk overigens, het is een schoonheid 😍
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Berisha naar PSV komt maak ik het uit met Karin!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DUURT LANG!!!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply