Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 30 Aug 2021, 12:47 Hoe dichterbij de deadline komt, hoe minder tijd/zin John heeft om de groepsapp met Rik en Marco te voeden. Wederom lopen ze achter de feiten aan. Het is dat ze een perskaart hebben, maar iedereen kan zich voordoen als PSV 'watcher'.
:Thumbsup:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
johan derksen
Meervoudig international
Posts: 1,080
Joined: 29 Aug 2017, 10:25
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 30 Aug 2021, 13:58 Rogon speelt in de zaak rondom Ilaix Moriba ook een twijfelachtige rol. En eerder al Max Meyer. In beide gevallen vragen/vroegen zij bijzonder veel geld, om vervolgens een jaar later transfervrij te vertrekken. Zou mij in ieder geval niet verbazen als dat ook zo is bij Berisha.
Ja, die Roger Wittmann (eigenaar van Rogon) probeerde een aantal jaren geleden ook al Schalke zo'n beetje in z'n macht te krijgen en had daar een stuk of acht spelers weggezet en (let op!) probeerde vervolgens de bevriende Roger Schmidt als trainer binnen te sluizen, om op die manier meer spelers uit z'n stal bij Schalke kwijt te kunnen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rik is gewoon letterlijk een 'watcher'. Hij observeert PSV tijdens wedstrijden en trainingskampen en brengt daar verslag over uit. Prima, maar hij wordt op dit moment vanuit Italie op alle fronten afgetroefd met informatie over Mo. En dat is beslist niet de 1e keer.

Is dat erg? Nee, want met een beetje handigheid kun je zelf ook wel aan het nieuws komen, maar het blijft opvallend hoeveel mensen er bij Rik staan te hijgen om (inside) informatie.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Aug 2021, 13:58 Rik doet nooit iets verkeerd. Uitstekend uithangbord voor PSV namens het ED en hem dan een clown noemen. Top weer.
Heb begrepen dat zijn twitter communicatie met z'n volgers qua bewoordingen de laatste tijd wat te wensen overlaat. Dan diskwalificeer je jezelf toch enigszins als zichzelf respecterend sportjournalist.
Maar goed, Elfrink is inderdaad een prima PSV "uithangbord" (met alle voordelen en nadelen die daarbij komen kijken_.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon wrote: 30 Aug 2021, 14:09
Ardbeg wrote: 30 Aug 2021, 13:58 Rik doet nooit iets verkeerd. Uitstekend uithangbord voor PSV namens het ED en hem dan een clown noemen. Top weer.
Heb begrepen dat zijn twitter communicatie met z'n volgers qua bewoordingen de laatste tijd wat te wensen overlaat. Dan diskwalificeer je jezelf toch enigszins als zichzelf respecterend sportjournalist.
Maar goed, Elfrink is inderdaad een prima PSV "uithangbord" (met alle voordelen en nadelen die daarbij komen kijken_.

Ik heb het te doen met hem, al die doorgeslagen Twitter idioten en hun gebral
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Precies. Gewoon niet blijven zeuren om nieuwtjes bij hem, daar betalen ze 'm niet voor bij het ED. Wij zijn niet zijn target audience, we zouden zijn werk waarschijnlijk ook kunnen doen, maar hij doet waarvoor hij is aangesteld: de gemiddelde lezer op de hoogte brengen van PSV.

Dat zeiken op Elfrink begint me een partij gênant te worden zeg.
Last edited by Ykhim on 30 Aug 2021, 14:11, edited 1 time in total.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rik weet niet zoveel. Niet erg, maar wees daar ook eerlijk over. Ik volg hem ook, vind het een prima vent verder.

Wellicht denkt hij dat alleen hetgeen hij vanuit PSV hoort/bevestigd krijgt waar kan zijn, maar ik denk dat de snelheid op de markt inmiddels is opgevoerd en hij niet altijd meer up-to-date word gehouden. Logisch. Hij zal het horen als iets definitief is. JdJ zal nu zelf niet eens weten welke transfers wel of niet gaan vallen, dus Rik kan wat dat betreft niks bevestigen of ontkennen.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mijn broertje die net in de philipsstore was wist mij te melden dat er een donkere auto op de P plaats voor het stadion reed met Duitse Kentekenplaten.

Kan een verdwaalde toerist zijn of zijn er stafleden ofzo die nog met Duitse platen rijden? Misschien is de spanning gewoon zo erg dat iedere ‘vreemde’ wagen een beetje hoop doet aanwakkeren.

Ps. Was niet de G wagon van gotze, een sedan waarschijnlijk
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik neem aan dat WillySamba daar wel ergens in een auto met een zonnebril + verrekijker achter een krant zit.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Aug 2021, 14:10 Ik heb het te doen met hem, al die doorgeslagen Twitter idioten en hun gebral
Op die Twitter idioten kunnen jij en ik venijnig reageren. Geen enkel probleem.
Maar Elfrink is een PSV watcher die dagelijks het sportkatern van het ED moet vullen. Daar past dus een professionele houding tegen potentiele abonnees bij.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon wrote: 30 Aug 2021, 14:14
Ardbeg wrote: 30 Aug 2021, 14:10 Ik heb het te doen met hem, al die doorgeslagen Twitter idioten en hun gebral
Op die Twitter idioten kunnen jij en ik venijnig reageren. Geen enkel probleem.
Maar Elfrink is een PSV watcher die dagelijks het sportkatern van het ED moet vullen. Daar past dus een professionele houding tegen potentiele abonnees bij.
Dat is zeer zeker waar.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon wrote: 30 Aug 2021, 14:14
Ardbeg wrote: 30 Aug 2021, 14:10 Ik heb het te doen met hem, al die doorgeslagen Twitter idioten en hun gebral
Op die Twitter idioten kunnen jij en ik venijnig reageren. Geen enkel probleem.
Maar Elfrink is een PSV watcher die dagelijks het sportkatern van het ED moet vullen. Daar past dus een professionele houding tegen potentiele abonnees bij.
Precies. Je kunt ook gewoon niet reageren ipv op een rare manier als het niet serieus te nemen is.
Hoe dan ook, [mention]Ailon[/mention]. Aangezien Rik het waarschijnlijk niet weet, kun jij ons vertellen of Luuk de Jong volgend jaar terugkomt. ;)
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ailon wrote: 30 Aug 2021, 14:14
Ardbeg wrote: 30 Aug 2021, 14:10 Ik heb het te doen met hem, al die doorgeslagen Twitter idioten en hun gebral
Op die Twitter idioten kunnen jij en ik venijnig reageren. Geen enkel probleem.
Maar Elfrink is een PSV watcher die dagelijks het sportkatern van het ED moet vullen. Daar past dus een professionele houding tegen potentiele abonnees bij.
Hij reageert helemaal niet vervelend. Af en toe kortaf, maar blijft gewoon netjes hoor.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 30 Aug 2021, 13:27 er is denk ik wel een keuring gaande, de fotograaf van PSV is bij een PSV gerelateerde fysio.
Dat gebeurt bij Annatopsupport toch? En welke fysio gaat het om dan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er wordt in de Peesjevee podcast gegrapt dat Rik Elfrink dinsdag de hele dag gaat polsen bij het Philips Stadion waarop onze vriend aangeeft dat hij dat echt niet zal doen... Maar als ik Rikkie was geweest zou ik dat wel doen, misschien heeft hij dan wel een keer nieuws. Hij heeft het al de hele transferwindow fout gehad en hij komt alleen maar met nieuws dat oud is of niet klopt.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mateja wrote: 30 Aug 2021, 14:20
Ailon wrote: 30 Aug 2021, 14:14
Op die Twitter idioten kunnen jij en ik venijnig reageren. Geen enkel probleem.
Maar Elfrink is een PSV watcher die dagelijks het sportkatern van het ED moet vullen. Daar past dus een professionele houding tegen potentiele abonnees bij.
Hij reageert helemaal niet vervelend. Af en toe kortaf, maar blijft gewoon netjes hoor.
Des te beter.
Ik ben zelf geen Twitter-afvoerputje fanaat maar ik las dat ergens. Heb het dus ook met de nodige voorbehoud gesteld.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
User avatar
Ailon
Vedette
Posts: 5,370
Joined: 25 Aug 2017, 12:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs85 wrote: 30 Aug 2021, 14:18 Precies. Je kunt ook gewoon niet reageren ipv op een rare manier als het niet serieus te nemen is.
Hoe dan ook, @Ailon. Aangezien Rik het waarschijnlijk niet weet, kun jij ons vertellen of Luuk de Jong volgend jaar terugkomt. ;)
PB
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

billyboy wrote: 30 Aug 2021, 14:26 Er wordt in de Peesjevee podcast gegrapt dat Rik Elfrink dinsdag de hele dag gaat polsen bij het Philips Stadion waarop onze vriend aangeeft dat hij dat echt niet zal doen... Maar als ik Rikkie was geweest zou ik dat wel doen, misschien heeft hij dan wel een keer nieuws. Hij heeft het al de hele transferwindow fout gehad en hij komt alleen maar met nieuws dat oud is of niet klopt.
Nu ook weer. Nog steeds posten op Twitter dat het nog niet zeker is dat hij naar Juve gaat. Een beetje journalist heeft toch wel een ingang via Raiola, Ihatarren zelf of een andere bron die dichtbij staat. Hij zit ook maar een beetje twitter af te struinen en verder heeft hij weinig tot geen bronnen.
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 30 Aug 2021, 14:33
billyboy wrote: 30 Aug 2021, 14:26 Er wordt in de Peesjevee podcast gegrapt dat Rik Elfrink dinsdag de hele dag gaat polsen bij het Philips Stadion waarop onze vriend aangeeft dat hij dat echt niet zal doen... Maar als ik Rikkie was geweest zou ik dat wel doen, misschien heeft hij dan wel een keer nieuws. Hij heeft het al de hele transferwindow fout gehad en hij komt alleen maar met nieuws dat oud is of niet klopt.
Nu ook weer. Nog steeds posten op Twitter dat het nog niet zeker is dat hij naar Juve gaat. Een beetje journalist heeft toch wel een ingang via Raiola, Ihatarren zelf of een andere bron die dichtbij staat. Hij zit ook maar een beetje twitter af te struinen en verder heeft hij weinig tot geen bronnen.
Ja precies dat....
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

billyboy wrote: 30 Aug 2021, 14:35
AddoCultheld wrote: 30 Aug 2021, 14:33

Nu ook weer. Nog steeds posten op Twitter dat het nog niet zeker is dat hij naar Juve gaat. Een beetje journalist heeft toch wel een ingang via Raiola, Ihatarren zelf of een andere bron die dichtbij staat. Hij zit ook maar een beetje twitter af te struinen en verder heeft hij weinig tot geen bronnen.
Ja precies dat....
En daarbij zou je ook nog zeggen dat je Mo wel kan omkopen voor een tegoedbon van de shoarmatent Hismet op de Kruisstraat voor wat informatie...
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

billyboy wrote: 30 Aug 2021, 14:26 Hij heeft het al de hele transferwindow fout gehad en hij komt alleen maar met nieuws dat oud is of niet klopt.
Alle 17 zelf benoemde insiders die aan tafel zitten bij John de Jong en over de schouder meekijken bij contracten en outlook verkeer zaten anders bij de ongeveer 150 akkoorden ook allemaal fout. En daar zaten wat idiote bespiegelingen tussen hoor. Meestal hopen ze op 1x raak nav een gok en op basis daarvan heel veel volgers op social te krijgen. Maar zelfs dat lukte niet. Mike Schoemakers had vorig jaar meer goede hits zeg maar.

Maar de hang naar geruchten is zo enorm sterk dat daar niet of nauwelijks kritiek op komt. Standaard transferwindow zeg maar. Alleen was het dit jaar wel XL wat insiders betreft. Heb er zo'n 17 geteld denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom blijft iedereen hier zo door hakken op Rik. Rik is een journalist van het ED. Dat betekent dat hij voor het grote publiek met interesse in PSV schrijft over wedstrijden, het gevoerde (financiële) beleid en andere nieuwtjes rondom de club. Dit doet hij prima. Hij schrijft prima wedstrijdverslagen, doet soms een leuk interview met een speler en maakt podcasts. Op het transfergebied beschrijft hij globaal de ontwikkelingen.

Het is nooit een insider of wat dan ook geweest en gaat dat ook nooit worden. Reken hem dan ook niet op die maatstaven af. Zo presenteert hij zich ook niet echt naar buiten
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niks "precies dat". Als Elfrink onzekere dingen zomaar de wereld in gaat slingeren, dan is het snel klaar met zijn reputatie en die van zijn werkgever. Iemand die een beetje weet hoe de voetbalwereld werkt weet ook dat alles over 5 minuten kan veranderen, zeker in een periode als deze.

Sommigen hier moeten eens gaan begrijpen dat je voor spannende insidenieuwtjes niet bij Elfrink moet wezen en dat je dat ook helemaal niet hoeft te verlangen, aangezien dat zijn werk nauwelijks is.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi is dat men Mike Verweij een flutjournalist noemen maar datzelfde ongeveer verwachten van Rik Elfrink.
johan derksen
Meervoudig international
Posts: 1,080
Joined: 29 Aug 2017, 10:25
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan er niet een apart Rik Elfrink topic komen?

:think:
Locked