Mwene is gewoon prima. Is momenteel zelfs misschien wel de degelijkste van het verdedigende kwartet.
Teze staat af en toe een halve km van zijn tegenstander af. Is onbetrouwbaar als rechtsback.
Ik vond het tegen NEC niet eens zo slecht. Maar dat maakt niet uit..hij heeft in het verleden al zoveel grote dekkingsfouten gemaakt dat hij daar niet meer zou moeten staan. Of hoogstens als back-up.
Over verdedigen gesproken : in de 77e minuut wordt er een bal diep gegeven vanaf ongeveer de zestien van NEC en kan opeens Tavsan alleen doorlopen op Drommel. Kan iemand me vertellen hoe dat mogelijk is ? Dat was een dekkingsfout van een formaat dat je zelfs bij PSV zelden ziet. Bestaat gewoon niet.
Jordan Teze
- Ardbeg
- Mister PSV
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Notabene daarom is Drommel aangetrokken? Laat hij daarin nu juist goed zijn?
- Struviet
- Meervoudig international
Als CV vond ik hem vorig seizoen echt een groot talent. Als rechtsback zie ik het nog niet echt. Hij moet wel spelen om zich te ontwikkelen, dus het wordt wel tijd voor keuzes. Prima als PSV straks een nieuwe rechtsback gaat halen, maar dan moet Teze ergens anders heen.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Dat lijkt me bijzonder onverstandig. Als Ramalho een keer een rode kaart pakt of een blessure heeft zit je al zonder RCV. Natuurlijk kan Obispo daar spelen maar Boscagli moet de eerste 5 wedstrijden na de winter al op het middenveld opdraven (gok ik) en dan is de spoeling ook dun. Teze moet gewoon meer spelen als RB en af en toe als CV en dan heeft hij zijn waarde voor deze selectie wel. Ramalho zal toch wel een keer rust nodig hebben?
- psvgouda
- Vedette
In dat geval wordt de vervolg vraag: hoe lang zal Teze deze positie dan nog accepteren? Vorig seizoen doorgebroken en onomstreden rcv, nu backup rb en sporadisch back up rcv. Wordt een Rosariootje dan, vrees ik. Hoeveel beter is Ramalho dat dit diens komst zou rechtvaardigen (is achteraf hoor, snap ik, maar eerlijk gezegd zag ik de rcv positie niet als een op te vullen plaats na vorig seizoen, al zullen er wellicht zijn die dat niet met mij eens zullen zijn. Rb was veel nijpender met de transfer van Dumfries). Daarbij komt dan ook nog dat Teze zichzelf als rb ziet, net zoals Wijnaldum zich lange tijd als 10 zag. Lastig hoor...
- psvgouda
- Vedette
Leiderschap is inderdaad de meerwaarde van Ramalho, eens. Dat was wel een ontbrekend aandachtspuntje. Dat leiderschap had ook kunnen worden ingevuld door Ginkel. Dat is helaas anders gelopen. Ik twijfel nu ook geenszins aan Ramalho's meerwaarde, hoor. Maar er gaat zo wel weer een 'eigen' kweek speler weg, daar kun je van op aan. Het zij zo.
- Ardbeg
- Mister PSV
Ik zal er niet per se een traan om laten als Teze vertrekt. Liever een goede speler die geen kweek is, dan een ok speler uit eigen jeugd. Idealiter natuurlijk een eigen speler die goed is maar ja.psvgouda wrote: ↑14 Dec 2021, 11:25 Leiderschap is inderdaad de meerwaarde van Ramalho, eens. Dat was wel een ontbrekend aandachtspuntje. Dat leiderschap had ook kunnen worden ingevuld door Ginkel. Dat is helaas anders gelopen. Ik twijfel nu ook geenszins aan Ramalho's meerwaarde, hoor. Maar er gaat zo wel weer een 'eigen' kweek speler weg, daar kun je van op aan. Het zij zo.
- 11 Tinus
- Legende
Ik had van Roger wel verwacht dat hij Teze meer krediet zou geven want hij heeft het vorig jaar ook echt goed gedaan. Waar Roger spelers als Bruma Boscagli en Zahavi nooit laat vallen zijn spelers als Teze Obispo en bv Pröpper toch makkelijk slachtoffer gebleken.
- El Sordo
- Vedette
Hij heeft het vorig seizoen wmb voor een talent goed gedaan. Dat is relatief, want 'echt goed' was het lang niet altijd. Obispo is simpelweg niet beter dan Boscagli, Mwene is stabieler en zeker niet minder dan Teze en Ramalho is beter, Pröpper laat bar weinig zien en Bruma doet het niet zó slecht, al verdient Vertessen ook wel een keer een basisplek. Ik denk niet dat dit allemaal zo simplistisch te reduceren is tot het wel of niet hebben van 'krediet'.
- Struviet
- Meervoudig international
Dat ben ik uiteraard met je eens. Maar de vraag is of dat Teze moet zijn, of dat dat een andere speler kan opvullen. Mijn post ging over Teze als persoon: voor hem is deze situatie niet zoals we moeten willen.11 Sir Tinus wrote: ↑14 Dec 2021, 11:08 Dat lijkt me bijzonder onverstandig. Als Ramalho een keer een rode kaart pakt of een blessure heeft zit je al zonder RCV. Natuurlijk kan Obispo daar spelen maar Boscagli moet de eerste 5 wedstrijden na de winter al op het middenveld opdraven (gok ik) en dan is de spoeling ook dun. Teze moet gewoon meer spelen als RB en af en toe als CV en dan heeft hij zijn waarde voor deze selectie wel. Ramalho zal toch wel een keer rust nodig hebben?
- De Realist
- Internationale topspeler
Met name in het geval van Obispo vind ik dat behoorlijk vervelend, aangezien hij wat mij betreft veel meer potentie heeft dan Boscagli als CV.11 Sir Tinus wrote: ↑14 Dec 2021, 11:57 Ik had van Roger wel verwacht dat hij Teze meer krediet zou geven want hij heeft het vorig jaar ook echt goed gedaan. Waar Roger spelers als Bruma Boscagli en Zahavi nooit laat vallen zijn spelers als Teze Obispo en bv Pröpper toch makkelijk slachtoffer gebleken.
Teze heeft gewoon Ramalho voor zich, en daar kan geen discussie over bestaan lijkt mij. Al kan Ramalho ook links centraal met Teze naast zich. Wat mij betreft zou de keuze tussen die twee varianten moeten gaan, want als rechtsback is iedereen het er wel over eens dat Teze hem nooit zal worden. Iedere pot Ramalho van positie te laten wisselen lijkt mij ook niet wenselijk. Al zou Teze wmb prima tegen de mindere goden in plaats van Ramalho kunnen spelen. Heeft wel meer snelheid, net als Obispo, om counters nog enigszins ongedaan te maken
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- psvgouda
- Vedette
Ook hier in beginsel weer eens, maar het is een kunstmatige tegenstelling imoArdbeg wrote: ↑14 Dec 2021, 11:37Ik zal er niet per se een traan om laten als Teze vertrekt. Liever een goede speler die geen kweek is, dan een ok speler uit eigen jeugd. Idealiter natuurlijk een eigen speler die goed is maar ja.psvgouda wrote: ↑14 Dec 2021, 11:25 Leiderschap is inderdaad de meerwaarde van Ramalho, eens. Dat was wel een ontbrekend aandachtspuntje. Dat leiderschap had ook kunnen worden ingevuld door Ginkel. Dat is helaas anders gelopen. Ik twijfel nu ook geenszins aan Ramalho's meerwaarde, hoor. Maar er gaat zo wel weer een 'eigen' kweek speler weg, daar kun je van op aan. Het zij zo.
- 11 Tinus
- Legende
Ik vond hem eigenlijk wel meevallen. Aanvallend agressief en zocht ook de diepte (wat ik bij Mwene mis). Snapte niet zo goed dat hij daar stond maar ik ga ervan uit dat Mwene komende 2 wedstrijden speelt. Overigens zag ik wel weer waarom ik Teze als RCV zeker niet af schrijf want die inspeelpass heeft hij wel.
-
- Nationale topspeler
In ca de 60e minuut laat hij bij een voorzet vanaf links zijn tegenstander gewoon koppen ..sprong hij nog niet eens, schandalig. Dat had eigenlijk al de 1-2 moeten zijn, maar ajax verprutste die kans. ik begrijp soms echt niet wat deze man bezielt.