Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler

Mwene is gewoon prima. Is momenteel zelfs misschien wel de degelijkste van het verdedigende kwartet.

Teze staat af en toe een halve km van zijn tegenstander af. Is onbetrouwbaar als rechtsback.
Ik vond het tegen NEC niet eens zo slecht. Maar dat maakt niet uit..hij heeft in het verleden al zoveel grote dekkingsfouten gemaakt dat hij daar niet meer zou moeten staan. Of hoogstens als back-up.

Over verdedigen gesproken : in de 77e minuut wordt er een bal diep gegeven vanaf ongeveer de zestien van NEC en kan opeens Tavsan alleen doorlopen op Drommel. Kan iemand me vertellen hoe dat mogelijk is ? Dat was een dekkingsfout van een formaat dat je zelfs bij PSV zelden ziet. Bestaat gewoon niet.
Madueke
Legende

Dat komt doordat de laatste linie 'hoog' moet staan van onze Roger. Die jongen van NEC stond nog op eigen helft en met name Ramalho en Boscagli stonden bijna in de 16 bij NEC.

Ja, dat fullgass voetbal is echt geweldig.
Ardbeg
Mister PSV

Madueke wrote: 13 Dec 2021, 22:30 Dat komt doordat de laatste linie 'hoog' moet staan van onze Roger. Die jongen van NEC stond nog op eigen helft en met name Ramalho en Boscagli stonden bijna in de 16 bij NEC.

Ja, dat fullgass voetbal is echt geweldig.
Beetje een kortzichtige view he..
Madueke
Legende

Nee hoor, in Sociedad gebeurde hetzelfde toen Boscagli vervolgens als een dwaas compleet mis zat bij Isak.

Zo hoog staan kan gewoon niet met Ramalho en Boscagli. Notabene Drommel heeft PSV op dat soort momenten nog kunnen redden.
Ardbeg
Mister PSV

Wel hoor. Om op basis daardoor fullgass voetbal in zijn geheel te beoordelen werkt niet.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Madueke wrote: 13 Dec 2021, 22:51 Nee hoor, in Sociedad gebeurde hetzelfde toen Boscagli vervolgens als een dwaas compleet mis zat bij Isak.

Zo hoog staan kan gewoon niet met Ramalho en Boscagli. Notabene Drommel heeft PSV op dat soort momenten nog kunnen redden.
Notabene daarom is Drommel aangetrokken? :mrgreen: Laat hij daarin nu juist goed zijn?
Struviet
Meervoudig international

Als CV vond ik hem vorig seizoen echt een groot talent. Als rechtsback zie ik het nog niet echt. Hij moet wel spelen om zich te ontwikkelen, dus het wordt wel tijd voor keuzes. Prima als PSV straks een nieuwe rechtsback gaat halen, maar dan moet Teze ergens anders heen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Dat lijkt me bijzonder onverstandig. Als Ramalho een keer een rode kaart pakt of een blessure heeft zit je al zonder RCV. Natuurlijk kan Obispo daar spelen maar Boscagli moet de eerste 5 wedstrijden na de winter al op het middenveld opdraven (gok ik) en dan is de spoeling ook dun. Teze moet gewoon meer spelen als RB en af en toe als CV en dan heeft hij zijn waarde voor deze selectie wel. Ramalho zal toch wel een keer rust nodig hebben?
psvgouda
Vedette

In dat geval wordt de vervolg vraag: hoe lang zal Teze deze positie dan nog accepteren? Vorig seizoen doorgebroken en onomstreden rcv, nu backup rb en sporadisch back up rcv. Wordt een Rosariootje dan, vrees ik. Hoeveel beter is Ramalho dat dit diens komst zou rechtvaardigen (is achteraf hoor, snap ik, maar eerlijk gezegd zag ik de rcv positie niet als een op te vullen plaats na vorig seizoen, al zullen er wellicht zijn die dat niet met mij eens zullen zijn. Rb was veel nijpender met de transfer van Dumfries). Daarbij komt dan ook nog dat Teze zichzelf als rb ziet, net zoals Wijnaldum zich lange tijd als 10 zag. Lastig hoor... :wonder:
Ardbeg
Mister PSV

Ik denk niet dat we hoeven te twijfelen aan de meerwaarde van Ramalho tegenover Teze. Teze deed het niet onverdienstelijk maar de leiderschap was ver te zoeken dat seizoen.
psvgouda
Vedette

Leiderschap is inderdaad de meerwaarde van Ramalho, eens. Dat was wel een ontbrekend aandachtspuntje. Dat leiderschap had ook kunnen worden ingevuld door Ginkel. Dat is helaas anders gelopen. Ik twijfel nu ook geenszins aan Ramalho's meerwaarde, hoor. Maar er gaat zo wel weer een 'eigen' kweek speler weg, daar kun je van op aan. Het zij zo.
Ardbeg
Mister PSV

psvgouda wrote: 14 Dec 2021, 11:25 Leiderschap is inderdaad de meerwaarde van Ramalho, eens. Dat was wel een ontbrekend aandachtspuntje. Dat leiderschap had ook kunnen worden ingevuld door Ginkel. Dat is helaas anders gelopen. Ik twijfel nu ook geenszins aan Ramalho's meerwaarde, hoor. Maar er gaat zo wel weer een 'eigen' kweek speler weg, daar kun je van op aan. Het zij zo.
Ik zal er niet per se een traan om laten als Teze vertrekt. Liever een goede speler die geen kweek is, dan een ok speler uit eigen jeugd. Idealiter natuurlijk een eigen speler die goed is maar ja.
11 Tinus
Legende

Ik had van Roger wel verwacht dat hij Teze meer krediet zou geven want hij heeft het vorig jaar ook echt goed gedaan. Waar Roger spelers als Bruma Boscagli en Zahavi nooit laat vallen zijn spelers als Teze Obispo en bv Pröpper toch makkelijk slachtoffer gebleken.
El Sordo
Vedette

Hij heeft het vorig seizoen wmb voor een talent goed gedaan. Dat is relatief, want 'echt goed' was het lang niet altijd. Obispo is simpelweg niet beter dan Boscagli, Mwene is stabieler en zeker niet minder dan Teze en Ramalho is beter, Pröpper laat bar weinig zien en Bruma doet het niet zó slecht, al verdient Vertessen ook wel een keer een basisplek. Ik denk niet dat dit allemaal zo simplistisch te reduceren is tot het wel of niet hebben van 'krediet'.
Struviet
Meervoudig international

11 Sir Tinus wrote: 14 Dec 2021, 11:08 Dat lijkt me bijzonder onverstandig. Als Ramalho een keer een rode kaart pakt of een blessure heeft zit je al zonder RCV. Natuurlijk kan Obispo daar spelen maar Boscagli moet de eerste 5 wedstrijden na de winter al op het middenveld opdraven (gok ik) en dan is de spoeling ook dun. Teze moet gewoon meer spelen als RB en af en toe als CV en dan heeft hij zijn waarde voor deze selectie wel. Ramalho zal toch wel een keer rust nodig hebben?
Dat ben ik uiteraard met je eens. Maar de vraag is of dat Teze moet zijn, of dat dat een andere speler kan opvullen. Mijn post ging over Teze als persoon: voor hem is deze situatie niet zoals we moeten willen.
De Realist
Internationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 14 Dec 2021, 11:57 Ik had van Roger wel verwacht dat hij Teze meer krediet zou geven want hij heeft het vorig jaar ook echt goed gedaan. Waar Roger spelers als Bruma Boscagli en Zahavi nooit laat vallen zijn spelers als Teze Obispo en bv Pröpper toch makkelijk slachtoffer gebleken.
Met name in het geval van Obispo vind ik dat behoorlijk vervelend, aangezien hij wat mij betreft veel meer potentie heeft dan Boscagli als CV.
Teze heeft gewoon Ramalho voor zich, en daar kan geen discussie over bestaan lijkt mij. Al kan Ramalho ook links centraal met Teze naast zich. Wat mij betreft zou de keuze tussen die twee varianten moeten gaan, want als rechtsback is iedereen het er wel over eens dat Teze hem nooit zal worden. Iedere pot Ramalho van positie te laten wisselen lijkt mij ook niet wenselijk. Al zou Teze wmb prima tegen de mindere goden in plaats van Ramalho kunnen spelen. Heeft wel meer snelheid, net als Obispo, om counters nog enigszins ongedaan te maken
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
psvgouda
Vedette

Ardbeg wrote: 14 Dec 2021, 11:37
psvgouda wrote: 14 Dec 2021, 11:25 Leiderschap is inderdaad de meerwaarde van Ramalho, eens. Dat was wel een ontbrekend aandachtspuntje. Dat leiderschap had ook kunnen worden ingevuld door Ginkel. Dat is helaas anders gelopen. Ik twijfel nu ook geenszins aan Ramalho's meerwaarde, hoor. Maar er gaat zo wel weer een 'eigen' kweek speler weg, daar kun je van op aan. Het zij zo.
Ik zal er niet per se een traan om laten als Teze vertrekt. Liever een goede speler die geen kweek is, dan een ok speler uit eigen jeugd. Idealiter natuurlijk een eigen speler die goed is maar ja.
Ook hier in beginsel weer eens, maar het is een kunstmatige tegenstelling imo
DC_PSV
Vedette

Moet zich gewoon richten op de positie van CV, is totaal geen RB. Mist alles om die positie te bekleden.
#simplythebest
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Gelukkig was zijn fout niet een goal (die vrije trap). Dat zijn echt zwakke momenten van Teze die eruit moeten.
Voijke
Internationale topspeler

Hoever hij van die spits afstond in de 16. Die mocht vrij aannemen.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
PSV-DTC
International

Deed vandaag meer fout dan dat hij goed doet. Moet zich echt gaan richten op back up CV want op RB is hij echt veels te slordig.
11 Tinus
Legende

Ik vond hem eigenlijk wel meevallen. Aanvallend agressief en zocht ook de diepte (wat ik bij Mwene mis). Snapte niet zo goed dat hij daar stond maar ik ga ervan uit dat Mwene komende 2 wedstrijden speelt. Overigens zag ik wel weer waarom ik Teze als RCV zeker niet af schrijf want die inspeelpass heeft hij wel.
DC_PSV
Vedette

Het was weer eens niets. Aanvallend en verdedigend gewoon niet goed genoeg. Ook daarna als CV zo onrustig in het laatste kwartier, waardoor we geen slotoffensief konden zetten. Doorselecteren, dit is gewoon niets.
#simplythebest
MaartenV
Nationale topspeler

In ca de 60e minuut laat hij bij een voorzet vanaf links zijn tegenstander gewoon koppen ..sprong hij nog niet eens, schandalig. Dat had eigenlijk al de 1-2 moeten zijn, maar ajax verprutste die kans. ik begrijp soms echt niet wat deze man bezielt.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Kan er idd heel weinig van, mist vertrouwen denk ik, maar niet goed genoeg.
Post Reply