Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Madueke wrote: 20 Sep 2021, 13:41Vervolgens heb je minimaal 1 jaar (!) de tijd om een fatsoenlijke rechtsback te kopen en nu lopen ze wat aan te kloten met een centerback op de rechtsbackpositie met alle gevolgen van dien. Kapitale blunder.
PSV had inderdaad een jaar, maar het is een beetje een flauw argument gezien het uitgangspunt dat Teze die positie op rechtsback had kunnen invullen. Daar geloofde men in en vanuit die redenatie is het natuurlijk niet relevant hoelang je had om een speler te vinden.

Ik denk dat de kritiek dus ook niet gericht moet zijn op het niet kunnen vinden van een fatsoenlijke rechtsback, maar op de inschatting dat Teze die rechtsback had kunnen zijn. Je had van kilometers ver kunnen zien dat dat niet zo simpel zou liggen.
Madueke
Legende

Die inschatting was inderdaad fout, maar ze hebben nog de kans gehad om die fout te herstellen. Tot de transferdeadline zijn er genoeg wedstrijden geweest waarin we hebben kunnen concluderen dat Teze NIET geschikt is als opvolger voor Dumfries. Het is ook niet voor niets dat Schmidt de ene keer speelde met Mwene en de wedstrijd daarop weer met Teze. Het is elke keer kiezen voor de minst slechte en dat is een hele kwalijke ontwikkeling.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Ykhim wrote: 20 Sep 2021, 15:21
Madueke wrote: 20 Sep 2021, 13:41Vervolgens heb je minimaal 1 jaar (!) de tijd om een fatsoenlijke rechtsback te kopen en nu lopen ze wat aan te kloten met een centerback op de rechtsbackpositie met alle gevolgen van dien. Kapitale blunder.
PSV had inderdaad een jaar, maar het is een beetje een flauw argument gezien het uitgangspunt dat Teze die positie op rechtsback had kunnen invullen. Daar geloofde men in en vanuit die redenatie is het natuurlijk niet relevant hoelang je had om een speler te vinden.

Ik denk dat de kritiek dus ook niet gericht moet zijn op het niet kunnen vinden van een fatsoenlijke rechtsback, maar op de inschatting dat Teze die rechtsback had kunnen zijn. Je had van kilometers ver kunnen zien dat dat niet zo simpel zou liggen.
Hij heeft een goed seizoen gehad centraal, in de jeugd voornamelijk rechtsback gespeeld.
Hopelijk kan hij verrassen dit seizoen, anders een uitstekend voorbeeld en een goede leerschool naast zich in de vorm van Ramalho. Zodat hij hem op den duur kan vervangen centraal. Agressief vooruit verdedigen en leiding geven van achteruit.

Het is duidelijk dat het nog niet voldoende is in vergelijking met Dumfries en Arias. Dit zijn wel flinke schoenen om te vullen voor de meeste clubs van het kaliber wat PSV nastreeft.

Het kan goed dat ze wel gezocht hebben en navraag hebben gedaan, echter als deze niet haalbaar blijken en de overige spelers niet significant beter zijn dan Teze of Mwene dan mogen ze van mij prima even wachten.
Niet ideaal, maar ik zie liever dat ze echte kwaliteitsspelers halen dan noodverbanden voor de korte termijn. Hier heeft PSV al jaren geen goede hand in.

Het is jammer dat Sambo geblesseerd is geraakt, maar
Trixm
Vedette

Madueke wrote: 20 Sep 2021, 13:41 Ik hoor het Schmidt nog zeggen. 'We wisten dat Denzel en Donyell in principe aan hun laatste seizoen bij PSV gingen beginnen'.

Vervolgens heb je minimaal 1 jaar (!) de tijd om een fatsoenlijke rechtsback te kopen en nu lopen ze wat aan te kloten met een centerback op de rechtsbackpositie met alle gevolgen van dien. Kapitale blunder.
Laten we aub niet doen alsof Teze het probleem is dat we tactisch overklast zijn door feyenoord.
Saibari is underrated.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Wij concluderen dat op basis van onze eerdere overtuiging, ja. Maar als je de inschatting maakt dat Teze het moet kunnen doen, dan vallen wat matige momenten in de voorbereiding eerder onder ''hij moet de kans krijgen om te groeien'' dan onder ''hij kan het niet, tijd voor een transfer''. En dan handel je gewoon niet of de tijd om te handelen is te kort op het moment dat je als staf het licht hebt gezien. Sterker nog: ik denk dat ze nog steeds wel geloof hebben dat Teze het moet kunnen en dat Mwene tot die tijd een redelijk alternatief is. Dan komt een transfer intern dus helemaal niet of nauwelijks ter sprake.
Madueke
Legende

Trixm wrote: 20 Sep 2021, 15:49
Madueke wrote: 20 Sep 2021, 13:41 Ik hoor het Schmidt nog zeggen. 'We wisten dat Denzel en Donyell in principe aan hun laatste seizoen bij PSV gingen beginnen'.

Vervolgens heb je minimaal 1 jaar (!) de tijd om een fatsoenlijke rechtsback te kopen en nu lopen ze wat aan te kloten met een centerback op de rechtsbackpositie met alle gevolgen van dien. Kapitale blunder.
Laten we aub niet doen alsof Teze het probleem is dat we tactisch overklast zijn door feyenoord.
Dat is ook niet de schuld van alleen Teze. Ik zag alleen wéér een jongen die zich niet comfortabel voelt op rechtsback en aanvallend helemaal niks kan betekenen.

Het is gewoon een zwakke plek in het elftal, net als Max en het middenveld zonder fatsoenlijke back-up voor Sangaré. En 2 van deze 3 zwakke plekken had je beter kunnen/moeten invullen.
El Sordo
Vedette

Hoe dan ook zal hij eens een keer moeten laten zien dat hij op die positie thuishoort.
ShovingNE2
Site Admin

Op zich heb ik daar geen moeite mee. Als wij iedereen die wij in de voorbereiding afschrijven direct zouden transfereren krijgen we transferwindows zoals in Turkije: 25 out en 25 in. Ieder jaar weer. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sao-Mellow
Meervoudig international

ShovingNE2 wrote: 20 Sep 2021, 16:14 Op zich heb ik daar geen moeite mee. Als wij iedereen die wij in de voorbereiding afschrijven direct zouden transfereren krijgen we transferwindows zoals in Turkije: 25 out en 25 in. Ieder jaar weer. :D
Maakt het forum nog interessanter tijdens de transferperiodes😂😂
Chucky
Vedette

Teze was in de jeugd een centrale verdediger. Heeft vervolgens pas bij zijn stap naar Jong PSV de switch gemaakt naar rechtsback. Van nature dus 'gewoon' een CV, en dat zie je ook heel duidelijk terug in zijn spel.
ShovingNE2
Site Admin

En dan zie ik hem diverse malen gewoon aan de verkeerde kant staan te dekken. Dat verwacht ik eigenlijk niet van een cv.
Chucky
Vedette

ShovingNE2 wrote: 20 Sep 2021, 16:35 En dan zie ik hem diverse malen gewoon aan de verkeerde kant staan te dekken. Dat verwacht ik eigenlijk niet van een cv.
Ik ook niet, het ziet er gewoon heel ongemakkelijk uit hoe hij speelt op rechtsback. Slechte positionering, minder comfortabel aan de bal, situaties niet goed kunnen inschatten. Dat deed hij vorig seizoen als CV veel beter.
Ren Höek
Vedette

Ik heb de samenvatting nog eens gekeken, maar daarin komt Teze als een van de minst slechte spelers naar voren.
Hij is betrokken bij de meeste gevaarlijke momenten van PSV en zijn man heeft niet gescoord. Bij de laatste tegengoal staat hij aan de verkeerde kant, maar dat komt omdat Dessers werd gedekt door Ramalho, die zich echter liep foppen waarna Teze net te laat kwam. Maar dit laatste valt hem niet aan te rekenen, aangezien hij ook zijn eigen man had.

Ook Max valt trouwens positief op bij de gevaarlijke momenten van PSV, dat idee had ik niet in het stadion.
Hij valt overigens wel negatief op bij enkele tegengoals. Al zijn het de middenvelders en CV's die de doelpuntenmakers hadden moeten afstoppen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Sao-Mellow wrote: 20 Sep 2021, 16:27
ShovingNE2 wrote: 20 Sep 2021, 16:14 Op zich heb ik daar geen moeite mee. Als wij iedereen die wij in de voorbereiding afschrijven direct zouden transfereren krijgen we transferwindows zoals in Turkije: 25 out en 25 in. Ieder jaar weer. :D
Maakt het forum nog interessanter tijdens de transferperiodes😂😂
Zou voor Eindhoven Airport een uitbreiding betekenen met al die extra vluchten.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Chucky wrote: 20 Sep 2021, 16:30 Teze was in de jeugd een centrale verdediger. Heeft vervolgens pas bij zijn stap naar Jong PSV de switch gemaakt naar rechtsback. Van nature dus 'gewoon' een CV, en dat zie je ook heel duidelijk terug in zijn spel.
Dat heb ik dan verkeerd gezien en begrepen.
Hij heeft de techniek nu nog het vertrouwen
Menno1
Legende

Madueke wrote: 20 Sep 2021, 15:42 Die inschatting was inderdaad fout, maar ze hebben nog de kans gehad om die fout te herstellen. Tot de transferdeadline zijn er genoeg wedstrijden geweest waarin we hebben kunnen concluderen dat Teze NIET geschikt is als opvolger voor Dumfries. Het is ook niet voor niets dat Schmidt de ene keer speelde met Mwene en de wedstrijd daarop weer met Teze. Het is elke keer kiezen voor de minst slechte en dat is een hele kwalijke ontwikkeling.
Was al heel snel duidelijk dat hij geen goede back zou zijn. De wedstrijden bij Jong Oranje lieten dat al zien. En eigenlijk stond Teze ook niet bekend als top talent als Rechtsback; een leuk talent, maar niemand die dacht: hier staat de gedroomde opvolger van Denzel over 2-3 jaar.

Hij kwam eigenlijk uit het niets in de basis als CV: knap gezien van Schmidt want dat deed hij prima. Maar als back, is dit niveau FC Groningen at best.
Menno1
Legende

Doe nou niet alsof jij dat niet wilt!!
ShovingNE2
Site Admin

Image
29.04.2007
Nationale topspeler

Voormalig KG wrote: 20 Sep 2021, 16:54
Chucky wrote: 20 Sep 2021, 16:30 Teze was in de jeugd een centrale verdediger. Heeft vervolgens pas bij zijn stap naar Jong PSV de switch gemaakt naar rechtsback. Van nature dus 'gewoon' een CV, en dat zie je ook heel duidelijk terug in zijn spel.
Ik vind juist dat hij de techniek mist. Krijg soms een beetje een Brenet gevoel wanneer Teze aan de rechterkant de bal heeft.
Ardbeg
Mister PSV

29.04.2007 wrote: 21 Sep 2021, 11:55
Voormalig KG wrote: 20 Sep 2021, 16:54

Ik vind juist dat hij de techniek mist. Krijg soms een beetje een Brenet gevoel wanneer Teze aan de rechterkant de bal heeft.
Brenet deed het veel, veel beter dan Teze.
ShovingNE2
Site Admin

Zelfs op links
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Teze op links... hmm. Zou dat niet een optie zijn? Hebben we nog niet geprobeerd ;)
29.04.2007
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 21 Sep 2021, 12:14
29.04.2007 wrote: 21 Sep 2021, 11:55

Heb het in dit geval met name over het technische aspect. Bij Brenet zag het er vaak ook niet uit, leek niet eens in een rechte lijn te kunnen dribbelen. Joshua heeft echt wel een aantal goede wedstrijden gespeeld, zelfs ook in topwedstrijden, maar ook zijn ondergrens was behoorlijk laag.
Daarbij worden spelers soms te hoog ingeschat wanneer ze een tijdje vertrokken zijn (of bv een tijd geblesseerd zijn geweest).
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dat laatste is natuurlijk een breed verspreid verschijnsel, ongeacht de club, speler. Spelers worden op onverklaarbare wijze steeds beter naarmate ze langer niet spelen. Sleutel: hoop
Ardbeg
Mister PSV

29.04.2007 wrote: 21 Sep 2021, 12:39
Ardbeg wrote: 21 Sep 2021, 12:14

Heb het in dit geval met name over het technische aspect. Bij Brenet zag het er vaak ook niet uit, leek niet eens in een rechte lijn te kunnen dribbelen. Joshua heeft echt wel een aantal goede wedstrijden gespeeld, zelfs ook in topwedstrijden, maar ook zijn ondergrens was behoorlijk laag.
Daarbij worden spelers soms te hoog ingeschat wanneer ze een tijdje vertrokken zijn (of bv een tijd geblesseerd zijn geweest).
Nee nee, ik schat Brenet precies in waar hij was. Kon voor geen meter verdedigen maar in zijn geheel schoot je er meer op dan Teze. Beide natuurlijk onvoldoende.
Post Reply