Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Maar je haalt niet een topfitte middenvelder die de rest van het seizoen klakkeloos uitspeelt want haal je iemand die nu alles speelt bij zijn club dan betaal je de hoofdprijs en als iemand wel weg kan voor een redelijke prijs dan is die vaak niet topfit en heeft die niet het ritme om meteen elke 3 dagen te spelen. Daarnaast zijn de eerste wedstrijden meteen Groningen Ajax AZ en Vitesse waar je niet lekker begint zeg maar, kans zelfs nog een Ajax/Feyenoord/AZ tussendoor komen met een slechte beker ronde. En dan heb je het alleen pas over prijs en fitheid maar nog niet over Schmidt en zijn manier van spelen. Zeker als je het over middenvelders hebt blijkt het voor de categorie v Ginkel, Pröpper, Guti, Boscagli, Thomas en Rosario niet zo makkelijk om daar zomaar naar Sangaré te spelen, laat staat Sangaré te vervangen.

Vorig jaar verloren we het seizoen in januari en alle alarmbellen rinkelen nu ook al dat we dat dit jaar ook gaan doen. Het enige wat ons kan redden is dat we met dezelfde groep zoals we in juni zijn beginnen hetzelfde uit de startblokken schieten na een periode van rust en opbouwtraining. In tegenstelling tot in juni hebben we nu als het goed is een Vinicius, een fittere Pröpper, Guti, Doan en Romero erbij en missen we Sangaré.

Een Rodriguez achtige aankoop zou wel echt lekker zijn, maar dat soort winterse versterkingen zijn echt zeldzaam en het kwam ook doordat zijn positie niet bezet was dus de stap van niets naar top was echt bijzonder groot. Ik weet niet wat er financieel mogelijk is maar ik zou voor het middenveld niemand halen tenzij het een speler is die per juni Sangaré kan vervangen. En dat we dus in de zomer geen vervanger meer hoeven te halen.

Persoonlijk zou ik inzetten op 4-2-2-2 als je Götze niet hebt en met Guti/Pröpper/vGinkel/Boscagli die wedstrijden overleven dat Sangaré er niet is maar ik denk dat ik de enige ben op het forum. Een kampioenschap kunnen we niet kopen, ook niet als we nu 20 miljoen voor een vervanger van Götze en Sangaré gaan betalen. Qua rechtsback denk ik wel dat we ons op een goedkope manier kunnen versterken tov Teze. Dan kan Teze back-up zijn van de nieuwe rechtsback en Ramalho en Mwene back-up zijn van Max.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Misschien wel, misschien niet. PSV moet er iig wel voor gaan!
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Package deal met Vanderson.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Aangezien we weten dat onze Sangaré een aantal (belangrijke) wedstrijden zal missen vanwege de Africa cup zal er geïnvesteerd moeten worden, vooral omdat gebleken is dat zijn beoogde vervangers niet voldoen. Is er iemand op de hoogte van de situatie waarin Kampl zich bevindt? ik zag dat hij niet alles speelt, kwaliteit mag geld kosten! Heb verder nog nergens namen opgevangen maar kan me toch niet anders voorstellen dat John de Jong gaat investeren (op meerdere posities mag ik hopen).
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Zou een perfecte aankoop zijn, maar wel eentje waar je het aankoopbedrag volledig gaat afschrijven. Zou wel gelijk het probleem op het middenveld oplossen omdat hij ook perfect op de plek van v Ginkel kan spelen. Heeft dit jaar best was minuten gemaakt maar maakt weinig wedstrijden vol.

Zou probleem 1 van de 4 oplossen.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Sao-Mellow wrote: 08 Nov 2021, 10:29 Zou een perfecte aankoop zijn, maar wel eentje waar je het aankoopbedrag volledig gaat afschrijven. Zou wel gelijk het probleem op het middenveld oplossen omdat hij ook perfect op de plek van v Ginkel kan spelen. Heeft dit jaar best was minuten gemaakt maar maakt weinig wedstrijden vol.

Zou probleem 1 van de 4 oplossen.
Precies dat, hij is nu 31 zag ik, weet als geen ander wat er verwacht wordt in het systeem van Schmidt en dat is heel wat waard in een winters window, inpassen heb je eigenlijk geen (of te weinig) tijd voor. Achterin, de backs, moet er zeker wat bij en ook voorin hebben we versterking nodig. Prioriteit ligt wat mij betreft wel op het middenveld.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Jean Pyerre en Vanderson graag.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

[mention]Ardbeg[/mention] zouden die er ook direct kunnen staan denk je?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 08 Nov 2021, 10:58 @Ardbeg zouden die er ook direct kunnen staan denk je?
Zonder twijfel. Jean Pyerre is normaal ook niet haalbaar maar Gremio heeft geld nodig.


User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Schreef je inderdaad al ja, dat het daar hommeles is. Mijn vraag was meer gericht op het feit dat er meer nieuwe spelers moeite blijken te hebben met wat er bij PSV gevraagd wordt, vooral qua fitheid. Ik weet niet hoe ik de Braziliaanse competitie moet inschatten op dat gebied....
Hoeven het er verder niet over te hebben of deze jongens wat toe zouden voegen dat buiten beschouwing gelaten, want dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 08 Nov 2021, 11:06 Schreef je inderdaad al ja, dat het daar hommeles is. Mijn vraag was meer gericht op het feit dat er meer nieuwe spelers moeite blijken te hebben met wat er bij PSV gevraagd wordt, vooral qua fitheid. Ik weet niet hoe ik de Braziliaanse competitie moet inschatten op dat gebied....
Hoeven het er verder niet over te hebben of deze jongens wat toe zouden voegen dat buiten beschouwing gelaten, want dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik
2 Pareltjes inderdaad, het is maar de vraag hoever ze in prijs zouden willen zakken, geld problemen wil niet zeggen dat ze voor een appel en een ei zijn op te halen. En zoals de Realist al aangeeft, hoe aannemelijk is het dat ze makkelijk in te passen zijn?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ze zijn ook niet voor een appel en een ei op te halen. Gremio is niet volledig achterlijk en weet best dat zulke jongens in trek zijn, maar tegelijkertijd is het geld er hard nodig en hebben ze met de mogelijke degradatie (ze moeten in beroerde vorm 7 punten goedmaken in 9 wedstrijden) ook weinig meer te bieden qua sportief perspectief. Dat maakt de onderhandelingspositie van Europese clubs natuurlijk wel wat beter. Sowieso een club met veel interessante spelers. Geen absolute supertalenten, maar wel spelers die de kwaliteit en de potentie hebben om bij PSV van betekenis te kunnen zijn. Het zou nogal jammer zijn als we daar niet minstens even een kijkje nemen.

Verder is de Braziliaanse competitie geen misselijke competitie. Als je daar uitblinkt, dan gaat dat hier ook wel lukken. Maar zeker zo'n Vanderson zal met zijn 20 jaar en 30 profwedstrijden wat tijd nodig hebben om te acclimatiseren. Jean Pyerre is met zijn 23 jaar al wat ouder, heeft ook meer minuten in de benen, dus daar mag je wat meer van verwachten. Overigens werd door een ander forumlid ook Ferreira geopperd, een 23-jarige vleugelspeler van Gremio. Ik vind hem nog wat wild en af en toe teveel showvoetballer die teveel bezig is met acties i.p.v. goals, maar potentie heeft 'ie wel en door z'n verbeterpunten zal hij ook nog wat minder interessant zijn voor betere clubs dan PSV. Tenslotte keeper Brenno, waar ikzelf altijd wel gecharmeerd van ben geweest. Interessant keeperstalent dat niet al teveel zal hoeven kosten, maar die zeker op de lijn echt uitstekend is.



User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 08 Nov 2021, 12:43 Tenslotte keeper Brenno, waar ikzelf altijd wel gecharmeerd van ben geweest. Interessant keeperstalent dat niet al teveel zal hoeven kosten, maar die zeker op de lijn echt uitstekend is.

Ik hou het bij Cleiton, krijg bij hem vibes die ik voorheen kreeg toen ik filmpjes van Alisson keek toen hij nog in Brazilië keepte en hij niet veel later naar Roma ging. Zie ook de overeenkomst Cleiton Schwengber en Alisson Becker :mrgreen:
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

We halen al een tijdje niets uit Brazilië, en al helemaal niet voor uit die klasse qua kosten / bekendheid.
Ik denk dat PSV / JdJ die markt heeft opgegeven en daar vanaf is gegaan en zich meer richt op USA / Mexico. Ik denk dus niet dat deze spelers op het visier staan of op een serieus lijstje bij PSV.

Denkend vanuit PSV denk ik dat een sepler als Gudelj er eerder op staat. Zou overigens ook een uitstekende aankoop / huur zijn.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We zijn voor mijn gevoel ook beduidend meer gaan scouten in omringende landen: Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk. Dit zal natuurlijk deels te maken hebben met het snellere aanpassingsvermogen naar het volgas spel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gudelj? In welk universum is dat een uitstekende aanwinst?
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

In dit universum. Hij speelde vorig seizoen meestal basis bij Sevilla en zeker niet onaardig. Hij is iemand die redelijk goed is in de opbouw, kan sturen, fel en hard is (pit missen we nog wel), veel ervaring heeft in verschillende landen en Nederlands is / spreekt. Zet hem naast Sangare en je krijgt echt een stabieler middenveld en minder tegengoals. Hij was ook redelik dynamisch maar nu wat minder, kan ook door zijn rol komen.

Vraag is of hij zelf wil en of het betaalbaar is. Maar ik denk dat hij een prima aanvulling kan zijnm en iig beter dan Propper en van Ginkl nu, laat staan de andere spelers zoals Guti etc.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bjørkjan van Bodo Glimt zou ik nog steeds graag zien komen. Hij wordt jammer genoeg weer net Feyenoord in verband gebracht
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gudelj. Alsjeblieft niet. Dat is een enorme mafklapper. Dan haal je weer een controleur, en dan? Als PSV zich gaat versterken en dat gaan ze doen moeten ze een rechtsback halen en een fatsoenlijke back up voor zowel Gotze als de flanken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

En een backup voor Sangaré dan? Die kan groeien naar basismateriaal als hij vertrekt? Dat mis ik juist op het middenveld: als hij er niet is hebben we niet zo'n type.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Mij lijkt een vervanger van Sangaré (die opvolger kan worden vanaf de zomer) en een backup voor gotze die ook op de flanken uit de voeten kan de twee aankopen die in de winter nodig zijn. Zoals hierboven vermeld door [mention]ShovingNE2[/mention] en [mention]Joenepsv[/mention] . Wel erg benieuwd of PSV daadwerkelijk iets gaat doen in de winter. Heb zo een gevoel dat ze inkomend niks gaan toevoegen (wat me onverstandig lijkt)...
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 08 Nov 2021, 19:09 En een backup voor Sangaré dan? Die kan groeien naar basismateriaal als hij vertrekt? Dat mis ik juist op het middenveld: als hij er niet is hebben we niet zo'n type.
Goed punt. Ja mag van mij ook komen. Geen idee wat het budget is. Voor mij is een rechtsback echt absolute prioriteit.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 08 Nov 2021, 19:29 Voor mij is een rechtsback echt absolute prioriteit.
Eens hoor. Teze is aanvallend ok, maar verdedigend laks en niet best wat mij betreft. Zet zelden aan als het nodig is om ploeggenoten te steunen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Weinig zin in de transferwindow moet ik eerlijk zeggen, als je ziet wie er mag bepalen wie er komt…
#FreeGeneratie4
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Rechtsback heeft prioriteit. Vanderson dus. Op het middenveld moeten we eerst een lading B garnituur lozen.
Locked