Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
mateja
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Als Zahavi geblesseerd raakt kunnen Vertessen of Madueke toch in de spits? Ik denk dat je met Luuk en een mooi talent voor de plekken daarachter meer smaken te pakken hebt dan wanneer je Luuk niet haalt. Schmidt zei vorig seizoen al een kopsterke spits te willen halen, dan zit je met Luuk wel goed. Ik denk dat we Luuk niet al vervanger van Malen moeten zien.
DeBruyne
Meervoudig international

Joenepsv wrote: 10 Aug 2021, 07:49 Prima dat PSV voor Luuk gaat. Ik vind het een hele domme keus. Als iedereen fit is zal het fijn zijn om een andere smaak op de bank te hebben. Tot Zahavi geblesseerd raakt en dan heb je een enorm probleem. Dan ben je zo beperkt in je speelstijl. Dan kun je het voetbal wat we nu zien overboord gooien. Snap de hele gedachte erachter ook niet. Je verkoopt snelheid en haalt er een logge kopper voor terug.

Verder heel begrijpelijk dat ze voor creativiteit gaan. We hebben praktisch geen vervangers voor Madueke en Gakpo en ook niet voor Gotze. Een defensieve middenvelder lijkt mij gezien deze selectie overbodig maar wie weet doet zich een buitenkansje voor.

We spelen nu natuurlijk wel in een iets ander systeem. De Jong en Zahavi worden dan elkaars concurrent en gaan in eerste instantie niet samen spelen. Dan heb je voor de CA positie de Jong/Zahavi/Fofana/Romero

Voor de zijkant van de aanval heb je nu Gakpo/Vertessen en Madueke/Bruma. Mocht Bruma vertrekken dan zal hier ook een vervanger voor komen.

Mochten Mo en Doan vertrekken zal hier ook een vervanger voor komen. Voor deze positie is Sebastián Córdova eventueel in beeld.

Hopelijk komt er ook nog een vervanger voor Dumfries zodra hij definitief ergens anders gaat tekenen. Gonzalo Montiel zou een goede versterking kunnen zijn. Contract tot 2022.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Iemand zei hier een paar dagen terug Willem Geubbels van Monaco. Nu blijkt dat Monaco hem voor 10 miljoen wil verkopen en misschien wilt verhuren. AZ Anderlecht en Antwerp achijnen interesse te hebben.

Dit is dan wel een mooie mogelijkheid om een supertalent een jaar aan ons te binden via een huurconstructie met een vaste afkoopsom erin op te nemen. Dan heb je wellicht voor een goede prijs de vervanger voor Madueke, Gakpo al binnen.
DadOfFour
Internationale topspeler

Geubbels is inderdaad een groot talent, maar misschien een beetje blessure gevoelig? Heeft 23 wedstrijden in de gespeeld in 4jaar tijd (competitie, beker en Europees, totaal net geen 500minuten ).
Die komt hier dan vast ook de bank niet warm houden, die wil toch gewoon spelen?
La vida és massa curta per no fer broma
Trixm
Vedette

Ik verwacht dat Mauro ook gaat vertrekken, die is volgens mij niet happy met de huidige situatie. Jaartje Twente zou ook prima zijn.
Saibari is underrated.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Ik moet nog maar zien of we Bruma, Luckassen, Guti, Doan, etc. kunnen slijten. Als jij een TD van een andere club zou zijn, had jij dan miljoenen uitgegeven voor deze jongens in een situatie waarin corona voor verlies heeft gezorgd?

Denk eerder dat PSV 4/5 spelers heel hoog op hun lijst heeft staan, maar we nog niks doen totdat we spelers van de hand hebben gedaan. Enige uitzondering zou een dynamische aanvaller kunnen zijn. Ben overigens ook echt van mening dat we jongens als Sambo, Oppegard, Ledezma en Fofana perspectief moeten bieden. Deze jongens hebben minstens zoveel potentie als de gemiddelde buitenlandse talent die een leuk YouTube filmpje heeft. Uiteraard lastig te beoordelen van buitenaf wat de contactsituaties zijn en of er uberhaupt nog hoop is dat die jongens bijtekenen.
Ardbeg
Mister PSV

Ik vind het aantrekken van Luuk de Jong "een hele domme keus" noemen best bizar. Sure, het is niet de beoogde opvolger van Malen waar ik op had gehoopt maar het is echt wel een topspits voor PSV. Als je hem juist inzet, in het huidige systeem, kan dat heel goed uitpakken.
Robson de Souza
Vedette

Trixm wrote: 10 Aug 2021, 09:18 Ik verwacht dat Mauro ook gaat vertrekken, die is volgens mij niet happy met de huidige situatie. Jaartje Twente zou ook prima zijn.
Ik denk dat die zeker tot de winterstop blijft. Viel overigens in Turkije ook niet goed in en op dit moment zijn er dan direct anderen die klaar staan. Je hebt vorig seizoen ook gezien dat je in deze tijd niet genoeg spelers kunt hebben.
Arno27
Lid 2e elftal

De Jong is ook niet mijn favoriet, gezien zijn restwaarde. Maar qua impact op dit seizoen denk ik dat hij echt van waarde kan zijn. Qua mee voetballen is hij echt niet minder dan Zahavi, qua werklust zal het ongeveer gelijk zijn. En door dat hij dermate sterk is in de lucht, heeft PSV een andere optie om onder de druk van de tegenstander uit te komen (lange bal). En een paar extra doelpunten uit corners zou ik ook echt niet erg vinden! Ben wel heel erg benieuwd naar de komende weken als er mogelijk 5 spelers komen!
Joenepsv
Legende

Ardbeg wrote: 10 Aug 2021, 09:26 Ik vind het aantrekken van Luuk de Jong "een hele domme keus" noemen best bizar. Sure, het is niet de beoogde opvolger van Malen waar ik op had gehoopt maar het is echt wel een topspits voor PSV. Als je hem juist inzet, in het huidige systeem, kan dat heel goed uitpakken.
Aangezien jij overal wat van vind mag jij ook dit bizar vinden uiteraard. Gelukkig geef jij een heel sterk argument waarom het een goede aankoop zou zijn. "Als je hem juist inzet in het huidige systeem kan dat heel goed uitpakken". Dat is nog eens een open deur intrappen. Als je Thomas Verheydt juist inzet in het huidige systeem kan dat ook heel goed uitpakken.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Kolkmania wrote: 10 Aug 2021, 09:24 Ik moet nog maar zien of we Bruma, Luckassen, Guti, Doan, etc. kunnen slijten. Als jij een TD van een andere club zou zijn, had jij dan miljoenen uitgegeven voor deze jongens in een situatie waarin corona voor verlies heeft gezorgd?

Denk eerder dat PSV 4/5 spelers heel hoog op hun lijst heeft staan, maar we nog niks doen totdat we spelers van de hand hebben gedaan. Enige uitzondering zou een dynamische aanvaller kunnen zijn. Ben overigens ook echt van mening dat we jongens als Sambo, Oppegard, Ledezma en Fofana perspectief moeten bieden. Deze jongens hebben minstens zoveel potentie als de gemiddelde buitenlandse talent die een leuk YouTube filmpje heeft. Uiteraard lastig te beoordelen van buitenaf wat de contactsituaties zijn en of er uberhaupt nog hoop is dat die jongens bijtekenen.
De Jong is niet mijn ideale keus maar ik geloof wel dat de techniache staf er goed over na heeft gedacht. Dat het past in de hierarchie, salarishuis en te managen is.

Voor spelers als Guti, Doan zullen ze vast wat kunnen verdienen. Bruma zou je eigenlijk zo snel mogelijk moeten laten gaan, alleen verhuren heeft geen zin. Luckassen mogen ze gratis laten vertrekken.
El Sordo
Vedette

Tsja, iedereen weet dat Luuk een uitstekende speler is, maar ik twijfel ook of deze zomer het beste moment is voor terugkeer. Liefst zie je in dat geval noch Zahavi noch Luuk banken, wat niet mogelijk is. Als hij terugkomt is hij niet per definitie basisspeler en dat gun ik hem niet want hij komt niet om direct af te bouwen. Liefst zie ik een wat jongere spits die eventueel ook op de flanken inzetbaar is zodat we ook bij een eventueel vertrek van Gakpo en Madueke volgend jaar al iemand hebben die direct door kan schuiven (en je ook in 22/23 al een ‘cash cow’ hebt). Als Zahavi dan ook gaat is Luuk meer dan welkom.
ShovingNE2
Site Admin

Arno27 wrote: 10 Aug 2021, 09:31 En door dat hij dermate sterk is in de lucht, heeft PSV een andere optie om onder de druk van de tegenstander uit te komen (lange bal).
Dit misten we op een gegeven moment heel erg tegen Ajax.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

Joenepsv wrote: 10 Aug 2021, 09:33
Ardbeg wrote: 10 Aug 2021, 09:26 Ik vind het aantrekken van Luuk de Jong "een hele domme keus" noemen best bizar. Sure, het is niet de beoogde opvolger van Malen waar ik op had gehoopt maar het is echt wel een topspits voor PSV. Als je hem juist inzet, in het huidige systeem, kan dat heel goed uitpakken.
Aangezien jij overal wat van vind mag jij ook dit bizar vinden uiteraard. Gelukkig geef jij een heel sterk argument waarom het een goede aankoop zou zijn. "Als je hem juist inzet in het huidige systeem kan dat heel goed uitpakken". Dat is nog eens een open deur intrappen. Als je Thomas Verheydt juist inzet in het huidige systeem kan dat ook heel goed uitpakken.
Iedereen vindt hier ergens wat van. Daar is het een forum voor. Je Thomas Verheydt opmerking raakt natuurlijk kant noch wal. Dat je niet begrijpt wat ik zeg, wil niet zeggen dat het een open deur is. We hebben het logischerwijze over het passen van een speler in de huidige setting. Ik had niet het idee dat ik hoefde uit te leggen dat er wat accenten anders liggen in vergelijking met vorig jaar. Dat nu het spel meer via de flanken loopt en een targetman heel goed te realizeren valt. Schijnbaar moet dat wel aan je uitgelegd worden, fair enough.

De rol die Zahavi nu regelmatig op zich neemt, waarbij hij met vinnig kaatswerk en hakwerk andere spelers ook in een scoringspositie brengt, dat heeft Luuk al meerdere malen laten zien. Daarnaast heeft ie zowat eigenhandig er voor gezorgd dat Sevilla de Europa cup heeft gewonnen maar voor PSV is het een domme keuze. De goals die Zahavi tot nu dit seizoen gemaakt heeft, zijn gewoon typische spitsengoals en daar maakt Luuk er genoeg van.

Is het voor mij de ideale vervanger van Malen? Nee maar we zien nu dat PSV hier op Madueke gokt en PSV, wat al eerder aangegeven is, een oplossing wil hebben voor als het voetballend niet lukt. Als je straks tegen Real staat, dan ga je daar voetballend lang niet altijd doorheen komen. Hoe fijn is het dan, dat je die bal de pot in kan slingeren en daar Airforce Luuk staat?
Last edited by Ardbeg on 10 Aug 2021, 10:01, edited 6 times in total.
Johann Vogel
Vedette

Ik zou het wel opvallend vinden als PSV daadwerkelijk voor Luuk de Jong zou gaan. Prima speler die zeker zijn waarde zal hebben. Maar ook een dure kracht die alleen in de spits kan spelen. Met Zahavi heb je al zo’n speler. Het lijkt me niet dat je een van beide op de bank gaat zetten.

Ik zou het logischer vinden om juist een jonge talentvolle spits te halen die samen met Zahavi het mag uitvechten wie eerste spits wordt. Als Dumfries verkocht wordt komt er vijftien tot twintig miljoen binnen. Plaatsing voor de CL playoffs levert vijf miljoen op. Je zou zeggen dat je dan ruimte zou moeten hebben om uit te pakken op de transfermarkt. Waarbij Hlozek mijn favoriet zou zijn. Daarmee zou je een groot talent halen waardoor je ook wat extra kapitaal hebt in je selectie itt Luuk de Jong. Bovendien zou hij kwaliteiten brengen die Zahavi niet heeft zoals een dribbel en een stuk balvaster. Bovendien kan die jongen ook op de vleugels uit de voeten. Dan zou je met Gakpo, Zahavi, Madueke, Hlozek en Vertessen voldoende verschillende opties hebben.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Alhoewel ik een grote fan van Luuk ben: dat was toen, er staat nu een totaal ander team met een totaal ander spel waarbij je er m.i. verstandiger aan doet om naar meer dynamische spelers te kijken die meer groeiperspectief en restwaarde vertegenwoordigen. Bovendien vermoed ik dat Luuk liever nog een paar jaar met een goddelijk salaris lekker op badslippers rond een zonnig zwembadje hangt in plaats van weer hier in Duckstad te gaan bivakkeren alsof ie nog steeds z'n comeback van 2015 aan het bevestigen is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
El Sordo
Vedette

Trouwens, nu ik op vakantie ben kijk ik hier minder regelmatig, maar nog niet zo lang geleden was Berisha al in het stadion geweest en was het een kwestie van tijd voordat hij zou tekenen.

Wat is daar gebeurd?
ShovingNE2
Site Admin

Een supporter van Salzburg zei: 'Als PSV 7 miljoen wil betalen dan breng ik hem op de fiets!'

Ze rijden nu 40km voor Frankfurt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Ik moet nog maar zien of er echt 4 á 5 nieuwe spelers komen. Als dat zo is denk ik dat een aankoop à la Malen (speler die tussen Jong en 1 zit) daar ook bij gerekend wordt. Verder hoop ik eigenlijk ook op een andere naam dan Luuk. Geweldige speler met een geweldige mentaliteit maar niet wat we nodig hebben nu. Voorin hebben we een jonge, beweeglijke aanvaller nodig die op meerdere posities uit de voeten kan
Joenepsv
Legende

Ardbeg wrote: 10 Aug 2021, 09:59
Joenepsv wrote: 10 Aug 2021, 09:33

Iedereen vindt hier ergens wat van. Daar is het een forum voor. Je Thomas Verheydt opmerking raakt natuurlijk kant noch wal. Dat je niet begrijpt wat ik zeg, wil niet zeggen dat het een open deur is. We hebben het logischerwijze over het passen van een speler in de huidige setting. Ik had niet het idee dat ik hoefde uit te leggen dat er wat accenten anders liggen in vergelijking met vorig jaar. Dat nu het spel meer via de flanken loopt en een targetman heel goed te realizeren valt. Schijnbaar moet dat wel aan je uitgelegd worden, fair enough.

De rol die Zahavi nu regelmatig op zich neemt, waarbij hij met vinnig kaatswerk en hakwerk andere spelers ook in een scoringspositie brengt, dat heeft Luuk al meerdere malen laten zien. Daarnaast heeft ie zowat eigenhandig er voor gezorgd dat Sevilla de Europa cup heeft gewonnen maar voor PSV is het een domme keuze. De goals die Zahavi tot nu dit seizoen gemaakt heeft, zijn gewoon typische spitsengoals en daar maakt Luuk er genoeg van.

Is het voor mij de ideale vervanger van Malen? Nee maar we zien nu dat PSV hier op Madueke gokt en PSV, wat al eerder aangegeven is, een oplossing wil hebben voor als het voetballend niet lukt. Als je straks tegen Real staat, dan ga je daar voetballend lang niet altijd doorheen komen. Hoe fijn is het dan, dat je die bal de pot in kan slingeren en daar Airforce Luuk staat?
Ik laat me graag dingen door jou uitleggen, daar ben je namelijk goed in. En je hebt me overtuigd. Ik zie nu ook in dat Luuk een fantastische versterking zou zijn voor dit PSV.
Revolinho
Internationale topspeler

Luuk is voorin het missende stukje, wat niet wegneemt dat die type-Malen/buitenspeler er natuurlijk óók nog moet komen. Luuk werkt minstens zo hard als Zahavi, is net zo dienend, maar kun je in tegenstelling toch wel gebruiken als aanspeelpunt en het pompen in de 16.

Luuk hebben we destijds met Cocu perfect kunnen gebruiken om onder druk van een tegenstander uit te kunnen spelen. Wil je CL spelen/EL overwinteren/toppers nu allemaal winnen, dan komen er fases waarin je onder druk komt te staan en je die moet kunnen afslaan. Je moet op elk scenario voorbereid zijn en soms is dat er eentje van de lange bal. Of pompen met nog 5 minuten op de klok. PSV moet compleet zijn. Dat geldt overigens voor elke linie.
ruuddevil
Legende

ShovingNE2 wrote: 10 Aug 2021, 09:45
Arno27 wrote: 10 Aug 2021, 09:31 En door dat hij dermate sterk is in de lucht, heeft PSV een andere optie om onder de druk van de tegenstander uit te komen (lange bal).
Dit misten we op een gegeven moment heel erg tegen Ajax.
Je bedoelt na de 3-0? Of na de 4-0? :D
trouwepsvfan
Vedette

ziege maar ook zagge wrote: 10 Aug 2021, 10:09 Alhoewel ik een grote fan van Luuk ben: dat was toen, er staat nu een totaal ander team met een totaal ander spel waarbij je er m.i. verstandiger aan doet om naar meer dynamische spelers te kijken die meer groeiperspectief en restwaarde vertegenwoordigen. Bovendien vermoed ik dat Luuk liever nog een paar jaar met een goddelijk salaris lekker op badslippers rond een zonnig zwembadje hangt in plaats van weer hier in Duckstad te gaan bivakkeren alsof ie nog steeds z'n comeback van 2015 aan het bevestigen is.
Tegen de tegenstanders van nu krijgen we steeds heel veel ruimte. Maar reken er maar op dat we straks in de eredivisie (of tegen toppers in Europa) die ruimte absoluut niet krijgen. Dan is het echt wel handig om een kopper te hebben waar je de bal gewoon voor kan slingeren.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ardbeg
Mister PSV

Joenepsv wrote: 10 Aug 2021, 10:21
Ardbeg wrote: 10 Aug 2021, 09:59

Ik laat me graag dingen door jou uitleggen, daar ben je namelijk goed in. En je hebt me overtuigd. Ik zie nu ook in dat Luuk een fantastische versterking zou zijn voor dit PSV.
In plaats van sarcastisch te reageren, zou je kunnen weerleggen waarom ik het bij het verkeerde eind heb. Je geeft aan dat je m'n argument niet sterk vindt. Vervolgens licht ik mezelf nader toe en dan kom je alsnog met deze sarcastische dooddoener. Als je dan zelf ook wat meer toelichting geeft, geeft dat wat meer draagkracht bij je stellige houding dat Luuk de Jong een erg domme keuze voor PSV zou zijn.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

trouwepsvfan wrote: 10 Aug 2021, 10:24
ziege maar ook zagge wrote: 10 Aug 2021, 10:09 Alhoewel ik een grote fan van Luuk ben: dat was toen, er staat nu een totaal ander team met een totaal ander spel waarbij je er m.i. verstandiger aan doet om naar meer dynamische spelers te kijken die meer groeiperspectief en restwaarde vertegenwoordigen. Bovendien vermoed ik dat Luuk liever nog een paar jaar met een goddelijk salaris lekker op badslippers rond een zonnig zwembadje hangt in plaats van weer hier in Duckstad te gaan bivakkeren alsof ie nog steeds z'n comeback van 2015 aan het bevestigen is.
Tegen de tegenstanders van nu krijgen we steeds heel veel ruimte. Maar reken er maar op dat we straks in de eredivisie (of tegen toppers in Europa) die ruimte absoluut niet krijgen. Dan is het echt wel handig om een kopper te hebben waar je de bal gewoon voor kan slingeren.
Heb je wellicht een punt!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Locked