Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
EDG
Jeugdinternational
Posts: 138
Joined: 04 Nov 2020, 17:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Shit! In alle haast (en enthousiasme) geen tijd om t te checken ;)
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Garrincha wrote: 24 Aug 2021, 11:49 Leuke discussies hier op deze spannende dag. Ik wil eigenlijk alleen dit toevoegen:
Sinds ik wat dingen doe voor PSV kan ik alleen maar zeggen: onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
Het gaat mij niet om het weten wat er precies speelt, alhoewel je welkom bent om wat te delen ;-)

Waar het mij om gaat, is dat er voor het laatst in juni is gehandeld, terwijl het echt geen abracadabra is wat we nog nodig hebben. Daar heb ik geen inside info voor nodig. En waarom moeten het dan allemaal spelers zijn die bij CL wel komen en bij EL niet. Dus als we vanavond doorgaan maar niet overwinteren. zijn die gasten dan ook a la Kenneth Perez weer weg in de winterstop?

Dat John en Schmidt voor absolute kwaliteit gaan snap ik ook wel, het zal bij behalen CL echt wel een knaller worden. Maar zo lang wachten, alleen maar om CL.. alsof dat het enige is waar PSV voor speelt. 1 speler ok, maar we hebben ook breedte-versterkingen nodig. Wat is het verschil tussen EL en CL als je toch op de bank zit.

En dan kom ik weer terug op vanavond. Hoe lekker was het geweest als je een Hlozek/Berisha, weetikveel had kunnen laten spelen vandaag. Extra kwaliteit waarmee je de kans op CL vergroot. Imo gewoon een gekke volgorde.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 13:17
Garrincha wrote: 24 Aug 2021, 11:49 Leuke discussies hier op deze spannende dag. Ik wil eigenlijk alleen dit toevoegen:
Sinds ik wat dingen doe voor PSV kan ik alleen maar zeggen: onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
En dan kom ik weer terug op vanavond. Hoe lekker was het geweest als je een Hlozek/Berisha, weetikveel had kunnen laten spelen vandaag. Extra kwaliteit waarmee je de kans op CL vergroot. Imo gewoon een gekke volgorde.
Dan mis je toch een beetje het punt van Garrincha. Want wie zegt dat dat niet voor Benfica volop geprobeerd is door PSV met bijvoorbeeld deze namen?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 13:17 Imo gewoon een gekke volgorde.
Volgorde is ook in grote lijnen niet echt ter sprake als het over transfers gaat.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 13:17
Garrincha wrote: 24 Aug 2021, 11:49 Leuke discussies hier op deze spannende dag. Ik wil eigenlijk alleen dit toevoegen:
Sinds ik wat dingen doe voor PSV kan ik alleen maar zeggen: onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
Het gaat mij niet om het weten wat er precies speelt, alhoewel je welkom bent om wat te delen ;-)

Waar het mij om gaat, is dat er voor het laatst in juni is gehandeld, terwijl het echt geen abracadabra is wat we nog nodig hebben. Daar heb ik geen inside info voor nodig. En waarom moeten het dan allemaal spelers zijn die bij CL wel komen en bij EL niet. Dus als we vanavond doorgaan maar niet overwinteren. zijn die gasten dan ook a la Kenneth Perez weer weg in de winterstop?

Dat John en Schmidt voor absolute kwaliteit gaan snap ik ook wel, het zal bij behalen CL echt wel een knaller worden. Maar zo lang wachten, alleen maar om CL.. alsof dat het enige is waar PSV voor speelt. 1 speler ok, maar we hebben ook breedte-versterkingen nodig. Wat is het verschil tussen EL en CL als je toch op de bank zit.

En dan kom ik weer terug op vanavond. Hoe lekker was het geweest als je een Hlozek/Berisha, weetikveel had kunnen laten spelen vandaag. Extra kwaliteit waarmee je de kans op CL vergroot. Imo gewoon een gekke volgorde.
Niemand beweert dat het afhangt of PSV CL of EL gaat spelen. Echter kan dit voor bepaalde spelers wel een discussie punt zijn. Ramalho, Ginkel en Propper zijn gewoon prima CL-kwaliteit spelers en dus ruim op tijd ingekocht. Zeker voor PSV begrippen.
Natuurlijk had PSV ook graag de selectie nu helemaal compleet willen hebben, maar je hebt altijd nog 2 en misschien zelfs meerdere partijen nodig om tot een akkoord te komen.
Ik begrijp dan ook niet waarom jij zo'n beetje de enige bent die het niet begrijpt dat de komende aankopen wat langer op zich laat wachten. Wat ik al aangaf is dat wachten vaak bij grote aankopen vaak wel 5 tot 10 miljoen kan schelen. En dat is gewoon ontzettend veel geld. (dat is 1 reden waarom het zo lang kan duren. Zijn er nog een stuk of 100 die ik hier niet ga benoemen)
En ja, CL behalen levert meer op, maar het is gewoon niet zo dat je daarop moet gokken.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No


Waar het mij om gaat, is dat er voor het laatst in juni is gehandeld, terwijl het echt geen abracadabra is wat we nog nodig hebben. Daar heb ik geen inside info voor nodig. En waarom moeten het dan allemaal spelers zijn die bij CL wel komen en bij EL niet.

Het kan natuurlijk ook andersom zijn. Dat PSV een bepaalde speler/positie wel wil bij CL en niet doorpakt bij EL.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je geen CL haalt, men Mwene en Teze als goed genoeg ervaart.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 13:17Waar het mij om gaat, is dat er voor het laatst in juni is gehandeld, terwijl het echt geen abracadabra is wat we nog nodig hebben. Daar heb ik geen inside info voor nodig. En waarom moeten het dan allemaal spelers zijn die bij CL wel komen en bij EL niet. Dus als we vanavond doorgaan maar niet overwinteren. zijn die gasten dan ook a la Kenneth Perez weer weg in de winterstop?

Dat John en Schmidt voor absolute kwaliteit gaan snap ik ook wel, het zal bij behalen CL echt wel een knaller worden. Maar zo lang wachten, alleen maar om CL.. alsof dat het enige is waar PSV voor speelt. 1 speler ok, maar we hebben ook breedte-versterkingen nodig. Wat is het verschil tussen EL en CL als je toch op de bank zit.
Mensen hebben je allang proberen uit te leggen waar het om gaat, je moet het alleen wel lezen :tear:

Het is niet heel complex. Het geraamte staat. PSV heeft een prima elftal, is het seizoen nagenoeg foutloos begonnen en heeft zelfs de grootste concurrent meerdere tikken op de neus gegeven, ondanks een dubbel programma. Kun je meedoen om de titel met wat er nu staat, kun je Benfica verslaan? Ja hoor, maar dan moet er niet veel gebeuren qua blessures of vormverlies of wat dan ook. En dan ga je dus verder kijken: wat is je budget? Wat zijn je doelen? Waar heb je versterking nodig? Ik snap vanuit het oogpunt van PSV prima dat de insteek is om nu geen breedteaankopen te halen, maar juist in te zetten op absolute versterkingen. De namen daarvoor zijn gevallen: Hlozek, Luuk de Jong, Insigne, Ahmedhodzic, ik kan wel even doorgaan. Maar veel van dat soort spelers kunnen prima naar andere topclubs, neem zo'n Hlozek bijvoorbeeld. Die kan ongetwijfeld vast naar clubs als Dortmund, Everton en Napoli. Het gaat erom dat je ten opzichte van die clubs wat extra's kunt voorschotelen, méér dan alleen een goed ontwikkelingsplan. PSV is een mooie club om jezelf te ontwikkelen, maar dat is bijvoorbeeld Dortmund ook. Daar is de kans op speeltijd dan weer wat kleiner en de druk hoger, enzovoorts. Het is een afweging van factoren en als je als club daaraan CL-deelname kunt toevoegen, dan maak je meer kans op zo'n speler. Niet zo ingewikkeld, lijkt me.

Insigne is het makkelijkste voorbeeld, die gaat namelijk in de digitale achterkamertjes van de voetballerij lustig rond als een mogelijke aankoop voor PSV. Nou kan ik me dat maar moeilijk voorstellen, maar hij heeft natuurlijk helemaal geen reden om hier een beetje in de EL te komen ballen. Die wil sowieso in de CL spelen. Dat nuanceverschil - los van het financiële aspect - maakt in dat soort gevallen echt het verschil. Hetzelfde gaat op voor grote, Zuid-Amerikaanse talenten die naar alle topclubs in Europa kunnen, maar wellicht de voorkeur geven aan sportief perspectief boven de naam van de club. Stel dat zo'n speler dan wil kiezen tussen Benfica of PSV? Qua niveau en competitie ontloopt het elkaar amper, er zijn genoeg mogelijkheden om van daaruit een stap naar boven te maken, maar het grote verschil is dat een van de twee na vanavond EL-deelnemer is en de andere in de CL gaat spelen. Dat maakt wel een verschil, ja. Elke speler speelt liever in Camp Nou dan in een of ander kutstadion van een Europese grijze muis.

De breedte moet inderdaad sterker worden, maar het is niet zo'n hele ingewikkelde optelsom. PSV gaat inzetten op serieuze versterkingen die kunnen concurreren met wat er nu in de basis staat, en dus níet op spelers van het niveau Thomas en Bruma. Stel dat Zahavi en Teze te maken krijgen met Hlozek en Arias als concurrentie, dan gaat de bank er linksom of rechtsom op vooruit. Maar dat zijn dus ook de transfers van de lange adem, van de complexe onderhandelingen. Dat heeft tijd nodig. En misschien kan PSV het geld van de CL ook wel goed gebruiken om het gat tussen vraag en aanbod te dichten, daar hebben we hier gewoon te weinig informatie over.

Zelfs wat ik hierboven uitleg is nog een simplistische schets van hoe het er in werkelijkheid aan toegaat, wat Garrincha al aangeeft. Er komt echt nog zoveel meer bij kijken dan budget, wat je nodig hebt in je selectie en wat voor niveau speler je wil halen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 24 Aug 2021, 14:25 de grootste concurrent meerdere tikken op de neus gegeven
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Garrincha wrote: 24 Aug 2021, 11:49 Onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
Kan deze tekst aub niet boven elk topic vastgepint worden, of bij elke reactie die men typt?

Zou een hoop forumvervuiling schelen.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FritskePhilips wrote: 24 Aug 2021, 14:36
Garrincha wrote: 24 Aug 2021, 11:49 Onderschat als buitenstaander nooit hoe weinig je weet (of kan weten) van wat er daadwerkelijk speelt. Is aan de ene kant misschien frustrerend maar het is wel de waarheid. Een beetje terughoudendheid qua meningen/oordelen kan dus geen kwaad denk ik.
Kan deze tekst aub niet boven elk topic vastgepint worden, of bij elke reactie die men typt?

Zou een hoop forumvervuiling schelen.
Ach, terughoudendheid in meningen en oordelen hebben over het algemeen nooit de meest levendige fora opgeleverd, dus wat dat betreft...
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Los van de complexiteit en dat de ene transfer weer verband kan houden met de andere transfer zijn er eigenlijk twee zaken van belang.

1. Ben je als club klaar voor de start van de Europese kwalificatietoernooien ongeacht CL/EL/ECL
2. Ben je als club klaar voor het gehele seizoen om 80+ punten te kunnen gaan behalen.

Wat betreft het eerste heeft PSV dat i.t.t. 2019 voor elkaar. Het tweede wordt nog hard aan gewerkt en daar kan je op 1 september een beter oordeel over vellen. Tevens zit je ook met spelers die in deze maanden aan- of afhaken. De kwestie Obispo, waar ook nog eens de contractsituatie een issue is, is daar een voorbeeld van. Die zit nu veel dichter tegen de basis aan dan een maand of 2-3 geleden en is op dit moment eerste invaller voor zowel Boscagli als Ramalho. Waar je 2-3 maanden geleden wellicht naar een centrale verdediger nog keek, is die prioriteit wellicht nu toch een stuk minder geworden.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat ik me verkeerd uitdruk. Heb alles gelezen, maar we praten langs elkaar heen en gaan hier denk ik ook niet uit komen. Beste voorbeeld is vorig jaar, toen we niet eens verzekerd waren van EL en net 4e waren geworden. Prima window gehad, zelfs los van Götze.

En een transfer is nu niet opeens ingewikkelder geworden dan alle andere windows van de afgelopen jaren. Gezien de gunstige situatie van PSV momenteel, is het hooguit een luxe probleem. Sterker nog, ik denk dat PSV er nog nooit zo goed voor heeft gestaan als nu. Je hebt net voor een dikke 40 miljoen verkocht, mag in je achterhoofd nog rekening houden met een kapitaalinjectie en je hebt giga talenten op het veld staan. Dan mag je je imo wat minder ‘afhankelijk’ opstellen van CL(als het al zo is). Ga je gewoon versterken met de spelers die je nu ook al kunt halen.

Wellicht dat er een kleine omslag heeft plaats gevonden nu Bruma en Obispo zijn opgepoetst en prima meedraaien. Dat je nu opeens niet meer per se een vervanger voor Malen gaat halen of een backup voor Boscagli, snap ik wel. Maar doe mij voor de spitspositie dan maar een talentvolle spits die zich gewoon echt bij PSV wilt ontwikkelen, dan een ‘ster’ als Insigne die enkel voor CL komt. Dat je als club wat meer uitstraling hebt, ok, maar dat heeft PSV nu sowieso wel.

Het is geen kwestie van geduld ofzo, die paar dagen wachten kunnen er voor mij ook wel bij. En die gekke volgorde had meer betrekking op de redenatie hier, wie weet staat John er heel anders in. Nogmaals, ik vind het allemaal toppers bij PSV. Maar ik vind het gewoon nutteloos om een play off als evt. kantelpunt te beschouwen. De competitie blijft veruit het belangrijkste.

Maar goed. Als we vanavond doorgaan, ben ik heel benieuwd. It better be good...
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er worden sowieso wat hengeltjes binnen gehaald na vanavond. Uit welke vijver echter is nog even de vraag.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 15:21 Dan mag je je imo wat minder ‘afhankelijk’ opstellen van CL(als het al zo is). Ga je gewoon versterken met de spelers die je nu ook al kunt halen.
Waarom genoegen nemen met spelers die je nu ook al kunt halen, terwijl dat waarschijnlijk mindere spelers zijn dan die je kunt halen als je wél naar CL gaat?

Je doet ook net alsof de bal alleen bij PSV ligt. Misschien proberen ze Hlozek al weken te halen, maar zegt die speler dat hij CL als voorwaarde stelt. Dan ga je daar toch op wachten, in plaats van direct door te schakelen naar een ongetwijfeld minder talentvolle spits?
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja en dát vind ik dus van niet. Ik snap het wel, daar niet van. Het is iets van alle tijden. Maar gasten als Sangare en Ramalho kwamen ook gewoon voor PSV. En dit zijn echte versterkingen. Ik vind dus dat je nú als PSV zijnde ook iets meer toewijding (bij gebrek aan een beter woord) mag verwachten. We zijn geen koekenbakkers he. Kom ook gewoon voor de club, niet alleen voor die paar potjes CL. Je kan ook gewoon voor de titel spelen en dan heb je volgend jaar sowieso CL.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sangaré was wel een goede scoop van PSV. Hij was eigenlijk al onderweg naar Southampton.
Tegen deze club en dit soort clubs kan PSV zich wel meten met een goed verhaal. De transfer was 27 september ook erg laat in de periode, daarvoor lukte deze transfer ook nog niet en waren er ook al kwalificatiewedstrijden bezig.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jongens als Berisha schermen niet alleen met interesse van PSV maar ook eerder al Leipzig, bijvoorbeeld. Hlozek heeft ook een flinke achterban achter zich. Soms duurt zoiets langer en kan toch echt de CL de doorslag geven vs wat Ykhim al zei Napoli oid. Zo'n speler zet je toch vol op in?!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 15:58 Ja en dát vind ik dus van niet. Ik snap het wel, daar niet van. Het is iets van alle tijden. Maar gasten als Sangare en Ramalho kwamen ook gewoon voor PSV. En dit zijn echte versterkingen. Ik vind dus dat je nú als PSV zijnde ook iets meer toewijding (bij gebrek aan een beter woord) mag verwachten. We zijn geen koekenbakkers he. Kom ook gewoon voor de club, niet alleen voor die paar potjes CL. Je kan ook gewoon voor de titel spelen en dan heb je volgend jaar sowieso CL.
Je hebt te maken met spelers die 0 binding hebben met PSV hè. Die spelers schotel je, afhankelijk van hun status, een bepaald plan voor. Daarmee creëer je interesse, over het algemeen tenminste. Maar je hebt ook te maken met andere gegadigden. Stel dat je een 19-jarige knul uit Brazilië bent en je kan deze week naar Benfica of PSV, dan gaan details als de CL het verschil maken hoor. Die gasten hebben maar één doel en dat is de beste omgeving voor zichzelf kiezen, zodat ze later door kunnen. Ze willen NU CL spelen, niet pas mogelijk (!) over een jaar. Bovendien gaat het vaak niet eens alleen om CL. Het gaat om het totaalpakket. Maar nogmaals: stel je hebt als talent de keuze tussen Benfica of PSV. Twee clubs die op bijna alle vlakken gelijkwaardig zijn of hetzelfde kunnen bieden, maar één van die twee gaat CL in en de ander EL. Dat zijn details die straks kunnen bepalen of je een leuke speler krijgt of een toptalent.

Dan kun je als supporter wel leuk roepen dat de club meer toewijding mag verwachten, maar zo werkt het in praktijk niet of nauwelijks. Je hebt in 99% van de gevallen te maken met broodvoetballers die hun beslissingen baseren op wat het beste voor hun carrière is. In de huidige tijd spelen details als CL of EL daarin een belangrijke rol.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 24 Aug 2021, 16:14
Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 15:58 Ja en dát vind ik dus van niet. Ik snap het wel, daar niet van. Het is iets van alle tijden. Maar gasten als Sangare en Ramalho kwamen ook gewoon voor PSV. En dit zijn echte versterkingen. Ik vind dus dat je nú als PSV zijnde ook iets meer toewijding (bij gebrek aan een beter woord) mag verwachten. We zijn geen koekenbakkers he. Kom ook gewoon voor de club, niet alleen voor die paar potjes CL. Je kan ook gewoon voor de titel spelen en dan heb je volgend jaar sowieso CL.
Je hebt te maken met spelers die 0 binding hebben met PSV hè. Die spelers schotel je, afhankelijk van hun status, een bepaald plan voor. Daarmee creëer je interesse, over het algemeen tenminste. Maar je hebt ook te maken met andere gegadigden. Stel dat je een 19-jarige knul uit Brazilië bent en je kan deze week naar Benfica of PSV, dan gaan details als de CL het verschil maken hoor. Die gasten hebben maar één doel en dat is de beste omgeving voor zichzelf kiezen, zodat ze later door kunnen. Ze willen NU CL spelen, niet pas mogelijk (!) over een jaar. Bovendien gaat het vaak niet eens alleen om CL. Het gaat om het totaalpakket. Maar nogmaals: stel je hebt als talent de keuze tussen Benfica of PSV. Twee clubs die op bijna alle vlakken gelijkwaardig zijn of hetzelfde kunnen bieden, maar één van die twee gaat CL in en de ander EL. Dat zijn details die straks kunnen bepalen of je een leuke speler krijgt of een toptalent.

Dan kun je als supporter wel leuk roepen dat de club meer toewijding mag verwachten, maar zo werkt het in praktijk niet of nauwelijks. Je hebt in 99% van de gevallen te maken met broodvoetballers die hun beslissingen baseren op wat het beste voor hun carrière is. In de huidige tijd spelen details als CL of EL daarin een belangrijke rol.
Én je hebt te maken met de Eredivisie als competitie. Los van hoe leuk PSV zelf is, en een wedstrijd tegen Ajax ook interessant is, blijft dit natuurlijk gewoon een competitie van niks. De top 4 heeft een aansprekende competitie, Frankrijk is al een stuk minder aansprekend, en alles daaronder moet het gewoon hebben van het totaalplaatje dat je als individuele club te bieden hebt.

Inmiddels is het gat tussen de topcompetities en de Eredivisie zo groot dat we niet eens meer vanzelfsprekend als PSV dé springplank naar de top zijn. Dus ja, wel of niet CL spelen lijkt mij voor die jongens een hele grote factor in hun keuzeproces.

Vraag het maar aan Danny Koevermans, die had anders nooit bij PSV gespeeld.. ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een reachtsback die van hoger niveau is dan Mwene, waardoor hij vaste stand-in kan worden voor beide backposities. Daarnaast een bewegelijke creatieve spits die kan afwisselen met Zahavi en Götze.

Een ruwe diamant voor de VM positie zou kunnen, maar dat zou een buitenkansje moeten zijn. Door de ontwikkeling van Obispo zou je in mijn ogen ook Boscagli kunnen spelen in geval van nood. Als je op zoek bent voor breedte hadden we daar Sadilek prima voor kunnen gebruiken.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 24 Aug 2021, 16:59 Als je op zoek bent voor breedte hadden we daar Sadilek prima voor kunnen gebruiken.
Speelde bovengemiddeld aardig afgelopen weekend. Hopelijk kan hij door speelminuten te maken groeien (no pun intended) naar een rol als opvolger. Kuitenbijter.

Dus Pröpper en SloopKügel mogen wel oppassen. :fun:
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is ook te hopen dat we niet te veel nieuwe spelers gaan halen. Je wil de groepsdynamiek ook niet overhoop gooien. Met een topspits, een rechtsback en een jongere versie van Sangare zou ik al heel tevreden zijn.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 24 Aug 2021, 14:38
FritskePhilips wrote: 24 Aug 2021, 14:36
Kan deze tekst aub niet boven elk topic vastgepint worden, of bij elke reactie die men typt?

Zou een hoop forumvervuiling schelen.
Ach, terughoudendheid in meningen en oordelen hebben over het algemeen nooit de meest levendige fora opgeleverd, dus wat dat betreft...
Inderdaad. Laten we vooral geen meningen geven of speculeren, stel je voor dat het hier net zo saai wordt als de stukjes in het ED.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 24 Aug 2021, 16:14
Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 15:58 Ja en dát vind ik dus van niet. Ik snap het wel, daar niet van. Het is iets van alle tijden. Maar gasten als Sangare en Ramalho kwamen ook gewoon voor PSV. En dit zijn echte versterkingen. Ik vind dus dat je nú als PSV zijnde ook iets meer toewijding (bij gebrek aan een beter woord) mag verwachten. We zijn geen koekenbakkers he. Kom ook gewoon voor de club, niet alleen voor die paar potjes CL. Je kan ook gewoon voor de titel spelen en dan heb je volgend jaar sowieso CL.
Je hebt te maken met spelers die 0 binding hebben met PSV hè. Die spelers schotel je, afhankelijk van hun status, een bepaald plan voor. Daarmee creëer je interesse, over het algemeen tenminste. Maar je hebt ook te maken met andere gegadigden. Stel dat je een 19-jarige knul uit Brazilië bent en je kan deze week naar Benfica of PSV, dan gaan details als de CL het verschil maken hoor. Die gasten hebben maar één doel en dat is de beste omgeving voor zichzelf kiezen, zodat ze later door kunnen. Ze willen NU CL spelen, niet pas mogelijk (!) over een jaar. Bovendien gaat het vaak niet eens alleen om CL. Het gaat om het totaalpakket. Maar nogmaals: stel je hebt als talent de keuze tussen Benfica of PSV. Twee clubs die op bijna alle vlakken gelijkwaardig zijn of hetzelfde kunnen bieden, maar één van die twee gaat CL in en de ander EL. Dat zijn details die straks kunnen bepalen of je een leuke speler krijgt of een toptalent.
Je zegt eerst dat het verschil tussen Benfica of PSV net CL kan zijn, maar daarna zeg je dat het om een totaalpakket gaat. Bovendien ben ik het wel eens met dat van de Eredivisie, maar dan haal je als vergelijking nou net een andere ‘baggercompetitie’ aan als de Portugese. Daar zit behalve 4/5 clubs ook niks bijzonders in.

Ik ben het dus eens met dat van het totaalpakket. Sangare is imo een echte topper in wording, die bleef onder de radar van iedereen behalve Southampton blijkbaar en kwam voor het totaalpakket. Europees en de mogelijkheid om nationaal voor de prijzen te spelen. Van die categorie mogen er nu weer een paar komen wmb. Doe dan maar geen peperduur toptalent, maar eentje die helemaal tot bloei komt.

Maar ok, ook ik ben heel benieuwd naar de verrassing(en). Juist omdat het team nu al behoorlijk staat, moet je imo gewoon voor de nu al haalbare kwaliteit gaan en ben je lekker klaar met je selectie. Moet je straks Noni gaan vervangen, ja dan moet je voor de hoogste categorie spelers gaan.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sangaré heeft overigens wel tot bijna het laaatste moment gewacht om te tekenen. Daarnaast is hij met 8 miljoen niet zomaar een aankoop, maar een top aankoop voor de club natuurlijk. Zeker na de flaters met Baumgartl en Bruma het jaar ervoor in het achterhoofd.
Locked