Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Groepsproces verstoren is echt een dooddoener. Of verstoren Guti en Doan nu ook het groepsproces?

Met Denzel begreep ik het wel, hij zou in principe captain af zijn. Maar als er een kwaliteitsimpuls heeft dat eerder een positief dan negatief effect.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik lees ook in dat stuk weer dat Doan weg wilt/gaat, maar ik zou hem toch graag erbij houden.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 24 Aug 2021, 10:30 Groepsproces verstoren is echt een dooddoener. Of verstoren Guti en Doan nu ook het groepsproces?

Met Denzel begreep ik het wel, hij zou in principe captain af zijn. Maar als er een kwaliteitsimpuls heeft dat eerder een positief dan negatief effect.
Nee, maar dat zijn geen spelers waar de huidige basis zenuwachtig van wordt. Focus volledig op Benfica en niet op een nieuwe speler lijkt me begrijpelijk.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 24 Aug 2021, 10:36 Ik lees ook in dat stuk weer dat Doan weg wilt/gaat, maar ik zou hem toch graag erbij houden.
Dat hangt er vanaf wie je er voor terughaalt.

Ik heb niet het gevoel dat hij ooit veel meer waard wordt dan 10 miljoen, als hij dat ooit al redt. En als het even kan heb ik daar liever een speler die wel de potentie heeft om winst op te maken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Durf te zeggen dat er voor de volle honderd procent al principe akkoorden liggen met bepaalde spelers/clubs. Ik vind ook de positie achter Götze een belangrijke, want achter hem ontbreekt het aan kwaliteit en creativiteit.

Mijn verwachting (niet dat die er iets toe doet):
UITGAAND:
- Rigo, contractontbinding
- Luckassen, contractontbinding
- Doan, 6 miljoen
- Guti, verhuurd

INKOMEND:
- Spits
- Verdedigende middenvelder
- Rechtsback

Ik ben bang dat we mo niet kwijt komen en dat PSV dan in de winter nog een laatste poging wil wagen om hem te verkopen, en ook ben ik bang dat PSV niemand voor achter Götze haalt…

Tip voor John:
Haal Mergim Berisha, dan tackle je 2 problemen!
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eens hoor, het is ook echt niet dat ik verwacht dat Doan een sterkhouder gaat worden. Maar anderzijds vraag ik mij af je voor zijn verkoopprijs (6.5 miljoen wordt genoemd) echt een veel betere speler haalt die er al meteen zou staan. Zou hem in ieder geval niet voor minder dan die prijs laten gaan.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 24 Aug 2021, 10:02
Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 09:53 Ik ben een van de grotere fans van John, zelfs nog tijdens de rellen destijds. Heb geen kritiek op de kwaliteit die hij levert en het goede werk dat hij sinds mei al heeft geleverd. Maar dit zo, last minute gehannes, kan ik geen begrip voor hebben. Ik snap ook wel dat hij zomaar knallers klaar heeft liggen, maar we hebben niet altijd midden in een tweeluik tegen Benfica gezeten. Als je na de 1e wedstrijden tegen Gala of Midtjylland al een flinke voorsprong hebt, kon het ook nog prima. Dan heb je tegen Benfica ook nog een extra wapen beschikbaar. Maar dat laatste is hier blijkbaar een vreemde gedachte.
Maar nu ga je nog steeds voorbij aan het feit dat PSV niet de enige partij is in een deal met meerdere componenten. Plus daarbij het feit dat PSV haar centen ook maar één keer uit kan geven.
En dus risico afwegingen maakt over de kansen met de huidige selectie het gewenste resultaat binnen te halen op korte termijn (CL), de mogelijkheid kwalitatief betere spelers toe te kunnen voegen wanneer dat lukt; tegen de niet bestaande garantie het resultaat te halen wanneer men zsm de selectie aanvult met spelers die juist zeker niet de eerste keus zijn.
Het zijn alleen maar open deuren die je intrapt. Iedereen weet inmiddels hoe dat werkt met spelers halen. Een risico is eind augustus niet minder groot of klein dan 2 weken eerder. PSV had van mij echt niet half juli al alles binnen hoeven te hebben. Zelfs begin augustus niet. Maar kom zeg, de window is nog maar een paar dagen open en je weet al maanden wat je nodig hebt. Dan is dit last minute gehannes.

Versterk PSV zoals je het wilt en kúnt versterken, klaar voor een kampioensrace en hoge ogen in Europa. Maar dat je laatste (breedte) versterkingen stuk voor stuk afhankelijk moet zijn van vanavond, kan ik echt maar voor een klein deel bevatten. 1 knaller snap ik, maar toch niet allemaal?? Dwz dat als we het vanavond niet halen, elke speler die komt automatisch 2e of misschien zelfs 3e keus is.

Ik heb liever spelers die naar PSV willen komen om PSV, het kampioenschap en de ontwikkeling die ze hier kunnen maken, niet enkel om CL. Vorig jaar was er niet eens sprake van CL, toch hadden Sangare, Zahavi, Götze, etc. stuk voor stuk een prima reden om naar PSV te komen. En dat vanavond het verschil zou moeten maken tussen huur of koop, is voor een club die op EL begroot natuurlijk complete onzin.

Er word nu ook gedaan alsof een paar mooie transfers de wedstrijd van vanavond in de weg zouden zitten, terwijl het ook juist een goede boost zou kunnen geven.

Vind deze gang van zaken erg onlogisch. Maar goed, dit is de weg blijkbaar. Ben benieuwd.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 24 Aug 2021, 10:30 Groepsproces verstoren is echt een dooddoener. Of verstoren Guti en Doan nu ook het groepsproces?
Waarom denk je dat Guti en Doan weg willen? Omdat zij buiten de boot vallen of in ieder geval te weinig aan bod komen om te willen blijven. Als er nu 3 aankopen tussen de huidige spelersgroep binnen worden gefietst die allemaal als versterking binnen gehaald worden. Met andere woorden van de groep die nu tevreden is gaan er minimaal een paar spelers weer buiten de boot vallen. Daarom zeg ik liever dat we naar de vacatures moeten kijken en niet perse naar kwaliteit.

Simpel voorbeeld is de spitspositie, daar hebben we een mogelijke vacature om een upgrade te doen als 1e spits (mijn mening, niet die van Roger) en met Zahavi, Romero, Vertessen en Fofana erachter moet het voldoende zijn. Nu kunnen we Zahavi niet eens banken omdat we geen alternatief hebben.
Hetzelfde geldt min of meer voor de positie van Götze. Heeft vorig seizoen veel wedstrijden gemist en nu ook niet alles gespeeld en we hebben geen écht vervanger. Dus als je één speler haalt die zowel in de spits kan als erachter (beter dan we nu hebben) dan ben je goed bezig. Of Berisha daar de beste optie voor is weet ik niet maar Waldschmidt heeft wel een vergelijkbaar profiel. Zo'n aankoop zou ik echt toejuichen want daar verstuur je het groepsproces niet mee maar verrijk je het zelfs.

Hlozek stond overigens afgelopen weekend ook achter de spits. Dus ik denk dat daar mijn voorkeur naartoe gaat.

https://www.transfermarkt.nl/ac-sparta- ... ht/3601917
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 11:12
Balinho wrote: 24 Aug 2021, 10:02

Maar nu ga je nog steeds voorbij aan het feit dat PSV niet de enige partij is in een deal met meerdere componenten. Plus daarbij het feit dat PSV haar centen ook maar één keer uit kan geven.
En dus risico afwegingen maakt over de kansen met de huidige selectie het gewenste resultaat binnen te halen op korte termijn (CL), de mogelijkheid kwalitatief betere spelers toe te kunnen voegen wanneer dat lukt; tegen de niet bestaande garantie het resultaat te halen wanneer men zsm de selectie aanvult met spelers die juist zeker niet de eerste keus zijn.
Het zijn alleen maar open deuren die je intrapt. Iedereen weet inmiddels hoe dat werkt met spelers halen. Een risico is eind augustus niet minder groot of klein dan 2 weken eerder. PSV had van mij echt niet half juli al alles binnen hoeven te hebben. Zelfs begin augustus niet. Maar kom zeg, de window is nog maar een paar dagen open en je weet al maanden wat je nodig hebt. Dan is dit last minute gehannes.

Versterk PSV zoals je het wilt en kúnt versterken, klaar voor een kampioensrace en hoge ogen in Europa. Maar dat je laatste (breedte) versterkingen stuk voor stuk afhankelijk moet zijn van vanavond, kan ik echt maar voor een klein deel bevatten. 1 knaller snap ik, maar toch niet allemaal?? Dwz dat als we het vanavond niet halen, elke speler die komt automatisch 2e of misschien zelfs 3e keus is.

Ik heb liever spelers die naar PSV willen komen om PSV, het kampioenschap en de ontwikkeling die ze hier kunnen maken, niet enkel om CL. Vorig jaar was er niet eens sprake van CL, toch hadden Sangare, Zahavi, Götze, etc. stuk voor stuk een prima reden om naar PSV te komen. En dat vanavond het verschil zou moeten maken tussen huur of koop, is voor een club die op EL begroot natuurlijk complete onzin.

Er word nu ook gedaan alsof een paar mooie transfers de wedstrijd van vanavond in de weg zouden zitten, terwijl het ook juist een goede boost zou kunnen geven.

Vind deze gang van zaken erg onlogisch. Maar goed, dit is de weg blijkbaar. Ben benieuwd.
Beetje onzin wat je hier verkoopt. Wat al door menig andere is gezegd dat er nog 100 redenen zijn te verzinnen waarom "het wat langer duurt". Natuurlijk zijn er spelers die liever wachten of PSV in de CL gaat spelen. Natuurlijk zijn er spelers die eerst voor zijn/haar kans willen gaan bij hun huidige (top)club om op het laatst tot de conclusie te komen dat ze te veel moeten banken. Dan zijn ze maar al te blij dat ze naar PSV willen komen. Het is allemaal natte vinger werk van ons. Niemand kan precies zeggen wat er allemaal speelt.
Bij PSV moeten er ook spelers verkocht worden en dat loopt niet zo'n vaart. En als kopende club wacht je toch altijd zo lang mogelijk om de prijs te drukken? Maar jij zou natuurlijk per transfer 4 tot 8 miljoen meer betalen om maar te voorkomen dat er niet "gehannesd" wordt? Dan zou PSV allang failliet zijn geweest.

Maar de conclusie trekken dat PSV teveel aan het hannesen is, is gewoon onzin. Zeker als je kijkt dat Ginkel, Propper, Drommel, Ramalho en Mwene al zijn aangetrokken.
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop niet dat alle spelers die PSV op het oog heeft pas willen komen bij CL-voetbal. Dat zou betekenen dat als we vandaag verliezen we het met tweede keuzes moeten doen, wat de kans weer zou verkleinen op CL volgend jaar.

Ik hoop dat PSV al rond is met een aantal spelers (ongeacht CL/EL voetbal), maar het niet heeft willen communiceren om de rust in het elftal te willen bewaren voor Benfica.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wilysimba wrote: 24 Aug 2021, 11:45 Ik hoop niet dat alle spelers die PSV op het oog heeft pas willen komen bij CL-voetbal. Dat zou betekenen dat als we vandaag verliezen we het met tweede keuzes moeten doen, wat de kans weer zou verkleinen op CL volgend jaar.

Ik hoop dat PSV al rond is met een aantal spelers (ongeacht CL/EL voetbal), maar het niet heeft willen communiceren om de rust in het elftal te willen bewaren voor Benfica.
Ik zag een post van jou, en ik dacht meteen dat je ergens vanuit een onopvallende locatie in de buurt van het stadion Berisha bij het stadion had zien staan... :)
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 24 Aug 2021, 11:38 Zeker als je kijkt dat Ginkel, Propper, Drommel, Ramalho en Mwene al zijn aangetrokken.
Wanneer die genoemde namen ipv heel dicht op elkaar in het begin van de transferperiode, uitgesmeerd over de laatste weken binnen zouden zijn gedruppeld, zouden die kritische noten nu in deze fase van diezelfde periode dan idd ook gekraakt worden?

Maw: ik denk dat het die schijn van een gebrek aan doortastendheid wellicht wekt, omdat het begin van de periode met zo veel vuurwerk begon. Niet omdat het PSV aan daadkracht ontbreekt. Sterker nog, ik stel juist dat PSV de luxe heeft op dit moment wat geduld te betrachten om die mooist mogelijke kers op de transfermarkt te scoren, juist omdát in het begin van de transferperiode al zulke goede deals beklonken zijn.

Bovendien, [mention]Revolinho[/mention], open deuren zijn er om de doorgang te vergemakkelijken. ;)
Garrincha
Jeugdspeler
Posts: 33
Joined: 04 Nov 2020, 15:38
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuke discussies hier op deze spannende dag. Ik wil eigenlijk alleen dit toevoegen:
Sinds ik wat dingen doe voor PSV kan ik alleen maar zeggen: onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 11:12 Zelfs begin augustus niet. Maar kom zeg, de window is nog maar een paar dagen open en je weet al maanden wat je nodig hebt. Dan is dit last minute gehannes.
Het kan al met al miljoenen schelen. Geen overbodige luxe. Als je top level spelers wil hebben die meerdere keuzes hebben dan kan je zeggen; we doen minder top level of je wacht.

Er komt de laatste week veel meer beschikbaar aan spelers die na 2 of 3 speelronden bij een club uit een grote competitie genoegen moeten nemen met een plaats op de bank en dus dan liever bij PSV spelen dan bij hun club op de bank.

Er zijn wel 100 redenen om te wachten. Belangrijkste is: (wat [mention]PCGC[/mention] volgens mij eerder aangaf) is wat je hebt voldoende om doelen te kunnen bereiken. Je kan niet zonder linksback beginnen (wat Brands deed), maar wel prima zonder backups voor posities (ook al zouden ze basis kunnen spelen).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfThree wrote: 24 Aug 2021, 11:47
Wilysimba wrote: 24 Aug 2021, 11:45 Ik hoop niet dat alle spelers die PSV op het oog heeft pas willen komen bij CL-voetbal. Dat zou betekenen dat als we vandaag verliezen we het met tweede keuzes moeten doen, wat de kans weer zou verkleinen op CL volgend jaar.

Ik hoop dat PSV al rond is met een aantal spelers (ongeacht CL/EL voetbal), maar het niet heeft willen communiceren om de rust in het elftal te willen bewaren voor Benfica.
Ik zag een post van jou, en ik dacht meteen dat je ergens vanuit een onopvallende locatie in de buurt van het stadion Berisha bij het stadion had zien staan... :)
Haha nee ik ben momenteel dichter bij het stadion van Rijeka. Maar ik denk dat we daar John niet willen zien lopen 😜
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Garrincha wrote: 24 Aug 2021, 11:49 Leuke discussies hier op deze spannende dag. Ik wil eigenlijk alleen dit toevoegen:
Sinds ik wat dingen doe voor PSV kan ik alleen maar zeggen: onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
Deel dan eens een transfernieuwtje ;-)
EDG
Jeugdinternational
Posts: 138
Joined: 04 Nov 2020, 17:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ooooeh, komt die uit Salzburg??? Staat nu voor t stadion!
Image
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SZ is Tirol volgens mij :(
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

EDG wrote: 24 Aug 2021, 12:02 Ooooeh, komt die uit Salzburg??? Staat nu voor t stadion!
Image

Current personalized passenger series since January 1st 1990, with euroband since November 4th 2002 in black on white.
The registration consists of one letter, followed by three letters and one numeral.
Personalized series consist of at least one letter followed by at least one number.
The first two letters denote the district where SZ stands for Schwaz.
After the first two letters is the coat-of-arms of the province with the province name (Tirol) below.
At the top and at the bottom are two horizontal red lines.
To the left is a blue band with the oval A, in white, below the twelve golden European stars.

SZ is Schwaz in Tirol. SL is Salzburg Land.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoef echt geen spelers die rondrijden in een knalrode Vitara hoor. Dat kan nooit veel soeps zijn. :grin:
User avatar
Fox92
Talent
Posts: 88
Joined: 26 May 2021, 11:29
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De vraag is dan wat doet een auto uit Oostenrijk dan voor ons Stadion??
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Helaas puur toeval. Zoals [mention]Grasmat[/mention] al aangeeft een beetje goede speler rijdt wel beter dan dit. Of je moet Kante heten
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We spelen vanavond niet bepaald een onbelangrijke wedstrijd he. Kan ook gewoon een UEFA official of interationale pers zijn.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fox92 wrote: 24 Aug 2021, 12:13 De vraag is dan wat doet een auto uit Oostenrijk dan voor ons Stadion??
Het is zomervakantie he. En zeg nou zelf, als je als Oostenrijkse toerist in Nederland op vakantie bent en je zou één club uit moeten kiezen om te gaan bekijken, welke zou jij dan kiezen? Juist, de mooiste van het land.
RobPete89
Ballenjongen
Posts: 15
Joined: 24 Aug 2021, 12:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Familie van Mwene?
Locked