Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat ze in Yorbe meer een centrale aanvaller zien dan een buitenspeler eigenlijk
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 15 Feb 2022, 14:29
Ardbeg wrote: 15 Feb 2022, 14:21Ik denk, ondanks dat Vertessen het anders ziet, hij nooit basisspeler gaat worden en eieren voor zijn geld gaat kiezen. Bakayoko heeft ook nog alles te bewijzen en als deze speler echt zo goed is dat Bakayoko daar bij in het niet valt: Hey, all is fair in love and war. In de beelden die ik net heb gezien, combineert hij regelmatig een echt hoge snelheid met goede handeling. Indrukwekkend wel.
Sávio is echt een goeie speler, inderdaad. En nog steeds pas 17. Maar fotoshop Vertessen in een shirt van Flamengo, maak een leuk filmpje van z'n acties en dan denk je ook: zo, aardige speler zeg! Die moet je wat mij betreft ook de ruimte geven als je ziet wat hij levert voor iemand die nog niet heel lang als een topfitte professional rondloopt. Ik schat zo in dat ze op hetzelfde niveau zitten, al zijn het natuurlijk hele andere spelers.

Je kunt me van alles vragen, maar ik ga niks bevestigen en ook niet ontkennen :mrgreen:
Vertessen vind ik ook een goede speler hoor! Ik weet alleen niet of hij echt die stap gaat zetten naar basis.

Mbt Savió: het moet ons ook wat opleveren financieel maar goed. Dat is nu nog een mysterie.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

DeBruyne wrote: 15 Feb 2022, 14:33 Ik denk dat ze in Yorbe meer een centrale aanvaller zien dan een buitenspeler eigenlijk
Dat denk ik ook, op termijn in elk geval. Maar iedereen vergeet dat Vertessen net een maand 21 is. Hij is een half jaar jonger dan bijvoorbeeld Anthony, en anderhalf jaar jonger dan Gakpo, die het anderhalf jaar terug ook veel met invalbeurten moet doen. Die wordt echt nog wel basisspeler straks.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Kan me niet voorstellen dat PSV een dergelijke huurconstructie aan gaat. Zou 6 5 miljoen kosten dat kunnen we hopelijk zelf nog wel ophoesten. Spelers van deze leeftijd moet je niet huren en opleiden voor andere clubs maar kopen en ooit hopelijk doorverkopen.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zie voorin eigenlijk liever geen huurlingen. Die moet je gewoon zelf kunnen scouten, kopen en doorverkopen. En als je dan toch huurt, dan liever zo'n constructie als met Heerenveen bij Lammers.

Dat je de rollen omdraait: wij bieden een waardevolle ervaringsplek aan met wedstrijden op EL/CL niveau, en daar willen we dan wel wat voor terug zien.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar even serieus. Iedereen zegt dat wij wel even 6,5 miljoen euro voor een speler kunnen betalen.. Ja dat kunnen we, maar dat gaan we toch niet doen voor een 17 jarige..
Dit is een uitstekende constructie. Deze jongen heeft nog alles te bewijzen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er is nog niks duidelijk over hoe zo een constructie vorm gegeven wordt. Dus ik denk dat we het beste kunnen wachten met commentaar zodra de inhoud duidelijk is.
Peer71
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 27 Apr 2021, 18:25
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er zit natuurlijk veel meer achter deze evt constructie , bv de goede band met Man.City daar kan PSV nog veel profijt van hebben
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 15 Feb 2022, 14:18 Je kunt hem ook gewoon zelf kopen maar waarbij Manchester City een gelimiteerde, eenzijdige koppositie heeft. Dus PSV betaalt 5 miljoen en City 2 maar daarvoor kunnen ze hem over 2 jaar voor 15 miljoen overnemen. PSV blij met de kwaliteit spelers en mogelijk verdienstmodel, speler blij want heeft lange termijn perspectief en kan eerst wennen en aan spelen toe komen en City blij want het kost ze relatief weinig en kunnen pure kwaliteit voor terug krijgen mits alles goed gaat.
Zit je dat niet third party ownership? Zoals je veel ziet/zag in Portugal? Was dat niet verboden..

Of bedoel je dat zij het eerste recht kopen?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 15 Feb 2022, 14:58 Er is nog niks duidelijk over hoe zo een constructie vorm gegeven wordt. Dus ik denk dat we het beste kunnen wachten met commentaar zodra de inhoud duidelijk is.
Volgens mij is de berichtgeving tot nu toe dat City hem wil kopen en dat wij hen dan willen huren. Daar mag dan toch op gereageerd worden? De enige andere opties voor deze transfer worden genoemd op dit forum.

Dat gezegd hebbende, we weten inderdaad niet hoe deze constructie in elkaar zit. Als het klakkeloos een snotneusje huren is van City zou me dat enorm tegenvallen. PSV is er de club niet naar om dit soort gastjes te huren. Bovendien moet er gezorgd worden dat er kapitaal op het veld staat en geen kapitaal van een ander. Moet overigens zeggen dat ik welke samenwerking dan ook met City verafschuw. Dat hele concern is een schandvlek voor het voetbal met hun bergen spelers.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 15 Feb 2022, 15:51
Standbeeld wrote: 15 Feb 2022, 14:58 Er is nog niks duidelijk over hoe zo een constructie vorm gegeven wordt. Dus ik denk dat we het beste kunnen wachten met commentaar zodra de inhoud duidelijk is.
Moet overigens zeggen dat ik welke samenwerking dan ook met City verafschuw. Dat hele concern is een schandvlek voor het voetbal met hun bergen spelers.
Ik denk dat PSV en het gros van supporters (zoals ik) daar niet zo wakker van liggen. Laten we niet doen of de rest van de voetbalwereld veel heiliger is dan Man City. Ook PSV niet. Als voor een eventuele samenwerking een niveau van spelers binnen kan halen die normaal onhaalbaar voor ons (of Ajax) zijn: Top.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 15 Feb 2022, 15:51
Standbeeld wrote: 15 Feb 2022, 14:58 Er is nog niks duidelijk over hoe zo een constructie vorm gegeven wordt. Dus ik denk dat we het beste kunnen wachten met commentaar zodra de inhoud duidelijk is.
Volgens mij is de berichtgeving tot nu toe dat City hem wil kopen en dat wij hen dan willen huren. Daar mag dan toch op gereageerd worden? De enige andere opties voor deze transfer worden genoemd op dit forum.
Daar mag zeker op gereageerd worden. Iedereen mag hier reageren wat ze willen, wat mij betreft. Ik roep ook enkel hoe ik erover denk. Het heeft naar mijn inzien weinig meerwaarde om de woorden van Fabrizio zomaar aan te nemen en vervolgens af te schieten. Ik wacht in dit geval rustig af wat PSV zelf wel of niet gaat doen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat laatste lijkt me inderdaad verstandig, Standbeeld.

Sowieso is het raar dat mensen zich nu vooral richten op het al dan niet kunnen verdienen van een mooie transfersom omdat het een kale huur zou betreffen. Zelfs als dat daadwerkelijk het geval is, gaat het in eerste instantie nog altijd om de sportieve prestaties. Vreemd dat hier dan nog nauwelijks enthousiasme bestaat over de eventuele komst van een van de allergrootste talenten van Zuid-Amerika. We hebben het niet over een of andere junior die wel leuk kan ballen, we hebben het over een 17-jarige vleugelaanvaller die zo'n beetje alle leeftijdsgenoten aan gort speelt, iemand die al met alle wereldclubs gesproken heeft. Het is niet alleen een hele attractieve voetballer waarvoor je naar het stadion komt, maar ook gewoon iemand die écht goed is. Zoveel volwassenheid en functionele techniek op die leeftijd, dat zie je alleen bij de allergrootste talenten. Echt een heerlijke speler.

In het slechtste geval krijg je een Angeliño-scenario. Daar zullen een paar mensen ongetwijfeld van balen om financiële redenen, maar het gros van de achterban heeft toch vooral van hem genoten en zal zelfs nu nog trots zijn als ze hem zien schitteren op topniveau. En dat betrof uiteindelijk maar één seizoen. Bedenk dan maar eens hoe het zou zijn als je zo'n speler drie seizoenen bij je club ziet.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 15 Feb 2022, 16:26 In het slechtste geval krijg je een Angeliño-scenario. Daar zullen een paar mensen ongetwijfeld van balen om financiële redenen, maar het gros van de achterban heeft toch vooral van hem genoten en zal zelfs nu nog trots zijn als ze hem zien schitteren op topniveau. En dat betrof uiteindelijk maar één seizoen. Bedenk dan maar eens hoe het zou zijn als je zo'n speler drie seizoenen bij je club ziet.
Interessant dat laatste.
Angelino betreft was op dat moment enorm zuur, omdat we eindelijk een goede back hadden en die was alweer weg na 1 seizoen. Wij hebben wel uitstekend verdiend aan Angelino natuurlijk. Voor 6 miljoen gekocht en voor 12 dacht ik verkocht.. Dat is een prima stijging na 1 seizoen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Angelino scenario is toch ook geen kale huur? Dat was al met al een prima transfer. Heeft helaas maar één seizoen bij ons gespeeld.

Deze jongen kost 6,5 miljoen als ik Romano goed begrijp. Niet heel veel geld voor één van de grootste talenten van Zuid Amerika en toch een bedrag wat we zelf op moeten kunnen hoesten. Met name in de voorhoede moet je cashcows hebben staan. Bovendien hebben we met Madueke, Vertessen en Bakayoko ( op termijn) best aardige opties.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het niet heel raar dat mensen zo denken: Hij speelt dan wel op een positie wat "normaal gesproken" een goede plek is voor de cash cows. Lozano, Madueke, Gakpo. We hebben daar nu Vertessen en Bakayoko, dus ik snap wel dat mensen niet direct super enthousiast zijn als je zo'n super talent bij je hebt spelen op een positie waar ze elkaar in de weg lopen. Nogmaals: Geen idee wat eventuele voorwaarden zijn (dus laten we die afwachten) maar als de sportieve prestaties dermate omhoog schieten door zo'n speler (kijk naar wat Madueke nu doet met PSV), brengt dat op een andere manier geld in het laatje.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 15 Feb 2022, 14:58 Er is nog niks duidelijk over hoe zo een constructie vorm gegeven wordt. Dus ik denk dat we het beste kunnen wachten met commentaar zodra de inhoud duidelijk is.
Sinds wanneer wachten wij hier op de feiten? :lol:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Alex de tank hebben we direct niet veel op verdiend, maar wel mee verdiend. Persoonlijk de beste CV ooit die we bij PSV gezien hebben. Doe me er daar nog maar 2 van, dan kunnen we wel cash verdienen aan andere spelers en premies in de CL.
Last edited by Op weg naar nr 26 on 15 Feb 2022, 16:51, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik snap die argumenten ook heel goed, Ardbeg. Je wil voorin drie gasten hebben lopen die het verschil maken en op termijn ook een vrachtlading aan centen kunnen opleveren. Daar valt ook best wat voor te zeggen.

Aan de andere kant: stel dat Sávio komt aan de hand van een soortgelijke constructie als Angeliño (zeg: je betaalt 5 miljoen en City kan hem over drie jaar voor 20 overnemen), dan kun je daar wat mij betreft over nadenken. Juist omdat hij waarschijnlijk geen aanloopfase van twee jaar nodig heeft om van waarde te kunnen zijn. Ik sluit een plek bij Jong PSV niet helemaal uit, maar ik geloof dat hij er meteen kan staan. Dat maakt het geen oninteressante deal.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 15 Feb 2022, 14:55 Maar even serieus. Iedereen zegt dat wij wel even 6,5 miljoen euro voor een speler kunnen betalen.. Ja dat kunnen we, maar dat gaan we toch niet doen voor een 17 jarige..
Dit is een uitstekende constructie. Deze jongen heeft nog alles te bewijzen.
Dat betaalde wij ook voor Ronaldo. Was geen slechte deal toen. Nu zeg ik niet dat deze jongen zo goed is (dat is niemand, R9 is de beste 9 all times) maar ik zie liever 6 miljoen betaald worden aan een top talent dan 5 miljoen stuk slaan aan salaris en tekengeld voor een 34 jarige Zahavi of een huurdeal met Vinicius.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De City Football Group is bovenmatig geïnteresseerd in Exequiel Zeballos en met name Valentín Barco. De vleugelaanvaller en vleugelverdediger zullen naar verwachting tot december aan Boca Juniors verbonden blijven, om daarna richting Europa te vertrekken. (Diverse Argentijnse media)
Bron: VZ geruchten. Er waren laatst flink wat geruchten dat PSV geïnteresseerd zou zijn in Zeballos. Nu heeft de City Group blijkbaar (ook) interesse. Is dit dan een andere speler waarbij we mogelijk met City samenwerken om hem te halen? In lijn met die Braziliaan die hier vandaag genoemd wordt. Interessant.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Heeft wel een bal aan een touwtje. Echter ben ik het wel eens dat kapitaal op het veld moet staan, zeker als Gakpo en Sangare weg gaan, dan moet er nieuw kapitaal komen. Met Zahavi en Vinicius heb je al 2 aanvallers waar we niks op gaan verdienen en hoogst waarschijnlijk op Romero ook niet meer. Blijft alleen Noni over en deze jongen speelt uitgerekend vaak op diens plek.

Kan je deze jongen halen via een Angelino constructie, dan is het een ander verhaal. Maar een jongen huren, ook al is het gratis, weet ik niet of ik daar zo'n voorstander van zou zijn. Hij oogt goed, maar is hij echt zo goed dat hij het gehele team op sleeptouw kan brengen? Daar twijfel ik aan om eerlijk te zijn en dab is het dus gewoon een selectie speler zonder restwaarde. Zeker in de aanval moeten we dat niet willen, ook niet als het de progressie van Vertessen en Bakayoko belemmert, wat wel kapitaal gaat vertegenwoordigen.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Savinho started to follow PSV and striker Noni Madueke, a player for the Dutch club. Savinho can be bought by Grupo City and loaned to PSV.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 15 Feb 2022, 17:27
De City Football Group is bovenmatig geïnteresseerd in Exequiel Zeballos en met name Valentín Barco. De vleugelaanvaller en vleugelverdediger zullen naar verwachting tot december aan Boca Juniors verbonden blijven, om daarna richting Europa te vertrekken. (Diverse Argentijnse media)
Bron: VZ geruchten. Er waren laatst flink wat geruchten dat PSV geïnteresseerd zou zijn in Zeballos. Nu heeft de City Group blijkbaar (ook) interesse. Is dit dan een andere speler waarbij we mogelijk met City samenwerken om hem te halen? In lijn met die Braziliaan die hier vandaag genoemd wordt. Interessant.
Mocht er contact zijn met City, laat ze dan meteen Vinicius Souza ophalen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 15 Feb 2022, 14:49 Kan me niet voorstellen dat PSV een dergelijke huurconstructie aan gaat. Zou 6 5 miljoen kosten dat kunnen we hopelijk zelf nog wel ophoesten. Spelers van deze leeftijd moet je niet huren en opleiden voor andere clubs maar kopen en ooit hopelijk doorverkopen.
Zelden is een transfersom het struikelblok. 7 zaakwaarnemers, 13 tussenpersonen en salarissen en tekengelden zijn dat vaak wel.

Verder is 6,5 miljoen voor een speler van 17 waarbij nog alles fout kan gaan heel erg veel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked