Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 27 Dec 2021, 20:52PSV komt meer in evenwicht met de zeer defensieve guti. Geen risico. Goed voor de totale teambalans momenteel, met de wat onzekere verdediging achter hem.
PSV komt meer in evenwicht omdat je daadwerkelijk met twee man op het middenveld gaat spelen, terwijl dat met van Ginkel en Pröpper momenteel niet zo is. Gutiérrez doet wat van hem minstens verwacht kan worden, maar voor de rest gaan alle credits naar Sangaré. Die zorgt niet alleen voor defensieve zekerheid, hij zorgt ook voor aanvallende stootkracht. Voor alles eigenlijk, want ons middenveld ís Sangaré, aangevuld met Gutiérrez die er als een trouw hondje op 10 meter naast blijft lopen. Verder voegt Guti wat mij betreft bar weinig toe aan PSV.

Ik was de eerste die melding maakte van interesse in Gutiérrez, jaren geleden, en ik was echt blij dat hij naar PSV kwam. Was duidelijk toe aan een stap hogerop, nam Pachuca op sleeptouw zoals Sangaré dat nu bij ons doet en leek de ideale aankoop. Maar er zit zó weinig in nu. Boscagli-Gutiérrez of Van Ginkel-Gutiérrez zal straks tegen Ajax en AZ op het middenveld staan. Ik acht de kans levensgroot dat we daarna weer terug bij af zijn, want in defensief opzicht pleeg je daarmee zelfmoord. In Mexico is men nu apetrots op hun twee middenvelders die zogenaamd de twee beste middenvelders van de Eredivisie zouden zijn, maar in realiteit is dat natuurlijk helemaal niet zo.

Hij moet na het seizoen gewoon gaan. We moeten door.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Ykhim wrote: 28 Dec 2021, 13:08
MaartenV wrote: 27 Dec 2021, 20:52PSV komt meer in evenwicht met de zeer defensieve guti. Geen risico. Goed voor de totale teambalans momenteel, met de wat onzekere verdediging achter hem.
PSV komt meer in evenwicht omdat je daadwerkelijk met twee man op het middenveld gaat spelen, terwijl dat met van Ginkel en Pröpper momenteel niet zo is. Gutiérrez doet wat van hem minstens verwacht kan worden, maar voor de rest gaan alle credits naar Sangaré. Die zorgt niet alleen voor defensieve zekerheid, hij zorgt ook voor aanvallende stootkracht. Voor alles eigenlijk, want ons middenveld ís Sangaré, aangevuld met Gutiérrez die er als een trouw hondje op 10 meter naast blijft lopen. Verder voegt Guti wat mij betreft bar weinig toe aan PSV.

Ik was de eerste die melding maakte van interesse in Gutiérrez, jaren geleden, en ik was echt blij dat hij naar PSV kwam. Was duidelijk toe aan een stap hogerop, nam Pachuca op sleeptouw zoals Sangaré dat nu bij ons doet en leek de ideale aankoop. Maar er zit zó weinig in nu. Boscagli-Gutiérrez of Van Ginkel-Gutiérrez zal straks tegen Ajax en AZ op het middenveld staan. Ik acht de kans levensgroot dat we daarna weer terug bij af zijn, want in defensief opzicht pleeg je daarmee zelfmoord. In Mexico is men nu apetrots op hun twee middenvelders die zogenaamd de twee beste middenvelders van de Eredivisie zouden zijn, maar in realiteit is dat natuurlijk helemaal niet zo.

Hij moet na het seizoen gewoon gaan. We moeten door.
Laten we dus hopen dat er voor die tijd een geschikte vervanger is. Dat zal helaas wel niet. Ik hoop dat ajax punten verspeelt voordat we tegen ze moeten, zodat we een buffer qua punten hebben.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Ykhim wrote: 28 Dec 2021, 13:08

Hij moet na het seizoen gewoon gaan. We moeten door.
Altijd maar dat doorselecteren.

Eindelijk staat er een keer een complementair middenveld. Guti is daarbij de ultieme teamspeler gebleken. We geven weinig meer weg en Sangare kan nu echt in zijn kracht spelen. Waarom niet het komende half jaar aankijken hoe zich dit ontwikkeld. Voor het eerst in lange tijd zie ik daar weer perspectief op dit deel van het team.

Verondersteld wordt daarbij dat wat je haalt dan ook substantieel beter is. Dat is maar afwachten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Eens met koetje.

Wat mij betreft blijft hij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 29 Dec 2021, 15:27Eindelijk staat er een keer een complementair middenveld. Guti is daarbij de ultieme teamspeler gebleken. We geven weinig meer weg en Sangare kan nu echt in zijn kracht spelen. Waarom niet het komende half jaar aankijken hoe zich dit ontwikkeld. Voor het eerst in lange tijd zie ik daar weer perspectief op dit deel van het team.

Verondersteld wordt daarbij dat wat je haalt dan ook substantieel beter is. Dat is maar afwachten.
Er staat een complementair middenveld omdat degene naast Sangaré niet rondloopt als een compleet invalide, uitgebluste voetballer. Kijk naar Gutiérrez en zie hoe weinig hij eigenlijk toevoegt. Hij brengt wat je minimaal mag verlangen, namelijk arbeid, en dat doen zijn concurrenten op het middenveld niet. Vrijwel alles wat goed is wordt echter door Sangaré gedaan: intercepties, tackles, duels, diepgang, passing, tempo, alles komt van Sangaré en niet van Gutiérrez. Dan zeg ik inderdaad dat je zou moeten doorselecteren.

Ik durf de stelling wel aan dat het geen reet uitmaakt wie je naast Sangaré zet, zolang diegene maar enige vorm van betrouwbaarheid heeft. Sangaré is ondertussen zó goed dat hij volstrekt onvervangbaar is geworden. Dat gaat niet alleen in januari een probleem worden, maar ook nadat hij deze zomer wordt weggekocht. Je moet maar hopen dat je zoveel geld vangt dat je er twee uitstekende middenvelders voor terug kunt halen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Aan het einde van het seizoen loopt zijn contract nog maar een jaar door en gaat Erick zelf op zoek naar een nieuwe uitdaging, denk ik.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Sowieso is de kans dat er iets bijkomt deze winter niet zo heel groot. Dus voorlopig zal Guti ook wel blijven. Maar Guti doet het aardig, niet meer dan dat. Voor een speler die eigenlijk was afgeschreven is het mooi en knap dat hij nu in dienst van het team spelend nuttig maakt. Maar komende zomer moet je doorselecteren. Zeker omdat Sangare ook niet heel lang meer in Eindhoven gaat spelen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Ik vind dat Gutierrez positioneel veel dingen goed doet omdat hij altijd dicht bij andere spelers staat en daardoor zorgt dat A het compact blijft, B hij aanspeelbaar is voor andere spelers en C hij hierdoor tijdig druk kan zetten op de tegenstander omdat hij niet van te ver hoeft te komen. Dat maakt dat PSV stabieler op het middenveld is geworden t.o.v. de spelers die hiervoor hebben gestaan. Zeer taakbewuste speler en het is prettig om een aantal van dat soort spelers in je team te hebben en wat er voor zorgt dat andere spelers wat meer kunnen doen. Aan de bal en zijn handelingssnelheid blijft heel pover. Evenals dat hij in de problemen komt zodra een speler druk op hem gaat zetten. Voor de huidige selectie en met de huidige personele problemen op het middenveld is hij nuttig, maar hij is niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Hopelijk gaat hij dan ook komende zomer. Een aantal van dit soort spelers zullen PSV moeten gaan verlaten als PSV wil vernieuwen en verbeteren.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ykhim wrote: 29 Dec 2021, 15:36
koetje wrote: 29 Dec 2021, 15:27Eindelijk staat er een keer een complementair middenveld. Guti is daarbij de ultieme teamspeler gebleken. We geven weinig meer weg en Sangare kan nu echt in zijn kracht spelen. Waarom niet het komende half jaar aankijken hoe zich dit ontwikkeld. Voor het eerst in lange tijd zie ik daar weer perspectief op dit deel van het team.

Verondersteld wordt daarbij dat wat je haalt dan ook substantieel beter is. Dat is maar afwachten.
Er staat een complementair middenveld omdat degene naast Sangaré niet rondloopt als een compleet invalide, uitgebluste voetballer. Kijk naar Gutiérrez en zie hoe weinig hij eigenlijk toevoegt. Hij brengt wat je minimaal mag verlangen, namelijk arbeid, en dat doen zijn concurrenten op het middenveld niet. Vrijwel alles wat goed is wordt echter door Sangaré gedaan: intercepties, tackles, duels, diepgang, passing, tempo, alles komt van Sangaré en niet van Gutiérrez. Dan zeg ik inderdaad dat je zou moeten doorselecteren.

Ik durf de stelling wel aan dat het geen reet uitmaakt wie je naast Sangaré zet, zolang diegene maar enige vorm van betrouwbaarheid heeft. Sangaré is ondertussen zó goed dat hij volstrekt onvervangbaar is geworden. Dat gaat niet alleen in januari een probleem worden, maar ook nadat hij deze zomer wordt weggekocht. Je moet maar hopen dat je zoveel geld vangt dat je er twee uitstekende middenvelders voor terug kunt halen.
Ik ben het grootendeels met je eens. Het feit dat het nu beyer staat is omdat Guti itt de andere middenvelders in positie blijft. Een basistaak maar schijnbaar heel erg lastig omdat andere dat dus niet kunnen. Ik ben het eens dat Guti ons niet verder gaat brengen en dat we moeten doorselecteren. Als Sangare speelt kun je Guti er prima naast zetten, maar liever kopen we een speler die er nog wat meer van kan.

Overigens wl ik nog wel benadrukken dat Guti niet alleen zijn positie hudt maar wel degelijk een goed aandeel heeft in intercepties en ballen veroveren / duels winnen. Veel meer dan alle andere concurrenten van hem. Dit komt overigens mede omdat hij het dus simpel houd en positioneel goed staat zodat hij dit dus ook kan doen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ykhim wrote: 29 Dec 2021, 15:36
koetje wrote: 29 Dec 2021, 15:27Eindelijk staat er een keer een complementair middenveld. Guti is daarbij de ultieme teamspeler gebleken. We geven weinig meer weg en Sangare kan nu echt in zijn kracht spelen. Waarom niet het komende half jaar aankijken hoe zich dit ontwikkeld. Voor het eerst in lange tijd zie ik daar weer perspectief op dit deel van het team.

Verondersteld wordt daarbij dat wat je haalt dan ook substantieel beter is. Dat is maar afwachten.
Er staat een complementair middenveld omdat degene naast Sangaré niet rondloopt als een compleet invalide, uitgebluste voetballer. Kijk naar Gutiérrez en zie hoe weinig hij eigenlijk toevoegt. Hij brengt wat je minimaal mag verlangen, namelijk arbeid, en dat doen zijn concurrenten op het middenveld niet. Vrijwel alles wat goed is wordt echter door Sangaré gedaan: intercepties, tackles, duels, diepgang, passing, tempo, alles komt van Sangaré en niet van Gutiérrez. Dan zeg ik inderdaad dat je zou moeten doorselecteren.

Ik durf de stelling wel aan dat het geen reet uitmaakt wie je naast Sangaré zet, zolang diegene maar enige vorm van betrouwbaarheid heeft. Sangaré is ondertussen zó goed dat hij volstrekt onvervangbaar is geworden. Dat gaat niet alleen in januari een probleem worden, maar ook nadat hij deze zomer wordt weggekocht. Je moet maar hopen dat je zoveel geld vangt dat je er twee uitstekende middenvelders voor terug kunt halen.
Eens.

Maar waarom als zekerheid stellen dat Sangare er na de zomer niet meer is? Ik denk dat die jongen echt niet zo vreselijk veel haast heeft om te vertrekken, dat straalt hij op geen enkele manier uit namelijk. Contract loopt nog wel even door ook.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Massimo wrote: 29 Dec 2021, 15:55 Ik vind dat Gutierrez positioneel veel dingen goed doet omdat hij altijd dicht bij andere spelers staat en daardoor zorgt dat A het compact blijft, B hij aanspeelbaar is voor andere spelers en C hij hierdoor tijdig druk kan zetten op de tegenstander omdat hij niet van te ver hoeft te komen. Dat maakt dat PSV stabieler op het middenveld is geworden t.o.v. de spelers die hiervoor hebben gestaan. Zeer taakbewuste speler en het is prettig om een aantal van dat soort spelers in je team te hebben en wat er voor zorgt dat andere spelers wat meer kunnen doen. Aan de bal en zijn handelingssnelheid blijft heel pover. Evenals dat hij in de problemen komt zodra een speler druk op hem gaat zetten. Voor de huidige selectie en met de huidige personele problemen op het middenveld is hij nuttig, maar hij is niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Hopelijk gaat hij dan ook komende zomer. Een aantal van dit soort spelers zullen PSV moeten gaan verlaten als PSV wil vernieuwen en verbeteren.
Ik vind dat altijd zo makkelijk 'niet het niveau wat PSV moet nastreven'. Waar ligt de lat dan? CL niveau? Je hebt te maken met een hele selectie en een daaraan gekoppeld kostenplaatje. Guti is gewoon top Eredivisie en dat niveau heb je altijd in je selectie zitten. Wat mij betreft hou je Guti en selecteer je door op Van Ginkel. Want die heeft bij lange na niet meer het niveau wat hij in 2018 liet zien.

Ik lees in meer topics 'heeft PSV niveau niet'. Het einde van de regenboog stopt nog steeds niet in ons stadion hoor. Doan? 'redelijk at best'. Mwene? Geen PSV-niveau. En ik denk dat als ik terug ga zoeken in topics van Vertessen, Thomas, Bruma, Vini, Zahavi etc. ik vergelijkbare teksten tegenkom.

Doan en Guti allebei prima spelers van PSV-niveau in het grotere geheel bekeken. Wat verwacht men? Voor 5 miljoen en een salaris van 1,25 miljoen salaris of zo directe versterkingen te halen die beter zijn dan deze twee spelers?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Is Guti top Eredivie?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dat denk ik wel. Ik denk dat hij muv Ajax overal in de basis staat. Ook bij Feyenoord en AZ.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 29 Dec 2021, 16:32 Dat denk ik wel. Ik denk dat hij muv Ajax overal in de basis staat. Ook bij Feyenoord en AZ.
Dat vind ik niet top Eredivisie, als ik eerlijk ben. Daar zitten nog wel 2 lagen aan kwaliteit spelers boven. Ik denk dat het voornamelijk armoede van de rest is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Twee lagen nog wel.

Ik vind het gewoon een nietszeggend begrip dat te pas en te onpas voor zo'n beetje de halve selectie wordt gebruikt. Ik weet niet wat mensen voor een selectie voor ogen hebben als Guti die ondergrens nog niet haalt want geen PSV-niveau, maar te betalen lijkt het mij in ieder geval niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 29 Dec 2021, 16:46 Twee lagen nog wel.

Ik vind het gewoon een nietszeggend begrip dat te pas en te onpas voor zo'n beetje de halve selectie wordt gebruikt. Ik weet niet wat mensen voor een selectie voor ogen hebben als Guti die ondergrens nog niet haalt want geen PSV-niveau, maar te betalen lijkt het mij in ieder geval niet.
Twee lagen inderdaad! Wat heeft Guti nou laten zien? Je wil toch een hoger streven dan wat hij tot nu toe heeft laten zien? Of zijn we nu hier zo tevreden mee? Hij speelt enkel omdat Davy en Marco zo gruwelijk tegenvallen maar ik hoop echt, echt dat we hoger mikken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Vooralsnog is hij een van de redenen dat we de controle weer terug hebben en veel minder goals tegen krijgen. Moet hij ook nog een dubbele rietberger maken of zo? Hij speelt omdat hij gewoon beter is dan Marco.

Op welk moment kwam Guti erin denk je? Exact, precies aan het begin van de laatste reeks: Monaco-uit.

https://i.gyazo.com/feeb9bb3d8cd2aa75c1 ... e2fc36.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 29 Dec 2021, 16:29
Massimo wrote: 29 Dec 2021, 15:55 Ik vind dat Gutierrez positioneel veel dingen goed doet omdat hij altijd dicht bij andere spelers staat en daardoor zorgt dat A het compact blijft, B hij aanspeelbaar is voor andere spelers en C hij hierdoor tijdig druk kan zetten op de tegenstander omdat hij niet van te ver hoeft te komen. Dat maakt dat PSV stabieler op het middenveld is geworden t.o.v. de spelers die hiervoor hebben gestaan. Zeer taakbewuste speler en het is prettig om een aantal van dat soort spelers in je team te hebben en wat er voor zorgt dat andere spelers wat meer kunnen doen. Aan de bal en zijn handelingssnelheid blijft heel pover. Evenals dat hij in de problemen komt zodra een speler druk op hem gaat zetten. Voor de huidige selectie en met de huidige personele problemen op het middenveld is hij nuttig, maar hij is niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Hopelijk gaat hij dan ook komende zomer. Een aantal van dit soort spelers zullen PSV moeten gaan verlaten als PSV wil vernieuwen en verbeteren.
Ik vind dat altijd zo makkelijk 'niet het niveau wat PSV moet nastreven'. Waar ligt de lat dan? CL niveau? Je hebt te maken met een hele selectie en een daaraan gekoppeld kostenplaatje. Guti is gewoon top Eredivisie en dat niveau heb je altijd in je selectie zitten. Wat mij betreft hou je Guti en selecteer je door op Van Ginkel. Want die heeft bij lange na niet meer het niveau wat hij in 2018 liet zien.

Ik lees in meer topics 'heeft PSV niveau niet'. Het einde van de regenboog stopt nog steeds niet in ons stadion hoor. Doan? 'redelijk at best'. Mwene? Geen PSV-niveau. En ik denk dat als ik terug ga zoeken in topics van Vertessen, Thomas, Bruma, Vini, Zahavi etc. ik vergelijkbare teksten tegenkom.

Doan en Guti allebei prima spelers van PSV-niveau in het grotere geheel bekeken. Wat verwacht men? Voor 5 miljoen en een salaris van 1,25 miljoen salaris of zo directe versterkingen te halen die beter zijn dan deze twee spelers?
Zelf kan ik ook nog wel eens zeggen "heeft het niveau niet" oid. Veelal gaat het dan om de spelers waarmee we Europees en in de Eredivisietoppers geen echte potten kunnen breken. Vooral Europees wat mij betreft. Ik kan mij voorstellen dat het soms lijkt alsof niets goed genoeg is. Dat is natuurlijk niet zo want onze selectie is beter dan nagenoeg, zo niet ieder ander team in de Eredivisie.

Het is ook lastig voor John wat dat betreft. Er zijn onwijs hoge verwachtingen terwijl we relatief weinig middelen hebben. Het liefst hebben we hier gewoon een basis met spelers met de kwaliteit van Luuk de Jong, Angelino, Guardado, Depay, Gakpo, Sangare, etc. Spelers die iets extra's hebben en PSV naar een hoger niveau tillen. Dat is natuurlijk een utopie maar waar wel velen hier naar streven. Wil je aansluiting vinden bij de top 32 in Europa dan is zulk soort kwaliteit noodzakelijk. Over verwachtingen creëren gesproken. Die top 32 komt uit de koker van Toon en niet de supporters. Afijn, uiteindelijk leggen velen gewoon de lat heel hoog qua kwaliteit maar weet dat dat dan is omdat ze het beste voor hebben met de club PSV. Daar kunnen de spelers die het stempel "niet goed genoeg" krijgen hier niet altijd iets aan doen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 29 Dec 2021, 16:52 Vooralsnog is hij een van de redenen dat we de controle weer terug hebben en veel minder goals tegen krijgen. Moet hij ook nog een dubbele rietberger maken of zo? Hij speelt omdat hij gewoon beter is dan Marco.

Op welk moment kwam Guti erin denk je? Exact, precies aan het begin van de laatste reeks: Monaco-uit.

https://i.gyazo.com/feeb9bb3d8cd2aa75c1 ... e2fc36.png
Waaruit blijkt dat Guti de reden is dan? Omdat hij sinds die tijd meedoet? Kan toeval zijn, kan ook niet. Desalniettemin: Dat hij het beter doet dan Van Ginkel en Propper maakt Guti nog niet het niveau wat PSV na zou moeten streven. Hij hobbelt een beetje mee. Daar hoort iemand te staan die PSV ECHT beter maakt. Beter dan PSV momenteel is. Dat doet hij niet.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 29 Dec 2021, 16:29Doan en Guti allebei prima spelers van PSV-niveau in het grotere geheel bekeken. Wat verwacht men? Voor 5 miljoen en een salaris van 1,25 miljoen salaris of zo directe versterkingen te halen die beter zijn dan deze twee spelers?
Ik denk dat je het vooral moet omdraaien: een speler als Guti is te duur voor wat hij brengt. Voor minder geld kun je een speler halen die hetzelfde kan brengen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ardbeg wrote: 29 Dec 2021, 17:24 Waaruit blijkt dat Guti de reden is dan? Omdat hij sinds die tijd meedoet? Kan toeval zijn, kan ook niet. Desalniettemin: Dat hij het beter doet dan Van Ginkel en Propper maakt Guti nog niet het niveau wat PSV na zou moeten streven. Hij hobbelt een beetje mee. Daar hoort iemand te staan die PSV ECHT beter maakt. Beter dan PSV momenteel is. Dat doet hij niet.
Het enige harde bewijs zijn de resultaten en de cijfers. Ook in pittige duels en niet alleen tegen de PEC Zwolles in deze wereld. Hij is bizar zuinig op de bal, heel veel minder balverlies dan Van Ginkel. Ja: hij doet het veel beter dan Van Ginkel. Hij zorgt er niet voor dat we iedere keer in de omschakeling moeten.

En de rest? 'kan toeval zijn, ook niet' / 'niet het niveau dat PSV na zou moeten streven' / 'Hobbelt een beetje mee'. Allemaal gevoelskwesties.

Iedereen moet PSV maar ineens heel veel beter maken. De ultieme teamspelers die anderen beter laat functioneren en andere niet direct aan de speler zelf toe te wijzen resultaten doen er tegenwoordig niet meer toe. Dat heet dan 'kan toeval zijn'. Nou, misschien als je back bent, maar niet als je centraal op het middenveld staat wat mij betreft.

Benieuwd hoe wij in deze tijd over Timmy Simons en Johann Vogel zouden schrijven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Ik vind het geen gevoels kwestie dat ie niet goed genoeg is. Hij zit hier niet pas net he.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ja, eerst totaal afgebroken en naar de tyfus geholpen door Van Bommel. Net als andere Zuid- en Midden Amerikanen. Guti had daarnaast de pech van blessures. Chucky had het heel snel door dat hij onder Van Bommel een klote tijd tegemoet zou gaan.

Iemand dat gifje nog van Guti en Van Bommel: daar sprak pure minachting uit van Guti naar Van Bommel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 29 Dec 2021, 19:58 Ja, eerst totaal afgebroken en naar de tyfus geholpen door Van Bommel. Net als andere Zuid- en Midden Amerikanen. Guti had daarnaast de pech van blessures. Chucky had het heel snel door dat hij onder Van Bommel een klote tijd tegemoet zou gaan.

Iemand dat gifje nog van Guti en Van Bommel: daar sprak pure minachting uit van Guti naar Van Bommel.
Ja, dat was geen match maar ik ben, op die pass en dat ene zondagsschot zijn eerste wedstrijd geen moment overtuigd geweest. Ik geloof er niet in.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Een toevoegde waarde kan ook zitten in het gegeven dat spelers om hem heen beter tot hun recht komen. Met Guti ipv Van Ginkel is het middenveld simpelweg veel stabieler, waardoor Sangaré (nog) beter uit de verf komt. Hij heeft last gehad van aanpassingsproblemen, (te) hoge verwachtingen en blessures. De eerdere beeldvorming draagt hij kennelijk nogal zwaar mee, maar hij doet het nu gewoon prima. Guti vervult de Johann Vogel-rol en dat werkt vooralsnog al een aantal wedstrijden op rij goed.
Post Reply