Is sowieso een enorme debiel met die achterlijke money filmpjes altijd. Sta hier niet eens van te kijken. Zit allemaal niet helemaal goed in de bovenkamer van die jongen.
Als het mes zo scherp was als zijn spel dan heeft het slachtoffer hoogstens een blauw plekje. Zonder dollen; kwalijke zaak waar je als club flink mee in verlegenheid wordt gebracht.
tijn0 wrote: ↑13 Dec 2020, 11:45
Ajax kan trouwens karmapunten scoren, door, na rechtsspraak (ik bedoel, onschuldig tot schuld bewezen), tot ontslag over te gaan. #benbenieuwd
Voor de bühne ja. Echt een andere keuze hebben ze dan niet.
Maar inderdaad, eerst maar eens afwachten. Al zou het me niets verbazen.
tijn0 wrote: ↑13 Dec 2020, 11:45
Ajax kan trouwens karmapunten scoren, door, na rechtsspraak (ik bedoel, onschuldig tot schuld bewezen), tot ontslag over te gaan. #benbenieuwd
Ze moeten wel indien schuldig, vraag is alleen: hoeveel wisten ze en vanaf wanneer? Als dit bijvoorbeeld pas net bekend bij ze is dan hebben ze juist gehandeld, maar mochten ze dit al langer weten dan kun je wel vraagtekens zetten bij de moraliteit van die club. Ze zijn tot veel in staat, maar een verdachte van poging tot moord of iig zwaar lichamelijk letsel(want dat is iemand neersteken lijkt mij) opstellen gaat zelfs voor hun te ver.
Sowieso, je hebt weinig aan de speler als hij geschorst is of de bak in moet. Het is genoeg reden om iemand op staande voet te ontslaan dus ook geen salariskosten of afkoopsom meer.
We hebben het wel over Ajax hé. Daar nemen ze het niet zo nauw met wat fatsoenlijk zou zijn.
Nou, ik heb ook een hekel aan het cultuurtje en de attitude rond die club, maar in dit geval kunnen ze echt niet anders. Áls hij veroordeeld wordt, tot schuld bewezen ben je onschuldig.
Als Ajax hem ontslaat dan zullen ze dat doen om salaris te besparen. In het voetbal gelden geen fatsoensnormen, alleen geld en punten bepalen. En dat geldt al helemaal bij Ajax. M.a.w. indien Promes een korte straf krijgt dan zullen ze hem niet ontslaan. Gaat hij 4 jaar de bak in dan wel.
Dat Promes niet slim was wisten we al, maar dat hij zo dom zou zijn.
Mits hij schuldig bevonden wordt natuurlijk.
Breur wrote: ↑13 Dec 2020, 11:51
Sowieso, je hebt weinig aan de speler als hij geschorst is of de bak in moet. Het is genoeg reden om iemand op staande voet te ontslaan dus ook geen salariskosten of afkoopsom meer.
In het bedrijfsleven is dit echter geen geldige reden voor ontslag, als de criminele activiteit niets te maken heeft met de werkgever.
Dus of Ajax hem zomaar kan ontslaan weet ik niet, dat heeft ook te maken met de voorwaarden in zijn contract. Al kan ontslag altijd, maar dan kost het geld.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”