Trixm wrote: ↑31 Jan 2022, 16:23
Ik zie allemaal nieuwe accounts die hier de boel even komen opnaaien. Laat de trollen maar weer naar hun holletje gaan.
De feiten op een rij;
- Propper wordt vervangen door Veerman, een enorme kwaliteitsverbetering mijn inziens.
- De verdediging is dun bezet, maar Roger geeft ook snel eigen spelers met ingespeelde patronen de voorkeur boven een speler die niet direct een meerwaarde is. Daarnaast Ramalho ook weer een keer terug. Neemt niet weg, dat er weldegelijk een gok wordt genomen. Daarentegen wordt Anel niet als een versterking gezien ten opzichte van Teze en Obispo.
- Sommigen willen hier een spits aantrekken. Met Vinicius, Zahavi, Romero, Vertessen en Fofana als echte spitsen in de selectie, en Götze en Veerman als nr10's zijn we dikbezaaid, dat zou een vreemde transfer zijn. Misschien zijn bovenstaande niet van het niveau wat sommigen willen, maar keuzes te over in de aanval.
- Vervanger van Sangare, Sangare is terug, en een speler halen alleen voor de wedstrijd tegen ajax zou absurd zijn en totaal niet realistisch., en sommigen zouden zeggen dat Veerman deze (tijdelijke) vervanger was.
- Keeper, hoe je het went of keert, Drommel maakte veel te veel fouten, uit alles blijkt dat Roger nog steeds het vertrouwen heeft en hij de voorkeur geeft aan deze keeper dan midden in het seizoen te wisselen. Dat laatste kan ook onrust betekenen, in ieder geval zo wordt er over gedacht binnen de technische staf.
- Speculaties van journalisten zoals Elfrink en Timmer zijn geen garanties dat dit daadwerkelijk binnen PSV gebeurt. PSV speurt altijd naar buitenkansen die de kwaliteit van het eerste elftal verbeteren, dat wil niet zeggen dat ze actief bezig zijn met de aankoop.
- Wij zijn de enige in de top drie die een basisversterking heeft gekregen met Veerman.
- PSV moet voorzichtig zijn met uitgaven vanwege de afgelopen corona jaren, het geld klotst niet tegen de plinten aan. Het is in ieder geval niet te vergelijken met de financiele mogelijkheden van ajax.
- geen aankoop biedt garanties voor CL. Je kan de kans vergroten, maar het biedt geen garanties. Elke (dure) aankoop brengt wel risico's me in de corona periode, lange termijn beleid is voor beleidsbepalers veel moeilijker te bepalen met de onzekere omstandigheden.
- Ook met deze selectie zijn we in staat geweest om ajax bij te blijven en feyenoord ruim voor te blijven. Het beroerde niveau wat sommigen hier ons proberen aan te praten valt dus wel mee.
- Aankoopbeleid is een uitkomstvan meerdere actoren binnen een organisatie. Het begint met een TD en een trainer die kijken naar wat ze nodig hebben in de selectie. Wat wil Roger hebben en wat heeft het technisch hart op het oog. Vervolgens wordt er gekeken naar de beschikbaarheid van een speler en het kostenplaatje van de verkopende club en speler. Daarna moet de Financieel directeur en RVC instemmen met de aankoop. In elk PSV TV filmpje over de TD toon of de trainer wordt dit uitgelegd, het is een drie eenheid.
Dit waren een aantal open deuren op een rijtje. Hoe mensen alles dan op een hoop gooien, en een alleen een technisch directeur aanspreken op het aankoopbeleid is mij een volkomen raadsel.