Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Ik vraag me wel af waarom Guti enorm verdedigd moet worden. We geloven allemaal dat hij uitblonk in Mexico, maar in Europa komt hij te kort. Je zou het een AZ speler kunnen noemen, te groot voor het servet, Dat hij zogenaamd niet op zijn optimale plek heeft gespeeld, bevestigd mij alleen maar in mijn mening. Ook jongens zoals Maher/Ihattaren/Pereiro hadden specifieke voorwaardes nodig om te kunnen renderen. Guti heeft niet voldoende niveau om zich optimaal aan te passen aan de situatie en uit te blinken bij PSV. Neemt niet weg dat het een prima speler is van eredivisie niveau.

Voor mij zijn dit soort transfers wel een teken dat een uitblinker in zuid-amerika of midden amerika lang niet altijd slagen in Europa. Jdj wordt wel eens verweten dat hij een bord op schoot scoutingsapparaat heeft, maar daar zit natuurlijk ook een reden achter. Het aanpassingsvermogen hoeft veel minder groot te zijn.
Saibari is underrated.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Is er een beetje interesse voor hem? Je zou toch zeggen dat het moet lukken om een basisspeler van Mexico te verkopen.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Speelt in de basis bij Mexico, is wel steeds de eerste speler die wordt gewisseld. Maar hij moet heus wel iets opleveren.
#simplythebest
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Aad de Mos ziet hem als backup voor Gotze op 10, ook gezien de blessuregevoeligheid van Mario.

Heeft daar in het begin onder Van Bommel ook wel gespeeld met heel aardig rendement, maar het oogde toch niet helemaal zijn plek.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Guti krijgt van de bondscoach een zet in de rug om PSV achter zich te laten. Maakt geen deel uit van de selectie die zich opmaakt voor de kwalificatie WK2022.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Gaat echt een verloren seizoen tegemoet lijkt mij. Maar als hij zelf per se zou willen vertrekken zou dat toch wel gelukt zijn?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Waarschijnlijk vindt ie het wel goed, relaxed leven zo.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV

Is de transfermarkt in bijvoorbeeld Amerika niet langer open? Daar spelen veel Mexicanen. Lijkt mij voor hem hier toch een uitzichtloze situatie op dit moment. Zie hem namelijk niet snel naar Turkije of Rusland vertrekken.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

danko-lazovic wrote: 31 Aug 2021, 16:29 Is de transfermarkt in bijvoorbeeld Amerika niet langer open? Daar spelen veel Mexicanen. Lijkt mij voor hem hier toch een uitzichtloze situatie op dit moment. Zie hem namelijk niet snel naar Turkije of Rusland vertrekken.
Ik zou zeggen kies een leuk land voor onze Gut uit en sein de zaakwaarnemer. :opzijnkop:

https://www.transfermarkt.nl/statistik/transferfenster
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

De Mexicaanse bondscoach heeft Gutiérrez laten weten dat speeltijd nodig is om weer in aanmerking te komen voor selectie, wat een extra motivatie is om de zaakwaarnemer aan het werk te zetten. De Mexicaanse markt is nog even open, dus ik zou niet uitsluiten dat hij alsnog vertrekt. Het zou zomaar kunnen dat PSV bereid is om voor een paar miljoen te gaan praten met een topclub daar. Lijkt me sowieso een mooie oplossing voor alle partijen. Gutiérrez wil graag in Europa blijven, maar hij zal zo onderhand toch moeten gaan beseffen dat een stap 'terug' niet per se erg is en zelfs gunstig kan zijn voor z'n carrière.

Wordt wellicht vervolgd.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00

Is helaas totaal niet geworden wat we ervan hadden gehoopt. Man wat was ik blij met die geweldige aankondingingsvideo en zijn debuut wedstrijd, jammer genoeg hield het daarna ook al vrij snel op.
User avatar
Magnus
Meervoudig international
Posts: 1,076
Joined: 10 Nov 2020, 10:55

Nu ik de opleving van Bruma heb gezien, geloof ik ook (nog steeds..) volledig in een opleving van Guti. Die jongen kan echt wel voetballen, ooit moet het er toch uit komen.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Magnus wrote: 10 Sep 2021, 20:06 Nu ik de opleving van Bruma heb gezien, geloof ik ook (nog steeds..) volledig in een opleving van Guti. Die jongen kan echt wel voetballen, ooit moet het er toch uit komen.
Puur technisch is het natuurlijk best een goede voetballer.
Altijd wel gecharmeerd van geweest, maar te weinig pit.
Toch hoop ik ook dat hij een kans krijgt een ene brumaatje doet.
Al. Is het maar voor een paar wedstrijden, gewoon omdat het kan.
Tijd voor hem om te gaan lijkt echt wel te komen, maar blijf hopen dat hij slaagt.
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Gaat er niet uitkomen bij PSV. Dat Bruma nu speelt is ergens ook een beetje armoede. Die is de eerste back up na Gakpo en Madueke voor de flank. Guti heeft veel meer concurrentie. Met Van Ginkel, Sangare en Propper voor zich heeft hij geen schijn van kans.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Guti gaat nog een prima carrière hebben. Maar in dit systeem zie ik hem nog niet tot zijn recht komen. Als Schmidt Guti volle bak aan het voetballen krijgt tatoeëer ik zijn gezicht ergens op mijn lichaam.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2021, 21:00 Guti gaat nog een prima carrière hebben. Maar in dit systeem zie ik hem nog niet tot zijn recht komen. Als Schmidt Guti volle bak aan het voetballen krijgt tatoeëer ik zijn gezicht ergens op mijn lichaam.
Ik voorzie een poll
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2021, 21:00 Guti gaat nog een prima carrière hebben. Maar in dit systeem zie ik hem nog niet tot zijn recht komen. Als Schmidt Guti volle bak aan het voetballen krijgt tatoeëer ik zijn gezicht ergens op mijn lichaam.
Goed idee. Doe maar op je gezicht. Improve your looks.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ShovingNE2 wrote: 10 Sep 2021, 21:00 Guti gaat nog een prima carrière hebben. Maar in dit systeem zie ik hem nog niet tot zijn recht komen. Als Schmidt Guti volle bak aan het voetballen krijgt tatoeëer ik zijn gezicht ergens op mijn lichaam.
Oh wat hoop ik dat Guti de pannen van het Daal gaat spelen. Als Guti meer dan 20 wedstrijden speelt dit seizoen, gaat zijn gezicht op die van jou. Deal?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

:wonder:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Gutierrez heeft in 3 eigenlijk nooit laten zien waarom PSV hem voor zoveel geld uit Mexico heeft gehaald. Ik vind hem weinig bijzonders en een te lage handelingssnelheid hebben.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Kwam erin en toen was het meteen klaar met die Midtsjø. Guti heeft 'm gewoon kapotgespeeld. Ik zeg het toch maar even hoor.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ga maar vast een tattooshopje naar keuze uitzoeken Shovinkie. Roger lapt alles en iedereen op dit seizoen.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00

True Blue Tattoo op de Willemstraat👌
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Blijft een fijne speler. Zou wat zijn als hij dit seizoen nog een serieuze rol kan spelen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Grasmat wrote: 11 Sep 2021, 23:20 Ga maar vast een tattooshopje naar keuze uitzoeken Shovinkie. Roger lapt alles en iedereen op dit seizoen.
Deze post krijgt veel te veel likes.

Bovendien: ik was gehackt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply