Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Nick wrote: 05 Feb 2022, 14:43 Heb in mijn vrije tijd wat door transfermarkt gescand om te kijken of er nog wat interessante spelers rondlopen.
Heb de volgende namen gevonden, voorop gesteld dat ik ze nooit heb zien spelen maar op basis van statistieken en waarde/contractsituatie wel interessant vond.

Ousmane Camara (18) linksbenige centrale verdediger van 1,97 speelt bij Paris FC, nummer 3 van de ligue 2. Is daarnaast ook jeugdinternational van frankrijk onder 19. Heeft dit seizoen in 21/22 wedstrijden meegespeed waarvan 17 in de basis. Marktwaarde van 1 miljoen euro en contract tot juni 2023 dus zal in de zomer relatief goedkoop op te halen zijn. Iemand die het franse voetbal volgt en wat meer kan vertellen over deze speler? De laatste jaren zijn er behoorlijk wat verborgen pareltjes uit de ligue 2 gekomen met als grootste voorbeelden natuurlijk kante en mahrez.

Andere speler is Ianis Stoica van Steaua Boekarest. 19-jarige rechtsbuiten die dit jaar in 17 wedstrijden goed is voor 6 goals en 3 assists en daarmee elke 99 bij een doelpunt betrokken is. Is 3 wedstrijden in de basis begonnen maar heeft toch wel een behoorlijk rendement als je puur naar de cijfers kijkt. Ook is hij jeugdinternational van Roemenie en heeft hij in 23 jeugdinterlands 13 keer gescoord. Marktwaarde van 850.000 euro en ook een contract tot juni 2023. Ook deze speler zal dus niet al teveel moeten kosten en ziet er qua rendement goed uit. Misschien dat hij zich via jong PSV door kan ontwikkelen. Volgens Football manager zit zijn potentie rond het niveau wat Gakpo nu heeft. Zegt natuurlijk niet alles maar wilde voor mezelf toch enige indicatie hebben, iemand die iets meer over hem weet?

Ik ben verder nieuw hier en dit is mijn eerste post maar vind het zelf altijd leuk om rond te speuren wat er allemaal rondloopt buiten de top-5 competities. Zouden jullie het waarderen als er vaker zo’n soort post als nu langskomt of niet?

Nee niet per se. Ik vind dat je op statistieken alleen je geen spelers kunt aanraden.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Nick wrote: 05 Feb 2022, 14:43 Heb in mijn vrije tijd wat door transfermarkt gescand om te kijken of er nog wat interessante spelers rondlopen.
Heb de volgende namen gevonden, voorop gesteld dat ik ze nooit heb zien spelen maar op basis van statistieken en waarde/contractsituatie wel interessant vond.

Ousmane Camara (18) linksbenige centrale verdediger van 1,97 speelt bij Paris FC, nummer 3 van de ligue 2. Is daarnaast ook jeugdinternational van frankrijk onder 19. Heeft dit seizoen in 21/22 wedstrijden meegespeed waarvan 17 in de basis. Marktwaarde van 1 miljoen euro en contract tot juni 2023 dus zal in de zomer relatief goedkoop op te halen zijn. Iemand die het franse voetbal volgt en wat meer kan vertellen over deze speler? De laatste jaren zijn er behoorlijk wat verborgen pareltjes uit de ligue 2 gekomen met als grootste voorbeelden natuurlijk kante en mahrez.

Andere speler is Ianis Stoica van Steaua Boekarest. 19-jarige rechtsbuiten die dit jaar in 17 wedstrijden goed is voor 6 goals en 3 assists en daarmee elke 99 bij een doelpunt betrokken is. Is 3 wedstrijden in de basis begonnen maar heeft toch wel een behoorlijk rendement als je puur naar de cijfers kijkt. Ook is hij jeugdinternational van Roemenie en heeft hij in 23 jeugdinterlands 13 keer gescoord. Marktwaarde van 850.000 euro en ook een contract tot juni 2023. Ook deze speler zal dus niet al teveel moeten kosten en ziet er qua rendement goed uit. Misschien dat hij zich via jong PSV door kan ontwikkelen. Volgens Football manager zit zijn potentie rond het niveau wat Gakpo nu heeft. Zegt natuurlijk niet alles maar wilde voor mezelf toch enige indicatie hebben, iemand die iets meer over hem weet?

Ik ben verder nieuw hier en dit is mijn eerste post maar vind het zelf altijd leuk om rond te speuren wat er allemaal rondloopt buiten de top-5 competities. Zouden jullie het waarderen als er vaker zo’n soort post als nu langskomt of niet?
Een beer die Camara nog ongepolijst met een enorm potentieel. Een winnaar in hart en nieren. Heeft het verlies van Bamba goed opgevangen en zijn basisplaats behouden.
Er zit overigens flink wat geld achter deze club. Die speelt binnenkort Ligue 1.
Goede vondst @nick kijk de ligue 2.. aanrader
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Een goede speler om in de gaten te houden: Brennan Johnson van Nottingham Forest.
Als PSV door wil in de huidige stijl van spelen, dan heb je hier een godsgruwelijk speler aan. Bij vlagen heeft hij wat weg van Lozano, al is die laatste natuurlijk een stuk verder.

User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 07 Feb 2022, 11:35 Een goede speler om in de gaten te houden: Brennan Johnson van Nottingham Forest.
Als PSV door wil in de huidige stijl van spelen, dan heb je hier een godsgruwelijk speler aan. Bij vlagen heeft hij wat weg van Lozano, al is die laatste natuurlijk een stuk verder.

Ik vond hem ook interessant totdat ik zag dat hij nu al 20m moet kosten terwijl hij pas een half seizoen in de championship speelt.
https://www.nottinghamforest.news/2022/ ... n-johnson/
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je een groot talent op rechtsback wilt loopt er in de championship nog een ander talent rond: Djed Spence. Speelt bij Nottingham Forest en valt qua statistieken niet per se op. Toch staat hij op het lijstje bij veel engelse topclubs. Hij lijkt qua spel best veel op Dumfries. Hij blijft de hele wedstrijd door gas geven op de rechterflank en gooit zich in ieder duel. Aanvallend gezien heeft hij vaak nog wat harde voeten. Als hij zich bij PSV kan ontwikkelen op technisch gebied kan hij, net als dumfries, een hele unieke speler worden.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

In Engeland moet je ze echt uit de jeugd plukken a la Madueke denk ik, want als ze in de Championship al opvallen zijn ze vaak al onbetaalbaar voor ons.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">🚲 | Een prinsheerlijke omhaal van Joshua Zirkzee! 🇳🇱🔥 <a href="https://twitter.com/hashtag/ANDEUP?src= ... #ANDEUP</a> <a href="https://t.co/FN0boXeSlT">pic.twitter.co ... </p>&mdash; Eleven Sports (NL) (@ElevenSportsBEn) <a href=" 7, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Ik zag deze goal voorbij komen. Was deze jongen een beetje vergeten. Maar zou dit niet een interessante speler kunnen zijn? Misschien een beetje het Malen traject. Al is deze jongen wel al iets ouder. Speelt nu op huurbasis bij Anderlecht en staat daar op 14 goals en 8 assists in 31 wedstrijden. Bij Bayern nog een contract voor één jaar na dit seizoen, een goede kans dat hij verkopen gaat worden. Een grote, technische vaardige spits. Wel een speler die nog wat stappen moeten zetten maar daar is hij de laatste tijd al mee bezig in België.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Contract ook maar tot 2023. Denk dat het wel een goede aankoop zou zijn.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zou perfect zijn! Jong talent met veel potentie. Waarschijnlijk goed genoeg om direct basisspeler te zijn. Precies het juiste profiel.
Maar zullen meer kapers op de kust zijn, niet in de laatste plaats vanwege zijn contract situatie
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Ik vind hem dus overschat. Heb hem een paar keer zien spelen voor zijn club en Jong Oranje, maar ik zag er niks speciaals in.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 09 Feb 2022, 08:55 Ik vind hem dus overschat. Heb hem een paar keer zien spelen voor zijn club en Jong Oranje, maar ik zag er niks speciaals in.
Dat zag je ook niet in Malen :nerd:
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tijn wrote: 07 Feb 2022, 13:06 In Engeland moet je ze echt uit de jeugd plukken a la Madueke denk ik, want als ze in de Championship al opvallen zijn ze vaak al onbetaalbaar voor ons.
Dit gaat toch niet meer echt sinds Brexit? Meen me zoiets te herinneren.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Twee interessante jongens!

1. Yan Couto, 19-jarige Braziliaanse rechtsback van Man City. In juli 2020 voor 6mil overgenomen van Coritiba. Vorig seizoen verhuurd aan Girona, was daar basisspeler. Dit seizoen verhuurd aan Braga, eveneens basisspeler. Dan heb je best wat in je mars, daar Braga de ploeg is die achter Benfica, Sporting en Porto 4e staat in Portugal en tevens straks in de tussenronde van de Europa League mag aantreden. Klein van stuk, maar echt een bijtertje, zit er kort bovenop (zonder ongeduldig te zijn) en laat zich niet gek maken, ik ben echt onder de indruk van deze jongen. Neemt geen stap teveel afstand van zijn tegenstander, maar stapt ook niet onnodig/dom/enthousiast in. Daarnaast razendsnel, technisch erg goed en heeft ook een hele goede voorzet in de benen.

Echt heel erg allround, enige nadeel is dat hij maar 1.68 is en de fysieke duels niet zijn kwaliteiten zijn. Dit compenseert hij met het felle wat in hem zit, maar het kan natuurlijk toch altijd een nadeel zijn. Is nog jong maar vind hem wel verder dan Sambo, heeft al bijna twee volledige seizoenen op hoog niveau in de benen.

https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics




2. Saidou Sow, 19-jarige CV van St. Etienne. Verdedigend is deze jongen zo waanzinnig goed, hij is niet de langste met 1.85 maar echt ijzersterk, is alleen geen opbouwende verdediger maar wel een hele hele goede verdediger. Heeft vorig jaar al flink wat minuten mogen maken (ruim 1000 verdeeld over 16 wedstrijden). En dit waren zijn stats:





Aandachtspunten waren kopduels en zijn passing.

Dit zijn zn stats dit seizoen, verdedigend net zo waanzinnig en ik denk dat hij qua kopduels ook wel vooruit gaat, ik vind 68% gewonnen niet heel slecht in een fysieke competitie als de Ligue 1.

Image

nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zirkzee is een talentvolle spits, maar die is nog een stuk luier dan Malen. Ik ben er in ieder geval niet van overtuigd dat ie het echt gaat redden op een hoger niveau.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Stel toch eens dat je Memphis kunt halen als nieuwe spits. Mag weg bij Barcelona. Zal vast naar Juventus of iets dergelijks gaan, maar dromen mag. Als echte ster van de club, het uithangbord, kan ook geweldig lastigere jongens begeleiden, maakt er zeker 25 a 30. Zo'n Zahavi pakt 2,5 miljoen per jaar, Vinicius ook een vermogen. Die zou je toch beide blind inruilen voor alleen Memphis met Romero en Fofana erachter? Het zou wel zo'n statement transfer zijn.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1,812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 09 Feb 2022, 20:29 Stel toch eens dat je Memphis kunt halen als nieuwe spits. Mag weg bij Barcelona. Zal vast naar Juventus of iets dergelijks gaan, maar dromen mag. Als echte ster van de club, het uithangbord, kan ook geweldig lastigere jongens begeleiden, maakt er zeker 25 a 30. Zo'n Zahavi pakt 2,5 miljoen per jaar, Vinicius ook een vermogen. Die zou je toch beide blind inruilen voor alleen Memphis met Romero en Fofana erachter? Het zou wel zo'n statement transfer zijn.
Memphis heeft iets te veel sterallures om terug te keren denk ik. Zou een stunt van jewelste zijn maar ik zie het niet gebeuren. Hij zal wel naar een Tottenham of AC Milan gaan gok ik
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 09 Feb 2022, 20:29 Stel toch eens dat je Memphis kunt halen als nieuwe spits. Mag weg bij Barcelona. Zal vast naar Juventus of iets dergelijks gaan, maar dromen mag. Als echte ster van de club, het uithangbord, kan ook geweldig lastigere jongens begeleiden, maakt er zeker 25 a 30. Zo'n Zahavi pakt 2,5 miljoen per jaar, Vinicius ook een vermogen. Die zou je toch beide blind inruilen voor alleen Memphis met Romero en Fofana erachter? Het zou wel zo'n statement transfer zijn.
Onhaalbaar
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Karfiooltje wrote: 09 Feb 2022, 20:32
Eindhovenvoetbal wrote: 09 Feb 2022, 20:29 Stel toch eens dat je Memphis kunt halen als nieuwe spits. Mag weg bij Barcelona. Zal vast naar Juventus of iets dergelijks gaan, maar dromen mag. Als echte ster van de club, het uithangbord, kan ook geweldig lastigere jongens begeleiden, maakt er zeker 25 a 30. Zo'n Zahavi pakt 2,5 miljoen per jaar, Vinicius ook een vermogen. Die zou je toch beide blind inruilen voor alleen Memphis met Romero en Fofana erachter? Het zou wel zo'n statement transfer zijn.
Memphis heeft iets te veel sterallures om terug te keren denk ik. Zou een stunt van jewelste zijn maar ik zie het niet gebeuren. Hij zal wel naar een Tottenham of AC Milan gaan gok ik
Dat vrees ik ook. Je zou hem met het verhaal moeten lokken. Kans is natuurlijk erg klein, maar denk dat hij anders toch weer bij een Lyon-achtige club tevoorschijn komt. Hier kan hij PSV echt kampioen maken. Zoals Tadic dat deed bij Ajax. Kan zo'n transfer zijn die echt het verschil maakt. 10% kans, maar dromen mag. 5 jaar contract, topverdiener, daarna baan bij de club, uithangbord etc
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 09 Feb 2022, 20:58
Karfiooltje wrote: 09 Feb 2022, 20:32

Memphis heeft iets te veel sterallures om terug te keren denk ik. Zou een stunt van jewelste zijn maar ik zie het niet gebeuren. Hij zal wel naar een Tottenham of AC Milan gaan gok ik
Dat vrees ik ook. Je zou hem met het verhaal moeten lokken. Kans is natuurlijk erg klein, maar denk dat hij anders toch weer bij een Lyon-achtige club tevoorschijn komt. Hier kan hij PSV echt kampioen maken. Zoals Tadic dat deed bij Ajax. Kan zo'n transfer zijn die echt het verschil maakt. 10% kans, maar dromen mag. 5 jaar contract, topverdiener, daarna baan bij de club, uithangbord etc
Wisselspeler van Southampton halen als nummer 1 van NL is iets anders als een wisselspeler van Barca halen als nummer 2 van NL
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

hondjevandebakker wrote: 09 Feb 2022, 21:00
Eindhovenvoetbal wrote: 09 Feb 2022, 20:58

Dat vrees ik ook. Je zou hem met het verhaal moeten lokken. Kans is natuurlijk erg klein, maar denk dat hij anders toch weer bij een Lyon-achtige club tevoorschijn komt. Hier kan hij PSV echt kampioen maken. Zoals Tadic dat deed bij Ajax. Kan zo'n transfer zijn die echt het verschil maakt. 10% kans, maar dromen mag. 5 jaar contract, topverdiener, daarna baan bij de club, uithangbord etc
Wisselspeler van Southampton halen als nummer 1 van NL is iets anders als een wisselspeler van Barca halen als nummer 2 van NL
Wij waren toen nr 1
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

onhaalbaar lijkt mij
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Was een beetje door de Europese jeugdelftallen heen aan het scrollen en kwam bij Hongarije O19 Zalan Vancsa (17) tegen;


Speelt in zijn geboorteland voor MTK Budapest, maar is gehuurd van SK Lommel (en daar neergezet door Man City) en dus spijtig genoeg al opgepikt door de City Group.

Kan zowel op rechts- als linksbuiten uit de voeten en indien nodig ook in de spits. Ziet eruit als een snelle en doelgerichte jongeman die zijn mannetje wel voorbij komt en verdedigers vaak het nakijken geeft.
Scoorde in de UEFA Youth League afgelopen seizoen 5 keer in 4 wedstrijden en gaf terloops ook nog 2 assists.

Leuk om te lezen ook: https://www.goal.com/en/news/zalan-vanc ... 73c77387c6

Lijkt me onhaalbaar overigens, maar was toch een leuke opvolger voor ene B. Dzsudzsak geweest...
La vida és massa curta per no fer broma
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No



Een update omtrent de situatie van Alfredo Morelos. De Colombiaanse doelpuntenmachine van Rangers schijnt helemaal niet zo een trek te hebben in de Premier League. Rangers schijnt een contractverlenging voor te bereiden.

De statistieken die deze Morelos heeft in de schotse competitie (lichtelijk vergelijkbaar met Eredivisie qua moeilijkheid) zijn zeer sterk. Mocht je hem kunnen halen als PSV zijnde moet je dat altijd doen. Heeft nu 3 jaar bewezen de beste spits van de Schotste competitie te zijn, is Colombiaans international en lijkt heel veel eigenschappen te bezitten om in de Eredivisie te slagen. Brengt ook nog dat extra gif mee (in zijn geval slaan de stoppen soms door). Onder een trainer als Cocu lijkt me dit een pareltje!

Naam: Alfredo José Morelos Aviléz
Leeftijd: 25
Huidige club: Rangers FC
Nationaliteit: Colombia

Hier wat hoogtepunten van een jaar geleden:
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Waarom is Morales een doelpuntenmachine, maar Zahavi niet terwijl hun cijfers qua doelpunten en assists vrij vergelijkbaar zijn?
En dan kijk ik bij Zahavi alleen naar vorig seizoen, terwijl Morales al 5 seizoenen bij Rangers speelt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Goed punt [mention]Ren Höek[/mention]

Ik volg deze speler al wat langer en baseer m’n uitspraken over doelpuntenmachine met name op seizoen 18/19 en 19/20 waar hij zo een goal of 30 in alle competities maakte in verschillende goede competitieve competities.

Zahavi maakte zijn goaltjes ook in de Chinese competitie. Dat stelt als je nu terugkijkt niet tot weinig voor kwalitatief. Bij Israël maakt hij gekgenoeg zijn goals wel op Europees niveau. Echter waren dit vooral goals tegen vergelijkbare landen als Israël (geen hoog niveau) in de Nations League!

Morelos liet in ieder geval zien een doelpuntenmachine te zijn in een vergelijkbare competitie als de eredivisie. Laatste 2 seizoenen zijn de cijfers minder van Morelos, daar heb je gelijk in!
Post Reply