Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Na 1 grote verkoop hoop ik dat PSV zich harder op gaat stellen. Liever niet zowel Gakpo als Sangaré verkopen. Zelfde geldt voor Noni.
Na de eerste grote verkoop is de financiële druk van de ketel, en dan is de sportieve toevoeging van de overgebleven toppers meer waard dan een goede transfersom. Dan mag je best 40 op Sangaré weigeren.
Met 1 grote verkoop (Gakpo bijvoorbeeld), en de verkoop van paar spelers als Boscagli en Doan heb je meer dan voldoende verdiend om weer wat leuks van neer te zetten.
Als je dan nog een topper hebt behouden vergroot je je kansen op sportief succes aanzienlijk
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

In verhouding. Natuurlijk is 10 miljoen op zich meer geld. Maar het risico dat het zakt met 20 miljoen is aanzienlijk. Je kan het risico niet lopen. Het is de helft van je begroting.

Daarnaast: een vertrek van Sangare hakt er echt 1x harder in wat mij betreft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 19 Feb 2022, 16:24 En Madueke? Verkopen we die ook als er 30-40 miljoen op tafel komt?
Als er nu iemand komt met 35 a 40 miljoen voor Madueke? Ja, ik zou hem dan verkopen. Niet dat ik clubs dat überhaupt zie neerleggen.
Thijs wrote: 19 Feb 2022, 16:27
ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2022, 16:23 Precies. Ik ben het niet oneens met mensen die denken dat het naar de 50 kan gaan, maar het is niet eens heel veel meer. En daarnaast: zijn enkel. Dat is een risico. En een risico van 40 miljoen kan PSV niet lopen.
€10m (25%) niet heel veel meer? En dan is nog niet eens meegerekend dat we met Gakpo een betere kans maken op CL kwalificatie dan zonder Gakpo. Dat is toch echt wel wat gek, vind ik.
Procentueel is het veel. Maar absoluut valt dat toch wel mee, gezien het perspectief van PSV. 40 miljoen is al echt absurd veel. Die 10 miljoen meer die je een jaar later kan krijgen, zijn dat voor mij niet per se waard.

Sowieso is de schets nu nogal eenzijdig, maar zal het in de realiteit complexer liggen, vrees ik. Je bent namelijk ook kosten kwijt om hem een jaar langer te behouden, o.a. in de vorm van salaris (ik heb geen idee wat hij nu verdient, maar dat zal na zijn contractverlenging bepaald geen kattenpis zijn) of evt. een extra bonus etc. En bij een hoger transferbedrag kan de zaakwaarnemer anderzijds ook meer premies vragen. Ook een jaar minder van zijn contract zou mogelijk een rol kunnen spelen, zeker als je het hebt over de belangrijke speculatieve vraag: in hoeverre wordt hij nog meer waard? Van nog een ED seizoen zal dat vrees ik niet per se het geval zijn. Dan moet dat echt gebeuren door of een WK of CL deelname. Daarin zitten ook twee speculatieve gevallen voor PSV.

Plus nog evt. risico's in de vorm van blessures. Wat als hij geblesseerd raakt voor 1 a 2 maanden? Wat als hij daardoor het WK mist of een aantal cruciale CL duels?

Ik denk dat het risico onder de streep te groot is en dat het evt. plus-minus bedrag van hem nog een jaar langen houden onder de streep ook nogal eens vies tegen kan vallen. De vraag is: kan PSV in de huidige situatie, zowel financieel als qua selectie gezien, vanwege het sportieve plaatje een dergelijk bedrag van 40 miljoen weigeren? Ik denk dat iedere sportliefhebber dat zou doen, maar puur zakelijk is dit natuurlijk een no-go.

Sowieso kan PSV het geld goed gebruiken en kan het herinvesteren van dat bedrag zowel financieel als sportief ook zijn vruchten afwerpen, misschien nog wel meer zelfs dan hem te behouden. Mits je goed investeert en de juiste keuzes maakt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Gied verwoordt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het verkopen op het juiste moment lijkt mij essentieel met het huidige team. Meer euros op de bank betekent hopelijk meer mogelijkheden om het hele team te verhogen in kwaliteit.

Bedragen van boven de 50 altijd pakken als je alleen om de eredivisie, beker en conference league speelt..
40 miljoen is ook zeker het overwegen waard zelfs Sangaré en Gakpo.
Zulke bedragen komen niet zeker meer en hiermee kun je de structuur van het team structureel naar een hoger plan brengen.
Grote verkopen zetten de club immers ook op de kaart in Europa.

Tijd voor prijzen en als er hele hoge bedragen komen, denk ik dat we met de nieuwe algemeen directeur, de raad van commissarissen en de td prima mensen hebben om hier een keuze in te maken. Het ligt natuurlijk voor een groot deel ook aan de nieuwe trainer en welk spel hij(neem ik even aan of gaan ze voor een primeur met een vrouw of transpersoon) beoogt.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 19 Feb 2022, 16:47 Procentueel is het veel. Maar absoluut valt dat toch wel mee, gezien het perspectief van PSV. 40 miljoen is al echt absurd veel. Die 10 miljoen meer die je een jaar later kan krijgen, zijn dat voor mij niet per se waard.
Toch benieuwd: op welke markt-/verkoopwaarde schat jij Entennie nu in als je 40m voor een groot talent en m.i. erg complete speler als Gakpo "absurd veel" vindt?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben het met bovenstaande dus totaal niet eens. Als eerste hebben beide heren het nog te laten zien op CL niveau en ze zijn nog geen eens kampioen geworden van Nederland. Wat mij betreft zijn dat toch wel belangrijke meetmomenten om te zien of je daadwerkelijk klaar bent voor die stap. Kan je het elftal echt dragen, juist op moeilijke momenten. Ik vind Gakpo bijv. maanden lang behoorlijk matig. Geeft niet, ventje is nog jong, maar ik acht hem simpelweg niet klaar voor die stap. Die heeft ook niks te zoeken bij een Bayern of City. Dus dan liever dat PSV er wat extra geld tegen aan gooit om hem nog een jaar te behouden. Zeker als we CL gaan spelen en je een WK voor de boeg hebt straks. Met die zaken stijgt de waarde ook weer. Sangare is misschien een iets ander verhaal en is er wellicht wat meer klaar voor (al valt zijn fysiek wel gelijk aardig weg in Engeland), maar ook hij moet zich nog laten zien op bijv. CL niveau. Zeker voetballend gezien. Zo'n Afrika cup is leuk en aardig maar dat niveau halen wij met ons bierelftal ook nog wel.

Probleem is dus ook deels dat PSV al jaren Europees heel matig presteert en dat hangt natuurlijk ook vast aan de marktwaarde van je spelers. Kan net die +10 miljoen schelen. Ik zou dus zowel Gakpo als Sangare als Madueke niet laten gaan voor bedragen van 30-40 miljoen. Dat is wat mij betreft echt de onderkant en zeker niet de extreem "niet te weigeren" biedingen. Wat ik al eerder schreef, er valt nog zoveel te winnen op financieel gebied aan de onderkant dat je niet eens kan zeggen of je top verkopen nodig bent. Er was al een potje, er komt een potje bij, PSV wil weer stappen zetten. Dan hoort daar investeren in je huidige paar toppers ook zeker bij. Altijd maar verkopen is ook een beetje korte termijn denken, helemaal in deze situatie. Achter Gakpo en Sangare zit bijv. helemaal niks. Ook geen eigen jeugd. Het slechtste scenario dus om die te verkopen.

Het ambitie niveau is wat mij betreft jarenlang te laag geweest (ik laat er persoonlijk ook geen traan om dat Schmidt vertrekt) en als PSV weer richting Europese subtop toe wil werken moet je juist in deze fase nog je paar belangrijkste spelers zien te houden. Dat is mij meer waard dan een zak geld pakken en maar hopen dat de Jong en Brands er iets goeds mee doen. Selecteer door aan de onderkant, zorg dat daar nieuwe frisse jongens komen die van een ander niveau zijn voor nu en de (korte) toekomst, aangevuld met de beste talenten uit Jong PSV en kneed daar je selectie van samen. Waarbij je ook nog altijd kan kijken naar 1 of 2 toppers die je alleen via een huurconstructie kan krijgen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Goed dat je het ambitieniveau aanhaalt..
Sommigen hier zijn tevreden met een (mogelijke) kwartfinale plek in de Jut en jul Europese competitie, de Conference League..
Maar dit is in mijn ogen een totaal gebrek aan ambitie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heel goed. Vooral niet lezen wat anderen zeggen over die tevredenheid, vooral blijven bepalen waar anderen tevreden mee zijn en wat hun ambitieniveau is.

Ik had meer verwacht van iemand die altijd loopt te roepen dat anderen niks voor jou bepalen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 19 Feb 2022, 16:47Procentueel is het veel. Maar absoluut valt dat toch wel mee, gezien het perspectief van PSV. 40 miljoen is al echt absurd veel. Die 10 miljoen meer die je een jaar later kan krijgen, zijn dat voor mij niet per se waard.

Sowieso is de schets nu nogal eenzijdig, maar zal het in de realiteit complexer liggen, vrees ik. Je bent namelijk ook kosten kwijt om hem een jaar langer te behouden, o.a. in de vorm van salaris (ik heb geen idee wat hij nu verdient, maar dat zal na zijn contractverlenging bepaald geen kattenpis zijn) of evt. een extra bonus etc. En bij een hoger transferbedrag kan de zaakwaarnemer anderzijds ook meer premies vragen. Ook een jaar minder van zijn contract zou mogelijk een rol kunnen spelen, zeker als je het hebt over de belangrijke speculatieve vraag: in hoeverre wordt hij nog meer waard? Van nog een ED seizoen zal dat vrees ik niet per se het geval zijn. Dan moet dat echt gebeuren door of een WK of CL deelname. Daarin zitten ook twee speculatieve gevallen voor PSV.

Plus nog evt. risico's in de vorm van blessures. Wat als hij geblesseerd raakt voor 1 a 2 maanden? Wat als hij daardoor het WK mist of een aantal cruciale CL duels?

Ik denk dat het risico onder de streep te groot is en dat het evt. plus-minus bedrag van hem nog een jaar langen houden onder de streep ook nogal eens vies tegen kan vallen. De vraag is: kan PSV in de huidige situatie, zowel financieel als qua selectie gezien, vanwege het sportieve plaatje een dergelijk bedrag van 40 miljoen weigeren? Ik denk dat iedere sportliefhebber dat zou doen, maar puur zakelijk is dit natuurlijk een no-go.

Sowieso kan PSV het geld goed gebruiken en kan het herinvesteren van dat bedrag zowel financieel als sportief ook zijn vruchten afwerpen, misschien nog wel meer zelfs dan hem te behouden. Mits je goed investeert en de juiste keuzes maakt.
Zo kun je beide kanten op redeneren natuurlijk. Gakpo is dit seizoen veel geblesseerd geweest, wat zijn waarde kan drukken. Als ie blijft en een volledig seizoen fit is, is ie meer waard. Extra kosten ben je sowieso wel kwijt als je een vervanger haalt van een niveau dat ie ooit zo goed zal worden als Gakpo, want salarissen voor eigen jeugd is altijd eerst minder dan voor een aankoop voor het eerste. Dus als je een vervanger haalt, verdient die misschien 3/4 van Gakpo, maar dat is nog heel veel.

Natuurlijk neem je een bepaald risico als je hem nog een jaar langer houdt, maar je hebt er ook een kans dat je zowel sportief als qua transfersom op het int. €10m extra lijkt nu ook een soort regel, maar als ie goed speelt op een WK en eventueel in de CL of EL, kan het ook zomaar zijn dat ie €80m waard wordt plus dat je dan met langer in Europa zijn geld binnenhaalt en ook andere spelers meer waard worden door zulke prestaties.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 19 Feb 2022, 17:45 Heel goed. Vooral niet lezen wat anderen zeggen over die tevredenheid, vooral blijven bepalen waar anderen tevreden mee zijn en wat hun ambitieniveau is.

Ik had meer verwacht van iemand die altijd loopt te roepen dat anderen niks voor jou bepalen.
Het is vooral grappig dat diezelfde lui de ED altijd een Mickey Mouse-competitie noemen (waarschijnlijk vrij naar dinosaurus Derksen) en het winnen daarvan wel (i.e. wél) een prestatie vinden.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 19 Feb 2022, 17:45 Heel goed. Vooral niet lezen wat anderen zeggen over die tevredenheid, vooral blijven bepalen waar anderen tevreden mee zijn en wat hun ambitieniveau is.

Ik had meer verwacht van iemand die altijd loopt te roepen dat anderen niks voor jou bepalen.
Het voelt goed om jou teleur te stellen.. :lol:
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Aha. Ik hoop vooral dat je kan genieten van eventuele successen in de kelderklasses waarin we spelen, Eredivisie, beker of Conference League. Dat je een eventuele finale in de Conference League tegen pakweg Marseille of Leicester met een lach op kunt zetten en dat je trots kunt zijn op PSV als we zo'n wedstrijd winnen. En dat we daarna weer kunnen uitkijken naar (kwalificatiewedstrijden voor) de CL. Dat is immers waar we allemaal voor willen gaan.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mooi man zo'n moreel appel..
Misschien dat sommigen hierin trappen maar mijn liefde voor PSV gaat dieper en langer mee dan jij je voor kan stellen..
Dus deze aanmatigende post van jou kun je gerust bewaren voor iemand anders..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 19 Feb 2022, 17:51 Zo kun je beide kanten op redeneren natuurlijk. Gakpo is dit seizoen veel geblesseerd geweest, wat zijn waarde kan drukken. Als ie blijft en een volledig seizoen fit is, is ie meer waard. Extra kosten ben je sowieso wel kwijt als je een vervanger haalt van een niveau dat ie ooit zo goed zal worden als Gakpo, want salarissen voor eigen jeugd is altijd eerst minder dan voor een aankoop voor het eerste. Dus als je een vervanger haalt, verdient die misschien 3/4 van Gakpo, maar dat is nog heel veel.

Natuurlijk neem je een bepaald risico als je hem nog een jaar langer houdt, maar je hebt er ook een kans dat je zowel sportief als qua transfersom op het int. €10m extra lijkt nu ook een soort regel, maar als ie goed speelt op een WK en eventueel in de CL of EL, kan het ook zomaar zijn dat ie €80m waard wordt plus dat je dan met langer in Europa zijn geld binnenhaalt en ook andere spelers meer waard worden door zulke prestaties.
Precies dit. Verkopen op het juiste moment is wat PSV nodig heeft, zowel bij je topspelers als spelers die gewoon niet goed genoeg zijn. Niet makkelijk, dat begrijp ik. Maar in geval van Gakpo geloof ik er niks van dat hij ooit minder gaat opleveren. Eerder meer, met de juiste wedstrijden zelfs heel veel meer. En die stap moet PSV nog wel altijd zetten in mijn ogen. Al heb je daar bijv. ook gewoon simpelweg CL en Oranje wedstrijden voor nodig. Er ligt voor hem nog een geweldige uitdaging bij PSV, eigenlijk ook voor Sangare. Over Noni heb ik het eigenlijk niet eens, die is sowieso nog niet zover.

Gakpo heeft bovendien een aardig kwakkel jaar achter de rug, misschien dat de band hem ook wat extra druk geeft. Allemaal factoren die er voor mij iig voor zorgen om te zeggen: doe er alles aan om hem nog een jaar te behouden. Vergelijkbaar met Depay en Wijnaldum destijds. Biedingen van 30-40 miljoen zijn leuk, maar dat is hij volgend jaar zomer ook nog wel minimaal waard. Alleen extreme biedingen kan je niet weigeren maar dat is met de genoemde bedragen in mijn ogen absoluut geen sprake van.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

milansandro wrote: 19 Feb 2022, 18:13 Mooi man zo'n moreel appel..
Misschien dat sommigen hierin trappen maar mijn liefde voor PSV gaat dieper en langer mee dan jij je voor kan stellen..
Dus deze aanmatigende post van jou kun je gerust bewaren voor iemand anders..
Komop man, jouw postje eerder is toch niet meer of minder aanmatigend? Kinderachtige vetes hier. Laten we vanaf nu gewoon ieder diens eigen manier van beleven gunnen, zonder daar een of andere belerende/badinerende opmerking over te maken. Dat praat een stuk prettiger.
Last edited by El Sordo on 19 Feb 2022, 18:30, edited 1 time in total.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 19 Feb 2022, 18:04 Aha. Ik hoop vooral dat je kan genieten van eventuele successen in de kelderklasses waarin we spelen, Eredivisie, beker of Conference League. Dat je een eventuele finale in de Conference League tegen pakweg Marseille of Leicester met een lach op kunt zetten en dat je trots kunt zijn op PSV als we zo'n wedstrijd winnen. En dat we daarna weer kunnen uitkijken naar (kwalificatiewedstrijden voor) de CL. Dat is immers waar we allemaal voor willen gaan.
Eventuele finale? Man, ik ben al superblij als we donderdag door komen. Ik weet nog hoe de vorige belangrijke wedstrijden afliepen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat gevoel deel ik. Daarom zeg ik ook eventueel, want het staat allerminst vast uiteraard.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 19 Feb 2022, 18:31 Dat gevoel deel ik. Daarom zeg ik ook eventueel, want het staat allerminst vast uiteraard.
(Y) daarom is het oh zo belangrijk om dit jaar die CL te halen. En als we investeren, laten we bidden voor 3 a 4 voltreffers ditmaal. Er mag nu niet weer gefaald worden qua aankopen.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Leuk hoor, al dat gespeculeer over verkopen. Maar ik zie toch liever dat we eens gaan bouwen aan een elftal dat niet in februari al dreigt af te haken voor de titelrace en op het derde niveau in Europa actief is. Ik zie liever dat we eens onze beste spelers behouden en ons team gaan versterken.

Ik bedoel, afgelopen zomer hebben we onze spits goed voor 27 goals verkocht voor dertig miljoen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar nu zitten we wel al het hele seizoen aan te kijken naar twee matige spitsen die allebei niet verder zijn gekomen dan 9 en 6 doelpunten. Daar zitten we dan met onze miljoenen op de bank, super.

Als er daadwerkelijk een potje geld is wat geïnvesteerd kan worden zou ik zeggen, gooi wat geld er tegenaan om Sangare en Gakpo te behouden. Met de contracten van Thomas en Zahavi die aflopen en de huurperiode van Mvogo die stopt kan je al drie grootverdieners van de loonlijst schrappen. Hopelijk kunnen we Guti en Bruma verkopen, mooie job voor Brands. En sturen we Vinicius terug naar Benfica. Met een betrouwbare keeper, een goede rechtsback en een topspits zou deze ploeg helpen om weer een stap beter te worden.

Eind volgend seizoen ligt er voor de nummer twee waarschijnlijk ook een rechtstreeks CL ticket te wachten. Alle reden om juist deze zomer door te pakken.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik snak echt naar CL hier in Eindhoven.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 19 Feb 2022, 12:40 https://www.vi.nl/pro/dit-is-de-keepend ... rn-munchen

En natuurlijk wordt ook de kutclub weer gelinkt. Die zijn natuurlijk ook op zoek naar een vervanger naar Onana, maar al met al zou ik hem graag zien komen.
Nu Schmidt weg gaat, is er best een kans dat PSV minder / geen interesse heeft in deze knakker.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben wel benieuwd wat jullie verwachtingen zijn voor volgend seizoen. Ik luisterde deze week de Skiete Willy podcast met van Aerle o.a. en ik merk echt dat men een kampioenschap obsessie begint te krijgen. Gezamenlijk roepen dat we kampioen moeten worden met zakelijk bagger spel en dat soort teksten.

Overigens vond ik het een openbaring om van Aerle te horen en niet in positieve zin: "ik weet wat een goede spits is hoor; iemand die scoort. " en over dat Malen's vertrek niet goed is opgevangen: " dat was een buitenspeler bij ons..." wait, what? Sowieso hoorde ik werkelijk nul iets wat op visie lijkt; voor mij het zoveelste bewijs dat, met alle respect, dit soort bijbaantjes ons niet verder gaan helpen.

En dan horen we natuurlijk dat scouten niks voorstelt en dat het allemaal om zaakwaarnemers draait, maar kijk wat een Veldmate gelijk toevoegde bij Ajax (uiteraard met behulp van een zak geld.)

Goed, terug naar de verwachtingen: ik vind het kapot naief en armoedig om te zeggen: we moeten koste wat kost kampioen worden, met zakelijk spel en Cocu doet dat wel even. Ik vind een kampioenschap niet eens een beetje realistisch gezien de huidige verhoudingen. Verkoop Sangare en Gakpo (wat gaat gebeuren) en PSV heeft op elke plek een mindere speler dan Ajax. zowel in de basis als in de breedte; ja ook als Gravenberch, Mazroui en Antony vertrekken. zelfs dan nog.

Daarom is mijn keuze dus absoluut geen Cocu en zeker wil ik niet dat PSV terug gaat grijpen op 'zakelijk voetbal.' Want daarmee ga je weer keurig 2e en als het even tegen zit 3e of zelfs 4e mee worden, gezien de huidige omstandigheden, plus bouw je niks op.

Nee, mijn keuze zou zijn: kies een trainer uit die de kwaliteiten heeft om zowel spelers individueel beter te maken, als ook in record tijd een bepaalde speelstijl er in te slijpen. Ga dan aan de slag met frisse aankopen van het geld van Gakpo en Sangare. En zelfs eventueel Madueke. De gehele selectie moet namelijk wat mij betreft op de schop en daarvoor is helaas heel veel geld nodig en dat geld zou grotendeels moeten komen (helaas) van Gakpo, Sangare en eventueel Madueke. Ik ben het in die zin dus eens met [mention]Heruone[/mention] dat als er een goed bedrag komt voor die 3, dat je zou moeten verkopen; zeker gezien de blessures van Gakpo en Madueke zou je misschien nu voor het geld moeten gaan en niet 'gokken' op een hoger bedrag een jaar later.

Met een verkoop van bijvoorbeeld Gakpo, haal je een vervanger die wellicht 90% zo goed is als Gakpo (dus minder goed) maar met Gakpo's opbrengst kan je bijvoorbeeld wel een keeper halen die 30% beter is als Drommel, een rechtsback die 30% beter is als Mwene, en je dus als geheel er op vooruit gaat. Kortom, er moet kwa kwaliteit op het veld, veel meer balans zijn; Je hebt 2 geweldige vleugelspelers en een geweldige middenvelder. Maar je hebt waardeloze spitsen, een waardeloze keeper, veel te weinig verdedigers en kwa backup worden we ook niet vrolijk van een aantal posities (CV's, Keeper, Backs en geen VM o.a.)

Gaat de hele boel op de schop, dan rest er een monstertaak voor Brands/ de Jong en een nieuwe trainer. Een titel is wat mij betreft dan niet een optie, maar werken aan een echt fundament is dat wel. En ja, dat klinkt niet zo ambitieus en ja dat klinkt ook als wat PSV met Schmidt wou wellicht, maar de situatie is als het is. Een scenario waarin PSV met een grijze muis trainer volgend jaar even de titel mee wint, is wat mij betreft totaal onrealistisch, gezien de veranderingen die nodig zijn. Ook al verkoopt Ajax een hoop spelers en krijgen ze een nieuwe coach; dan nog zullen ze een budget hebben dat 4x hoger is als het onze en is er al een kern van goede spelers aanwezig dat 3-4 veranderingen kan opvangen met Blind, Tadic, Timber, Klaassen, Haller en Berghuis o.a. Wij hebben die luxe niet, zeker niet als onze beste (en enige echte toppers) vertrekken straks.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja Van Aerle is natuurlijk een cultheld, maar het was wel van een bedenkelijk niveau wat een officiële scout van PSV daar aan tactisch benul en systemische kennis tentoonspreidde. Ik neem aan dat hij geen daadwerkelijke inbreng heeft in ons scoutingproces.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Verder eens met de realistische kijk op volgend seizoen. Een nieuwe coach opzadelen met de verwachting kampioen te worden gezien de huidige verhoudingen en de waarschijnlijke verkoop van sterkhouders zou slecht beleid zijn. Het is bouwen geblazen volgend seizoen met als doel 2e worden en het seizoen erna kampioen.
Locked