Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Thijs85 wrote: 21 Aug 2021, 21:11 Ik neem aan dat jullie ooo beginnen te zien dat deze jongen best potentie heeft als rechtsback?
Sinds ik dit postte, heeft hij dit niet meer echt waargemaakt. Mijn excuses.
MaartenV
Nationale topspeler

Ja klopt..

Maar ik vind ze allemaal positioneel verdedigend onder de maat, dumfries vorig jaar ook.
Het zal op de 1 of andere manier dan maar zeldzaam samen gaan.. een back die zowel aanvallend als verdedigend sterk is.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond het offensief eigenlijk ook wel goed vandaag. Defensief was het wel matig wanneer het moest, zowel die goal als die grote kans kwamen van zijn kant. Al was hij bij die tegengoal niet de enige schuldige.
Persepolis
Vedette

Hele goede 1e helft, matige 2e helft op een paar aanvallende momenten na. Jammer, maar zit zeker genoeg potentie in.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Verdedigend paar keer echt de mist in. Kallon was hij een paar keer helemaal kwijt. Hopelijk tovert John nog een RB uit de hoge hoed.
Thijs
Lid van verdienste

AddoCultheld wrote: 21 Aug 2021, 22:35 Verdedigend paar keer echt de mist in. Kallon was hij een paar keer helemaal kwijt. Hopelijk tovert John nog een RB uit de hoge hoed.
Nog een Red Bull?
Joenepsv
Legende

Hij ontwikkelde zich prima als back. Tweede helft was PSV als collectief 20 procent minder dan de eerste helft. Neemt niet weg dat hij niet zulke fouten mag maken. Maar vooral voetballend vond ik hem goed meekomen. Alles meegerekend vind ik hem toch de beste optie voor de rechtsback positie.
ShovingNE2
Site Admin

Wait? Wut? Zijn mensen hier positief over Teze als rechtsback?

De eerste goal is het Teze die daar een enorm gat in de 16 laat vallen een man ziet komen en helemaal niets doet om die ruimte af te schermen. Nee, deze goal komt niet helemaal op zijn conto. Bij de bijna zekere tweede goal staat hij verkeerd gepositioneerd en timed hij echt totaal verkeerd. Dit heeft niets met vertrouwen te maken. Dit is gewoon het niveau van vorig jaar waarom je in wedstrijden die gewonnen leken toch weer de billetjes aan het trainen bent omdat er paniek is achterin. Twee momenten waarbij je van een comfortable achterstand zomaar naar 3-2 kan gaan met nog een minuut of 6 te spelen.

Nu op veel plaatsen het elftal versterkt is of spelers stappen hebben gezet zie je nog duidelijker wat je zwakke plekken waren vorig jaar. Dit is geen gebrek aan vertrouwen, dit is zijn niveau. Ik zie liever Mwene op die positie, maar dat is close. Vindt de keuze voor Teze dan wel te billijken, maar hier moet je een speler halen. Onze zwakste plek in de basiself welke van de twee je er ook neer zet.

https://i.gyazo.com/92e1eccfad2b8fba576 ... dc9424.gif

https://i.gyazo.com/abd304428bd2867660b ... a27ed4.gif
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Bij de eerste goal kan er ook iemand met de back meelopen. Die jongen komt zo vrij opstomen.

Tweede situatie staat hij alleen tegen twee man. Het centrum ligt helemaal open. Teze knijpt jaar binnen en laat daardoor de rechter flank open. Dat hij hem niet wegkopt is zijn fout maar de organisatie staat daar ook heel slecht.

Ik zou altijd Teze opstellen tov Mwene. Die heb ik tot nu toe op niks bijzonders kunnen betrappen. En die midget had die bal ook niet weggekopt trouwens. Teze vind ik normaal gesproken defensief betrouwbaarder en ontwikkeld zich voetballend ook goed.
FritskePhilips
Nationale topspeler

Goede voorbeeld-beelden [mention]ShovingNE2[/mention], maar ik moet zeggen dat ik ze niet direct durf te koppelen aan zijn niveau.

Eerder aan zijn oog voor ruimten om zich heen en awareness wat er in die ruimten gebeurt, al zie ik hierin wel ontwikkeling.

In mijn ogen geeft hij hierdoor te korte rugdekking aan Obispo bij de tegentreffer, omdat hij teveel bal-oriented te werk gaat.

Ik vind hem dat in de 2e situatie juist weer wel goed doen, ware het niet dat hij in een ondertal situatie terecht komt en hij hier, in eerste instantie, de meest gevaarlijke man besluit af te schermen. Hij moet dit corrigeren, op het moment dat de bal over deze man heen gaat.

Goed gespeeld van Cambuur, om hem in een dergelijke situatie te krijgen. Uiteindelijk ook goed gedaan van Teze, aangezien hij voldoende dichtbij was om de uiteindelijke schutter te belemmeren. Niet perfect, maar naar omstandigheden wel oké.
29.04.2007
Nationale topspeler

Maar oog voor ruimten en awareness wat er in die ruimten gebeurt is toch juist ook een onderdeel van iemands niveau?
Het is zelfs een van de belangrijke redenen waarom Gotze beter is dan de rest.
ShovingNE2
Site Admin

Joenepsv wrote: 22 Aug 2021, 08:54 Bij de eerste goal kan er ook iemand met de back meelopen. Die jongen komt zo vrij opstomen.

Tweede situatie staat hij alleen tegen twee man. Het centrum ligt helemaal open. Teze knijpt jaar binnen en laat daardoor de rechter flank open. Dat hij hem niet wegkopt is zijn fout maar de organisatie staat daar ook heel slecht.

Ik zou altijd Teze opstellen tov Mwene. Die heb ik tot nu toe op niks bijzonders kunnen betrappen. En die midget had die bal ook niet weggekopt trouwens. Teze vind ik normaal gesproken defensief betrouwbaarder en ontwikkeld zich voetballend ook goed.
Mwene had zich wellicht anders opgesteld. Of zijn spelers eerder gecoacht omdat hij tegen twee man staat, we gaan het nooit weten.

Teze is gewoon geen steek beter dan vorig jaar en de totale desorganisatie vorig jaar in de defensie was hij mede debet aan en de reden dat we maar 72 punten hadden en op een haar na plek twee misten. Heel even bekroop mij weer het gevoel van vorig jaar dat je een zekere overwinning toch nog in de waagschaal stelt en twee keer was Teze erg dicht bij de situatie betrokken. Voor mij is het geen toeval. Als je al ziet hoeveel verder Obispo nu is dan Teze vorig jaar op die positie. Zag ik niet aankomen, eerlijk is eerlijk, maar Schmidt zag genoeg op de trainingen en heeft er vertrouwen in: en terecht.

Elders zei je dat hij een wedstrijd of 10 het vertrouwen moet krijgen. Vorig jaar 45 duels gespeeld. Vertrouwen zat gehad: dit is zijn niveau. Waarbij hij nog wel kan groeien, maar dat mag achter een andere RB. Hij heeft de verkeerde keuze gemaakt door voor RB positie te gaan.

Alsjeblieft een rechtsback halen. Mwene en Teze zijn prima backups voor de LB positie, maar vast in de basis moet het niveau echt hoger.
Joenepsv
Legende

We gaan het inderdaad nooit weten. Maar dat Mwene niet uitblinkt in defensieve stabiliteit is ook een feit. Ik zie wel potentie in Teze als je hem een kans geeft. Als je nu nog een rechtsback haalt is Mwene wat mij betreft meteen overbodig. Met elke seconde die hij dan speelt zit hij eigen talent in de weg.

Dat ik vind dat Teze een wedstrijd of tien vertrouwen moet krijgen heeft te maken met het feit dat hij op een compleet andere positie speelt. Om hem dan na 3,5 wedstrijd af te schrijven gaat me te ver. Vond hem vorig jaar ook niet zo slecht als jij nu schetst. Vorig jaar stond het hele elftal flut.
El Sordo
Vedette

Teze laat zien het niveau nog niet aan te kunnen, jammer maar helaas. Kan zich weer gaan richten op de plek achter Ramalho. Laat Arias maar komen.
FritskePhilips
Nationale topspeler

29.04.2007 wrote: 22 Aug 2021, 09:15 Maar oog voor ruimten en awareness wat er in die ruimten gebeurt is toch juist ook een onderdeel van iemands niveau?
Het is zelfs een van de belangrijke redenen waarom Gotze beter is dan de rest.
Zeker. Maar het is ook een onderdeel waarop iemand zich nog kan ontwikkelen, vooral in de leeftijdscategorie van Teze.

Hoe talentvol iemand in het verdere ontwikkelen er van is, is mede afhankelijk van meerdere neurologische aspecten in de aanleg, leeftijd en intrinsieke motivatie.

For example; iemand die levensbreed weinig oog heeft (verminderde neurologische aanleg) voor ruimtelijke oriëntatie, heeft een kleinere kans om dit (ondanks maximale intrinsieke motivatie) maximaal te ontwikkelen.

Terwijl iemand die hier een goede neurologische aanleg voor heeft, maar in het voetbal nog onderontwikkeld is, met de juiste intrinsieke motivatie grote sprongen in kan maken.

Hoe die constitutie bij Teze is, is bij eenieder hier onbekend en dus speculatief. Wij kunnen dus enkel afwachten door de tijd zijn werk te laten doen.

Waar anderen denken dat hij aan zijn plafond zit, zie ik hem nog stappen maken waardoor ik denk dat hij zichzelf nog wel door kan ontwikkelen.
ShovingNE2
Site Admin

Joenepsv wrote: 22 Aug 2021, 09:23 We gaan het inderdaad nooit weten. Maar dat Mwene niet uitblinkt in defensieve stabiliteit is ook een feit. Ik zie wel potentie in Teze als je hem een kans geeft. Als je nu nog een rechtsback haalt is Mwene wat mij betreft meteen overbodig. Met elke seconde die hij dan speelt zit hij eigen talent in de weg.

Dat ik vind dat Teze een wedstrijd of tien vertrouwen moet krijgen heeft te maken met het feit dat hij op een compleet andere positie speelt. Om hem dan na 3,5 wedstrijd af te schrijven gaat me te ver. Vond hem vorig jaar ook niet zo slecht als jij nu schetst. Vorig jaar stond het hele elftal flut.
De RB positie is niet compleet nieuw voor hem, integendeel. En achter Max kan je niet alleen een talent hebben natuurlijk. Wat als Max er dan een keer 8 weken uit ligt? Dat kost je mogelijk het seizoen dan. Wellicht is hij ook niet zo ver als wij nu denken. Prachtig om talenten de kans te geven, maar zodra het resultaat in de weg staat in ook specifiek dit jaar moet je het niet doen. Ajax krijgt financieel hele forse klappen nu. Stel je wordt kampioen en ze bereiken de groepsfase CL niet: krijgen ze nog een seizoen enorme tikken. Dit jaar kan je echt acht tellen uitdelen aan de meisjes uit Diemen. Niets mag dat in de weg staan wat mij betreft.

We hebben een geweldig elftal staan. Nu in de breedte versterken en op bepaalde posities versterken en we liggen op koers voor 85 punten. Of dat voldoende is voor de titel: geen idee. De concurrentie is sterk zat.
Joenepsv
Legende

ShovingNE2 wrote: 22 Aug 2021, 09:38
Joenepsv wrote: 22 Aug 2021, 09:23 We gaan het inderdaad nooit weten. Maar dat Mwene niet uitblinkt in defensieve stabiliteit is ook een feit. Ik zie wel potentie in Teze als je hem een kans geeft. Als je nu nog een rechtsback haalt is Mwene wat mij betreft meteen overbodig. Met elke seconde die hij dan speelt zit hij eigen talent in de weg.

De RB positie is niet compleet nieuw voor hem, integendeel. En achter Max kan je niet alleen een talent hebben natuurlijk. Wat als Max er dan een keer 8 weken uit ligt? Dat kost je mogelijk het seizoen dan. Wellicht is hij ook niet zo ver als wij nu denken. Prachtig om talenten de kans te geven, maar zodra het resultaat in de weg staat in ook specifiek dit jaar moet je het niet doen. Ajax krijgt financieel hele forse klappen nu. Stel je wordt kampioen en ze bereiken de groepsfase CL niet: krijgen ze nog een seizoen enorme tikken. Dit jaar kan je echt acht tellen uitdelen aan de meisjes uit Diemen. Niets mag dat in de weg staan wat mij betreft.

We hebben een geweldig elftal staan. Nu in de breedte versterken en op bepaalde posities versterken en we liggen op koers voor 85 punten. Of dat voldoende is voor de titel: geen idee. De concurrentie is sterk zat.
Ben het in hoofdlijnen wel met je eens hoor. Maar een versterking in de breedte moet wmb beter zijn dan een jeugdspeler. En ik heb geen zin om die discussie weer op te rakelen maar bij zowel Sambo als Oppegard heb ik niet het idee dat Mwene heel veel beter is.

Als zich de kans voordoet om de RB positie te versterken is mij dat goed. Maar ik zie posities die zwakker bezet zijn zoals de buitenspelers en achter Gotze hebben we helemaal geen creativiteit op het middenveld. Dat loopt ook niet in de jeugd rond. Ik denk dat daar over een heel seizoen meer pijnpunten liggen dan op de RB positie. Voor mij zou daar de prioriteit liggen.
PSV90
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 22 Aug 2021, 08:46 Nu op veel plaatsen het elftal versterkt is of spelers stappen hebben gezet zie je nog duidelijker wat je zwakke plekken waren vorig jaar. Dit is geen gebrek aan vertrouwen, dit is zijn niveau.
Teze was vorig seizoen juist een van onze betere spelers, hem nu achteraf als zwakke plek te zien vind ik niet fair. Ramalho is natuurlijk een flinke stap vooruit, maar denk dat Teze-Boscagli dit seizoen en binnen dit PSV ook weer wat stabieler was geweest. (Vergelijk met Bruma-Rekik dat na een grillig debuutseizoen met de komst van Guardado en De Jong in een goed draaiend elftal ook ineens sterk genoeg was voor een kampioenschap incl. puntenrecord).

Ik denk dat als je Teze de tijd geeft dat hij een prima rechtsback zal worden voor PSV. Echter ben ik (inmiddels) wel van mening dat wanneer je je dit seizoen de verdediging nog wilt versterken dat je dan het beste een RB kan halen, daar heb je meer aan dan aan een back-up RCV omdat Teze dat ook prima kan.
ShovingNE2
Site Admin

Joenepsv wrote: 22 Aug 2021, 09:57 Maar een versterking in de breedte moet wmb beter zijn dan een jeugdspeler. En ik heb geen zin om die discussie weer op te rakelen maar bij zowel Sambo als Oppegard heb ik niet het idee dat Mwene heel veel beter is.
Die discussie zou je prima weer kunnen voeren omdat we nu meer gezien hebben van Mwene. Ik denk dat je in de basis gelijk hebt: qua niveau zal het elkaar niet veel uitmaken en Oppergard gaat wel verder komen. Maar twee dingen spelen mee: Oppergard moet fysiek nog echt stappen maken (logisch) en zal minder constant zijn (ook logisch).
PSV90 wrote: 22 Aug 2021, 10:01 Teze was vorig seizoen juist een van onze betere spelers, hem nu achteraf als zwakke plek te zien vind ik niet fair.
Ik vond hem niet een van de betere spelers. Nog niet bijna zelfs. Hij was samen met Boscagli wel de speler die verrassend de grootste stappen zette in zijn ontwikkeling, maar komt echt niet in de top 5 van beste spelers.

Daarnaast: het heeft niets met fair of unfair te maken. Als je onze sterkste opstelling neerzet: wat is de zwakste plek van het elftal dan? En dan kan je op sommige posities nog kiezen waarbij het close is (Obispo/Pröpper).

https://i.gyazo.com/9cc3f746c6ff781a197 ... b3c053.png
Johann Vogel
Vedette

Ik vind het wel apart dat Teze zo graag rechtsback wil spelen. Hij staat te vaak positioneel helemaal verkeerd, het oogt ontzettend onwennig. Als centrale verdediger heeft hij veel meer toekomst.
Thijs
Lid van verdienste

Johann Vogel wrote: 28 Aug 2021, 22:27 Ik vind het wel apart dat Teze zo graag rechtsback wil spelen. Hij staat te vaak positioneel helemaal verkeerd, het oogt ontzettend onwennig. Als centrale verdediger heeft hij veel meer toekomst.
Als centrale verdediger mist ie lengte en kracht om echt goed te worden. Als rechtsback heeft ie veel meer kans om in Oranje en Europese subtop te halen. Dan moet ie alleen wel weer het vertrouwen van vorig seizoen terugvinden, want ik vind hem nu te timide.
Johann Vogel
Vedette

Thijs85 wrote: 28 Aug 2021, 22:30
Johann Vogel wrote: 28 Aug 2021, 22:27 Ik vind het wel apart dat Teze zo graag rechtsback wil spelen. Hij staat te vaak positioneel helemaal verkeerd, het oogt ontzettend onwennig. Als centrale verdediger heeft hij veel meer toekomst.
Als centrale verdediger mist ie lengte en kracht om echt goed te worden. Als rechtsback heeft ie veel meer kans om in Oranje en Europese subtop te halen. Dan moet ie alleen wel weer het vertrouwen van vorig seizoen terugvinden, want ik vind hem nu te timide.
Onze andere centrale verdedigers zijn toch niet veel groter? Ik vind hem centraal veel meer hebben. Als back is hij defensief ontzettend kwetsbaar en aanvallend brengt hij ook niet veel.
Siemen
Nationale topspeler

Tweede helft wat beter dan de dramatische eerste. Ik vind het gewoon écht heel matig als back. Zowel verdedigend twijfelachtig en positioneel matig, alsook aanvallend erg weinig dynamiek.
Thijs
Lid van verdienste

Johann Vogel wrote: 28 Aug 2021, 22:37
Thijs85 wrote: 28 Aug 2021, 22:30

Onze andere centrale verdedigers zijn toch niet veel groter? Ik vind hem centraal veel meer hebben. Als back is hij defensief ontzettend kwetsbaar en aanvallend brengt hij ook niet veel.
Obispo is veel sterker in duels en heeft ook veel meer kopkracht. Ramalho idem. Teze mist kopkracht en compenseert het niet met iets anders en dan ben je kansloos om als CV ooit hoger dan PSV te gaan. Bij ons zou hij hooguit een goede CV zijn, maar nooit buiten kijf. Als rechtsback heeft ie meer kans om een niveau hoger te halen, al is het twijfelachtig of dat gaat lukken uiteraard.
El Sordo
Vedette

Moet zich echt gaan richten op de RCV-positie achter Ramalho. Op deze manier is het niet veel meer dan een nieuwe versie van Brenet.
Post Reply