Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36
FOOTB_REM_S: No

Een Gemiste kans dat is het gevoel dat deze transferwindow mij geeft. We begonnen zo goed en voortvarend aan deze transferwindow, maar het uiteindelijk niet hebben van een goede RB en geen goede vervanger voor Sangare gaat ons dit seizoen opbreken ben ik bang. John de Jong heeft helaas hetzelfde kwaaltje als Brands in het begin, hij maakt de selectie niet compleet.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 01 Sep 2021, 08:37 Het meest opvallende van deze periode vond ik het groene licht dat PSV aan Elfrink en Timmer had gegeven om de interesse van Berisha te schrijven. Uiteindelijk is dat allemaal niet door gegaan. Wat is hier verkeerd gegaan?
Zouden ze die in de winter gratis proberen binnen te hengelen dan?
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Sep 2021, 08:38 Moet je dan in januari nog spelers kopen op basis van zijn systeem en voetbal?
Vind dit nooit zo'n probleem, je moet gewoon zorgen dat je goede spelers haalt en dat je selectie in balans blijft. Geen van de spelers die deze zomer gekomen is zou onder een andere coach ineens overbodig zijn.

Voorlopige (?) conclusie: erg sterk begonnen, maar 'vergeten' door te pakken. John kan mijn mening nog wat bijstellen door:

- Contract Obispo (meerjarig) te verlengen
- Luckassen alsnog te slijten in een van de landen met een langer window
- Een transfervrije verdediger op te pikken die een meerwaarde is. Hier is al een flinke lijst om door te spitten en daar zullen nog wel enkele namen bijkomen https://www.transfermarkt.nl/spieler/ve ... &yt0=tonen
Bes1987
Bankzitter
Posts: 247
Joined: 05 Apr 2021, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zanka is vrij :p
FC Bracke
Bankzitter
Posts: 234
Joined: 04 Nov 2020, 15:38
FOOTB_REM_S: No

Afkickgedrag.. ik blijf F5'en en telkens toch nog even kijken. Wordt een lange dag zo.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 01 Sep 2021, 08:37 Het meest opvallende van deze periode vond ik het groene licht dat PSV aan Elfrink en Timmer had gegeven om de interesse van Berisha te schrijven. Uiteindelijk is dat allemaal niet door gegaan. Wat is hier verkeerd gegaan?
Mij lijkt het dat dat met mislopen CL te maken heeft. Of dat dan een financieel dingetje is of dat Berisha alleen wilde komen bij CL durf ik niet te zeggen. Maar dat zou een (logische) verklaring zijn.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zo, het eerste uur van mijn werkdag besteed om alle berichten na 21.30 gisteravond bij te lezen.. Bedankt [mention]Ykhim[/mention] voor de perfecte samenvatting op pagina 396...
Aan de ene kant is het jammer dat er "alleen maar" een Braziliaanse spits is bijgekomen in de afgelopen 24 uur, maar al met al heeft PSV het toch prima gedaan de afgelopen transfer-window. Er staat een team wat ook echt een team is en dat is wel eens anders geweest.
Fijn ook dat we van Mo af zijn en dat Viergever zijn vloek ergens anders kan loslaten (zeg maar dag tegen de ambities van Greuther Furth). Hopelijk betekend Luckassen in het Russisch of Turks "Grote Verlosser" en komen we toch nog van hem af. Gutierrez betekend helaas "Mexicaan zonder pit" dus dat wordt lastiger om die te slijten.
Doan mag het ook van mij laten zien als back-up voor de posities achter/rond/naast/tussen/voor/in/uit de spits, wie weet spreekt Schmidt beter Japans dan v. Bommel..

Alles in ogenschouw genomen, is er maar 1 conclusie; we worden kampioen, winnen de beker, komen heeeeeeel ver in de EL en Schmidt leert eens gewoon wisselen en krijgt een standbeeld waarop hij samen te zien is met Transferjostiheld [mention]Wilysimba[/mention]
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

Bes1987 wrote: 01 Sep 2021, 09:02 Zanka is vrij :p
Marcelo ook gratis op te pikken, verwacht ik!
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Sep 2021, 08:38
Armada wrote: 31 Aug 2021, 15:15 Er komt nog nieuws jongens en meisjes. Nog even geduld.
Tot 31 januari geduld?

Ben wel benieuwd naar de winterwindow. Denk dat er nog best een potje zal zijn, maar tegelijkertijd komt PSV nu in de situatie dat Schmidt een aflopend contract heeft. Moet je dan in januari nog spelers kopen op basis van zijn systeem en voetbal?
Wat wil je insinueren?

Vinicius, Priske. In.

Mo. Viergever. Out.

Doan had verkocht moeten worden voor een aanvullende versterking.

Verder zullen de komende wedstrijden tot de winterstop bepalen wat er nog bijkomt denk ik zo. In bepaalde linies kan 1/2 blessures/schorsingen zorgen voor accute problemen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Waarom had Doan verkocht moeten worden dan? Ik kan me niet voorstellen dat alle miljoenen die binnen zijn gekomen zijn verdampt. 46,7 miljoen winst gedraaid las ik dus dat is best knap. Dat zijn uiteraard geen netto bedragen maar je zal toch snel op 30 miljoen netto zitten? Geld genoeg om te investeren in een leuke speler.

Of is de salarishuishouding niet op orde. We hebben veel wat oudere spelers die veel zullen verdienen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 01 Sep 2021, 09:51
Eindhovenvoetbal wrote: 01 Sep 2021, 08:38

Tot 31 januari geduld?

Ben wel benieuwd naar de winterwindow. Denk dat er nog best een potje zal zijn, maar tegelijkertijd komt PSV nu in de situatie dat Schmidt een aflopend contract heeft. Moet je dan in januari nog spelers kopen op basis van zijn systeem en voetbal?
Wat wil je insinueren?
:lol:
User avatar
Vreetzak
Verbannen
Posts: 98
Joined: 27 Aug 2021, 18:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

voskat wrote: 01 Sep 2021, 09:30
Bes1987 wrote: 01 Sep 2021, 09:02 Zanka is vrij :p
Marcelo ook gratis op te pikken, verwacht ik!
Haha die ramde d’r 1 in eigen doel en mocht de volgende dag zijn contract inleveren
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Sep 2021, 10:24
Armada wrote: 01 Sep 2021, 09:51

Wat wil je insinueren?
:lol:
:huil:
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 01 Sep 2021, 10:23 Waarom had Doan verkocht moeten worden dan? Ik kan me niet voorstellen dat alle miljoenen die binnen zijn gekomen zijn verdampt. 46,7 miljoen winst gedraaid las ik dus dat is best knap. Dat zijn uiteraard geen netto bedragen maar je zal toch snel op 30 miljoen netto zitten? Geld genoeg om te investeren in een leuke speler.

Of is de salarishuishouding niet op orde. We hebben veel wat oudere spelers die veel zullen verdienen.
Min of meer dit... plus je wilt in het algemeen geen te grote selectie met een aantal spelers die niet/nauwelijks spelen + de jeugd in de weg zitten.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 01 Sep 2021, 10:23 Waarom had Doan verkocht moeten worden dan? Ik kan me niet voorstellen dat alle miljoenen die binnen zijn gekomen zijn verdampt. 46,7 miljoen winst gedraaid las ik dus dat is best knap. Dat zijn uiteraard geen netto bedragen maar je zal toch snel op 30 miljoen netto zitten? Geld genoeg om te investeren in een leuke speler.

Of is de salarishuishouding niet op orde. We hebben veel wat oudere spelers die veel zullen verdienen.
Ik denk dat het probleem bij het laatste zit. We lachen Ajax - terecht - vaak uit om hun debiele salarishuishouding, maar wij hebben ook een behoorlijk aantal grootverdieners aangetrokken en door de grootte van de selectie telt het allemaal bij elkaar toch aardig op
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Vreetzak
Verbannen
Posts: 98
Joined: 27 Aug 2021, 18:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De salarissen zijn nog wel goed te praten anders wil niemand in de ED komen ballen en zit je opgezadeld met Viergever Luckassen en Thomas in de basis. Vooral die rare constructies die bij vrijwel elke transfer van toepassing zijn, zijn nog al dubieus
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Nog aan het bijkomen van gisteren. Die Fabrizio doet net of hij het zwaar heeft, maar urenlang naar die stream zitten kijken gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Hadden ze overigens niet gewoon een 3e gast erbij moeten zetten? Zodat die andere gozer (Fransesco?) een beetje met hem kon lullen en dat Fabrizio er dan tussendoor kan komen met nieuwtjes. Nu was het wel heel erg stil continu en praatte die Fransesco in het luchtledige.

Benieuwd naar Vinicius. Hopelijk kan hij brengen wat we nu nog missen in de spits: duel- en kopkracht. Hoeft niet direct ballen binnen de knikken, maar zou wel lekker zijn als we met hem wat vallende balletjes kunnen spelen en uit de tweede bal kunnen spelen.

Rechtsback was bij PSV nooit een issue volgens mij. Misschien in de winter wel. Ik vind Teze namelijk zwaar tekort komen daar. Zowel in het drukzetten als aan de bal. Zie liever Mwene voorlopig.

Geen back-up middenvelder vind ik niet zo'n groot probleem. Dan had je een basiswaardige speler moeten halen en die zal flink knaken gekost hebben. Want wij hebben flinke kwaliteit in de basis staan. Pure back-up kwaliteit halen is overbodig, want die hebben we zat. Hopelijk kan Doan wat brengen zodat hij in de pikorde boven Mauro en Thomas komt te staan. Centraal op het middenveld zijn we prima bezet met Sangaré, Pröp en Gink. Ginkel kunnen we m.i. ook prima doorschuiven als Götze niet mee kan doen. Vult het wel anders in, maar onze cap kan dat wel.

Al met al een prima transferwindow.

Raak: Drommel, Mwene, Ramalho, Pröpper, van Ginkel, verkoop Mo, verkoop 4giver, verlenging Noni
Nog open: Vinicius
Mis: Guti nog hier, geen RB.

Dikke 8 voor John.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 01 Sep 2021, 10:29
Joenepsv wrote: 01 Sep 2021, 10:23 Waarom had Doan verkocht moeten worden dan? Ik kan me niet voorstellen dat alle miljoenen die binnen zijn gekomen zijn verdampt. 46,7 miljoen winst gedraaid las ik dus dat is best knap. Dat zijn uiteraard geen netto bedragen maar je zal toch snel op 30 miljoen netto zitten? Geld genoeg om te investeren in een leuke speler.

Of is de salarishuishouding niet op orde. We hebben veel wat oudere spelers die veel zullen verdienen.
Ik denk dat het probleem bij het laatste zit. We lachen Ajax - terecht - vaak uit om hun debiele salarishuishouding, maar wij hebben ook een behoorlijk aantal grootverdieners aangetrokken en door de grootte van de selectie telt het allemaal bij elkaar toch aardig op
Leg de verhouding eens naast elkaar
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 01 Sep 2021, 11:38
trouwepsvfan wrote: 01 Sep 2021, 10:29

Ik denk dat het probleem bij het laatste zit. We lachen Ajax - terecht - vaak uit om hun debiele salarishuishouding, maar wij hebben ook een behoorlijk aantal grootverdieners aangetrokken en door de grootte van de selectie telt het allemaal bij elkaar toch aardig op
Leg de verhouding eens naast elkaar
Mag ik de aanname doen dat de top-2/3 grootverdieners bij Ajax bijna het dubbele verdienen dan die van ons?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

[mention]Johnnie Walker[/mention]

Ook nog raak: verlenging Fofana.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johnnie Walker wrote: 01 Sep 2021, 11:36 Raak: Drommel, Mwene, Ramalho, Pröpper, van Ginkel, verkoop Mo, verkoop 4giver, verlenging Noni
Nog open: Vinicius
Mis: Guti nog hier, geen RB.
Qua cijfer zit ik op een 7. Zou willen toevoegen:

Raak: verlenging Fofana, verkoop Piroe (verkopen Malen, Dumfries en Rosario)
Nog open: Bruma en Doan nog hier, contract Obispo, verhuur Baumgartl en Sadilek
Mis: Luckassen nog hier
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gezien de huidige markt is de verhuur van Sadilek en Baumgartl achteraf gezien wel een voltreffer geweest.
Saibari is underrated.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Rafael Pereira da Silva is nog vrij :mrgreen:
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Al met al toch wel tevreden hoor, al zaten de bonuspunten al vroeg in de transferwindow. Het was vooral het opgefokte sfeertje hier op het forum en de torenhoge verwachtingen rond D-Day die de spanningen hoog lieten oplopen. Ik vraag me af of er wel altijd zoveel vuurwerk op de slotdag is gekomen, volgens mij liep het toch meestal met een sisser (of flinke teleurstelling) af.

In elk geval nog wel een spits, waar duidelijk nog geen adequate backup voor was. Rechtsback blijft vergeleken met de rest een zwakke plek, maar is wel dubbel bezet (itt onze LB jarenlang). Prima als PSV dat eerst even wil aanzien, in de winter kun je alsnog ingrijpen als de beoogde ontwikkeling hier uitblijft. Met deze selectie (zelfs zonder de extra aanvaller) hebben we ook bijna CL gehaald en ons al goed gepresenteerd in de eerste wedstrijden. Met de breedte van de bank op veel posities snap ik dat er niet nóg meer reservespelers toegevoegd zijn, want nieuwe basisspelers hoefden we toch al niet echt te verwachten. Die posities stonden vooraf aan deze dagen al wel redelijk vast. Op de beide genoemde posities hierboven na. Met de selectie die er nu staat valt verder genoeg te schuiven om spelers zo nodig te kunnen vervangen.
Tevens moet je ook wat ruimte houden om vanaf de onderkant (jeugd/Jong) spelers die zich spectaculair ontwikkelen mee aan te kunnen laten sluiten. Wat dat betreft jammer dat spelers als Luckassen en Rigo die hier geen enkele toekomst meer hebben nog wel in de weg lopen.

Wel benieuwd naar Doan, hoe die zich in een jaar ontwikkeld heeft. Die zou nog wel eens mee kunnen vallen en een goede 'transfer' blijken te zijn. Hou een beetje Park gevoel bij hem, paar jaar niks en dan opeens zijn doorbraak. Wie weet. Hopelijk kunnen Romero en Ledezma ook nog weer aansluiten de komende maanden. Al moet je daar zeker niet teveel op rekenen.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 01 Sep 2021, 11:54 Gezien de huidige markt is de verhuur van Sadilek en Baumgartl achteraf gezien wel een voltreffer geweest.
Puur kijkend naar de situatie van de spelers zelf vind ik dat ook. Heb ik ook aangegeven op het moment dat ze vertrokken.

Maar ik vind dat we na het vertrek van Viergever redelijk krap in de verdedigers zitten. Mocht Baumgartl nu een redelijk seizoen draaien, maar alsnog niet verkocht worden zou het kunnen dat we achteraf denken dat we hem beter hier hadden kunnen houden. (Zullen weinigen met me eens zijn)

Voor Sadilek geldt dat hij misschien nog wel de meest geschikte vervanger was voor Sangaré die we hebben. Ik had iig liever gezien dat Guti verkocht was en dat Sadilek nog bij de selectie zat. Maar goed ik begrijp dat De Jong ook afhankelijk is van de interesse die er voor spelers is.

In beide gevallen geldt in ieder geval dat we eigenlijk pas achteraf kunnen concluderen of het nu een goede transfer is geweest.
Locked