PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We hebben een 17 jarige spits van Fc Midjesland op proef. August Priske. Speelde mee in een oefenduel tegen Kv Mechelen. Info van dhr. Dumfries op Twitter.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tussen al het transfergeweld door heeft John de Jong een Marcel Brandsje gedaan en een 17-jarig toptalent uit Denemarken, August Pilske, aangetrokken voor de spitspositie. De nieuwe Malen noemen ze 'm binnenkort. Geen twijfel.

Deze post wordt gesponsord door Mercer
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 31 Aug 2021, 18:53 Tussen al het transfergeweld door heeft John de Jong een Marcel Brandsje gedaan en een 17-jarig toptalent uit Denemarken, August Pilske, aangetrokken. De nieuwe Malen noemen ze 'm binnenkort. Geen twijfel.

Deze post wordt gesponsord door Mercer
De naam Pilske is iig top :-)
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Had PSV in deze leeftijdsklasse nou al niet 1 of 2 talentvolle spitsen?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jason van Duiven ja. Onthoudt die naam. Komt wel uit '05 en Priske uit '04. Maar van van Duiven mag je wel veel gaan verwachten vind ik.

Edit: ik wil een dezer dagen wel eens een database gaan maken voor interessante jeugdspelers van PSV. Wellicht is dat een leuk idee, ook gezien er meerdere jeugdvolgers hier rondlopen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 31 Aug 2021, 18:53 Tussen al het transfergeweld door heeft John de Jong een Marcel Brandsje gedaan en een 17-jarig toptalent uit Denemarken, August Pilske, aangetrokken voor de spitspositie. De nieuwe Malen noemen ze 'm binnenkort. Geen twijfel.

Deze post wordt gesponsord door Mercer
Ik kan niet vinden over jeugd interlands of iets anders dat enige indicatie geeft. Hoe weten we dat het een toptalent is?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weten we niet. Ik weet wel dat het de slotdag van de transfermarkt is, we geen back hebben én er in al het geweld een jonge spits is aangetrokken. Ik zie louter overeenkomsten met Malen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is wel een redelijke kenner en aardige gozer bovendien. Wel Ajacied, enigste minpuntje :mrgreen:

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ElTigre
Meervoudig international
Posts: 1,021
Joined: 31 Aug 2018, 21:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Priske tekent ‘maar’ voor 1 jaar. Weet iemand waarom maar zo kort?
rick_burgsteden
Veelbelovend talent
Posts: 92
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij wordt gehuurd van Midtjylland
Assy
Vaste waarde in elftal
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2020, 14:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 31 Aug 2021, 19:04 Jason van Duiven ja. Onthoudt die naam. Komt wel uit '05 en Priske uit '04. Maar van van Duiven mag je wel veel gaan verwachten vind ik.

Edit: ik wil een dezer dagen wel eens een database gaan maken voor interessante jeugdspelers van PSV. Wellicht is dat een leuk idee, ook gezien er meerdere jeugdvolgers hier rondlopen.
Is van Duiven dat jochie uit Twente? Dat is idd een behoorlijk talent, fysiek beresterk ook wel dus altijd afwachten hoe zich dat blijft ontwikkelen in de toekomst. Zo hebben we ooit ook ene Dani vd Moot aangetrokken die alles aan diggelen schoot in de jeugdcompetities, maar vanaf zijn 17e ofzo stond ie volledig geparkeerd. Volgens mij geen prof meer zelfs en daar zijn we diep voor gegaan toendertijd.

Over diep gaan gesproken, ook voor deze van Duiven zijn we diep gegaan. We hebben zijn broertje ook aangetrokken en ze hebben het hele gezin over moeten brengen naar EHV om die jongen te kunnen binden. Echt letterlijk het hele gezin. Vennegoor was/is extreem gecharmeerd van hem. Zijn broertje speelde overigens met de zoon van Vennegoor (en toevallig een neefje van mij) in een jeugdelftal van Twente en kwam daar al flink tekort. Sowieso zitten we er al jaren kort op hier met Jan, helaas niet altijd met hetzelfde resultaat. Zo hebben een aantal (mindere) talenten voor ajax en feyenoord gekozen uiteindelijk. M.i. mis je er echter niet veel aan, beetje van het niveau van die speler die jaren terug uit de jeugdopleiding van Twente over kwam (caribisch/zuid-A achternaam). Die van Duijven was verreweg het allergrootste talent hier in Twente.
Ranger
Ballenjongen
Posts: 16
Joined: 04 Nov 2020, 19:30
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Assy wrote: 03 Sep 2021, 01:15
Heruone wrote: 31 Aug 2021, 19:04 Jason van Duiven ja. Onthoudt die naam. Komt wel uit '05 en Priske uit '04. Maar van van Duiven mag je wel veel gaan verwachten vind ik.

Edit: ik wil een dezer dagen wel eens een database gaan maken voor interessante jeugdspelers van PSV. Wellicht is dat een leuk idee, ook gezien er meerdere jeugdvolgers hier rondlopen.
Is van Duiven dat jochie uit Twente? Dat is idd een behoorlijk talent, fysiek beresterk ook wel dus altijd afwachten hoe zich dat blijft ontwikkelen in de toekomst. Zo hebben we ooit ook ene Dani vd Moot aangetrokken die alles aan diggelen schoot in de jeugdcompetities, maar vanaf zijn 17e ofzo stond ie volledig geparkeerd. Volgens mij geen prof meer zelfs en daar zijn we diep voor gegaan toendertijd.

Over diep gaan gesproken, ook voor deze van Duiven zijn we diep gegaan. We hebben zijn broertje ook aangetrokken en ze hebben het hele gezin over moeten brengen naar EHV om die jongen te kunnen binden. Echt letterlijk het hele gezin. Vennegoor was/is extreem gecharmeerd van hem. Zijn broertje speelde overigens met de zoon van Vennegoor (en toevallig een neefje van mij) in een jeugdelftal van Twente en kwam daar al flink tekort. Sowieso zitten we er al jaren kort op hier met Jan, helaas niet altijd met hetzelfde resultaat. Zo hebben een aantal (mindere) talenten voor ajax en feyenoord gekozen uiteindelijk. M.i. mis je er echter niet veel aan, beetje van het niveau van die speler die jaren terug uit de jeugdopleiding van Twente over kwam (caribisch/zuid-A achternaam). Die van Duijven was verreweg het allergrootste talent hier in Twente.
Mendonca
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zag dat Sami Bouhoudane ook al met de 016 mee doet en 1x scoorde in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van AZ. Hij is van Januari 2008 en in mijn ogen ook 1 van de grote (Top) talenten binnen de opleiding.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 04 Sep 2021, 15:37 Ik zag dat Sami Bouhoudane ook al met de 016 mee doet en 1x scoorde in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van AZ. Hij is van Januari 2008 en in mijn ogen ook 1 van de grote (Top) talenten binnen de opleiding.
Zeker. Doelpunten machientje.
Saibari is underrated.
ElTigre
Meervoudig international
Posts: 1,021
Joined: 31 Aug 2018, 21:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Babadi scoort net de 2-0 tegen Polen voor Nederland O17. Verder in de selectie van O17 zitten Tim van den Heuvel en vd Blaak.
ElTigre
Meervoudig international
Posts: 1,021
Joined: 31 Aug 2018, 21:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij deze de goal.

Manolev25
Meervoudig international
Posts: 1,494
Joined: 11 Sep 2019, 00:00
Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Deze gast heeft altijd wel een goede kijk op de jeugd en verwacht dus ook erg veel van Isaac. Hopelijk kan 'ie minuten gaan maken bij Jong, benieuwd of hij zich nu al makkelijk staande houdt op dat niveau
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heb het niet gezien, maar geloof het direct. Nog even wat groeien, wat extra spieren kweken en dan in de inter door naar Ruud.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ik bij PSV graag wat meer zou willen zien is het sneller doorstromen van de grotere talenten naar hogere jeugdelftallen. PSV is daar nog best behoudend in. Als je bijvoorbeeld bij Ajax kijkt zie je dat zij altijd spelen met een elftal dat gemiddeld een jaar jonger is dan dat van PSV. Dat zie je tot en met jong aan toe. Nu heeft PSV geografisch gezien wat pech (veel minder bevolking en dus kwantitatief minder potentieel) en snap ik dat we dit nooit helemaal kunnen kopiëren, echter zou ik bijvoorbeeld zo'n Jong PSV toch echt wat meer willen zien voor de echt grote talenten die vlak voor hun doorbraak bij PSV zitten. Spelers van 20 dit niet in aanmerking komen voor 1 moeten m.i. ook gewoon weg. En die hebben we best wel wat en trekken we daarnaast ook nog eens aan. Als je ziet dat vd Blaak en Comenencia het gewoon meer dan prima doen in de KKD waarom zou je dan nog 2 20 jarige halen?

Babadi heeft PSV potentie (gruwelijk talent) en steekt er overal met kop en schouders tussen uit. Ik heb hem liever bij Jong dan een Kjolo die het toch niet gaat halen bijvoorbeeld. En zo kun je dit doortrekken binnen de jeugd van PSV. de grotere talenten wat eerder een lichting overslaan en daarmee de weerstand vergroten.

Weet iemand of PSV hier bewust wat voorzichtiger mee is? en zo ja of daar een specifieke reden voor is?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 07 Sep 2021, 15:44 Wat ik bij PSV graag wat meer zou willen zien is het sneller doorstromen van de grotere talenten naar hogere jeugdelftallen. PSV is daar nog best behoudend in. Als je bijvoorbeeld bij Ajax kijkt zie je dat zij altijd spelen met een elftal dat gemiddeld een jaar jonger is dan dat van PSV. Dat zie je tot en met jong aan toe. Nu heeft PSV geografisch gezien wat pech (veel minder bevolking en dus kwantitatief minder potentieel) en snap ik dat we dit nooit helemaal kunnen kopiëren, echter zou ik bijvoorbeeld zo'n Jong PSV toch echt wat meer willen zien voor de echt grote talenten die vlak voor hun doorbraak bij PSV zitten. Spelers van 20 dit niet in aanmerking komen voor 1 moeten m.i. ook gewoon weg. En die hebben we best wel wat en trekken we daarnaast ook nog eens aan. Als je ziet dat vd Blaak en Comenencia het gewoon meer dan prima doen in de KKD waarom zou je dan nog 2 20 jarige halen?

Babadi heeft PSV potentie (gruwelijk talent) en steekt er overal met kop en schouders tussen uit. Ik heb hem liever bij Jong dan een Kjolo die het toch niet gaat halen bijvoorbeeld. En zo kun je dit doortrekken binnen de jeugd van PSV. de grotere talenten wat eerder een lichting overslaan en daarmee de weerstand vergroten.

Weet iemand of PSV hier bewust wat voorzichtiger mee is? en zo ja of daar een specifieke reden voor is?
Ja daar zit zeker meerdere redenen achter. Laat ik voorop stellen dat ik het delen met je eens bent. In sommige gevallen kan inderdaad sneller worden doorgeschakeld. Daarnaast zie je dat de echt grote talenten, Madueke, Ihattaren Jong overslaan. Zelfde zou mijn inziens ook zomaar kunnen gelden voor bovenstaande Babadi.

De weerstand in de KKD is een stuk hoger, daarbij ligt ook een risico dat je jongens die daar nog niet klaar voor zijn te snel te hoog belast worden, en dat je ze daarmee kapot maakt. Daarnaast willen ze veel spelers uit de u18 ook nog wel eens op meerdere posities trainen om andere aspecten te ontwikkelen. Zoals een CM een half seizoen als linksbuiten of spits posteren. Dat doe je wat minder snel in de KKD. Wat wil je trainen per individu; individuele weerstand en wedstrijdervaring of dominant voetbal, spelinzicht etc. Laatste punt is dat contractueel je altijd tegen die max drie contractjaren aan hikt binnen de jeugdopleiding. Ik ben er heilig van overtuigd dat hier rekening mee wordt gehouden, spelers kunnen ook snel weg zijn.

Maar in het algemeen ben ik het met je eens, zeker voor spelers die fysiek voldoende ontwikkeld zijn kan je er soms sneller voor kiezen om de stap naar de KKD te maken. Ik denk alleen dat we niet te licht over die stap moeten denken en dat soms zelfs de stap naar de ED beter kan zijn voor een individu.
Saibari is underrated.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 07 Sep 2021, 15:44 Wat ik bij PSV graag wat meer zou willen zien is het sneller doorstromen van de grotere talenten naar hogere jeugdelftallen. PSV is daar nog best behoudend in. Als je bijvoorbeeld bij Ajax kijkt zie je dat zij altijd spelen met een elftal dat gemiddeld een jaar jonger is dan dat van PSV.
Oh ja?

Jong PSV: 19,5 - Jong Ajax: 19,3
PSV O18: 17,5 - Ajax O18: 17,3
PSV O17: 16,1 - Ajax O17: 17,1
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 Sep 2021, 16:10
Ittot wrote: 07 Sep 2021, 15:44 Wat ik bij PSV graag wat meer zou willen zien is het sneller doorstromen van de grotere talenten naar hogere jeugdelftallen. PSV is daar nog best behoudend in. Als je bijvoorbeeld bij Ajax kijkt zie je dat zij altijd spelen met een elftal dat gemiddeld een jaar jonger is dan dat van PSV.
Oh ja?

Jong PSV: 19,5 - Jong Ajax: 19,3
PSV O18: 17,5 - Ajax O18: 17,3
PSV O17: 16,1 - Ajax O17: 17,1
Dat klopt, die verandering is afgelopen winter een beetje in gang gezet toch? Toen zijn er bij Jong een hoop weggestuurd.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 Sep 2021, 16:10
Ittot wrote: 07 Sep 2021, 15:44 Wat ik bij PSV graag wat meer zou willen zien is het sneller doorstromen van de grotere talenten naar hogere jeugdelftallen. PSV is daar nog best behoudend in. Als je bijvoorbeeld bij Ajax kijkt zie je dat zij altijd spelen met een elftal dat gemiddeld een jaar jonger is dan dat van PSV.
Oh ja?

Jong PSV: 19,5 - Jong Ajax: 19,3
PSV O18: 17,5 - Ajax O18: 17,3
PSV O17: 16,1 - Ajax O17: 17,1
Ik weet niet waar je de cijfers vandaan haalt en of ze ook kloppen maar laatste 2 wedstijden jong:

Jong Ajax vs Excelsior en Den Bosch (verder heb ik niet gekeken): 2 x 18,2 jr
Jong PSV laatste 2 wedstrijden: 19 jr en 18,6. (waarvan dus vd blaak als 16 jarige meedeed waar ze nu 2 vervangers voor hebben gehaald en de leeftijd echt nog wat omhoog zal gaan).

De rest heb ik niet nagekeken. Ik kijk met name wat er speelt in welk team en dan valt het me vaak op dat Ajax teams in de jeugd en ook bij jong over het algemeen een stuk jonger zijn.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 07 Sep 2021, 16:43
ShovingNE2 wrote: 07 Sep 2021, 16:10

Oh ja?

Jong PSV: 19,5 - Jong Ajax: 19,3
PSV O18: 17,5 - Ajax O18: 17,3
PSV O17: 16,1 - Ajax O17: 17,1
Ik weet niet waar je de cijfers vandaan haalt en of ze ook kloppen maar laatste 2 wedstijden jong:

Jong Ajax vs Excelsior en Den Bosch (verder heb ik niet gekeken): 2 x 18,2 jr
Jong PSV laatste 2 wedstrijden: 19 jr en 18,6. (waarvan dus vd blaak als 16 jarige meedeed waar ze nu 2 vervangers voor hebben gehaald en de leeftijd echt nog wat omhoog zal gaan).

De rest heb ik niet nagekeken. Ik kijk met name wat er speelt in welk team en dan valt het me vaak op dat Ajax teams in de jeugd en ook bij jong over het algemeen een stuk jonger zijn.
Maar de komst van de vervangers sluit niet uit dat Van de Blaak en Comencia hun plek niet behouden. Het zijn zulke jonge gasten en ze spelen straks regelmatig 2 wedstrijden in het weekend (Vrij/maandag) of in elk geval kort achter elkaar. Dan moet je die jonge gasten niet oproken en is het goed als je een keer een ander kan laten spelen. Daarnaast zijn de twee nieuwelingen nog jong en als ze zich goed ontwikkelen komt dat ook PSV 1 ten goede, maar dat is koffiedik kijken natuurlijk. Ik denk in elk geval wel dat er een andere weg in is geslagen. En over Babadi, ik hoop ook dat hij snel in de basis mag starten, dat wordt er zeker eentje!
Post Reply