RIO wrote: ↑27 Oct 2021, 10:42
Ik ben zeker voor vervanging.
Mijn #1 is Christoph Freund.
Paul Mitchell, TD van Monaco is ook een interessante.
Ik had zelf een oogje op Markus Krosche maar die zit nu bij Eintracht. Goede relatie met Roger (vandaar dat Eintracht interesse had in Roger).
Al deze ex Red Bull lui hebben een enorm netwerk.
Even los van de persoon, want ik ken ze niet (goed), maar als je kijkt naar statistieken wil ik er een paar toevoegen:
- Jörg Schmadtke. Nu de TD van Wolfsburg. Toen hij daar instroomde 2 jaar roemloos 16e, daarna achtereenvolgens 6e, 7e en 4e. Daarvoor bij Köln gezeten. Toen hij daar begon promoveerden ze naar de Bundesliga, daarna 12e, 9e en 5e. Toen hij naar Wolfsburg vertrok degradeerde Köln weer.
- Christoph Spycher. TD van Young Boys sinds 2016. In die periode is Young Boys 4x kampioen geworden. Het laatste kampioenschap dateerde van 1986(!). Zijn aan- en verkooprecord tonen geen hele bizarre zaken. Redelijk okay, klein budget, maar wel altijd een uitermate positieve balans. En wat leuke spelers aangekocht en later weer verkocht, denk aan: Mbabu, Zakaria en Sow. Wat vooral opvalt zijn de trainers bij Young Boys. Vlak voordat hij begon werd Adi Hutter aangesteld, ondertussen trainer van Monchengladbach na mooie resultaten bij Frankfurt. De man die het eerste kampioenschap met Young Boys won. Daarna Seoane aangesteld en overgenomen van Luzern. De man is 3x kampioen geworden en sinds dit seizoen de trainer van Leverkusen. Daarna Wagner aangesteld, die was daarvoor niet succesvol bij zinkend schip Schalke maar was wel degene die slechts twee seizoenen nodig had om Huddersfield in de Premier League te krijgen (terwijl die ploeg daarvoor 4 jaar lang onderaan bungelde in de Championship).
Spycher is dus wel een TD met een oog voor goede trainers. Wagner presteert nu met Young Boys ook goed, tweede met 4 punten achter Basel (1 wedstrijd minder, dus 1 verliespunt achter). Alleen wel laatste in de CL poule, met Atalanta, Villareal en Man United (ga er maar aan staan!). Overigens 3 punten dankzij een thuisoverwinning tegen ManU, en daardoor slechts 1 punt achter de nummers 2 & 3.