Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het alleen niet helemaal een type Sangaré. Eerder een soort van Ginkel zoals we die in 2018 zagen, iemand die defensief én offensief kan spelen. Echt all-round dus.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Niet verwacht dit te zeggen n.a.v. begin van het seizoen en de wedstrijden die Sangare miste, maar ik denk dat de positie naast Sangare momenteel een grotere zorg is dan een back up voor Sangare zelf.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 12 Nov 2021, 13:59 Ik vind het alleen niet helemaal een type Sangaré. Eerder een soort van Ginkel zoals we die in 2018 zagen, iemand die defensief én offensief kan spelen. Echt all-round dus.
Ik ken hem niet, ik las het van iemand hier. Benieuwd hoe snel deze jongen de plek van Marco zou overnemen. Wat denk jij?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als 'ie komt, gaat hij nog wel tijd nodig hebben. Ik vind hem op het moment niet basiswaardig, maar normaal gesproken gaat hij dat met zijn talent wel worden. Hangt logischerwijs een beetje af van hoe snel z'n ontwikkeling gaat. Sommige talenten pikken dingen razendsnel op en dan kan het uiteraard ook snel gaan. Ik acht Medina daar ook wel toe in staat, maar zekerheid heb je daarin nooit.

Al moet ik toegeven dat ik nu ook niet stuk ben van de alternatieven. Van Ginkel, Pröpper, Guti, ik vind het allemaal maar een beetje bleu.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Zeker, er moet een pitbull bij. Iemand die wat meer agressie in het spel kan gooien die voorop in de strijd gaat. Ik vind dat PSV dat heel erg mist. Allemaal lieve jongetjes. Zelfs Sangare is gewoon een lief jongetje. Een type Vidal of naingollan.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 12 Nov 2021, 14:28 Zeker, er moet een pitbull bij. Iemand die wat meer agressie in het spel kan gooien die voorop in de strijd gaat. Ik vind dat PSV dat heel erg mist. Allemaal lieve jongetjes. Zelfs Sangare is gewoon een lief jongetje. Een type Vidal of naingollan.
Iemand die er zo uit ziet:

https://pbs.twimg.com/profile_images/14 ... 00x400.jpg
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bij Southampton lopen inderdaad meerdere prima gegadigden rond daarvoor.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wie nog meer?
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 12 Nov 2021, 14:05 Als 'ie komt, gaat hij nog wel tijd nodig hebben. Ik vind hem op het moment niet basiswaardig, maar normaal gesproken gaat hij dat met zijn talent wel worden. Hangt logischerwijs een beetje af van hoe snel z'n ontwikkeling gaat. Sommige talenten pikken dingen razendsnel op en dan kan het uiteraard ook snel gaan. Ik acht Medina daar ook wel toe in staat, maar zekerheid heb je daarin nooit.

Al moet ik toegeven dat ik nu ook niet stuk ben van de alternatieven. Van Ginkel, Pröpper, Guti, ik vind het allemaal maar een beetje bleu.
Als ik dit zo hoor, dan hoeft deze jongen niet te komen. Leuk hoor, talenten kopen, maar als deze jongen 6-7 miljoen kost, dan moet er iemand komen die complementair is aan wat we nu hebben, basiswaardig en direct inzetbaar.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik begrijp je gedachtegang, maar ik ben het er niet mee eens.

Voor 8 miljoen krijg je in de winterstop bijna nergens een speler die aan jouw schets voldoet. In de zomer is dat ook lastig, maar met een beetje scoutingswerk is er ergens wel zo'n speler te vinden. We leven nu in 2021 en dingen kosten nou eenmaal geld. Ik vind 8 miljoen een prima prijs voor een speler die duidelijk de potentie heeft om het Argentijnse elftal te halen en nu al genoeg minuten maakt bij Boca. Het is mijn eigen inschatting dat hij niet direct basiswaardig is, maar Boca is natuurlijk ook geen niveau Den Bosch en toch speelt hij daar meer dan genoeg. Bij gebrek aan een overtuigende van Ginkel, Pröpper en Guti zou het prima kunnen zijn dat hij hier minuten gaat maken, zeker bij eventuele absentie van Sangaré. Maar het is nog geen niveau Sangaré, en dat is helemaal geen schande.

Het is gewoon een niveau waarvan je op voorhand zegt: waarschijnlijk nog niet beter dan wat er nu staat, maar zit er wel dicht tegenaan en heeft sowieso de potentie om zichzelf erin te spelen. Maar je hoeft aanvankelijk ook geen wonderen te verwachten, we hebben het niet over een supertalent.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het gaat mij meer om het type; met Guti, van Ginkel, Propper en met een beetje fantasie Thomas heb je al zo'n type in huis. Ja, allemaal verschillen ze hier en daar van elkaar maar in principe komen ze allemaal naar voren als optie naast Sangare. De laatste is de enige die niet 1 op 1 vervangbaar is kwa type speler na de verkoop van Rosario.

Lijkt een beetje op het halen van Bruma terwijl we al 3-4 linksbuitens hadden. En nog goede ook. Sloeg nergens op, terwijl we niemand hadden die op rechts kon.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De zorg over het type voetballer snap ik wel, maar uiteindelijk gaat het toch vooral om kwaliteit. Met name Guti en Thomas zitten hier wel aan hun max, van Ginkel en Pröpper moeten beter kunnen. Met Medina haal je wel een speler binnen die hetzelfde niveau zou moeten kunnen aantikken, maar die met zijn 19 jaar ook nog wel potentie heeft om verder te groeien. Dat vind ik wel een belangrijk detail, want daarmee betaal je niet alleen geld voor een bepaald type speler, maar toch ook vooral voor het feit dat hij op termijn sterkhouder op het middenveld kan worden.

Overigens heb ik wat navraag gedaan bij de mensen die ik er ken en hoewel men niet heel veel wil loslaten (ook niet over de prijs en eventuele clausules), klinkt wel door dat dit wat serieuzer is dan het gemiddelde gerucht dat je op Twitter langs ziet komen. We zien wel. Meer ga ik er ook niet over zeggen :mrgreen:
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hij is dus al ingepakt en onderweg. Zo niet, hoogste boom voor Ykhim ;)

Ben benieuwd, geldt dat ook voor Exequiel?
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 12 Nov 2021, 16:55Wie nog meer?
Mohamed Salisu

Ibrahima Diallo


Salisu heb ik al eerdere seizoenen ook benoemd echt een beest van een verdediger. Eerder bij Valladolid en nu helaas basisspeler door het vertrek van Vestergaard. Heel lastig lijkt mij.

Diallo was vorig jaar een fantastische stofzuiger op het middenveld met voetballende kwaliteiten bij een van de verrassingen Brest in de Ligue 1.

Ook Perraud linksback, vorig jaar Brest, al eens eerder benoemd vorig jaar zou flink wat gif en ook aanvallende meerwaarde brengen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Onze grote vriend Lyanco speelt daar niet veel.
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Gif/pit is wat we echt zwaar te kort komen. Eigenlijk moet elke nieuwe speler die er nu bij komt dat in overvloed hebben. Lijkt de ontbrekende schakel te zijn, we hebben nu echt niemand die dat in zich heeft. Zijn de 2 Argentijnen die genoemd worden gifkikkers? Op de filmpjes lijkt de middenvelder geen problemen te geven met schoffelen maar een filmpje zegt niet alles. Stel je had nu arias, Moreno en guardado in je team gehad. Dan stond je nu al meerdere punten los van Ajax.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Cristian Medina wat beter bekeken nu. Ik zag hem scoren tegen Ajax op hun trainingscomplex, dus dat zit wel goed. Op basis van de beelden kan ik er weinig van zeggen, het lijkt een speler met pit.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sao-Mellow wrote: 13 Nov 2021, 09:29 Gif/pit is wat we echt zwaar te kort komen. Eigenlijk moet elke nieuwe speler die er nu bij komt dat in overvloed hebben. Lijkt de ontbrekende schakel te zijn, we hebben nu echt niemand die dat in zich heeft. Zijn de 2 Argentijnen die genoemd worden gifkikkers? Op de filmpjes lijkt de middenvelder geen problemen te geven met schoffelen maar een filmpje zegt niet alles. Stel je had nu arias, Moreno en guardado in je team gehad. Dan stond je nu al meerdere punten los van Ajax.
Typetje Martinez/Guardado/Moreno idd
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=396564

8mil voor Cabral is echt een koopje. Als Barca het geld niet bij elkaar krijgt; direct toeslaan!
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Ik hoor niks meer van 2 spelers die hier meermaals benoemd werden:
- Adam Hlôzek
- Christos Tzolis

De laatste van de 2 heeft afgelopen zomer een transfer naar Norwich gemaakt, maar speelt daar nauwelijks volgens mij. Hlozek schijnt sinds de zomer af en toe last te hebben van een blessure. Heeft iemand kijk op deze 2 grote talenten en hoe hun ervoor staan?
Last edited by OnsPSV on 24 Nov 2021, 21:57, edited 1 time in total.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 24 Nov 2021, 20:58 Ik hoor niks meer van 2 spelers die hier meermaals benoemd werden:
- Adam Hlôzek
- Christos Tzolis

De laatste van de 2 heeft afgelopen zomer een transfer naar Newcastle gemaakt, maar speelt daar nauwelijks volgens mij. Hlozek schijnt sinds de zomer af en toe last te hebben van een blessure. Heeft iemand kijk op deze 2 grote talenten en hoe hun ervoor staan?
Die speelt ook maar 1x per jaar in Newcastle
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Tzolis had denk ik heel goed bij PSV gepast, maar dan had wel Bruma en/of Doan moeten vertrekken en ik betwijfel zeer of PSV afgelopen zomer in staat was geweest ca. 11 miljoen voor hem af te tikken.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Werd vandaag door een bevriende scout toevallig geattendeerd op een jonge centrumverdediger van onze volgende tegenstander Sturm Graz, de 20-jarige David Affengruber. Komt uit de opleiding van Salzburg en is deze zomer voor een paar ton naar Graz vertrokken, waar hij voorlopig zo'n beetje alle wedstrijden speelt. Ik ken hem verder niet, maar als ik de data zo eens zie, dan scoort hij op heel veel punten bovengemiddeld hoog. Lijkt een hele moderne verdediger die niet alleen goed is in de duels, maar ook in de pressing en aan de bal goed oogt. Best logisch gezien z'n opleiding natuurlijk, maar toch.

Is me in de vorige wedstrijd eigenlijk niet eens zo opgevallen, maar ik ga morgen toch maar eens op letten op de #42 van Graz. Dit is iemand uit een voor ons interessante vijver: talentvol en redelijk onder de radar, maar ook iemand die bekend is met het voetbal dat we willen spelen én daar de kwaliteiten voor heeft. Geeft zo'n wedstrijd toch weer een extra dimensie :mrgreen:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ben benieuwd. Affengruber. Goede naam.
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Onze Berry bij NEC-Cambuur. Spelen daar nog interessante spelers voor PSV of Jong?
Post Reply