Tijn wrote: ↑19 Feb 2022, 12:28
@Juancho
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik denk niet dat we zonder de verkoop van Gakpo EN Sangare genoeg budget hebben om de selectie echt te versterken.
Het grote probleem is dat als je Gakpo verkoopt je ook al enorm veel geld nodig zal hebben (verwacht ik) om een topper terug te halen voor linksbuiten. De selectie is mijn ogen zo matig en beperkt dat je er niet omheen kan om fors te investeren om niet weer een jasje extra uit te doen. Gakpo met Sangare in mijn ogen de enige speler die eigenlijk niet vervangbaar is als je de weg omhoog wilt terugvinden. En dat zegt heel veel eigenlijk over het belabberde werkt dat de Jong, Schmidt en daarom heen Gerbrands geleverd hebben.
Je kan misschien 30-40 miljoen pakken voor Gakpo. En dan? Het netto bedrag om te herinvesteren is als ik me niet vergis vaak zo'n 40-50%, helemaal na de Corona klappen. Wil je dus die klasse aanvaller of een heel groot talent halen moet je ook fors de portemonnee trekken. Dus schiet je daar zoveel mee op? Ik schat juist in van niet en vind het blijven van Gakpo veel en veel belangrijker. Daarom: 1 toptransfer en daarna sluiten we de lijnen. Het geld moet je bij elkaar schrapen door enerzijds die overbodige ballast die PSV al had en nu weer aangevuld heeft met nieuwe namen + hopelijk een potje van de heer vd Wallen waar je net even dat extra beetje mee kan doen.
Gakpo is geweldig, Madueke is geweldig, alleen zoals Shoving ook aangaf bij weer een blessure loop je ook grote risico's. Misschien kan je dan beter nu doorpakken en flinke transfersommen pakken zodat je echt klaar bent voor de komende jaren.
VInd ik eerlijk gezegd een drogreden en ik denk vooral dat veel komt door de Duitse staf. Wat wij hebben gezien onder Schmidt is zo bizar te noemen dat het bijna niet anders kan dan dat zijn werk/trainingswijze hier enorm veel invloed op heeft gehad. Ik heb in mijn hele periode als PSV fan iig nog nooit zoiets extreems meegemaakt. Gakpo lijkt me ook een hele serieuze prof, die goed zorgt voor zijn lichaam en sowieso fysiek behoorlijk sterk is. Bovendien kan je met de angst voor blessures altijd wel spelers laten gaan. Want tja, blessures en topsport gaan nou eenmaal hand in hand. Zolang het geen Romero situaties zijn zou ik me daar niet zo druk om maken. Beide heren staan er heel goed op, dat komt echt wel goed.
Qua salariskosten kunnen we ook schoon schip maken, dus dit wordt wel echt een interessante transferzomer
Zeker weten, in de salarishuishouding kan je zo enorm veel winst gaan pakken. Er zijn nou eenmaal een aantal dure jongens die gewoon niet of niet genoeg leveren waardoor het scheef loopt. Ik schaar daar Gotze ook bij overigens. Ik kan soms genieten van zijn op het oog simpele maar doeltreffende (niet letterlijk) spel maar ik irriteer me misschien nog wel vaker aan zijn afwezigheid. Als je dan praat over 1 van je topverdieners... dan levert hij gewoon te weinig. Om over een Zahavi maar te zwijgen. Eén van de grootste ergernissen wat mij betreft in de spits OOIT bij PSV. Wie die gescout heeft....
Even kijkend naar het elftal waar je verder mee kan en ik sorteer alvast voor op de komst van Cocu met voornamelijk een 4-3-3 systeem:
Dan zie je al wat je sowieso nodig bent om de stap vooruit te zetten:
1. Twee keepers, 1 basis en 1 ervaren stand-in met de opmerking dat ik Drommel nog niet opgeef maar ik zou hem een jaartje verhuren.
2. Rechtsback
2. linker centrale middenvelder
3. Een topspits en als Fofana er nog niet klaar voor is een heel groot talent die rustig een jaartje kan rijpen en wennen. Dit kan evt ook een wat ouder type pinchhitter zijn natuurlijk
Hierna kijkend:
- PSV maakt al kans op die Duitse transfervrije keeper en daarachter is het wel goed denk ik om een type Pasveer/Zoetebier te vinden.
- Rechtsback vind ik meer nodig dan een CV eigenlijk.
- Als je weer met 3 middenvelders gaat spelen mis je dus een glasbak naast Veerman en Sangare. Het liefst zou ik hier een wat meer ervaren speler zien die vooral ook leiderschap meebrengt. De befaamde type Guardado
- Spits positie mag duidelijk zijn, het is absoluut PSV onwaardig wat we daarmee aan het doen. De bezem erin.
- Achter Gakpo heb je eigenlijk niks, een groot jong talent zou perfect zijn
Wat ik begreep wil PSV (lees vd Wallen) ook investeren in jong talent die misschien nog niet klaar zijn voor een vaste plek in het elftal maar er wel tegen aan zitten of echt die categorie toptalent zijn dat ze er snel naar toe kunnen groeien. Wellicht past in dat kader de genoemde Savio ook heel goed?
Kijken naar wat je dan overhoudt:
Bruma/Thomas/Ginkel/Zahavi/Vinicius/Drommel/Mvogo/Romero/Doan/Baumgartl/Sadilek/Luckassen...daar moet je echt als eerste mee aan de slag gaan. Dat potje moet zo mooi mogelijk worden en aan de hand daarvan + het potje dat er al was + het genoemde potje voor groot talent kan je een beetje je plan gaan maken. Dus eerst zonder grote verkoop.