Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 01 Sep 2021, 11:38
trouwepsvfan wrote: 01 Sep 2021, 10:29

Ik denk dat het probleem bij het laatste zit. We lachen Ajax - terecht - vaak uit om hun debiele salarishuishouding, maar wij hebben ook een behoorlijk aantal grootverdieners aangetrokken en door de grootte van de selectie telt het allemaal bij elkaar toch aardig op
Leg de verhouding eens naast elkaar
Dat was mijn punt toch helemaal niet. Mijn punt was juist dat Ajax slecht beleid voert op dit punt, en PSV verstandig beleid. Maar omdat wij verstandig beleid voeren kunnen we niet zomaar allemaal nieuwe goede spelers aantrekken (met dito salaris) als we enerzijds niet super goed verkocht hebben en een aantal grootverdieners hebben aangetrokken
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

PSV90 wrote: 01 Sep 2021, 12:14
Puur kijkend naar de situatie van de spelers zelf vind ik dat ook. Heb ik ook aangegeven op het moment dat ze vertrokken.

Maar ik vind dat we na het vertrek van Viergever redelijk krap in de verdedigers zitten. Mocht Baumgartl nu een redelijk seizoen draaien, maar alsnog niet verkocht worden zou het kunnen dat we achteraf denken dat we hem beter hier hadden kunnen houden. (Zullen weinigen met me eens zijn)

Voor Sadilek geldt dat hij misschien nog wel de meest geschikte vervanger was voor Sangaré die we hebben. Ik had iig liever gezien dat Guti verkocht was en dat Sadilek nog bij de selectie zat. Maar goed ik begrijp dat De Jong ook afhankelijk is van de interesse die er voor spelers is.

In beide gevallen geldt in ieder geval dat we eigenlijk pas achteraf kunnen concluderen of het nu een goede transfer is geweest.
Wat Sadilek betreft ben ik wel met je eens ja. Had van mij ook niet weg gehoeven zolang er geen alternatief voor Sangaré zou zijn. Als backup voldoet hij wel en is sinds vertrek van Hendrix een type speler dat we nu niet echt achter de hand hebben. Snap ook wel dat de clubs niet staan te dringen om nog wat geld neer te leggen voor spelers die hier eigenlijk al een tijdje op het tweede plan staan. Of niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om aan hun salariseisen te voldoen.

In de verdediging verwacht ik dat Obispo en Teze centraal de eerste backups zullen zijn, ondanks dat Teze zich primair op RB zal richten. Het moet wel slecht lopen als we niemand meer hebben die een positie kan overnemen. In feite verandert er niet zo heel veel met vorig seizoen, toen hadden wel wel Viergever maar geen Obispo. Nu is dat andersom en is Ramalho daar nog extra bij gekomen. En op de backs is enkel Dumfries ingeruild voor Mwene. Het is niet dikbezaaid allemaal, maar zonder al te veel rampspoed nog wel te overzien.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sadilek had inderdaad prima als stand-in kunnen blijven, maar ze kozen voor verhuur en halen vervolgens helemaal geen stand-in meer. Nu maar hopen dat er niks gebeurt met Sangaré en aankomende winter zullen ze wel iets MOETEN halen aangezien Sangaré dan sowieso pleite is.

Baumgartl het liefst zo ver weg mogelijk houden. Obispo en Teze zijn 2 uitstekende back-ups voor de CV positie.
johan derksen
Meervoudig international
Posts: 1080
Joined: 29 Aug 2017, 10:25
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 01 Sep 2021, 08:37 Het meest opvallende van deze periode vond ik het groene licht dat PSV aan Elfrink en Timmer had gegeven om de interesse van Berisha te schrijven. Uiteindelijk is dat allemaal niet door gegaan. Wat is hier verkeerd gegaan?
Op het Salzburg forum werd al meteen door een aantal mensen gezegd dat Berisha sowieso pas deze winter zou vertrekken.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Volgens Franse media had PSV wel degelijk een bod gedaan op Fulgini. 8 miljoen. Angers wou 15 dus vandaar dat het afgeketst is.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

milansandro wrote: 31 Aug 2021, 22:55
Menno1 wrote: 31 Aug 2021, 22:29

Die leest nog volop mee hoor, en is zoals het hoort, het altijd volledig eens met mij 😀
En wat misschien even belangrijk is: het oneens met @ShovingNE2 :lol:
Beetje een dead giveaway maar idd, totaal oneens met de Shoving. Verstandige jongen, die Juancho.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho moet gewoon weer komen posten in plaats van in de schaduwen lopen liken :mrgreen:
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 01 Sep 2021, 13:45 Volgens Franse media had PSV wel degelijk een bod gedaan op Fulgini. 8 miljoen. Angers wou 15 dus vandaar dat het afgeketst is.
Deze transfer was in een vrij vroeg stadium al onwaarschijnlijk, Angers heeft even geleden nog vrij hoge aanbiedingen afgeslagen waarbij ook 15m min. genoemd werd.

Je kunt natuurlijk altijd hopen dat de club onder druk van de speler gaat schuiven.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik neem de woorden van JdJ bij Fulgini niet zo serieus.
Hij zegt tegen Elfrink en Timmer dat het nooit gespeeld heeft, om de spelers die er nu zijn vertrouwen te geven. Hij wist tenslotte toch al dat het niet doorging.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 01 Sep 2021, 01:23 Hallo beste lezer. Ik stel me u voor als de gewone man, de gewone voetbalsupporter. U staat op maandag om 7 uur op, ontbijt wat en gaat aan het werk. Om een uur of vier, vijf is het klaar en dan moeten de kids opgehaald worden, moet er gegeten worden, moet er nog wat gedaan worden met de kids, moet er gestofzuigd worden, moet de was nog gedaan worden, moet de vuilnis nog buiten gezet worden en dan is het weer tijd voor bed. U had te weinig tijd om als een bezetene debiel naar dit forum te trekken en de F5-toets kapot te rammen als ware het een defecte magnetron. Vrees niet, want ik heb voor u - en voor @Assy - alle hoogte- en dieptepunten bijgehouden. De korte versie: het waren twee bewogen dagen op Negentiendertien.nl. De lange versie volgt hieronder en ik ben helemaal niks vergeten.

Vuurwerk. Zunne grote vuurbal. Dat werd ons beloofd. Eerst door de insiders op dit forum (ik heb immens respect voor hun pogingen tot zogenaamde interessantdoenerij, want je moet het maar willen in een chaotische transfertijd. Mijn pet neem ik oprecht af voor Ailon, Armada, Struviet en de bitcoinkoning RIO), daarna door onze clubwatchers en andersoortige analisten. PSV zou de ene na de andere glasbak binnen gaan halen, van Arias tot aan Luuk de Jong. Daarbij werd voorzichtig uitgegaan van CL-kwalificatie en dat gebeurde natuurlijk niet, want we lieten ons maar weer eens in het gezicht schijten door een stel Portugezen. Ditmaal niet achter een glazen wand in het Pullman-hotel (in de kamer waar we tussendoor onze eerste Negentiendertien-date tussen @trouwepsvfan en @Mercer hebben geregeld), maar gewoon op onze eigen Eindhovense grasmat. De toon werd wat gematigder en langzaamaan werd duidelijk dat vier klappers niet in de pijplijn zaten, of dat die pijplijn helemaal ontploft was. Afijn. Op de slotdag bleek opeens ook dat we hier niet genoeg ons best hebben gedaan om Doan in de markt te zetten bij godbetert Augsburg en Hoffenheim, waardoor de komst van een nieuwe middenvelder op losse schroeven kwam te staan. Die nieuwe middenvelder was eerst C A J U S T E, maar daarover hoorde je alleen @Ykhim. Toen bleek dat het toch Fulgini moest worden. Een speler waarvan niemand behalve @Voormalig KG en @Sensation ooit had gehoord. Creatieve jongen die heel veel fysieke duels won in het shirt van Angers of Agnes, zijn vermeende moeder. Zoals eerder gezegd bleek daarover nog wat onduidelijkheid en hopelijk kunnen we dat ooit boven water krijgen, want het is cruciale informatie. Dat CSKA geen partij voor ons zou worden in die transfer was ook al snel duidelijk hier, want die spelen dit jaar geen Europees en dat was toch zeker 7x het vermelden waard. De Russische media nam die conclusie een paar uur later massaal over. Op de slotdag leek ook Ryan Thomas te gaan vertrekken. Niet naar het Wolfsburg dat interesse had in al onze spelers, maar naar Fortuna Sittard. Bleek toch niet te kloppen. Ook Doan ging niet naar Wolfsburg en Gutiérrez was de enige PSV'er waarin de Duitsers geen interesse hadden, dus die blijft ook. Op het middenveld vertrok Ihattaren wel. Hij tekende eerste bij Juventus en toen nog een keer bij Sampdoria. Wat PSV ervoor heeft gevangen is een groot mysterie en hoewel er 73 posts aan besteed zijn, weten we het nog steeds niet. Fulgini moest ondertussen tot ongeveer middernacht dit forum refreshen om te weten of hij wel of niet naar PSV mocht gaan, maar toen Elfrink wist te melden dat PSV er al dagen niet mee gesproken had, kon ook die jongen naar bed. En Kampl kwam uiteindelijk ook niet, net als de in Eindhoven waargenomen Sabitzer, Forsberg, Brandt, Aurier, Kim, Ji-Sung Park (?), Sarr, vd Ven, Veerman en Shoving.

Nou ben ik de achterhoede natuurlijk totaal vergeten in al het enthousiasme. Vliegtuigenspotten wordt nergens zo goed gedaan als op dit forum, maar ook auto's zijn niet veilig. Of de mysterieuze dikke bak in Eindhoven daadwerkelijk van Boateng was, zullen we nooit weten, maar het staat vast dat de man ondertussen bij Lyon heeft getekend. Tot mijn grote hilariteit werd zelfs na dat nieuws nog door een enkeling geroepen dat Boateng gespot was in Eindhoven, terwijl ook good ol' Jeffrey Bruma nogmaals ten tonele verscheen op deze slotdag. Mustafi bleek overigens ook over zo'n dikke bak te beschikken, maar dat bleek dan toch fake news te zijn. Hij rijdt wel motor, maar alleen buiten het veld. Binnen het veld zou het spannend worden in een race met Viergever, die met zijn prijskaartje van twee ton toch te duur bleek voor Feyenoord en daarom maar naar Greuther Fürth vertrok om daar met Jetro Willems - nog een vermeend target - samen te spelen. Vinícius landde op Rotterdam Airport en bleek niet de nieuwe spits van Feyenoord te worden, want daar haalden ze liever Dessers op. Op huurbasis, natuurlijk, want anders was die jongen niet te betalen. Die Vinícius tekende op de slotdag nog bij PSV, maar daar konden ogenschijnlijk weinig mensen warm van worden. Toppunt van wanhoop was het feit dat hij om 21:00 nog steeds niet aangekondigd was en dat er zelfs een faketweet van Fabrizio 'Wilysimba' Romano aan te pas moest komen om de paniek compleet te maken, terwijl Vinícius toch reeds getekend had, een interview bij Jeroen Toet - die kortstondig werd aangezien voor Jeroen Zoet - gegeven had, zijn hele familie en diens vriendenkring had laten overvliegen voor een rondleiding en een potje darts én samen met de daar gespotte Mart vd Heuvel wat heeft gezwommen in de Tongelreep. Tussendoor kwamen er nog auto's met Deense en Belgische kentekens langs, maar dat bleek dan voor twee spelers voor de opleiding te zijn. Als u die namen hier ter plekke uit uw hoofd weet, verdient u een gratis frietje.

Lokale frietboer 'Chrisjeee' die vorig jaar óók Götze zag - die vanochtend zijn contract leek te gaan verlengen maar het bij nader inzien toch hield bij slechts een podcast - wilde dit jaar ook interessant doen en kondigde onverwacht transfernieuws aan. Daar moest hij later op terugkomen wegens vermeende bedreigingen van Toon (die even daarvoor of daarna rustig met kinderen op de foto ging op de parkeerplaats van het stadion) en vervolgens kreeg hij een woedende @Gestelnaar aan de telefoon en even later op de stoep voor een frietje. Dat draaide uiteindelijk gelukkig uit op een gezellige, verkapte forumborrel met alle spotters en sensatietoeristen van dit forum én een zwaaiende en hier meelezende Rik Elfrink (HOI RIK!!!!@11!!). Op pagina 354 van dit topic kunt u het nu al legendarische audiofragment van Gestelnaar nog eens terugluisteren.

Op de valreep tekende Luuk de Jong niet bij PSV, maar bij Barcelona, is Luckassen nog speler van de club en zit PSV nog steeds zonder rechtsback, wat een aantal mensen compleet over de zeik heeft geholpen, waarbij een enkeling zelfs het hoofd van John de Jong wil zien rollen. Maar gelukkig hebben we het de afgelopen uren allemaal leuk gehad op dit forum, mogen we hier tientallen nieuwkomers begroeten en zal @Maikel_91 de komende dagen op pad zijn om de undercover trollen uit de weg te ruimen die zijn meegestroomd met het daverende succes van dit forum.

Ik sluit af met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de grootste transfers die nooit afgerond werden: Hlozek en Berisha. Moge @Lorenzo von Matterhorn, @Ardbeg en @Sensation gespaard blijven van depressieve gevoelens. Amen.
Dank [mention]Ykhim[/mention] van Egmond voor deze post. Ik heb die dag niet zo mee kunnen maken, omdat ik een van de gewone mannen ben, die niet de hele dag hier kon zijn. Om dan achteraf toch nog even mee te kunnen genieten door deze uiteenzetting is erg leuk!
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Jammer van Fulgini ik had ook niet kunnen bedenken dat hij voor minder dan 12 miljoen weg zou kogen van Angers. Wel een goede scouting gelukkig. Zou een voltreffer zijn.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 01 Sep 2021, 14:03 Juancho moet gewoon weer komen posten in plaats van in de schaduwen lopen liken :mrgreen:
Tijd om terug te komen inderdaad. Hij heeft op 31 januari nog het beperkte aantal van 39 berichten geplaatst en daarmee nog slechts voor 11,5% van alle posts op dit forum in handen. Dat moet, als vanouds, weer kunnen worden opgeschroefd naar 80%, zou je zeggen. Is Pereiro er nog?
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
Posts: 185
Joined: 04 Nov 2020, 15:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gisteren bij de Skiete Willy theater show geweest, daarbij gaf John de Jong aan dat al een week bekend was dat Luuk de Jong niet zou komen. Terwijl afgelopen weekend Rik Elfrink en. Marco Timmer aangaven dat de kans nog zeer groot was.
Mwenusss
Regelmatige invaller
Posts: 310
Joined: 28 Jul 2021, 00:26
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

HAHAHAHAHA iedereen denken Chris gaat een speler announcen komt Mario gwn ff frituren
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Iets totaal anders: is het eigenlijk mogelijk om gewoon voor een enkele wedstrijd een keer businessstoelen te boeken, zonder dat je daar namens een sponsor oid zit? Willen een van onze maten een keer verrassen
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

johan derksen wrote: 01 Sep 2021, 13:45
Het Kanon wrote: 01 Sep 2021, 08:37 Het meest opvallende van deze periode vond ik het groene licht dat PSV aan Elfrink en Timmer had gegeven om de interesse van Berisha te schrijven. Uiteindelijk is dat allemaal niet door gegaan. Wat is hier verkeerd gegaan?
Op het Salzburg forum werd al meteen door een aantal mensen gezegd dat Berisha sowieso pas deze winter zou vertrekken.
Zou dat de verrassing van [mention]Armada[/mention] zijn?
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Posts: 716
Joined: 27 Aug 2021, 17:02
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
FOOTB_REM_S: No

Dutch Cowboy wrote: 01 Sep 2021, 19:06 Gisteren bij de Skiete Willy theater show geweest, daarbij gaf John de Jong aan dat al een week bekend was dat Luuk de Jong niet zou komen. Terwijl afgelopen weekend Rik Elfrink en. Marco Timmer aangaven dat de kans nog zeer groot was.
Dan wordt het nogmaals duidelijk dat ze niks van JdJ krijgen maar echt zelf moeten vissen bij zaakwaarnemers spelers familie etc. Ze waren er dus gewoon te laat bij Luuk, met informeren alles.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Of ze werken netjes mee aan het realiseren / in stand houden van rookgordijnen
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Posts: 716
Joined: 27 Aug 2021, 17:02
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 01 Sep 2021, 21:38 Of ze werken netjes mee aan het realiseren / in stand houden van rookgordijnen
Als ik het bericht lees van waar hij de dag beschrijft van Gotze, geloof ik hier niet in. Terug naar een historisch transferavondje bij PSV, waarop aanwinst drie ineens Mario Götze was

https://www.ed.nl/blog-van-de-herdgang/ ... ~a315dcd1/
Mwenusss
Regelmatige invaller
Posts: 310
Joined: 28 Jul 2021, 00:26
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Mwenusss
Regelmatige invaller
Posts: 310
Joined: 28 Jul 2021, 00:26
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No



Verdomme
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als dit waar is, bah. Kutkulubu. Al kwam hij sowieso al niet meer want Vinícius!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

PSV90 wrote: 21 May 2021, 11:20 Drommel / Mvogo / Delanghe

Teze / Sambo
Ramalho / Kim
Boscagli / Obispo
Max / Mwene (Oppegaard)

Sangare / Thomas (Sadilek)
Propper / vGinkel
Götze / Mauro Jr.

Madueke / Doan (Ledezma)
Zahavi / Pavlidis (Romero / Fofana)
Gakpo / Vertessen
Dit postte ik op 21 mei en de paar man die daar toen op reageerden waren niet erg enthousiast.

Ik denk dat de eindstand is dat we op papier aanvallend sterker zijn dan bovenstaande selectie, Vinicius is beter dan Pavlidis en we nog kunnen beschikken over Bruma. Verdedigend zijn we op papier zwakker dan bovenstaande selectie doordat Kim beter zou zijn dan Luckassen. Dat Guti er nog bij is i.p.v. Sadilek vind ik een klein nadeel. Deels doordat Sadilek iets verdedigender is ingesteld, maar vooral financieel.

Voorlopige meevallers/tegenvallers:

+ Ramalho (vooralsnog ideale aankoop gebleken)
+ Obispo (zijn kans gepakt)
+ Madueke (waren twijfels of hij klaar was voor een basisplek)
+ vGinkel (sterk teruggekeerd)
+ Drommel (tot dusver heel solide)

- Teze (vooralsnog niet overtuigend als rechtsback)
- Sambo (langdurige blessure)

Al met al ben ik tevreden over deze transferperiode. Echter komen we achterin voor mijn gevoel één speler te kort en daardoor kunnen we ook moeilijker schuiven met bijv. Boscagli.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit forum geeft deze transferwindow dus een gewogen gemiddelde van 7,08. Lijkt me een goede afspiegeling, het was goed, belangrijke posities zoals Keeper, CV, CM en spits zijn duidelijk versterkt tov vorig seizoen. Kon wel beter, op rechtsback is het nu hopen op een positieve ontwikkeling van Teze (zie ik meer rek in dan Mwene) en qua breedte is het hier en daar mager, zeker qua aanvallende middenvelders en achter Sangaré. Dan was het een hogere cijfer geworden, maar nu een ruime voldoende.
Locked