Streamingdiensten

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
User avatar
1913
Moderator
Posts: 124
Joined: 01 Nov 2020, 09:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Netflix, Videoland, Amazon Prime.. Bespreek het hier.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Welke diensten hebben jullie?

En is er al zicht op wanneer HBO Max in Nederland start? Blijft toch wel dé grote afwezige hier, zeker nu Ziggo die kwaliteitsseries niet meer aanbiedt.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

Netflix, HBO Max en Amazon Prime.

De rest rip ik.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Prime, Netflix, Videoland. En wat kijkt mijn vrouw? Herhaling na herhaling van Grey's Anatomy. :sad:
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Samen met vrienden Netflix (zij) en Disney+ (wij).
Ook F1TV met een vriend, maar dat is puur F1.

Al het andere komt op een alternatieve manier binnen :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Alles. Sommige legaal zoals Netflix, Prime, Stan, Kayo Sports.
Anderen via een alternatieve weg, zoals HBO Max, Paramount, Disney, MGM etc.
#FreeGeneratie4
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

voskat wrote: 15 Jan 2022, 13:32 Netflix, HBO Max en Amazon Prime.

De rest rip ik.
HBO Max dan via VPN, neem ik aan? Betaal je dan wel legaal Amerikaans tarief?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb bij de meest recente verhuizing in 2019 besloten om een internet only pakket af te nemen bij Ziggo, en verder alleen maar digitale diensten af te nemen. Nog geen moment spijt van gehad.

Ik heb momenteel:

Netflix (onafgebroken sinds 2013)

Videoland (voornamelijk voor Nederlandse luisteroefening voor mijn vrouw, maar ze hebben ook best een aardig aanbod aan 80s/90s classics die je niet meer aantreft op Netflix)

NLziet*: voor de sporadische momenten dat ik televisie kijk

Ziggo go*: zat bij internet only, dus eigenlijk kan NLziet wel weg.

Ik heb momenteel geen Disney+ en Prime. Disney wel geprobeerd,maar de kids kijken eigenlijk alleen de series op Netflix.

Prime zet ik weer aan als ik NLziet stop.

Met Spotify family en de VPN service erbij betaal ik rond de 45 euro per maand voor dat totale pakket. Op zich best veel, maar zoals gezegd bespaar ik enigszins op het ontbreken van tv abonnement, en daarbij vind ik het prima op te brengen voor dagelijks vermaak voor het hele gezin.

Ik overweeg trouwens ook om een tijdje dat Ziggo extra te nemen,vanwege het gigantische HBO aanbod. Dat is wel een mooie aanvulling op mijn huidige selectie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Het HBO aanbod is toch weg bij Ziggo Extra?!
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 15 Jan 2022, 12:04 Welke diensten hebben jullie?
Netflix, kinderen de de Mrs. kijken er naar.
Zelf moet ik helemaal niks hebben van streamingdiensten en zweer ik bij mijn immer groeiende collectie fysieke mediadragers.

Waarom:
-de kwaliteit van een BluRay is nog altijd beter dan een stream
-het aanbod van die diensten bestaat voor het grootste gedeelte uit producties van de laatste 10 jaar. Wil je iets van voor 2000 kijken dan hoef je bij een Netflix niet te wezen. Je bent afhankelijk van wat de streamingdienst je voorschoteld. Nee dank je.

Mooi artikel.
Een paar jaar geleden kon je Air Force One (een behoorlijk bekende blockbuster uit 1997) nergens kijken. Ja, alleen als je hem zoals ik op DVD/BluRay had.
https://collider.com/why-you-should-kee ... -and-dvds/
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skywalker wrote: 15 Jan 2022, 16:13
Thijs wrote: 15 Jan 2022, 12:04 Welke diensten hebben jullie?
Netflix, kinderen de de Mrs. kijken er naar.
Zelf moet ik helemaal niks hebben van streamingdiensten en zweer ik bij mijn immer groeiende collectie fysieke mediadragers.

Waarom:
-de kwaliteit van een BluRay is nog altijd beter dan een stream
-het aanbod van die diensten bestaat voor het grootste gedeelte uit producties van de laatste 10 jaar. Wil je iets van voor 2000 kijken dan hoef je bij een Netflix niet te wezen. Je bent afhankelijk van wat de streamingdienst je voorschoteld. Nee dank je.

Mooi artikel.
Een paar jaar geleden kon je Air Force One (een behoorlijk bekende blockbuster uit 1997) nergens kijken. Ja, alleen als je hem zoals ik op DVD/BluRay had.
https://collider.com/why-you-should-kee ... -and-dvds/
Ik kan daar gewoon niet meer naar terug. Had vorig jaar een blu-ray speler met dvd/cd functie gekocht voor de kids (25 euro) zodat ze dvdtjes en cd'tjes van de kringloop kunnen spelen als ze daar een keer zin in hebben. Zet je zo'n Bambi dvd op, moet je eerst een hele sloot advertenties/trailers slippen voordat je bij je film bent. En ik was het kennelijk vergeten, maar dvd kwaliteit vind ik niet meer acceptabel.

Mocht ik echt iets willen kijken dat niet op streamingsdiensten staat, dan download ik wel een torrent in blu ray kwaliteit.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat tegenwoordig voor mij het gemak van streaming het wint boven het per sé moeten kijken van een bepaalde klassieker.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

In aanvulling hierop nog: sowieso is het wel handig om bijvoorbeeld de IMDB top 250 + een honderdtal van je favoriete films/collecties op een harde schijf te hebben staan. Een externe schijf van 4tb kost nog geen 100 euro tegenwoordig.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Jup heb ik ook. Kleine harde schijf vol met de klassiekers ala Godfather(s), Star Wars, Pulp fiction, LotR en alles wat daar tussenin zit bij wijze van spreken. Geen idee hoeveel maar meer dan 100 sowieso wel. Dus die zijn inderdaad altijd bij de hand, ongeacht welke streamingdienst dan ook.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 15 Jan 2022, 16:28 Zet je zo'n Bambi dvd op, moet je eerst een hele sloot advertenties/trailers slippen voordat je bij je film bent. En ik was het kennelijk vergeten, maar dvd kwaliteit vind ik niet meer acceptabel.
Disney past die truuk (sloot advertenties op DVDs) inderdaad toe. Er is een snelle manier voor, maar veel beter is het om Disney gewoon links te laten liggen.

Overigens worden DVDs in een goede BluRay speler geupscaled wat de beeldkwaliteit ten goede komt (ook al blijft een BluRay wel beter).
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Netflix, Videoland, Prime, Disney. Best veel, maar maak er veel gebruik van.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 15 Jan 2022, 15:09
voskat wrote: 15 Jan 2022, 13:32 Netflix, HBO Max en Amazon Prime.

De rest rip ik.
HBO Max dan via VPN, neem ik aan? Betaal je dan wel legaal Amerikaans tarief?
Haha nee, ik woon in Spanje. Hier hebben we Max sinds november.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Voor het gemak gebruiken we Netflix en Videoland. Door hun zeer beperkte aanbod download ik nog steeds best veel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Stel je wilt je lokaal opgeslagen films op een mooie manier tonen, bijvoorbeeld met afbeeldingen om te scrollen zoals bij Netflix e.d..

Kom je dan bij Plex/Kodi uit, of zijn daar nog andere leuke alternatieven voor? Bij voorkeur voor de Android (tv) omgeving.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 16 Jan 2022, 15:43 Stel je wilt je lokaal opgeslagen films op een mooie manier tonen, bijvoorbeeld met afbeeldingen om te scrollen zoals bij Netflix e.d..

Kom je dan bij Plex/Kodi uit, of zijn daar nog andere leuke alternatieven voor? Bij voorkeur voor de Android (tv) omgeving.
Ah ik kwam zojuist de Kodi skin "Titan Bingie" tegen, waarmee je je eigen Netflix kunt maken. Lijkt me wel de moeite waard om binnenkort eens mee te spelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Skywalker wrote: 15 Jan 2022, 16:13
Mooi artikel.
Een paar jaar geleden kon je Air Force One (een behoorlijk bekende blockbuster uit 1997) nergens kijken. Ja, alleen als je hem zoals ik op DVD/BluRay had.
https://collider.com/why-you-should-kee ... -and-dvds/
Paramount of Disney. Vorige week nog gezien.
#FreeGeneratie4
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 17 Jan 2022, 00:32
Skywalker wrote: 15 Jan 2022, 16:13
Mooi artikel.
Een paar jaar geleden kon je Air Force One (een behoorlijk bekende blockbuster uit 1997) nergens kijken. Ja, alleen als je hem zoals ik op DVD/BluRay had.
https://collider.com/why-you-should-kee ... -and-dvds/
Paramount of Disney. Vorige week nog gezien.
Skywalker wrote: 15 Jan 2022, 16:13

Een paar jaar geleden kon je Air Force One (een behoorlijk bekende blockbuster uit 1997) nergens kijken.
2017.

Nu zijn er weer andere titels/series die nergens te streamen zijn.
https://www.yardbarker.com/entertainmen ... 7#slide_20
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Tja, dat is toch altijd zo geweest? Je hebt nu directe toegang tot veel meer dan ooit. Vroeger moest je echt wachten tot een film op een bepaald tijdstip met 12 reclameblokken op tv kwam. Of je kon naar de videotheek, die over het algemeen een kleiner aanbod had dan Netflix nu. Ik vind het geweldig wat er allemaal mogelijk is, maar zou wensen dat je uiteindelijk ook hier gewoon een pakket zou kunnen aanschaffen.

Voor mij hoeft de vaste tv enkel en alleen nog maar voor live sport te kunnen kijken, verder heb ik er niks mee. Alleen kun je geen ESPN krijgen zonder ook basispakket tenminste te hebben.
Verder zou ik het fijn vinden als je gewoon een abonnement zou kunnen afsluiten met meerdere streamingsdiensten tegelijk en die vanuit één app aan te kunnen sturen. Dan wil ik best €30 per maand betalen ofzo. Kunnen ze op basis van mijn kijkgedrag een eerlijke verdeling van dat geld maken.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De kloterij van de streamingsdiensten is inderdaad de verspreiding over de verschillende aanbieders en de flinke toename in het aantal aanbieders.
In de VS zijn er al 8 of 9 aanbieders, die kant gaan wij ook op en het worden er alleen nog maar meer. Dat schiet totaal niet op.

Dat er nog zoveel gedownload wordt is vooral daarom.
Ik vind het op zich prima om meer te betalen, maar downloaden is naast veel goedkoper ook nog veel makkelijker (en sneller).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 17 Jan 2022, 14:43 Tja, dat is toch altijd zo geweest? Je hebt nu directe toegang tot veel meer dan ooit. Of je kon naar de videotheek, die over het algemeen een kleiner aanbod had dan Netflix nu
Series tel ik niet mee (die kon jr vroeger -op een uitzondering wellicht na- niet huren) maar ik ken zat videotheken die een groter filmaanbod hadden dan Netflix (waar nauwelijks films ouder dan 20 jaar op staan).

Een punt wat ik nog vergat is dat streamingdiensten niet de extra's aanbieden die je op fysieke dragers wél vind. Making of docu's b.v.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skywalker wrote: 17 Jan 2022, 15:48
Thijs wrote: 17 Jan 2022, 14:43 Tja, dat is toch altijd zo geweest? Je hebt nu directe toegang tot veel meer dan ooit. Of je kon naar de videotheek, die over het algemeen een kleiner aanbod had dan Netflix nu
Series tel ik niet mee (die kon jr vroeger -op een uitzondering wellicht na- niet huren) maar ik ken zat videotheken die een groter filmaanbod hadden dan Netflix (waar nauwelijks films ouder dan 20 jaar op staan).

Een punt wat ik nog vergat is dat streamingdiensten niet de extra's aanbieden die je op fysieke dragers wél vind. Making of docu's b.v.
In dat laatste ben ik zelf totaal niet geïnteresseerd. Ik wil helemaal geen interviews met acteurs, behind the scenes, etc. Dat doorbreekt de sfeer van de film voor mij als het ware.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply