Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Revolinho
Internationale topspeler

Wel lekker dat je aan de ene kant het topic Mo hebt en aan de andere kant deze. Mooi contrast.
Massimo
Legende

Joenepsv wrote: 15 Jan 2022, 07:32 Het is nu afwachten hoe Schmidt ermee om gaat. Voor een volgende stap in zijn ontwikkeling is meetrainen op hoger niveau belangrijk. En meenemen in wedstrijd selecties als het kan. Dat had al veel vaker gemoeten naar mijn mening.
Hij zou op trainingskamp naar Spanje zijn meegegaan.
TomPSV
Legende

ShovingNE2
Site Admin

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Christus te paard, die krant maakt zich met de minuut belachelijker. Wat een intens sneue mensen zitten daar.
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Benieuwd of 'ie deze lijn door kan trekken bij Jong. De afgelopen wedstrijden is Bakayoko fantastisch maar als je dat over een langere periode door kan trekken laat je zien écht klaar te zijn voor PSV 1. Hopelijk mag hij volgende week tegen Telstar minuten maken (net als Seelt en Fofana).
De Realist
Internationale topspeler

Zou mooi zijn als die jongen het door kan trekken, vooral aangezien er hier toch best veel mensen die er kijk op hebben twijfels over hebben. Dan zou dat alleen een bonus zijn als hij het toch wel blijkt aan te kunnen.

Die krant trouwens joh....Johan Voskamp, serieus??
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Revolinho
Internationale topspeler

Heren. Koester het. Allemaal prachtige voortekens. Zulke dingen komen voort uit pijn en frustratie.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Wie de F is Johan Voskamp?! (retorische vraag)

Mooi om te zien dat er weer een talent opstaat! Hopelijk zet hij de lijn door.
One can only hope
Heurelho
Verbannen

ShovingNE2 wrote: 15 Jan 2022, 10:14
Heurelho wrote: 15 Jan 2022, 07:48 En dan niet 1 minuutje ala Schmidt. Gooi hem er lekker 30 minuten voor tijd in. Doan moet toch fit blijven ivm blessuregevoeligheid Madueke.
De wedstrijd zelf, de stand van zaken, de hardheid (of niet) alle wedstrijdomstandigheden: doet niet ter zake hij moet een half uur spelen.
Jij verwacht problemen tegen Telstar? Zelfs ik verwacht dat PSV een halfuur voor tijd wel ruim voor zal staan😉
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

In België krijgt hij nu ook beginnende aandacht. Stukje uit HLN:

Wat u moet weten over ‘modekoning’ Johan Bakayoko, Belgisch topschutter van Jong PSV: “Dankzij Van Nistelrooij is mijn afwerking enorm verbeterd”

Johan Bakoyoko, onthoud die naam. De Belgische winger — amper 18 jaar oud — maakt furore bij Jong PSV in de Nederlandse tweede klasse. 6 goals (en 3 assists) in slechts vier matchen. Daarom: zes dingen die u moet weten over de ex-jeugdspeler van Anderlecht, KV Mechelen en Club Brugge.
Axel Brisart 17 januari 2022, 11:30

Johan Bakayoko. ©Photonews/PSV
1. In bloedvorm

Zijn statistieken bleven lang achter, maar de voorbije weken verkeert Bakayoko in bloedvorm. De vinnige dribbelaar heeft z’n neus voor goals gevonden. En dat is nog een understatement. In zijn voorbije vier wedstrijden scoorde hij liefst zes keer én gaf hij drie assists. De statistieken niet langer als achilleshiel. Straffer zelfs: vrijdag was hij vier keer trefzeker in de 1-4-overwinning tegen VVV-Venlo. Met 11 goals dit seizoen is hij met voorsprong de topschutter van zijn ploeg.

2. Van Nistelrooij is fan

Het hoeft niet te verbazen dat voormalig topspits en huidig coach van Jong PSV Ruud van Nistelrooij grote fan is. “Johan werkt altijd hard en we proberen hem beter te maken. Hij heeft veel potentieel”, klonk het drie maanden geleden al in het ‘Eindhovens Dagblad’. Na Bakayoko’s vier doelpunten tegen Venlo zei Van Nistelrooij: “Ik vond hem niet alleen in de afwerking erg goed, maar ook op andere fronten speelde hij een knappe wedstrijd. Het was heel compleet. Dan praat je ook over alles voor de eindfase. Het spel in balbezit, verdedigen en druk zetten, bijvoorbeeld.”

3. Wacht op debuut bij A-ploeg

Ondanks zijn topprestaties bij Jong PSV moet Bakayoko nog wachten op zijn debuut bij de hoofdmacht, waar hij tot dusver één keer op de bank zat. “Wat komt, dat komt wel”, vertelt de jonge aanvaller. “Ik zeg dat ook altijd tegen mijn familie. Het heeft geen zin om steeds bij PSV te vragen wanneer er eventueel kansen komen. Hier bij Jong PSV mijn ding doen, is waar het nu om gaat. En ik leer hier ongelooflijk veel. Wanneer je als jonge speler mag werken met iemand als Ruud van Nistelrooij, mag je dankbaar zijn. Ik heb mede dankzij hem mijn afwerking al enorm verbeterd, vergeleken met vorig seizoen.” Van Nistelrooij voegt toe: “Johan weet heel goed waar hij staat binnen PSV. Ik ben ook heel blij dat hij dat uit naar de media toe.”

4. Vaste klant bij Sonck

Bakayoko is een vaste klant in de Belgische U19-selectie van coach Wesley Sonck. In het team, waar ook jongens als Lavia, Mbamba en Oyen spelen, schippert het talent tussen een rol als invaller en titularis. In vijf caps trof hij twee keer raak.

5. Ex-Anderlecht en -Club

Bakayoko, geboren in Overijse, speelde bij heel wat Belgische clubs voor hij naar PSV verhuisde. Zo startte hij in de jeugd bij OH Leuven, waar hij al snel werd weggeplukt door Club Brugge. Van daar ging het via KV Mechelen (2016-2018) en Anderlecht (2018-2019) naar Eindhoven. Bij PSV tekende hij in september nog een contractverlenging tot 2025 — de Nederlanders geloven in hem.

6. Modekoning

Bakayoko: dat is niet alleen furore op het veld, maar ook ernaast. Voor zijn contractverlenging trok hij namelijk zijn beste outfit aan. Rode strik, wit maatpak (zie foto hieronder). Zijn look werd vlijtig opgepikt op sociale media. Een blik op zijn Instagrampagina verklapt overigens dat hij met fashion bezig is. Hij wordt sinds november ook gesponsord door Puma.
Madueke
Legende

Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ik zie zo'n jongen toch liever invallen dan een Bruma. Zit in de flow, heeft toekomst.
loginnaam
Internationale topspeler

https://www.ed.nl/PSV/ruud-van-nistelro ... ~a33d856a/
Van Nistelrooy: ,,Johan blijft gefocust op zijn ontwikkeling en zijn spel, ook na de goede wedstrijden van de afgelopen weken. Hij vertrouwt erop dat dat belletje vanuit het eerste elftal een keer gaat komen. En ik ook. En zo niet, dan blijft hij gewoon zo doorgaan. Als het belletje komt, dan heb ik liever dat dat gaat om een definitieve kans bij de A-selectie om de concurrentie aan te gaan en een mooie plek af te dwingen.” Aan ‘please-minuten’ bij PSV 1 heeft Bakayoko in de ogen van Van Nistelrooy niets en Bakayoko zelf heeft ook geen haast.
Dus aan iedereen die Bakayoko graag in de afgelopen maanden al op de bank bij het 1e had zien zitten om misschien een paar minuten te maken en Schmidt heeft vervloekt om hem niet op de bank te zetten terwijl er maar 5 veldspelers van het 1e beschikbaar zijn om op de bank te zitten: dat is niet het ontwikkeltraject waar hij in zit en wat PSV (en Bakayoko zelf) denkt dat het beste voor hem is op dit moment.
Standbeeld
Mister PSV

Dit is een goede ontwikkeling wat mij betreft. Laat het eerst maar eens steady zien bij Jong. Met terugwerkende kracht was het misschien ook beter geweest voor Mo om het eerst nog een seizoen te laten zien bij Jong. Prima competitie daar om je verder te ontwikkelen.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Lekker blijven ballen in de KKD, we kijken na de zomer wel hoe de selectie eruit gaat zien, maar deze jongen zal echt wel een serieuze kans krijgen volgend seizoen, kan niet anders. Zeker als we Bruma nu dan eindelijk gaan verkopen en wellicht Doan ook. Dan heb je Noni en Bakayoko voor rechtsbuiten.
ComeOnPSV
Vedette

Bakayoko lijkt naar Fortuna te gaan..
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Zou ook al gespot zijn daar
Trixm
Vedette

zou mooi zijn!
Saibari is underrated.
Joenepsv
Legende

Zie hem liever doorschuiven naar het eerste en dat we die Portugese knakworst lozen.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Zou een goede stap zijn waar hij zich op een hoger niveau kan bewijzen.
Wel belangrijk dat hij daar ook daadwerkelijk speeltijd krijgt. Eigenlijk gewoon basis.
One can only hope
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Bij fortuna hebben ze een spelers tekort dus daar speelt hij wel
Brael
Vedette

Ik heb altijd een beetje mijn twijfels. Een aanvallende speler die dan ervaring gaat opdoen in de Eredivisie bij een team dat 60% van de tijd de bal niet heeft. Is dat als aanvaller echt een goede stap om je verder te ontwikkelen?
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Brael wrote: 25 Jan 2022, 16:08 Ik heb altijd een beetje mijn twijfels. Een aanvallende speler die dan ervaring gaat opdoen in de Eredivisie bij een team dat 60% van de tijd de bal niet heeft. Is dat als aanvaller echt een goede stap om je verder te ontwikkelen?
Het schijnt dat Feyenoord geen interesse had.
Standbeeld
Mister PSV

Lijkt mij een goede ontwikkeling. Heeft meer weerstand nodig.
Post Reply