Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
Brael
Vedette

Heya Hallvar wrote: 07 Dec 2020, 10:29
Brael wrote: 07 Dec 2020, 09:26 Hij komt puur verdedigend te kort, dat is geen nieuws. Het is een hele tijd behoorlijk goed gegaan omdat PSV vanuit het middenveld heel veel gevaar wist te neutraliseren.

Op het moment dat op het middenveld gaten vallen, en de spelers van Heerenveen van daaruit in alle vrijheid de (steek)pass naar voren kunnen geven, krijg je het als verdediger gewoon lastig. Boscagli is verdedigend niet sterk genoeg om dat in zijn eentje op te lossen.

Maar voetballend heeft hij natuurlijk nog altijd zijn meerwaarde.
Tegen Granada liet Goscagli wel degelijk zien ook tegen een overtal goede keuzes te kunnen maken. Sowieso heeft hij ook stappen in het het pure verdedigen gemaakt.
Het grootste probleem zit hem in de wisselwerking met Rosario - Sangaré. Ze staan soms beiden te ver voor de bal, waardoor er grote gaten vallen. En tegen Heerenveen kreeg Joey Veerman veel teveel ruimte om z'n balletjes te geven. Vooral het middenveld heeft in de tweede helft gefaald.
In het maken van tactische goede keuzes is hij verbeterd, inderdaad. Al vond ik de 1-1 ook positioneel wel een foutieve inschatting. Had inderdaad ook met de wisselwerking met de backs te maken, die buitenspel opheffen.

Maar bij de 2-1 is Boscagli gewoon in het 1-tegen-1 duel niet sterk genoeg.
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

Het is altijd na een teleurstellend resultaat hetzelfde, er wordt direct gekeken naar individuele fouten in plaats van het wijzen naar het totaalplaatje. Boscagli ontwikkelt zich meer dan prima, is de enige die beschikt over het tactisch- en technisch vermogen om het spel te dirigeren vanuit centraal achteruit, neem als voorbeeld de steekpass op Max tegen Grenada. Dat hij niet de allersnelste is; klopt. Het doelpunt van Veerman was een grote fout, vooral omdat er niet ingegrepen werd (zie plaatje hieronder), Sangaré staat te diep, Rosario heeft een man, Teze stapt in maar daardoor is er geen restverdediging meer en staat Veerman volledig vrij.

Image
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Grasmat wrote: 07 Dec 2020, 08:50 Wauw. 1 iets mindere wedstrijd in een vooralsnog topseizoen voor deze man en hij wordt al meteen compleet afgefikt. Koekoek. :lol:

Only on this forum. Ik weet meteen weer waarom ik hier de eerste dagen na puntverlies wat minder kom. Kortzichtig geneuzel.
Als je gelijk zou hebben, had je een punt gehad. ;)

Het is alleen zo dat de kritiek er altijd is geweest van mensen als ik. Hij is namelijk telkens als we defensief onder druk kwamen, lichtelijk door de mand gevallen. Dat we vooral tegen matige tegenstanders hebben gespeeld met een ijzersterk middenveld voor hem, maakte dat het vaak niet ertoe deed. Dan kan hij uitblinken, want qua voetballend vermogen, mentaliteit en agressie zit het wel goed. In de mandekking echter niet, positioneel vind ik hem ook vaak niet goed de situatie inschatten, wat hij vervolgens niet kan corrigeren doordat hij niet zo snel is.

Om nu te doen alsof hij defensief elke wedstrijd heerst en nu een keertje niet, is dus pas echt kortzichtig geneuzel. ;)
El Sordo
Vedette

M.Delgado wrote: 07 Dec 2020, 10:39 Het is altijd na een teleurstellend resultaat hetzelfde, er wordt direct gekeken naar individuele fouten in plaats van het wijzen naar het totaalplaatje. Boscagli ontwikkelt zich meer dan prima, is de enige die beschikt over het tactisch- en technisch vermogen om het spel te dirigeren vanuit centraal achteruit, neem als voorbeeld de steekpass op Max tegen Grenada. Dat hij niet de allersnelste is; klopt. Het doelpunt van Veerman was een grote fout, vooral omdat er niet ingegrepen werd (zie plaatje hieronder), Sangaré staat te diep, Rosario heeft een man, Teze stapt in maar daardoor is er geen restverdediging meer en staat Veerman volledig vrij.

Image
Madueke loopt hier niet met zijn man mee, doet in eerste instantie nog alsof, maar laat hem vervolgens gewoon lopen. Hierdoor stapt Teze in, wat volgens mij niet nodig was omdat Veerman zonder instappen eigenlijk geen kant op kon. Daarna is het voor Boscagli niet meer te belopen omdat die andere Veerman een stuk sneller is dan hij lijkt.

Wat mij betreft begint het hier bij Madueke, die op dat moment nog fris genoeg zou moeten zijn om het middenveld te ondersteunen.
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

El Sordo wrote: 07 Dec 2020, 11:12
M.Delgado wrote: 07 Dec 2020, 10:39 Het is altijd na een teleurstellend resultaat hetzelfde, er wordt direct gekeken naar individuele fouten in plaats van het wijzen naar het totaalplaatje. Boscagli ontwikkelt zich meer dan prima, is de enige die beschikt over het tactisch- en technisch vermogen om het spel te dirigeren vanuit centraal achteruit, neem als voorbeeld de steekpass op Max tegen Grenada. Dat hij niet de allersnelste is; klopt. Het doelpunt van Veerman was een grote fout, vooral omdat er niet ingegrepen werd (zie plaatje hieronder), Sangaré staat te diep, Rosario heeft een man, Teze stapt in maar daardoor is er geen restverdediging meer en staat Veerman volledig vrij.

Image
Madueke loopt hier niet met zijn man mee, doet in eerste instantie nog alsof, maar laat hem vervolgens gewoon lopen. Hierdoor stapt Teze in, wat volgens mij niet nodig was omdat Veerman zonder instappen eigenlijk geen kant op kon. Daarna is het voor Boscagli niet meer te belopen omdat die andere Veerman een stuk sneller is dan hij lijkt.

Wat mij betreft begint het hier bij Madueke, die op dat moment nog fris genoeg zou moeten zijn om het middenveld te ondersteunen.
Mee eens, die ben ik vergeten te benoemen, Madueke staat lucht te dekken, schakelt niet voldoende om. Dat is ook exact wat er te vaak fout gaat in de tweede helft, spelers verzaken zodat de druk te veel op de achterhoede wordt gelegd.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Thijs85 wrote: 07 Dec 2020, 10:54
Grasmat wrote: 07 Dec 2020, 08:50 Wauw. 1 iets mindere wedstrijd in een vooralsnog topseizoen voor deze man en hij wordt al meteen compleet afgefikt. Koekoek. :lol:

Only on this forum. Ik weet meteen weer waarom ik hier de eerste dagen na puntverlies wat minder kom. Kortzichtig geneuzel.
Als je gelijk zou hebben, had je een punt gehad. ;)

Het is alleen zo dat de kritiek er altijd is geweest van mensen als ik. Hij is namelijk telkens als we defensief onder druk kwamen, lichtelijk door de mand gevallen. Dat we vooral tegen matige tegenstanders hebben gespeeld met een ijzersterk middenveld voor hem, maakte dat het vaak niet ertoe deed. Dan kan hij uitblinken, want qua voetballend vermogen, mentaliteit en agressie zit het wel goed. In de mandekking echter niet, positioneel vind ik hem ook vaak niet goed de situatie inschatten, wat hij vervolgens niet kan corrigeren doordat hij niet zo snel is.

Om nu te doen alsof hij defensief elke wedstrijd heerst en nu een keertje niet, is dus pas echt kortzichtig geneuzel. ;)
De Boscagli van vorig seizoen ja. De Boscagli van dit seizoen is in alle opzichten ontzettend gegroeid en heeft ook in de grotere wedstrijden bewezen verdedigend wél zijn mannetje te staan en ook goed te kunnen ingrijpen. Ook in verdedigend opzicht. Maar dat wordt blijkbaar al gauw vergeten als er een keertje een fout wordt gemaakt. Alsof van Dijk, Varane, de Ligt of Ramos nooit fouten maken en Boscagli constant loopt te schutteren. Dat is gewoon niet zo, maar de schaduw van vorig seizoen hangt nog flink over Boscagli heen helaas.
Hightower
Regelmatige invaller

Heft Hendrix ook geen buitenspel op aan de linkerkant? Waardoor Veerman vrije doortocht kreeg.
Gestelnaar
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Jawel [mention]Hightower[/mention]
Brael
Vedette

Jep, de afstemming tussen Hendrix, Boscagli en Dumfries (die ook op het randje staat van buitenspel opheffen) is inderdaad niet goed bij de 1-1.
PCGC
Vedette

Joooo, houdoe he!

Heb je hem weer met je “negatief = kut en kortzichtig” gelul.
Kijk mijn posts eens na, ik ben over heel veel positief dit seizoen (Schmidt, Mo),
laat mij dan gewoon ook een (negatievere) mening hebben over Boscagli. Hij doet gewoon heel veel verdedigend fout en bewijst keer op keer geen verdediger te zijn en ons goals/punten te kosten. Had je gisteren een pure mandekker staan, had je gewonnen.
Als je tere zieltje dat niet kan hebben, hou je dan aan je belofte en blijf lekker weg, totdat het weer allemaal hosanna is. Met je topseizoen 😂
#FreeGeneratie4
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Haha ik zie graag een overzicht van zijn vele fouten van dit seizoen tegemoet. Zal niet veel tijd kosten hoor want ze zijn oo 1 hand te tellen. :bye

En gelukkig kan mijn tere zieltje best wel wat hebben. Itt tot jouw bericht was het mijne niet persoonlijk bedoeld maar een algemene constatering.
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

PCGC wrote: 07 Dec 2020, 11:51

Joooo, houdoe he!

Kijk mijn posts eens na, ik ben over heel veel positief dit seizoen (Schmidt, Mo),
laat mij dan gewoon ook een (negatievere) mening hebben over Boscagli. Hij doet gewoon heel veel verdedigend fout en bewijst keer op keer geen verdediger te zijn en ons goals/punten te kosten. Had je gisteren een pure mandekker staan, had je gewonnen.
Als je tere zieltje dat niet kan hebben, hou je dan aan je belofte en blijf lekker weg, totdat het weer allemaal hosanna is. Met je topseizoen 😂
Een andere mening is prima, geen enkele probleem mee zelfs, wel is dan prettig dat er ook statistieken (voorbeelden) zijn die jouw mening bevestigen.
Ykhim
Lid scoutingsteam

PCGC wrote: 07 Dec 2020, 11:51Joooo, houdoe he!

Ik denk dat de timing van de post vandaag ook niet echt meewerkt, aangezien iedereen de wedstrijd tegen Granada nog vers in het geheugen heeft staan. Toen troffen Boscagli en Teze hun beste opponent tot nu toe, maar die Soldado probeert nog steeds uit hun broekzak te kruipen. Mensen weten dat.

Dat Henk Veerman drie dagen later vrij mag doorlopen, tja... :mrgreen:
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Stel je voor als dat hakje had gezeten :mrgreen:
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Zou hij niet op de positie van Rosario uit de voeten kunnen?

tijn0 wrote: 07 Dec 2020, 06:40
GOATZE wrote: 07 Dec 2020, 05:46
Tegen elke fatsoenlijke spits gaat ie het moeilijk krijgen, is veel te kwetsbaar voor een CV.
Tegen Soldado ging het goed. Die jongen speelt net 4 maanden basis. Zit denk ik ook zat rek nog in. Daarvoor zal hij moeten leren en dus niet alles goed doen.
Klopt, het is ook geen koekenbakker.Voor eredivisie begrippen volstaat het (voorlopig) ook ook gewoon.
Maar wil je doorgroeien en een rol van betekenis spelen in Europa zou er achterin echt iets bij moeten komen, een glasbak CV, een echte leider .. ook goed voor de ontwikkeling van Teze.

Tegen Granada was ie prima idd, PAOK uit werden zijn zwakheden duidelijk.. net als gister.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Natuurlijk hebben ze zwakheden. Maar er mag ook best ruimte zijn voor ontwikkelpunten, we zijn geen Real Madrid.

Ik zie Teze gisteren weer dingen anders doen die voorheen minder gingen. Je ziet dat zijn eerste reflex achteruit lopen is, gisteren zag je op één moment die reflex en een seconde daarna herstelde hij het, stapte hij adequaat in. Stukje bewustwording, denk ik. Die verandering kost tijd.

Ik zie liever reservebacks dan andere CV's komen. Daar ben ik nu wel over uit.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Ykhim wrote: 07 Dec 2020, 17:18 Natuurlijk hebben ze zwakheden. Maar er mag ook best ruimte zijn voor ontwikkelpunten, we zijn geen Real Madrid.

Ik zie Teze gisteren weer dingen anders doen die voorheen minder gingen. Je ziet dat zijn eerste reflex achteruit lopen is, gisteren zag je op één moment die reflex en een seconde daarna herstelde hij het, stapte hij adequaat in. Stukje bewustwording, denk ik. Die verandering kost tijd.

Ik zie liever reservebacks dan andere CV's komen. Daar ben ik nu wel over uit.
Zolang Baumgartl, Viergever en hopelijk na de winterstop Obispo bij de selectie zitten is een nieuwe centrale verdediger inderdaad minder urgent dan goede reservebacks met name links.
Maikel
Site Admin

Ik zie liever Viergever vertrekken en een fatsoenlijke back up/basis CV erbij komen. En een linksback.
Juancho
Mister PSV

Nog mooier is een speler die eigenlijk een glasbak van CV is maar ook prima in nood als LB/RB kan. Moreno bijv. was geweldig als LCV maar was ook meer dan prima als LB. PSV zal echter eerst aan de verkopende kant ook wat moeten doen. Als je Viergever en de dure Baumgart al hebt terwijl je ook Obispo wil laten verlengen... dan moet je echt ruimte gaan maken.

Ik vraag me trouwens wel af of Boscagli nu ook niet veel beter op LB zou spelen, zeker nu de backs een belangrijke rol hebben. Het verschil met hem onder v. Bommel en nu onder Schmidt is levensgroot. Misschien is hij op LB nu ook gewoon een prima speler, of iig in geval van nood als Max niet kan spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Maikel
Site Admin

Boscagli is te belangrijk in de as, als je hem op de flank zet haal je hem uit zijn kracht en zal hij minder effectief zijn.
PSV moet gewoon echt een fatsoenlijke LB back up halen. RB is wel gecoverd met Teze die op CV en RB even goed is.
Juancho
Mister PSV

Wat Teze op RB is...dat is toch niets anders dan wat Boscagli misschien kan als LB? Bovendien, we willen een fatsoenlijke backup hebben voor beide posities alleen heb ik wel zo mijn twijfels wie je dan kan halen, die bewust bij PSV op de bank wil gaan zitten. Dan moet je verhaal wel verdomd goed zijn of je kan een heel groot talent halen die je een half jaartje kan laten wennen met goede vooruitzichten. En wat gaat dat kosten? En hoeveel zou je voor een backup willen betalen?

Denk nog niet dat het zo makkelijk is echt een kwalitatief prima speler te halen die ook zo de basis in kan. Ben dus erg benieuwd aan welke namen je dan moet denken, al is de kans groot dat er weer spelers genoemd worden waarvan ik nog nooit gehoord heb :)
Ykhim
Lid scoutingsteam

Boscagli wordt er nog uitgelopen door jouw oma. Die zet je toch geen LB?!
Menno1
Legende

Boscagli is idd geen linksback, ondanks zijn mooie trap. Als CV heeft hij mij enorm verbaast dit seizoen. Ik vond het een typische voorbereidingspeler waar het leuk oogt maar waarbij hij door de mand valt, als het om het echie gaat. Echter hij doet het echt heel goed en zit minder met geknepen billen dan waar ik bang voor was.

Gisteren neem ik hem niet kwalijk: ging te veel fout om het op 1 man te gooien.
Juancho
Mister PSV

Voetballend gezien zou hij een prima back kunnen zijn, heeft net als Max ook een geweldige linkerpoot. Overigens zeg ik nergens dat hij een prima alternatief is als LB, ik vraag me alleen af hoe hij het nu op LB zou doen gezien de immense transformatie die hij heeft ondergaan. Blijkbaar had hij net als Lato vorig seizoen gedoe met v. Bommel en zijn spelletjes, geen idee, maar tis amper te verklaren hoe hij anders nu zo goed kan spelen (los van zijn verbeterpunten). Dus ik vraag me automatisch dan af hoe hij het als LB zou doen indien de nood daar hoog is. Thats all.
Maikel
Site Admin

Boscagli moet echt in de as staan, daar komen zijn trap en inzicht veel beter tot zijn recht. Ik zie hem echt niet op de flank tekeer gaan zoals Max dat wel kan.
Het feit dat nu Hendrix er nog eerder wordt neergezet dan Boscagli zegt genoeg over het belang van Boscagli in de as. Prioriteit achterin is een nieuwe CV en nieuwe LB.
Post Reply