Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sepp van den Berg, zou hij het Jeffrey Bruna/Karim Rekik pad kunnen bewandelen? Is inmiddels toch al een tijdje in Liverpool, en daar gaat ie natuurlijk nooit spelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wie ik verwacht dat vertrekt en wie dat kan vervangen. Heb het een beetje realistisch proberen te houden. De dikgedrukte namen hebben mijn voorkeur.

Gakpo (45m) > Orellano/Facundo Farias (10m-12m)
Zahavi (transfervrij) > Origi/Kolo Muani/Nketiah/Berterame (transfervrij) of Luis Suarez(Granada)/Bayo/Jose Lopez (10m)
Doan (6m) > Bakayoko (eigen jeugd)
Bruma (5m) > Kebbal/Okugawa/Matondo (4m)

Guti (3m) > Gelijkwaardige vervanger bijv. André Trindade/Yago Felipe/Santiago Hezze (3m)
Sangare (35m) > Xeka (transfervrij) of Cheick Doucoure/Krejci/Mahdi Camara/Ibrahima Sissoko (8m-10m)
Thomas (transfervrij) > Tielemans/Kjolo/Ledezma (Eigen jeugd)

Max (5m) > Oppegard (eigen jeugd)
Teze (verhuren/5m) > Fabricio Bustos (transfervrij)

Mvogo (werd gehuurd) > Ortega, Ospina (transfervrij)
Muller (500k) > Peersman (eigen jeugd)

Inkomsten: 60m+
Uitgaven: 25m-35m


Selectie:
Aanvallers: Noni, Vinicius, Maxi, Vertessen, Orellano/Farias, Bakayoko, nieuwe spits

Middenvelders: Gotze, van Ginkel, Veerman, vervanger Guti, vervanger Sangare

Verdedigers: Mauro, Boscagli, Ramalho, Mwene, Bustos, Oppegard, Obispo, Seelt

Keepers: Ortega, Drommel, Delanghe


(Droom)opstelling volgend seizoen: Kolo Muani
Farias Götze Madueke
Veerman Sissoko
Mauro Boscagli Ramalho Bustos
Ortega
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als Joel de concurrentiestrijd met een nieuwe keeper verliest dan zou ik hem verhuren. Die jongen is dan 0,0 gebaat bij een rol als reservedoelman. Joel moet op zijn leeftijd gewoon vertrouwen tanken en vlieguren maken. Rek is er echt nog niet uit.
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1,471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

hondjevandebakker wrote: 01 Feb 2022, 23:50 Wie ik verwacht dat vertrekt en wie dat kan vervangen. Heb het een beetje realistisch proberen te houden. De dikgedrukte namen hebben mijn voorkeur.

Gakpo (45m) > Orellano/Facundo Farias (10m-12m)
Zahavi (transfervrij) > Origi/Kolo Muani/Nketiah/Berterame (transfervrij) of Luis Suarez(Granada)/Bayo/Jose Lopez (10m)
Doan (6m) > Bakayoko (eigen jeugd)
Bruma (5m) > Kebbal/Okugawa/Matondo (4m)

Guti (3m) > Gelijkwaardige vervanger bijv. André Trindade/Yago Felipe/Santiago Hezze (3m)
Sangare (35m) > Xeka (transfervrij) of Cheick Doucoure/Krejci/Mahdi Camara/Ibrahima Sissoko (8m-10m)
Thomas (transfervrij) > Tielemans/Kjolo/Ledezma (Eigen jeugd)

Max (5m) > Oppegard (eigen jeugd)
Teze (verhuren/5m) > Fabricio Bustos (transfervrij)

Mvogo (werd gehuurd) > Ortega, Ospina (transfervrij)
Muller (500k) > Peersman (eigen jeugd)

Inkomsten: 60m+
Uitgaven: 25m-35m


Selectie:
Aanvallers: Noni, Vinicius, Maxi, Vertessen, Orellano/Farias, Bakayoko, nieuwe spits

Middenvelders: Gotze, van Ginkel, Veerman, vervanger Guti, vervanger Sangare

Verdedigers: Mauro, Boscagli, Ramalho, Mwene, Bustos, Oppegard, Obispo, Seelt

Keepers: Ortega, Drommel, Delanghe


(Droom)opstelling volgend seizoen: Kolo Muani
Farias Götze Madueke
Veerman Sissoko
Mauro Boscagli Ramalho Bustos
Ortega
Leuke opstelling, alleen verdedigend vrij matig.
Mvogoat
Basisspeler
Posts: 404
Joined: 25 Jan 2022, 11:30
FOOTB_REM_S: No

Oppegard zie ik nog niet de stap naar de basis maken. Daar zal echt nog iemand voor moeten. Bustos heb ik ook zo mijn twijfels over de laatste tijd. Van wat ik gezien heb de laatste tijd uit Argentinië vond ik hem niet meer zo heel sterk meer als eerst. wel een blessure vrije speler. zou zelf eerlijk gezegd eerder zeggen, haal op rechts iemand met ervaring die het team kan dragen. We hebben meer types nodig als (ik noem zijn naam niet graag) Tadic. Iemand als Clauss gaat je flink wat kosten (30-6-2023) maar dat ga je dubbel terug verdienen in sportieve resultaten. Ons elftal op het moment mist gasten die hun kop omhoog houden en ff hard erin kunnen gaan. Types als chucky hebben we niet meer. Zeker achterin vind ik het verdedigen altijd maar pover. Ik zou daar best een speler willen zien die normaal niet gehaald zou worden. Persoonlijk zou ik zeggen, Verkoop boscagli, en haal transfervrij een topper op. Zo heb je met Ramalho en een topper met daarachter twee jeugdproducten in Seelt en Obispo.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zoals ik er op dit moment naar kijk rekening houdend hoe PSV er naar zou kijken:

Keepers
Geen idee of PSV met Drommel door wil of niet. Zo ja, dan verwacht ik dat ze naar een reservekeeper gaan kijken als vervanger van Mvogo

Verdedigers
Mwene is een prima selectiespeler, maar hoort geen basisspeler te zijn. Er zal een definitieve keuze m.b.t. Teze moeten worden gemaakt. Blijf je hem als back-up zien met het risico dat hij vertrekt of denkt PSV dat er nog veel rek in zit op die positie. Deze positie vind ik nu kwalitatief niet goed genoeg. Daar moet een hoger niveau staan dan nu het geval is. Centraal zou ik weinig doen zolang er niemand vertrekt. Ramalho vind ik voldoen, Boscagli redelijk en in Obispo zie ik nog wel groeimogelijkheden. Niet de prioriteit. Linksback vind ik nog lastig te beoordelen. Hoe blijft Mauro het doen en gaat Max nog zijn niveau van zijn eerste half jaar halen. Verder kan PSV eindelijk definitief afscheid nemen van Baumgartl en Luckassen.

Middenvelders
Met Veerman is er al meer voetbal gehaald op het middenveld. Vertrekt Sangaré dan zou ik daar een vergelijkbaar type speler voor terughalen. Mag best wat kosten zoals dat ook het geval met Sangaré was. Verder heb je nog Van Ginkel en is het afwachten wie je nog meer voor die posities in je selectie wil hebben. Van onderaf vind ik niet dat er spelers op de deur kloppen, een vertrek van Gutierrez zou wellicht wel goed zijn en Thomas zou ik uit zijn contract laten lopen om ruimte te creëren. Wat betreft iemand achter Götze is het ook nog zoeken wie dat zou kunnen. Misschien dat een Ledezma het op gaat pakken, maar dat vind ik nu nog te onzeker.

Aanvallers
Ook hier hoop ik op wat wijzigingen en wat positieve ontwikkelingen. Bruma, Doan en Zahavi vertrekken hopelijk. Gakpo lijkt me onontkoombaar. Op rechts heb je best wat mogelijkheden van eigen spelers. Het wordt voor Madueke wel de tijd om de volgende stappen te maken, Vertessen maakt hopelijk stappen met in het kielzog wat invalbeurten voor wellicht Bakayoko. Op de andere twee posities voorin vind ik het ander verhaal. Als Gakpo vertrekt vind ik dat daar een groot talent voor moet worden aangetrokken waarvan de kans heel groot is dat die meteen gaat leveren zoals destijds met Lozano. Daarachter heb je trouwens ook weinig op de linksbuitenpositie, dus misschien moet je nog wel iemand daar aantrekken. Ook qua spitspositie moet er wat gebeuren. Vinicius vind ik niet goed genoeg, Romero is alleen maar geblesseerd en Fofana vind ik weliswaar talentvol, maar heeft ook nog veel stappen te maken. Ook daar moet je in vooruit. Het hoeven niet allemaal dikke aankopen te zijn, want ook iemand als bijvoorbeeld Mertens kan een grote kwaliteitsimpuls zijn.

Dit team heeft nu nog teveel zesjes om te kunnen presteren in Europa en om kampioen te kunnen worden. (Ja ik weet dat het nog kan)
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ik snap echt niet wat jullie zien in bosca.

als het aan mij ligt verkoop je hem per direct en haal je een andere cv die gaat concurreren met obispo
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Boscagli is gewoon een goede en belangrijke speler dit seizoen. Hij staat er wanneer het moet op een paar slordigheden dit seizoen na. Heeft afgelopen zomer nog zijn contract verlengd en volgens mij zit hij hier prima op zijn plek. Als een club meer dan 10m ervoor wil geven zou ik het wel overwegen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zou Mvogo vervangen door een waardige keeper. Drommel zou een talent moeten zijn, maar is momenteel vooral een risicofactor. Transfervrije Ortega kan uitkomst bieden.

Achterin zou ik sowieso een nieuwe rechtsback halen en verder kijken wat er vertrekt. Zou op dit moment niet rouwig zijn als Boscagli en Max voor wat miljoenen gaan en daar nieuwe talenten tegenover staan. De Argentijnse Ortega (nog eentje, inderdaad) als linksback zou ik bijvoorbeeld kunnen waarderen, maar misschien doet Mauro het de komende tijd wel dusdanig goed dat je daarmee verder kan. Zou me verbazen, maar het is niet onmogelijk. Oppegard kan dan als back-up fungeren. Hoeft je volgens niet meer voor uit te geven dan je binnenkrijgt.

Op het middenveld zou ik juist wel eens stevig willen investeren. Natuurlijk hebben we met Götze en Veerman twee uitstekende opties, zeker aan de bal, maar Sangaré zie ik 100% zeker vertrekken en dat is misschien wel onze beste speler momenteel. Daar moet wat voor terugkomen en idealiter gaan we in de breedte ook een stap zetten. Guti doet het leuk, van Ginkel is een icoon van de laatste jaren en Thomas kun je ook op een boodschap sturen, maar overall vind ik het te mager. Vanuit de jeugd komt niks, dus extra opties kunnen geen kwaad. Ik zou het mooi vinden als we een poging wagen voor Wijnaldum, om eens wat ongewoons te noemen. En misschien een aankoop uit de categorie Sangaré: steviger aan de prijs, maar wel eentje die kan doorgroeien./

De voorhoede is het grootste zorgenkindje. Sterspeler Gakpo gaat weg, we hebben te weinig zekerheidjes in de spits en Vertessen en Madueke zijn ook nog niet van zo'n niveau dat ze de club wekelijks op sleeptouw kunnen nemen. Mertens en Luuk de Jong kun je allebei overwegen, maar richting de wat langere termijn hebben we ook behoefte aan een of twee grote talenten. Als je Gakpo, Zahavi, Vinícius en Bruma vriendelijk richting de uitgang duwt, dan creëer je wat financiële mogelijkheden, vooral ook qua salaris.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 02 Feb 2022, 14:27 Ik zou Mvogo vervangen door een waardige keeper. Drommel zou een talent moeten zijn, maar is momenteel vooral een risicofactor. Transfervrije Ortega kan uitkomst bieden.

Achterin zou ik sowieso een nieuwe rechtsback halen en verder kijken wat er vertrekt. Zou op dit moment niet rouwig zijn als Boscagli en Max voor wat miljoenen gaan en daar nieuwe talenten tegenover staan. De Argentijnse Ortega (nog eentje, inderdaad) als linksback zou ik bijvoorbeeld kunnen waarderen, maar misschien doet Mauro het de komende tijd wel dusdanig goed dat je daarmee verder kan. Zou me verbazen, maar het is niet onmogelijk. Oppegard kan dan als back-up fungeren. Hoeft je volgens niet meer voor uit te geven dan je binnenkrijgt.

Op het middenveld zou ik juist wel eens stevig willen investeren. Natuurlijk hebben we met Götze en Veerman twee uitstekende opties, zeker aan de bal, maar Sangaré zie ik 100% zeker vertrekken en dat is misschien wel onze beste speler momenteel. Daar moet wat voor terugkomen en idealiter gaan we in de breedte ook een stap zetten. Guti doet het leuk, van Ginkel is een icoon van de laatste jaren en Thomas kun je ook op een boodschap sturen, maar overall vind ik het te mager. Vanuit de jeugd komt niks, dus extra opties kunnen geen kwaad. Ik zou het mooi vinden als we een poging wagen voor Wijnaldum, om eens wat ongewoons te noemen. En misschien een aankoop uit de categorie Sangaré: steviger aan de prijs, maar wel eentje die kan doorgroeien./

De voorhoede is het grootste zorgenkindje. Sterspeler Gakpo gaat weg, we hebben te weinig zekerheidjes in de spits en Vertessen en Madueke zijn ook nog niet van zo'n niveau dat ze de club wekelijks op sleeptouw kunnen nemen. Mertens en Luuk de Jong kun je allebei overwegen, maar richting de wat langere termijn hebben we ook behoefte aan een of twee grote talenten. Als je Gakpo, Zahavi, Vinícius en Bruma vriendelijk richting de uitgang duwt, dan creëer je wat financiële mogelijkheden, vooral ook qua salaris.
Er vanuit gaande dat de spelers vertrekken zoals jij aangeeft, hoe zou jouw ideale team er dan uit zien?
La vida és massa curta per no fer broma
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

hondjevandebakker wrote: 02 Feb 2022, 14:22 Boscagli is gewoon een goede en belangrijke speler dit seizoen. Hij staat er wanneer het moet op een paar slordigheden dit seizoen na. Heeft afgelopen zomer nog zijn contract verlengd en volgens mij zit hij hier prima op zijn plek. Als een club meer dan 10m ervoor wil geven zou ik het wel overwegen.
10 miljoen. Man man dan breng ik hem nog weg. Welke club gaat 10 miljoen voor hem geven, op de cruciale momenten staat hij er nooit.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 02 Feb 2022, 14:32
hondjevandebakker wrote: 02 Feb 2022, 14:22 Boscagli is gewoon een goede en belangrijke speler dit seizoen. Hij staat er wanneer het moet op een paar slordigheden dit seizoen na. Heeft afgelopen zomer nog zijn contract verlengd en volgens mij zit hij hier prima op zijn plek. Als een club meer dan 10m ervoor wil geven zou ik het wel overwegen.
10 miljoen. Man man dan breng ik hem nog weg. Welke club gaat 10 miljoen voor hem geven, op de cruciale momenten staat hij er nooit.
En maar afvragen waarom ajax wel de hoofdprijs krijgt voor hun spelers.

Boscagli heeft uitstekende cijfers, beter dan blind in ieder geval. Scoort, speelt in positie, bouwt op, schuift in als middenvelder. Maar onze eigen supporters zetten hem weg als nobody.
Saibari is underrated.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 01 Feb 2022, 21:26 Baumgartl is het hele seizoen al basisspeler bij Union Berlin. Op dit moment staan ze op een CL plaats. De verhuurperiode verloopt wat dat betreft ideaal. Vier miljoen moet lukken.
Even opgezocht, die staan inderdaad heel knap 4e. Er zijn ook slechts 4 clubs met minder tegendoelpunten en onze Baumi speelt vrijwel alles. Houdt zich dus prima staande in de BL.

Niet dat het veel zegt, maar zijn waarde op transfermarkt.de is in de winterstop ook verhoogd naar 5mln (was 3).
Union Berlin heeft geloof ik een koopoptie, geen idee hoe hoog, maar 4mln lijkt me reëel
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sadilek heeft toch ook een koopoptie? En zoja, hoe hoog ongeveer en zou twente dat willen/kunnen betalen? Als hij niet naar twente gaat vind ik hem eigenlijk wel een goede vervanger voor guti als hij misschien weggaat.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

hondjevandebakker wrote: 02 Feb 2022, 14:39 Sadilek heeft toch ook een koopoptie? En zoja, hoe hoog ongeveer en zou twente dat willen/kunnen betalen? Als hij niet naar twente gaat vind ik hem eigenlijk wel een goede vervanger voor guti als hij misschien weggaat.
1.5 mil met doorverkoop
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 02 Feb 2022, 14:32
hondjevandebakker wrote: 02 Feb 2022, 14:22 Boscagli is gewoon een goede en belangrijke speler dit seizoen. Hij staat er wanneer het moet op een paar slordigheden dit seizoen na. Heeft afgelopen zomer nog zijn contract verlengd en volgens mij zit hij hier prima op zijn plek. Als een club meer dan 10m ervoor wil geven zou ik het wel overwegen.
10 miljoen. Man man dan breng ik hem nog weg. Welke club gaat 10 miljoen voor hem geven, op de cruciale momenten staat hij er nooit.
Dan zou ik je fietssleutel maar alvast gaan zoeken. 10mil is best een reëel bedrag, ik verwacht niet veel meer maar ook zeker niet veel minder dan dat. Als je ziet dat Lille 6mil voor Gudmundsson van Groningen betaalde, dan zie ik best een club als Lille, Lyon of Marseille een bedrag met 2 cijfers voor de 6 nullen neerleggen voor Boscagli.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Voor Boscagli zou je met wat scherp onderhandelen echt prima 15mln moeten kunnen krijgen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Of 9 miljoen voor Botman.... Heerenveen. En dan is hij nog Fransman ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 02 Feb 2022, 14:27 Op het middenveld zou ik juist wel eens stevig willen investeren. Natuurlijk hebben we met Götze en Veerman twee uitstekende opties, zeker aan de bal, maar Sangaré zie ik 100% zeker vertrekken en dat is misschien wel onze beste speler momenteel. Daar moet wat voor terugkomen en idealiter gaan we in de breedte ook een stap zetten. Guti doet het leuk, van Ginkel is een icoon van de laatste jaren en Thomas kun je ook op een boodschap sturen, maar overall vind ik het te mager. Vanuit de jeugd komt niks, dus extra opties kunnen geen kwaad. Ik zou het mooi vinden als we een poging wagen voor Wijnaldum, om eens wat ongewoons te noemen. En misschien een aankoop uit de categorie Sangaré: steviger aan de prijs, maar wel eentje die kan doorgroeien./
Voor "mijn" beoogde middenveld, baal ik nog steeds als een stekker dat PSV Amadou Onana niet heeft kunnen aantrekken. Dat was de beoogde opvolger van Sangare. Die had dan nog dit seizoen even in de luwte van Sangare klaargestoomd kunnen worden. Een heel vergelijkbare speler, alleen nog iets langer en jonger.

Ik hoop echt weer op een powerhouse. Een type Gourna-Duath, Lucien Agoume, Khéphren Thuram.

Hier even een one-liner van mij over Lucien Agoume:







Ik had nog een ander filmpje maar die kan ik hier niet linken, want geblokkeerd door Ligue 1. Je kunt samenvattingen van zijn Ligue 1 wedstrijden op Youtube vinden.

Agoume is een defensieve/controlerende middenvelder die ik al een tijdje in de gaten hou sinds Sangare zo goed bezig is, en wat mij betreft voor jullie eentje om in de gaten te houden. Ondanks zijn jonge leeftijd, is hij een natuurlijke leider.

Hij heeft een goede techniek en maakt goede beslissingen aan de bal en laat zich niet snel kisten onder druk. Vanuit nature handelt hij dan ook al vrij snel. Dit komt ook door zijn sterke visie op het veld en van het spel. Met zijn splijtende pass weet hij het spel open te breken of iemand 1-op-1 voor de keeper te zetten.

Dankzij zijn visie en anticipatie is hij in staat om in verschillende middenveldrollen te spelen, in een geavanceerde positie of in een verdedigende rol indien nodig. Hij is iemand die je met een taak het veld in kan sturen en dat plan zal hij met een mes tussen de tanden verdedigen. Je maakt hem echt de pis niet lauw. Dat komt ook door zijn sterke fysiek. Hij is goed in het afschermen van de bal dankzij zijn techniek gepaard met kracht. Tevens heeft ie een sterke tackle! Dus als Tadic wil, kan ie ze krijgen. Kijk het filmpje. Natuurlijk moet het een en ander nog gepolijst worden maar hij is dan ook 19 jaar. Je ziet in ieder geval het idee en de intentie er achter. Wat vinden jullie er van? (Waarom hij met rugnummer 10 speelt weet ik ook niet).
Last edited by Ardbeg on 02 Feb 2022, 15:22, edited 4 times in total.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

15 miljoen voor Boscagli. Obispo basis, wat imo een verbetering is (zeker op de iets langere termijn) en 15 miljoen in het laatje. Waar kan ik tekenen?
#FreeGeneratie4
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Op de stippellijn.




………………………………………..
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 02 Feb 2022, 15:08
Ykhim wrote: 02 Feb 2022, 14:27 Op het middenveld zou ik juist wel eens stevig willen investeren. Natuurlijk hebben we met Götze en Veerman twee uitstekende opties, zeker aan de bal, maar Sangaré zie ik 100% zeker vertrekken en dat is misschien wel onze beste speler momenteel. Daar moet wat voor terugkomen en idealiter gaan we in de breedte ook een stap zetten. Guti doet het leuk, van Ginkel is een icoon van de laatste jaren en Thomas kun je ook op een boodschap sturen, maar overall vind ik het te mager. Vanuit de jeugd komt niks, dus extra opties kunnen geen kwaad. Ik zou het mooi vinden als we een poging wagen voor Wijnaldum, om eens wat ongewoons te noemen. En misschien een aankoop uit de categorie Sangaré: steviger aan de prijs, maar wel eentje die kan doorgroeien./
Voor "mijn" beoogde middenveld, baal ik nog steeds als een stekker dat PSV Amadou Onana niet heeft kunnen aantrekken. Dat was de beoogde opvolger van Sangare. Die had dan nog dit seizoen even in de luwte van Sangare klaargestoomd kunnen worden. Een heel vergelijkbare speler, alleen nog iets langer en jonger.

Ik hoop echt weer op een powerhouse. Een type Gourna-Duath, Lucien Agoume, Khéphren Thuram.

Hier even een one-liner van mij over Lucien Agoume:






Ik had nog een ander filmpje maar die kan ik hier niet linken, want geblokkeerd door Ligue 1. Je kunt samenvattingen van zijn Ligue 1 wedstrijden op Youtube vinden.

Agoume is een defensieve/controlerende middenvelder die ik al een tijdje in de gaten hou sinds Sangare zo goed bezig is, en wat mij betreft voor jullieeentje om in de gaten te houden. Ondanks zijn jonge leeftijd, is hij een natuurlijke leider.

Hij heeft een goede techniek en maakt goede beslissingen aan de bal en laat zich niet snel kisten onder druk. Vanuit nature handelt hij dan ook al vrij snel. Dit komt ook door zijn sterke visie op het veld en van het spel. Met zijn splijtende pass weet hij het spel open te breken of iemand 1-op-1 voor de keeper te zetten.

Dankzij zijn visie en anticipatie is hij in staat om in verschillende middenveldrollen te spelen, in een geavanceerde positie of in een verdedigende rol indien nodig. Hij is iemand die je met een taak het veld in kan sturen en dat plan zal hij met een mes tussen de tanden verdedigen. Je maakt hem echt de pis niet lauw. Dat komt ook door zijn sterke fysiek. Hij is goed in het afschermen van de bal dankzij zijn techniek gepaard met kracht. Tevens heeft ie een sterke tackle! Dus als Tadic wil, kan ie ze krijgen. Kijk het filmpje. Natuurlijk moet het een en ander nog gepolijst worden maar hij is dan ook 19 jaar. Wat vinden jullie er van? (Waarom hij met rugnummer 10 speelt weet ik ook niet).
Ik zou deze bij viewtopic.php?f=19&t=156&p=182374#p182374 zetten. Dat is makkelijker discussieren.
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bizar wel van Baumi.. Zou het dan een zelfvertrouwen kwestie zijn of moeite met aanpassen aan ander land. Is bijna niet te verklaren anders.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 02 Feb 2022, 14:58 Voor Boscagli zou je met wat scherp onderhandelen echt prima 15mln moeten kunnen krijgen.
Die wordt zo onderschat hier. Ik sluit niet eens uit dat hij volgend jaar op het middenveld speelt indien Roger blijft en Sangaré verkocht wordt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 02 Feb 2022, 15:23
El Sordo wrote: 02 Feb 2022, 14:58 Voor Boscagli zou je met wat scherp onderhandelen echt prima 15mln moeten kunnen krijgen.
Die wordt zo onderschat hier. Ik sluit niet eens uit dat hij volgend jaar op het middenveld speelt indien Roger blijft en Sangaré verkocht wordt.
Nee, niet doen. Nooit. Veerman en Boscagli naast elkaar is pure hel. Boscagli moet gewoon lekker in de verdediging blijven staan, waar hij ook speelt.
Locked