Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop ook dat hij niet komt en dat voor een jonge spits(liefst hlozek anders Berisha)gekozen wordt, liefst eentje die wel comfortabel aan de bal is. Maar als ik alle berichten zo links en rechts lees is Luuk op dit moment de enige waar PSV aan gelinkt wordt.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 06 Aug 2021, 19:42 Ben ik de enige die niet op Luuk zit te wachten op dit moment?
Je bent een van de weinigen: maar ik zit er ook niet op te wachten. Ik zie niet in hoe hij in dit systeem past en afbraak risico is behoorlijk. Ik vind het een topgozer, maar ik zie liever een ander type spits komen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 06 Aug 2021, 19:51
Joenepsv wrote: 06 Aug 2021, 19:42 Ben ik de enige die niet op Luuk zit te wachten op dit moment?
Je bent een van de weinigen: maar ik zit er ook niet op te wachten. Ik zie niet in hoe hij in dit systeem past en afbraak risico is behoorlijk. Ik vind het een topgozer, maar ik zie liever een ander type spits komen.
Hoezo een van de weinigen? Ik zie hier de meesten zeggen dat Luuk een held is, maar Berisha een betere aankoop zou zijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 19:53
Menno1 wrote: 06 Aug 2021, 19:51

Je bent een van de weinigen: maar ik zit er ook niet op te wachten. Ik zie niet in hoe hij in dit systeem past en afbraak risico is behoorlijk. Ik vind het een topgozer, maar ik zie liever een ander type spits komen.
Hoezo een van de weinigen? Ik zie hier de meesten zeggen dat Luuk een held is, maar Berisha een betere aankoop zou zijn.
Ja? Nou laten we het houden dat de meningen verdeeld zijn dan. Ik zie ook een hoop mensen die zeggen dat Luuk een garantie op 20 goals is. Maar kan ook zijn dat het een kleine groep is die gewoon heel veel post :)
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat Luuk een behoorlijk aantal voorzetten binnen kan werken met zijn kwaliteiten, wetende dat spelers als Noni, Gotze, Max en Gakpo hele lekkere voorzetten en passjes in huis hebben. Dat is een welkome aanvulling op hetgeen we nu hebben.

Van mij mag Berisha ook zeker komen hoor. Van mijn part huren ze Luuk en kopen ze Berisha. Hebben we een brede, kwalitatief sterke selectie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Beetje overdreven niet? Luul huren,Berisha kopen en we hebben Zahavi. Wat mij betreft is het Berisha kopen en een extra optie halen die op de vleugel kan spelen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 06 Aug 2021, 20:09 Beetje overdreven niet? Luul huren,Berisha kopen en we hebben Zahavi. Wat mij betreft is het Berisha kopen en een extra optie halen die op de vleugel kan spelen.
Yep. We hebben ook nog Romero, Vertessen die in de punt kan en Fofana. Die zijn allemaal prima als 3e keuze.

Voor de vleugel zijn er alternatieven maar die hebben allen weinig scorend vermogen: daar zie ik meer noodzaak om eerlijk te zijn. Het halen van een scorende vleugel aanvaller.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 06 Aug 2021, 19:56
Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 19:53

Hoezo een van de weinigen? Ik zie hier de meesten zeggen dat Luuk een held is, maar Berisha een betere aankoop zou zijn.
Ja? Nou laten we het houden dat de meningen verdeeld zijn dan. Ik zie ook een hoop mensen die zeggen dat Luuk een garantie op 20 goals is. Maar kan ook zijn dat het een kleine groep is die gewoon heel veel post :)
Jij leest alleen posts waar getalletjes instaan of die korter zijn dan drie zinnen, dus dan kom je inderdaad bij een bepaalde groep uit hier.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Naast dat ik liever een vleugelaanvaller erbij zie komen in plaats van twee centrumspitsen zie ik ook liever een speler a la Götze komen ipv nog een controleur. Vind dat we te weinig creatieve spelers in de selectie hebben.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 06 Aug 2021, 20:17 Naast dat ik liever een vleugelaanvaller erbij zie komen in plaats van twee centrumspitsen zie ik ook liever een speler a la Götze komen ipv nog een controleur. Vind dat we te weinig creatieve spelers in de selectie hebben.
Ihattaren? :mrgreen:
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zolang Zahavi er nog is zie ik Luuk de Jong niet komen. Ik kan het mij niet voorstellen dat PSV twee van zulke dure spitsen zonder restwaarde in de selectie kan hebben waarvan een op de bank zal zitten bovendien.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 06 Aug 2021, 19:42 Ben ik de enige die niet op Luuk zit te wachten op dit moment?
Als hij komt ben ik blij. Want held. Want aanvoerder. Net als Marco van Ginkel vorig jaar.

Maar als een andere spits komt die goed is ben ik blijer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 20:12
Menno1 wrote: 06 Aug 2021, 19:56

Ja? Nou laten we het houden dat de meningen verdeeld zijn dan. Ik zie ook een hoop mensen die zeggen dat Luuk een garantie op 20 goals is. Maar kan ook zijn dat het een kleine groep is die gewoon heel veel post :)
Jij leest alleen posts waar getalletjes instaan of die korter zijn dan drie zinnen, dus dan kom je inderdaad bij een bepaalde groep uit hier.
Ah joh. Luuk is een gigantische kwaliteitsinjectie. Wie dat ontkent houdt zichzelf voor de gek. Voor mij is het ideale scenario een vervanger voor Malen (Berisha oid) en iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Die hebben we nu niet. Als je hem voor een laag bedrag kan halen: top. Hoe anderen posten moeten ze overigens zelf weten. Er is hier maar 1 groep. PSV supporters. Oh ja, een handje ajacieden.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 06 Aug 2021, 21:39
Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 20:12

Jij leest alleen posts waar getalletjes instaan of die korter zijn dan drie zinnen, dus dan kom je inderdaad bij een bepaalde groep uit hier.
Ah joh. Luuk is een gigantische kwaliteitsinjectie. Wie dat ontkent houdt zichzelf voor de gek. Voor mij is het ideale scenario een vervanger voor Malen (Berisha oid) en iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Die hebben we nu niet. Als je hem voor een laag bedrag kan halen: top. Hoe anderen posten moeten ze overigens zelf weten. Er is hier maar 1 groep. PSV supporters. Oh ja, een handje ajacieden.
Luuk is helemaal geen gigantische kwaliteitsinjectie, want iemand anders moet dan banken.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 21:45
Ardbeg wrote: 06 Aug 2021, 21:39

Ah joh. Luuk is een gigantische kwaliteitsinjectie. Wie dat ontkent houdt zichzelf voor de gek. Voor mij is het ideale scenario een vervanger voor Malen (Berisha oid) en iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Die hebben we nu niet. Als je hem voor een laag bedrag kan halen: top. Hoe anderen posten moeten ze overigens zelf weten. Er is hier maar 1 groep. PSV supporters. Oh ja, een handje ajacieden.
Luuk is helemaal geen gigantische kwaliteitsinjectie, want iemand anders moet dan banken.
Haha, hoe werkt die beredenering met de uitleg die ik net gaf? PSV heeft meerdere gelijkwaardige spelers voor een heel druk seizoen, die ze casus Pröpper/Van Ginkel. Wat ik zal zei: iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Daarnaast is hij natuirlijk buitencategorie voor de Eredivisie. Of zijn we vergeten wat hij kan zijn?
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 06 Aug 2021, 21:47
Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 21:45

Luuk is helemaal geen gigantische kwaliteitsinjectie, want iemand anders moet dan banken.
Haha, hoe werkt die beredenering met de uitleg die ik net gaf? PSV heeft meerdere gelijkwaardige spelers voor een heel druk seizoen, die ze casus Pröpper/Van Ginkel. Wat ik zal zei: iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Daarnaast is hij natuirlijk buitencategorie voor de Eredivisie. Of zijn we vergeten wat hij kan zijn?
Die zou weg gaan uit Sevilla, omdat ie zijn rol als pinchhitter daar niet waardeert, zodat ie hier als pinchhitter aan de slag kan? Kom op, zeg.
En hoe gaat Pröpper het waarderen als hij het hele seizoen tweede viool moet spelen? Nu zal ie dat makkelijk accepteren, maar als we straks belangrijke wedstrijden in Europa en de Eredivise spelen, denk jij dat hij het prima vindt om erin te komen als Marco moe is?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 21:54
Ardbeg wrote: 06 Aug 2021, 21:47

Haha, hoe werkt die beredenering met de uitleg die ik net gaf? PSV heeft meerdere gelijkwaardige spelers voor een heel druk seizoen, die ze casus Pröpper/Van Ginkel. Wat ik zal zei: iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Daarnaast is hij natuirlijk buitencategorie voor de Eredivisie. Of zijn we vergeten wat hij kan zijn?
Die zou weg gaan uit Sevilla, omdat ie zijn rol als pinchhitter daar niet waardeert, zodat ie hier als pinchhitter aan de slag kan? Kom op, zeg.
En hoe gaat Pröpper het waarderen als hij het hele seizoen tweede viool moet spelen? Nu zal ie dat makkelijk accepteren, maar als we straks belangrijke wedstrijden in Europa en de Eredivise spelen, denk jij dat hij het prima vindt om erin te komen als Marco moe is?
Hoe Luuk er zelf in staat is niet relevant in de discussie. Die gaat over de meerwaarde van Luuk de Jong als hij naar PSV komt. Dat is zeker een kwaliteitsinjectie.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Bijzonder dat we net een seizoen kansloos 2e zijn geworden door een zwakke bank, maar er toch nog altijd mensen zijn die enkel geloven in een heilige 11 en de rest kan stikken.

Ik wil er wel 6 op de bank die je eigenlijk niet op de bank kunt zetten. Met 5 wissels kunnen er genoeg spelen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 06 Aug 2021, 21:57
Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 21:54

Die zou weg gaan uit Sevilla, omdat ie zijn rol als pinchhitter daar niet waardeert, zodat ie hier als pinchhitter aan de slag kan? Kom op, zeg.
En hoe gaat Pröpper het waarderen als hij het hele seizoen tweede viool moet spelen? Nu zal ie dat makkelijk accepteren, maar als we straks belangrijke wedstrijden in Europa en de Eredivise spelen, denk jij dat hij het prima vindt om erin te komen als Marco moe is?
Hoe Luuk er zelf in staat is niet relevant in de discussie. Die gaat over de meerwaarde van Luuk de Jong als hij naar PSV komt. Dat is zeker een kwaliteitsinjectie.
Haha, oké. In dat geval zijn er wel 300 spelers een meerwaarde als ze naar PSV komen. Feit is alleen dat je er 11 op kunt stellen en als je zegt dat Luuk een garantie is op 20 goals dan betekent dat gewoon dat je Zahavi of anderen minder opstelt en zij minder productief zullen zijn. Dus dan is die meerwaarde vrij onzinnig.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 06 Aug 2021, 21:47
Thijs85 wrote: 06 Aug 2021, 21:45

Luuk is helemaal geen gigantische kwaliteitsinjectie, want iemand anders moet dan banken.
Haha, hoe werkt die beredenering met de uitleg die ik net gaf? PSV heeft meerdere gelijkwaardige spelers voor een heel druk seizoen, die ze casus Pröpper/Van Ginkel. Wat ik zal zei: iemand als Luuk die perfect is als het voetballend niet lukt. Daarnaast is hij natuirlijk buitencategorie voor de Eredivisie. Of zijn we vergeten wat hij kan zijn?
Maar je gaat Luuk toch niet halen om als pinchhitter te fungeren? Daar is hij veel te duur voor. En als Zahavi een kruisband scheurt kun je je hele systeem op de schop gooien want Luuk is een heel andere speler dan Zahavi. Ik blijf erbij dat Luuk een totaal onlogische aankoop op dit moment zou zijn. Een aankoop die vooral is ingegeven op sentiment.

PSV moet het beschikbare geld investeren in posities en spelers die we nodig zijn. Dus niet straks 5 spitsen hebben en 8 spelers die als controleur kunnen spelen waar dan één aanvallende middenvelder tegenover staat en drie vleugelaanvallers. Dan heb je een selectie die uit balans is. En ik kan het niet meer aan om Mauro of Thomas op de flank te zien.
Last edited by Joenepsv on 06 Aug 2021, 22:08, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2021, 20:43Als hij komt ben ik blij. Want held. Want aanvoerder. Net als Marco van Ginkel vorig jaar.

Maar als een andere spits komt die goed is ben ik blijer.
Perfect verwoord.

Luuk is een topspeler. Het voetbal van Schmidt is anders dan we gewend zijn (ook voor spelers), maar het is ook geen hogere wiskunde. Sterker nog: de aankoop van Luuk zou een toevoeging zijn om de doodsimpele reden dat je meerdere kanten op kunt. Zahavi in deze vorm is normaliter eerste man, maar ook hij heeft zijn zwakke punten en mindere wedstrijden, zoals heel PSV. Lukt het een keer niet om het op de voetballende manier op te lossen, dan kun je Luuk gebruiken en de lange bal spelen, of juist de voorzetten van Gakpo, Max en Madueke benutten. Een betere kopper in de spits dan Luuk de Jong is er niet en die gaat z'n goals dus wel maken. Bovendien aanvoerder, clubicoon en derhalve grootheid. Dan lees ik het argument dat hij ook mindere seizoenen heeft gehad: ja, no shit, dat weet ik ook wel. Maar dat hij in vijf seizoenen boven de 20 goals is uitgekomen, waarvan tweemaal boven 25, daar hoor je diezelfde mensen niet over. Hij gaat ook niet samen met Zahavi in de spits spelen, uitgesloten. Als je als coach in staat bent om nu Madueke, Gakpo of Götze te banken voor Luuk de Jong, dan ben je wat mij betreft rijp voor ontslag op staande voet.

En dan dat salarisgebeuren: je zult de eveneens goedbetaalde Zahavi moeten banken óf de nieuwe spits. We willen tegelijkertijd dat die nieuwe spits óók echt goed is. Ja, dat kost dan een klap geld. Maar we willen toch vooruit? Waarom hoor ik dat argument nooit als het over de kwestie van Ginkel/Pröpper gaat?

Het gaat in dezen ook vooral om het totaalpakket. Wat heb je in huis, wat kun je nog gebruiken. Daarin past Luuk de Jong prima. Het droomscenario voor mij is dat Luuk de Jong komt, en dat we nog een talentvolle aanvaller halen, idealiter met snelheid en/of power. Dan heb je voorin vet op de botten en kun je tactisch gezien alle kanten op gedurende het gehele seizoen. Of dat financieel haalbaar is: geen flauw idee, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het onmogelijk is.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Luuk zal echt zeker wat (ervaring, leiderschap, kopkracht) toevoegen, maar ik denk dat we hem niet moeten halen. Hij zal namelijk niet voor de bank komen, en hij past denk ik niet in het systeem. Voetballend vind ik hem namelijk nog beperkter dan Zahavi plus hij komt snelheid tekort voor de omschakelmomenten.

Als hij komt is het inderdaad voornamelijk obv sentiment. Als we eenzelfde type speler (maar dan uit het buitenland) zouden halen zou iedereen ook zeggen dat hij niet bij ons voetbal past.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Luuk past iig prima bij het drukzetten. Daarnaast wordt elke corner, vrije trap en voorzet ineens een stuk gevaarlijker en heb je iemand die een bal kan doorkoppen of vasthouden. Volgens mij past Luuk prima in plan A, maar heb je met hem ook een plan B. Qua timing is het echter beter als hij volgend jaar Zahavi komt opvolgen.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wereldklasse in de lucht en we hebben geen enkele fatsoenlijke kopper in de aanval. No-brainer
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

StratumZuid wrote: 06 Aug 2021, 23:35 Wereldklasse in de lucht en we hebben geen enkele fatsoenlijke kopper in de aanval. No-brainer
Nou ja, dat hij veel kopt, betekent niet direct dat hij hersenschade heeft opgelopen. Een beetje meer respect voor ons clubicoon.
Locked