Ykhim wrote: ↑20 Sep 2021, 15:21
Madueke wrote: ↑20 Sep 2021, 13:41Vervolgens heb je minimaal 1 jaar (!) de tijd om een fatsoenlijke rechtsback te kopen en nu lopen ze wat aan te kloten met een centerback op de rechtsbackpositie met alle gevolgen van dien. Kapitale blunder.
PSV had inderdaad een jaar, maar het is een beetje een flauw argument gezien het uitgangspunt dat Teze die positie op rechtsback had kunnen invullen. Daar geloofde men in en vanuit die redenatie is het natuurlijk niet relevant hoelang je had om een speler te vinden.
Ik denk dat de kritiek dus ook niet gericht moet zijn op het niet kunnen vinden van een fatsoenlijke rechtsback, maar op de inschatting dat Teze die rechtsback had kunnen zijn. Je had van kilometers ver kunnen zien dat dat niet zo simpel zou liggen.
Hij heeft een goed seizoen gehad centraal, in de jeugd voornamelijk rechtsback gespeeld.
Hopelijk kan hij verrassen dit seizoen, anders een uitstekend voorbeeld en een goede leerschool naast zich in de vorm van Ramalho. Zodat hij hem op den duur kan vervangen centraal. Agressief vooruit verdedigen en leiding geven van achteruit.
Het is duidelijk dat het nog niet voldoende is in vergelijking met Dumfries en Arias. Dit zijn wel flinke schoenen om te vullen voor de meeste clubs van het kaliber wat PSV nastreeft.
Het kan goed dat ze wel gezocht hebben en navraag hebben gedaan, echter als deze niet haalbaar blijken en de overige spelers niet significant beter zijn dan Teze of Mwene dan mogen ze van mij prima even wachten.
Niet ideaal, maar ik zie liever dat ze echte kwaliteitsspelers halen dan noodverbanden voor de korte termijn. Hier heeft PSV al jaren geen goede hand in.
Het is jammer dat Sambo geblesseerd is geraakt, maar