Jordan Teze
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Jordan is echt een topper met potentie op CB, op RB zie ik het ook nog niet echt. Teze en Obispo als alternatieven voor de CB positie en dan een topper op RB erbij, dan heb je je verdediging wel staan
-
Eens, nu een RB halen die er direct staat, dan heb je 4 back ups voor alle verdedigende posities die je direct moeiteloos kunt inbrengen tegen mindere ploegen (mwene, Obispo, Viergever en Teze).
-
- Vaste waarde in elftal
Herpakte zich in de tweede helft nog enigszins van die slechte beurt in de eerste helft. Na 3 jaar intercity Denzel aan de flank ben ik echter weer toe aan een Arias back. Dus ik roep het elke 2 weken weer, graag een RB bij en wat mij betreft nog liever Santi zelf terug halen.
In principe zou de type Teze best wel kunnen fungeren als rechtsback, maar dan heb je de Ooijer rol nodig van 15 jaar terug. En in onze huidige speelwijze past dat niet echt, of nouja het zou wel ingepast kunnen worden, maar ik denk dat de trainer andere eisen stelt aan de positie.
In principe zou de type Teze best wel kunnen fungeren als rechtsback, maar dan heb je de Ooijer rol nodig van 15 jaar terug. En in onze huidige speelwijze past dat niet echt, of nouja het zou wel ingepast kunnen worden, maar ik denk dat de trainer andere eisen stelt aan de positie.
- GillesdelaCroquette
- Internationale topspeler
Mwah, als ik Teze vergelijk met Ramalho dan is het verschil wel erg groot hoor.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat hij ooit weer basisspeler bij PSV wordt maar leek hij vorig seizoen misschien beter dan hij eigenlijk is door al het brandhout wat er verder om hem heen stond?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
-
- Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Dat verschil zit hem (volgens mij) heel erg in de ervaring die Ramalho heeft. Hij weet precies wanneer hij in moet stappen, even een tikkie uit moet delen etc. Dat zijn dingen die Jordan nog moet gaan leren natuurlijk. Kijkend naar zijn kwaliteiten en fysiek (snel en vrij sterk) zie ik wel een moderne CB. Natuurlijk zijn we er op vooruit gegaan met Ramalho maar denk niet dat we de kwaliteiten van Jordan overschatten
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Op basis waarvan zou Santi nu beter moeten zijn dan Teze of Mwene dan?Assy wrote: ↑15 Aug 2021, 11:56 Herpakte zich in de tweede helft nog enigszins van die slechte beurt in de eerste helft. Na 3 jaar intercity Denzel aan de flank ben ik echter weer toe aan een Arias back. Dus ik roep het elke 2 weken weer, graag een RB bij en wat mij betreft nog liever Santi zelf terug halen.
-
- Vaste waarde in elftal
Serieus? Meen je dit echt?Thijs85 wrote: ↑15 Aug 2021, 12:38Op basis waarvan zou Santi nu beter moeten zijn dan Teze of Mwene dan?Assy wrote: ↑15 Aug 2021, 11:56 Herpakte zich in de tweede helft nog enigszins van die slechte beurt in de eerste helft. Na 3 jaar intercity Denzel aan de flank ben ik echter weer toe aan een Arias back. Dus ik roep het elke 2 weken weer, graag een RB bij en wat mij betreft nog liever Santi zelf terug halen.
Technisch, tactisch, wendbaarheid, inzicht, ervaring, aanvallende impulsen, doelpunten, assisten, moet ik nog een dag door gaan? Misschien dat er qua snelheid (tov Mwene) en fysiek (tov Teze) verloren wordt, maar verder is hij in alles niet 1, maar 3 niveaus beter. Dat ik er nog serieus op in ben gegaan ook..
Als je doelt op zijn zware blessure van verleden jaar, dan hoef ik alleen naar onze captain te wijzen om aan te duiden dat dit geen issue is om weer terug te komen op niveau (spreek daarnaast uit eigen ervaring). En al haalt ie zijn oude niveau net niet, dan nog is hij minimaal een niveau beter dan deze 2. Waarbij Teze in de toekomst zeker van waarde gaat zijn bij ons en Mwene een leuke back-up is @ best. Arias is verreweg de beste RB die wij in de recente historie onder contract hebben gehad en ik zou me enorm gelukkig prijzen als ze hem weten te porren voor een terugkeer.
-
- Lid van verdienste
Hoe vaak heb je Arias zien spelen sinds hij hier weg is?
Tactisch was Arias overigens nooit echt goed. Hoe vaak hij aan de verkeerde kant stond te dekken, is te gek voor woorden.
Arias was ook echt niet beter dan Dumfries, gewoon anders, maar je zult zien aan het vervolg van de carrières dat Dumfries verder zal komen dan Arias is gelukt. Arias speelde bij ons in een geweldige ploeg, Dumfries niet.
Tactisch was Arias overigens nooit echt goed. Hoe vaak hij aan de verkeerde kant stond te dekken, is te gek voor woorden.
Arias was ook echt niet beter dan Dumfries, gewoon anders, maar je zult zien aan het vervolg van de carrières dat Dumfries verder zal komen dan Arias is gelukt. Arias speelde bij ons in een geweldige ploeg, Dumfries niet.
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Arias was speler van het jaar in de Eredivisie. Dumfries zat, zeker aanvallend, nog wel een eindje van dat niveau af. Is ook niet erg.
De Arias die hier vertrok was simpelweg een van de beste spelers van het vorige decennium. In zijn laatste seizoen (en óók in een vrij pover elftal) was hij niet alleen betrouwbaar omdat hij nooit lager dan een 6 scoorde, maar buitengewoon waardevol in alle facetten van ons voetbal. Heeft naar mijn idee nooit de waardering gekregen die hij verdiende.
De Arias die hier vertrok was simpelweg een van de beste spelers van het vorige decennium. In zijn laatste seizoen (en óók in een vrij pover elftal) was hij niet alleen betrouwbaar omdat hij nooit lager dan een 6 scoorde, maar buitengewoon waardevol in alle facetten van ons voetbal. Heeft naar mijn idee nooit de waardering gekregen die hij verdiende.
Last edited by Ykhim on 15 Aug 2021, 15:11, edited 1 time in total.
-
On topic: Teze voldoet NU nog niet aan de eisen die we stellen op rechtsback, dat is duidelijk. Verdedigend ok, fysiek ook echter brengt aanvallend nog te weinig, ondanks een hele goede assist op Madueke. Ik vind hem wel beter dan Mwene. Een nieuwe rechtsback halen kan, maar dan wel als je inschat dat Teze volgend jaar niet naar het gewenste niveau toe kan groeien. Ik heb ergens de hoop dat hij dat wel kan eerlijk gezegd maar ik sta niet dagelijks met hem op het veld natuurlijk.
Reden is: Vorig seizoen heeft hij op een andere positie laten zien heel erg goed mee te kunnen en defensief iig niet in de problemen te komen en daarnaast een hele goede functionele inspeelpass te hebben. Daarnaast is hij snel en fysiek ook goed.
Reden is: Vorig seizoen heeft hij op een andere positie laten zien heel erg goed mee te kunnen en defensief iig niet in de problemen te komen en daarnaast een hele goede functionele inspeelpass te hebben. Daarnaast is hij snel en fysiek ook goed.
-
Arias was echt een klasse rechtsback. Dumfries was heel goed, vooral dankzij zijn enorme werklust en mentaliteit, zijn hele andere spelers, maar persoonlijk ben ik meer fan van Arias qua type. Teze moet duidelijk nog enorm wennen en ik vraag me sterk af of hij echt een topback kan worden. In de 2e helft had hij op een gegeven moment een een-tweetje waarbij hij diep gestuurd werd en toen durfde hij niet meer vooruit te voetballen en was het heel doorzichtig dat hij alleen terug durfde te spelen. Die bal werd bijna onderschept, maar liet ook zien dat hij het in ieder geval nog niet in zich heeft om aanvallend echt van waarde te zijn. Op zo'n moment moet je echt durven vooruit de actie te maken, daar rekenen alle andere spelers ook op als je weggestoken wordt.
-
- Regelmatige invaller
Het zijn twee totaal verschillende spelers, lastig te zeggen wie beter is. Arias oogde mooier en was voetballend beter. Dumfries vind ik tactisch veel minder, maar laat zich aanvallend veel meer gelden (zie onderstaande cijfers) en was fysiek en mentaal ijzersterk.
Arias: betrokken bij 24 doelpunten in 11.925 Eredivisieminuten = 497 min/goal
Dumfries: betrokken bij 43 doelpunten in 13.280 Eredivisieminuten = 308 min/goal
Arias: betrokken bij 24 doelpunten in 11.925 Eredivisieminuten = 497 min/goal
Dumfries: betrokken bij 43 doelpunten in 13.280 Eredivisieminuten = 308 min/goal
-
- Lid van verdienste
Vond je dat hij schuldig was aan die goal? Kunt net zo goed Bosca of de middenvelders daar de schuld van geven. Ik vond het niet onlogisch wat Teze deed, al was een andere keuze mogelijk beter. Verder gewoon prima wedstrijd.
-
- Nationale topspeler
Er ging wel meer fout bij die goal..maar het is wel weer een beetje typerend dat teze daar blijkbaar die man niet zag aankomen. Naar mijn idee staat ie vaak niet goed, net wat metertjes te ver van zijn tegenstander. Ik vind links en rechtsback vandaag weer onze zwakst bezette posities
-
- Lid van verdienste
Mwah. Ik vind dat ie ook wel vaker goed staat. Dat uit positie staan zie ik bijvoorbeeld bij Max en Mwene meer. Nu is Max uiteraard degene met de meeste aanvallende kwaliteiten en met zijn drive maakt ie het vaak ook goed, maar positioneel vind ik Teze niet minder, al kan ie zeker nog beter worden.
-
Teze is voor mij de stand-in van Ramalho. Als rechtsback echt zeer matig. Zowel defensief als offensief.