Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ja 2e worden is wel cruciaal (liefst 1e uiteraard) want een 2e plek volgend seizoen betekend garantie op CL poulefase; en de CL Euros zijn essentieel om sowieso verdere afstand te nemen van Feyenoord, AZ en om in het spoor/dichterbij Ajax te komen. Dus ja, bouwen volgend seizoen, maar het is niet alleen freewheelen geblazen; we moeten minstens 2e worden, anders zijn we nog verder van huis.
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

Hoop dat Brands alvast z’n hengel heeft uitstaan in Parijs. Zou misschien wel eens een mooi moment zijn om Gini naar Eindhoven te laten halen met behulp van wat investeerders .
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Sparts wrote: 19 Feb 2022, 22:46 Verder eens met de realistische kijk op volgend seizoen. Een nieuwe coach opzadelen met de verwachting kampioen te worden gezien de huidige verhoudingen en de waarschijnlijke verkoop van sterkhouders zou slecht beleid zijn. Het is bouwen geblazen volgend seizoen met als doel 2e worden en het seizoen erna kampioen.
Hoezo mag je dat niet verwachten? Schmidt heeft het voorwerk gedaan. Heel wat puin geruimd van Marc van Bommel. Dan mag je bij de volgende trainer een kampioenschap eisen.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wordt een tussenjaar denk ik, maar het kan een prachtig tussenjaar zijn of een matige. Zoals jullie zeggen 2 is minimaal, want CL als dat niet lukt is het weer een mislukt jaar.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Rigo wrote: 19 Feb 2022, 23:05 Hoop dat Brands alvast z’n hengel heeft uitstaan in Parijs. Zou misschien wel eens een mooi moment zijn om Gini naar Eindhoven te laten halen met behulp van wat investeerders .
Als hij de wedstrijd van Gini van vanavond heeft bekeken, dan heeft de keeper van Nantes ook vast weer een plusje achter zijn naam gekregen.

Lafont in het verleden ook wel eens aan ons gelinkt.. en Brands houdt vast aan spelers waar hij ooit in geïnteresseerd is geweest.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
FOOTB_REM_S: No

Lafont en Muani zouden echte versterkingen zijn. Geen idee hoe Nantes zit qua financiën en hoeveel ze daar verdienen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 19 Feb 2022, 22:08 Ik ben wel benieuwd wat jullie verwachtingen zijn voor volgend seizoen. Ik luisterde deze week de Skiete Willy podcast met van Aerle o.a. en ik merk echt dat men een kampioenschap obsessie begint te krijgen. Gezamenlijk roepen dat we kampioen moeten worden met zakelijk bagger spel en dat soort teksten.

Overigens vond ik het een openbaring om van Aerle te horen en niet in positieve zin: "ik weet wat een goede spits is hoor; iemand die scoort. " en over dat Malen's vertrek niet goed is opgevangen: " dat was een buitenspeler bij ons..." wait, what? Sowieso hoorde ik werkelijk nul iets wat op visie lijkt; voor mij het zoveelste bewijs dat, met alle respect, dit soort bijbaantjes ons niet verder gaan helpen.
Vrij schrijnend om te horen idd. Goeiendag zeg, tis eigenlijk te bizar voor woorden...
Goed, terug naar de verwachtingen: ik vind het kapot naief en armoedig om te zeggen: we moeten koste wat kost kampioen worden, met zakelijk spel en Cocu doet dat wel even. Ik vind een kampioenschap niet eens een beetje realistisch gezien de huidige verhoudingen. Verkoop Sangare en Gakpo (wat gaat gebeuren) en PSV heeft op elke plek een mindere speler dan Ajax. zowel in de basis als in de breedte; ja ook als Gravenberch, Mazroui en Antony vertrekken. zelfs dan nog.

Nee, mijn keuze zou zijn: kies een trainer uit die de kwaliteiten heeft om zowel spelers individueel beter te maken, als ook in record tijd een bepaalde speelstijl er in te slijpen. Ga dan aan de slag met frisse aankopen van het geld van Gakpo en Sangare. En zelfs eventueel Madueke. De gehele selectie moet namelijk wat mij betreft op de schop en daarvoor is helaas heel veel geld nodig en dat geld zou grotendeels moeten komen (helaas) van Gakpo, Sangare en eventueel Madueke. Ik ben het in die zin dus eens met @Heruone dat als er een goed bedrag komt voor die 3, dat je zou moeten verkopen; zeker gezien de blessures van Gakpo en Madueke zou je misschien nu voor het geld moeten gaan en niet 'gokken' op een hoger bedrag een jaar later.
Ben het hier eigenlijk niet mee eens, sorry kerel. Waarom niet?

1. Ik ben volgens mij één van de weinige die het verschil tussen PSV en Ajax helemaal niet zo gek vindt op Eredivisie niveau. Los van het feit dat wat we achter de schermen ook wel eens hebben besproken, over het verschil in mindset van beide clubs en daarin zie ik wel net als jij een groot verschil. Maar ja, Ajax heeft idd veel meer geld en kan daardoor ook vooral een veel bredere selectie bij elkaar kopen. Echter, desondanks stond PSV deze winter 1 punt VOOR op Ajax en mede dankzij een bizar voorval thuis tegen Ajax loop je weer achter de feiten aan. En natuurlijk zie ik ook het belabberde spel van PSV maar ik zie eigenlijk ook een Ajax dat vooral uitblinkt in de CL. Waar ze het gewoon fantastisch doen, eerlijk is eerlijk. Het gat is nu 5 punten en dat zal uiteindelijk wel genoeg zijn om weer kampioen te worden, maar ik kijk dan ook vooral even naar PSV:

A: bizarre waslijst aan blessures
B. toevallig ook nog eens vaak onze beter spelers
C. Een coach die er in 2 jaar tijd amper ontwikkeling in krijgt en in mijn ogen op dat vlak hoofdverantwoordelijke is voor de prestaties. Ik ben simpel weg geen fan van de trainer Schmidt.
D. Toch wel soort van matig beleid voeren qua aankopen verkopen door de Jong
E: Bij Ajax gaat het na uitstekende jaren wellicht juist nu minder. Gedonder achter de schermen, de TD pleite, de AD misschien weg, de zeer belangrijker trainer die wellicht zijn conclusies trekt en zijn koffers pakt. Kortom, wat blijft er dan nog over van het fundament in Amsterdam? Je kan een zak geld hebben maar juist wij hebben bij PSV ervaren dat het super belangrijk is om te zien wat je er mee gaat doen.

Kortom, als er van dit rijtje nou minimaal 2 punten (los van E, want dat gaat na dit seizoen mogelijk meespelen) veel beter waren geweest... ben ik er van overtuigd dat je gewoon mee doet om de titel. En het kan natuurlijk altijd nog, maar dat staat los van bovenstaande punten. Uiteindelijk is het vrij simpel in Nederland: je speelt 2x tegen Ajax en daarin moet je gewoon zorgen dat je iig niet verliest en het liefst 1x de 3 punten pakt. Verder is het zaak voor zowel Ajax als PSV om zo min mogelijk te laten liggen tegen al die andere clubs. Financieel gezien mag je dat gewoon eisen, waarbij het sportief gezien natuurlijk altijd een keer of wat fout kan gaan want je gaat natuurlijk ooit alles winnen. Ook Ajax niet.

En punt 2:
Met een verkoop van bijvoorbeeld Gakpo, haal je een vervanger die wellicht 90% zo goed is als Gakpo (dus minder goed) maar met Gakpo's opbrengst kan je bijvoorbeeld wel een keeper halen die 30% beter is als Drommel, een rechtsback die 30% beter is als Mwene, en je dus als geheel er op vooruit gaat. Kortom, er moet kwa kwaliteit op het veld, veel meer balans zijn; Je hebt 2 geweldige vleugelspelers en een geweldige middenvelder. Maar je hebt waardeloze spitsen, een waardeloze keeper, veel te weinig verdedigers en kwa backup worden we ook niet vrolijk van een aantal posities (CV's, Keeper, Backs en geen VM o.a.)
Ik snap je punt maar ik blijf er toch bij: PSV heeft eigenlijk maar 2 klasbakken: Gakpo en Sangare. Die heb je eigenlijk gezien punt C/D/E keihard nodig komend seizoen om niet te veel in te leveren aangezien PSV al zo weinig heeft. Je kan wel een zak geld hebben, maar wederom... wat kan je er mee doen op de markt? Je gaat dan zelf ook een proces in van hoop en twijfel of de dingen die je voor ogen hebt goed uitpakken terwijl PSV juist snakt naar duidelijkheid, zekerheid en stabiliteit op het veld. En ja ik begrijp dat het misschien vreselijk moeilijk gaat worden om beide heren te behouden, maar probeer er dan iig eentje te houden en laat de ander alleen gaan voor een schrikbarend hoog bedrag. Dus geen onderkant met 30/40 miljoen.

Om weer serieus mee te doen, en nogmaals ik geloof in die kansen als bij Ajax de boel ook op de schop gaat en de boel bij PSV beter gemanaged wordt, zal je moeten beginnen met door selecteren aan de onderkant zodat je overal juist beter gaat worden. Nieuwe spelers hoeven ook niet allemaal stuk voor stuk +10 miljoen te kosten. Stel je kan die Duitse keeper (ik ken hem niet, maar gaat om het idee) transfervrij binnenhalen. Hoppakee, 1 vinkje gezet terwijl het je geen transfersom kost. Probeer er nog 1 te vinden ([mention]Armada[/mention] had je nog meer gehoord over de interesse in die Braziliaanse keeper?), of misschien 1 a 2 klasbakken/grote talenten via huur en besteed de zak geld die PSV ongetwijfeld heeft ook ZONDER verkoop Gakpo/Sangare wijs aan hele gerichte versterkingen.

Ik ben er van overtuigd dat de wereld er dan al heel anders uit ziet, zeker met een prima coach. En moet je een Sangare toch laten gaan (kans is groot natuurlijk, zeker als clubs uit de PL komen) dan zal je al enorm veel geld nodig zijn om hem überhaupt zo goed mogelijk te vervangen. Belangrijkste taak voor de Jong/Brands is voor mij eerst voornamelijk het verkopen van een hele rits aan spelers.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Povolblomme Jan! Niet eens??? Is er ook een thumbsdown optie? :)

Nee, begrijp het wel, maar ik ben wellicht wat pessimistischer ingesteld over onze 'kansen' volgend seizoen; er moet gewoon teveel gebeuren. de tijden dat het 50/50 was tussen PSV en Ajax is voorlopig voorbij; ten eerste is Ajax echt veel sterker in zowel de basis als de breedte. de tijden dat vd Hoorn de topaankoop van de zomer was, is al lang voorbij.

Ten tweede vind ik dat PSV kwa selectie er niet beter op is geworden en is het onderscheid met ploegen als Feyenoord en AZ veel kleiner geworden. Het is niet voor niets dat we de laatste 4(!!) jaar zelden van ze winnen. We hebben al genoeg moeite om tweede te worden; vorig seizoen op 1 punt van AZ, het (corona) jaar daarvoor mochten we blij zijn met een 4e plek.

PSV moet eerst maar eens zorgen dat we in iedergeval AZ, Feyenoord enz op dikke achterstand zetten. Als dat gebeurd, dan komt Ajax vanzelf ook weer dichterbij, aangezien we maar 2x per jaar tegen ze moeten. Die onderlingen wedstrijden maken normaal gezien niet het verschil, maar de 32 andere wedstrijden wel. Dus eerst eens zorgen dat je een selectie hebt dat tussen de 80-85 punten gaat halen. Daar zitten we nog aardig vanaf nu vrees ik.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 19 Feb 2022, 23:49 Povolblomme Jan! Niet eens??? Is er ook een thumbsdown optie? :)

Nee, begrijp het wel, maar ik ben wellicht wat pessimistischer ingesteld over onze 'kansen' volgend seizoen; er moet gewoon teveel gebeuren. de tijden dat het 50/50 was tussen PSV en Ajax is voorlopig voorbij; ten eerste is Ajax echt veel sterker in zowel de basis als de breedte. de tijden dat vd Hoorn de topaankoop van de zomer was, is al lang voorbij.

Ten tweede vind ik dat PSV kwa selectie er niet beter op is geworden en is het onderscheid met ploegen als Feyenoord en AZ veel kleiner geworden. Het is niet voor niets dat we de laatste 4(!!) jaar zelden van ze winnen. We hebben al genoeg moeite om tweede te worden; vorig seizoen op 1 punt van AZ, het (corona) jaar daarvoor mochten we blij zijn met een 4e plek.

PSV moet eerst maar eens zorgen dat we in iedergeval AZ, Feyenoord enz op dikke achterstand zetten. Als dat gebeurd, dan komt Ajax vanzelf ook weer dichterbij, aangezien we maar 2x per jaar tegen ze moeten. Die onderlingen wedstrijden maken normaal gezien niet het verschil, maar de 32 andere wedstrijden wel. Dus eerst eens zorgen dat je een selectie hebt dat tussen de 80-85 punten gaat halen. Daar zitten we nog aardig vanaf nu vrees ik.
Helaas héél ver en als we niet uitkijken dan gaan Feyenoord en AZ ons voorbij. De gehele achterlinie is niet goed genoeg en het ontbreken van een echte topspits breekt ons op. Er is werk aan de winkel voor Brands en de Jong.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

El Sordo wrote: 19 Feb 2022, 17:03
Heruone wrote: 19 Feb 2022, 16:47 Procentueel is het veel. Maar absoluut valt dat toch wel mee, gezien het perspectief van PSV. 40 miljoen is al echt absurd veel. Die 10 miljoen meer die je een jaar later kan krijgen, zijn dat voor mij niet per se waard.
Toch benieuwd: op welke markt-/verkoopwaarde schat jij Entennie nu in als je 40m voor een groot talent en m.i. erg complete speler als Gakpo "absurd veel" vindt?
Ik had me iets beter moeten verwoorden. Ik vind 40 miljoen voor PSV begrippen een absurd bedrag. In de zin van wat de financiele mogelijkheden zijn van de club, in hoeverre men geld nodig heeft en wat men in het verleden (en recentelijk) verdient heeft aan dergelijke toptransfers. Men heeft het hier ook vaak over bedragen van 50 miljoen (of hoger). Bijv. bij Lozano was dat een tendens, bij Malen ook. Bij Bergwijn zijn ook vrij hoge cijfers genoemd. Ik betwijfel in hoeverre een dergelijke grens haalbaar is voor PSV, zeker op dit moment. Vanuit dat opzicht vind ik 40 miljoen voor de speler Gakpo zelf een prima bedrag, maar voor vanuit de hele context PSV echt veel.

En betreft Antony: ik vind Antony een overhypte speler en ik vind hem minder dan Gakpo. Ik denk niet per se dat hij momenteel gaat slagen bij een topclub of überhaupt al. Daarvoor mist hij nmi ook teveel componenten. Hij heeft wel iets speciaals tho, ik begrijp wel wat mensen in hem zien.

Ik denk dat, gezien de CL prestaties en zijn status etc., 40 miljoen ook een prima bedrag voor hem zou zijn. Maar Ajax kennende vangen ze meer voor hem dan dat hij daadwerkelijk waard is.
Thijs wrote: 19 Feb 2022, 17:51
Heruone wrote: 19 Feb 2022, 16:47Procentueel is het veel. Maar absoluut valt dat toch wel mee, gezien het perspectief van PSV. 40 miljoen is al echt absurd veel. Die 10 miljoen meer die je een jaar later kan krijgen, zijn dat voor mij niet per se waard.

Sowieso is de schets nu nogal eenzijdig, maar zal het in de realiteit complexer liggen, vrees ik. Je bent namelijk ook kosten kwijt om hem een jaar langer te behouden, o.a. in de vorm van salaris (ik heb geen idee wat hij nu verdient, maar dat zal na zijn contractverlenging bepaald geen kattenpis zijn) of evt. een extra bonus etc. En bij een hoger transferbedrag kan de zaakwaarnemer anderzijds ook meer premies vragen. Ook een jaar minder van zijn contract zou mogelijk een rol kunnen spelen, zeker als je het hebt over de belangrijke speculatieve vraag: in hoeverre wordt hij nog meer waard? Van nog een ED seizoen zal dat vrees ik niet per se het geval zijn. Dan moet dat echt gebeuren door of een WK of CL deelname. Daarin zitten ook twee speculatieve gevallen voor PSV.

Plus nog evt. risico's in de vorm van blessures. Wat als hij geblesseerd raakt voor 1 a 2 maanden? Wat als hij daardoor het WK mist of een aantal cruciale CL duels?

Ik denk dat het risico onder de streep te groot is en dat het evt. plus-minus bedrag van hem nog een jaar langen houden onder de streep ook nogal eens vies tegen kan vallen. De vraag is: kan PSV in de huidige situatie, zowel financieel als qua selectie gezien, vanwege het sportieve plaatje een dergelijk bedrag van 40 miljoen weigeren? Ik denk dat iedere sportliefhebber dat zou doen, maar puur zakelijk is dit natuurlijk een no-go.

Sowieso kan PSV het geld goed gebruiken en kan het herinvesteren van dat bedrag zowel financieel als sportief ook zijn vruchten afwerpen, misschien nog wel meer zelfs dan hem te behouden. Mits je goed investeert en de juiste keuzes maakt.
Zo kun je beide kanten op redeneren natuurlijk. Gakpo is dit seizoen veel geblesseerd geweest, wat zijn waarde kan drukken. Als ie blijft en een volledig seizoen fit is, is ie meer waard. Extra kosten ben je sowieso wel kwijt als je een vervanger haalt van een niveau dat ie ooit zo goed zal worden als Gakpo, want salarissen voor eigen jeugd is altijd eerst minder dan voor een aankoop voor het eerste. Dus als je een vervanger haalt, verdient die misschien 3/4 van Gakpo, maar dat is nog heel veel.

Natuurlijk neem je een bepaald risico als je hem nog een jaar langer houdt, maar je hebt er ook een kans dat je zowel sportief als qua transfersom op het int. €10m extra lijkt nu ook een soort regel, maar als ie goed speelt op een WK en eventueel in de CL of EL, kan het ook zomaar zijn dat ie €80m waard wordt plus dat je dan met langer in Europa zijn geld binnenhaalt en ook andere spelers meer waard worden door zulke prestaties.
Je kan inderdaad beide kanten op redeneren. Het punt is dat je in situatie 1 kiest voor zekerheid en in situatie 2 gaat speculeren. Dat kan goed uitpakken, kan ook verkeerd. Daarin zit een stuk speculatie. Kan PSV zich dat permitteren? Jorgensen bij Feyenoord is bijv. een goed recentelijk voorbeeld. Scoorde 7 goals in 13 wedstrijden en had het jaar daarvoor een uitstekend seizoen gehad met 21 goals. Feyenoord kon ongeveer 20 miljoen krijgen, maar koos voor het sportieve. Wat gebeurde: Jorgensen raakte geen bal meer de daarop 3.5 seizoenen die volgde. Nu is dat natuurlijk een geheel andere situatie dan met Gakpo en lijkt een dergelijk verval bij Gakpo prestatiegewijs gezien mij niet van toepassing, maar het is wel een realistisch voorbeeld van hoe kiezen voor de sportieve situatie niet altijd de juiste keus is. Eenzelfde geval heeft Ajax bijv. met Neres meegemaakt, hoewel ze daar zelf uiteraard ook een groot aandeel in hebben gehad door maar te blijven kopen.

Ik denk, zeker als het om zo'n bedrag gaat, dat men het zich niet kan permiteren. Zeker ook omdat de kans op CL deelname klein is en juist dat podium een extra booster kan zijn voor z'n marktwaarde. Daarnaast valt het WK ditmaal winters en niet zomers, ik ben benieuwd in hoeverre dat invloed kan hebben. En ik verwacht dat die het plus-minus bedrag dat je speculatief meer denkt te kunnen krijgen, ook enigszins tegenvalt door extra kosten die erbij komen kijken om hem te behouden.

En betreft die 80 miljoen, ik doe wel even alsof ik dat niet heb gehoord :mrgreen: :mrgreen:

Overigens gaat men er bij PSV volgens mij gewoon vanuit dat beide spelers gaan vertrekken. Het zou me ook niets verbazen als beide spelers een vertrekwens hebben voor aankomende zomer, zeker als er geen CL behaald wordt.
Johann Vogel wrote: 19 Feb 2022, 18:37 Leuk hoor, al dat gespeculeer over verkopen. Maar ik zie toch liever dat we eens gaan bouwen aan een elftal dat niet in februari al dreigt af te haken voor de titelrace en op het derde niveau in Europa actief is. Ik zie liever dat we eens onze beste spelers behouden en ons team gaan versterken.
Eens, maar dit spreukje kennen we inmiddels wel bij PSV. Als we naar de afgelopen jaren kijken, is het een repeterend verhaal wmb. Even een opsomming:

- Seizoen 16/17 valt vies tegen. Het stempel tussenjaar valt en men moet het jaar daarop dmv een paar goede transfers gaan oogsten.
- Seizoen 17/18 wordt men eigenlijk onverwachts kampioen, maar in principe ging men uit van een tussenjaar na het debacle tegen o.a. Osijek en Heerenveen. Men is het erover eens dat er in de zomer doorgepakt moet worden om een kampioensploeg samen te stellen.
- Seizoen 18/19 heeft men een kampioensploeg en geeft men de titel uithanden. In de zomer zullen sterkhouders vertrekken. Met de financiele mogelijkheden moet men kunnen investeren om de ploeg te kunnen verbeteren. Er staan ook een aantal grote talenten klaar. PSV is titelkandidaat.
- Seizoen 19/20 valt vies tegen. Men noemt het een tussenjaar.
- Seizoen 20/21 valt eigenlijk ook tegen. Men heeft het over titels behalen, maar uiteindelijk wordt het andermaal weer een tussenjaar.
- Seizoen 21/22 spreekt men uit nu echt Ajax te willen uitdagen en een titel te pakken. Het wordt waarschijnlijk weer een tussenjaar, waarbij uiteindelijk ook de trainer vertrekt en je eind van het seizoen weer opnieuw ergens mag beginnen in de steigers (ik laat even los op welke etage).

Het is de afgelopen jaren een repeterend verhaal van tussenjaar, roepen dat je kampioensambitie hebt, het vervolgens niet waarmaken en bestempelen als tussenjaar, roepen dat je het jaar daarop dan kan oogsten, vervolgens weer niet de ambities kunnen waarmaken, etc. Als PSV nou eens gericht zou werken over de lange termijn ipv zo kort blijven focussen op de titel, dat is iets wat nmi veel effectiever zou zijn.

Ik denk dat van dat betreft deze gedachte ook zeer opportunistisch is en past binnen het bovengesteld repeterende verhaal. Er is gewoon een simpelweg een gat met Ajax als je kijkt naar wat hun financiele mogelijkheden zijn, hoe ze presteren en welke spelers ze daar hebben rondlopen. Ik zou het nogmaals heel opportunistisch vinden als de gedachte is dat men komend jaar kampioen kan worden met de huidige selectie + alle posities waarop mutaties plaats zouden moeten vinden en/of versterkingen nodig zijn. Zeker ook omdat ik denk dat dat financieel niet haalbaar is.

Ik zie liever dat men Gakpo en Sangare verkoopt en met dat geld gerichte aankopen gaat om de selectie te versterken, om meer kapitaal/cashcows op het veld te krijgen en om over de lange termijn een fundament te kunnen gaan leggen dat PSV de stap omhoog kan zetten en evt. ook financieel in de situatie komt dat het in de zomer niet per se afhankelijk is van een miljoenen verkoop.
Ik bedoel, afgelopen zomer hebben we onze spits goed voor 27 goals verkocht voor dertig miljoen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar nu zitten we wel al het hele seizoen aan te kijken naar twee matige spitsen die allebei niet verder zijn gekomen dan 9 en 6 doelpunten. Daar zitten we dan met onze miljoenen op de bank, super.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar dat argument gaat natuurlijk over het falende beleid dat gevoerd is met de achterliggende keuzes. Niet over de verkoop van Malen zelf wmb ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mijn schatting: Antony levert tussen de 60-80 miljoen op. Braziliaans international, laat het zien in de CL en heeft een spectaculaire speelstijl.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vraag me vooral af hoe het verkopen van Gakpo, en/of Sangare en/of Madueke ons gaat helpen om AZ/Feyenoord op verder achterstand te zetten en dichter bij Ajax te komen.

Sowieso zijn we de laatste jaren niet heel gelukkig geweest met aankopen. Een van de grootste problemen waar we beleidstechnisch last van hebben is het feit dat we voor een miljoen of 65 aan transfersommen ofwel op de bank hebben zitten ofwel verhuurt hebben. Terwijl onze basisploeg bij elkaar 25 miljoen aan transfersom heeft gekost. Het is vrij optimistisch vind ik om je beste twee of drie spelers te verkopen en te verwachten dat het beter gaat.

Niet alleen omdat we een slechte hand hebben in het doen van aankopen. Maar ook omdat het telkens verkopen van steunpilaren het voor de spelers die blijven niet makkelijker maakt. Verkoop je wederom je sterspelers deze zomer, dan ga je weer een seizoen als deze beleven waar je telkens achter de feiten aanloopt.

Ik ben het wel eens met Juancho dat het gat met Ajax niet zo immens groot is zoals hier soms wordt voorgesteld. Ze hebben de hulp van de arbitrage nodig gehad om in Eindhoven te winnen. Dat zegt al genoeg. Bovendien denk in dat Ajax een hele opgave krijgt nu hun td weg is, de positie van de af wankelt, de trainer wellicht vertrekt, ze twee posities hebben waar een spelers transfervrij vertrekken die ze wel moeten vervangen. Bovendien worden hun steunpilaren een dagje ouder. En een van hun grootste talenten, hun cashcow heeft een eenjarig contract en gaat deze waarschijnlijk niet verlengen.

Terug naar ons denk ik dat we bij vlagen dit seizoen best een hoog niveau hebben behaald alleen zijn we ontzettend wisselvallig. Zelfs tijdens wedstrijden kan het niveau enorm fluctueren. Los van alle taktische analyses kan een van de oorzaken worden gezocht in de zwakke bezetting van twee cruciale posities.

We hebben twee doelmannen die in alles onzekerheid uitstralen. Op de nul spelen zal met deze twee zenuwpezen nooit lukken. Het feit dat we al 28 tegengoals (vergelijkbaar aantal met AZ, Twente (27) en Utrecht (29)) meer dan hebben in de competitie zegt genoeg. Je wint wedstrijden door veel goals te maken, maar weinig tegengoals daarmee win je prijzen.

Een ander probleem is de spits positie. Je kan nog zo leuk spelen. Het helpt een ploeg enorm als je weet dat er voorin iemand loopt die de ballen er ook inschiet. We hebben twee spitsen die ieder op vijf competitie goals staan. Dan kan je over het hebben over druk zetten, en overlappende backs en wat al niet meer. Een spits die er minimaal twintig inschiet, dat zo veel meer helpen.

Ik dat we een prima middenveld hebben en goede vleugelspelers. Ramalho is voor ons een prima verdediger. Ik denk dat we daarmee best een basis hebben voor een goed elftal. Ik denk alleen dat het (basis)elftal en zeker de selectie niet af is. We zouden beter eens verder bouwen op deze basis in plaats van weer de boel af te breken en van scratch af aan gaan bouwen.

Of je daarmee kampioen gaat worden, geen idee. Bij mij is dat geen obsessie. Ik zie alleen jaar na jaar de beste spelers vertrekken, waarna we weer gaan bouwen om dan weer onze beste spelers te verkopen terwijl het elftal nog volop in de steigers staat. Ik vind dat geen duurzaam model.

We hebben deze zomer voor 55 miljoen verkocht. Daarvan is 15 miljoen geherinvesteerd. Ondanks het mindere Europese seizoen hebben we toch zo’n 20 miljoen al bij elkaar gevoetbald in Europa. Bovendien wordt er gesproken over een injectie van 30 miljoen.

Mijn hoop/verwachting is dat we gelijk aan de zomer van 2014 kiezen om onze beste spelers te behouden en de overduidelijk pijnpunten aanpakken. En daarmee een stap vooruit zetten. Met name in thuiswedstrijden dominant zullen zijn en we hopelijk dichter bij Ajax komen en AZ en Feyenoord op afstand zetten.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hoezo is het gat met Ajax niet groot?

- ze halen 18 punten uit 6 wedstrijden in de CL. Ja, makkelijke loting en zo, maar doe het maar eens even. En nog met hoge scores ook.
- ondertussen halen wij en geen CL en wordennwe derde in in de EL. En moeten we nog volle bak om laatste 16 vd Jut en Jul league te halen
- vorig seizoen eindig je op 16 punten(!!) van Ajax. Jaar daarvoor zaten er nog AZ en Feyenoord tussen. Werden we 4e

Het verschil met Ajax is immens en is de laatste 4 jaar enorm vergroot. In alle opzichten.

En op de vraag wat een verkoop Gakpo en Sangare zou doen: heel simpel; voor verkoop van 2 top spelers moeten er 5 toppers in de dop voor terugkomen. En ja, met deze TD en scouting heb ik daar nu ook een hard hoofd in, maar hopelijk is dat met Brands beter.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1,812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het verschil zit hem er met name in dat ze altijd iemand achter de hand hebben als er een speler wegvalt. Als Gravenberch geblesseerd is zetten ze die hamster erin. Als Mazraoui geblesseerd is hebben ze nog Rensch daarachter. Valt er iemand centraal weg dan is Schuurs er nog. Voorin was duidelijk dat Haller naar de Africa Cup moest dus halen ze meteen Brobbey op die het verschil met ons op 5 punten zet. De selectie is kwalitatief niet veel beter dan die van ons maar wel veel breder en in balans. Als bij ons iemand niet presteert heb je gewoon niemand achter de hand. Mauro doet het nu geweldig op linksback maar dat is een pure toevalstreffer. Verder ga je met alle wisselingen er gewoon heel erg op achteruit. Aan de ene kant ligt dit aan de scouting waar bij Ajax meer spelers naar het eerste doorschuiven dan bij ons maar JdJ heeft het ook al jaren niet op orde en schraapt maar wat bij elkaar in de hoop dat het wat wordt.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Datzelfde Ajax dat we in de fruitsschaal met 4-0 versloegen, waar we een punt voor stonden tijdens de winterstop, die de arbitrage nodig heeft om van ons te winnen in Eindhoven en die vanavond alle moeite heeft met Willem II.

Begrijp me niet verkeerd, Ajax is helaas op dit moment beter. Maar ik vind de houding dat Ajax onbereikbaar is niet goed. Ik denk dat wij bij vlagen een heel hoog niveau hebben gehaald, alleen Ajax is veel constanter. Wij hebben een sterk basisteam maar wel met drie of vier zwakke plekken en een matige bank. Ajax heeft een sterk basisteam met maar één of twee zwakke plekken en sterkere bank.

Zoals in mijn vorige post al schrijf, op twee cruciale posities gaat het bij ons al mis. Op doel staat er bij ons een matige doelman en voorin een matige spits. Je kan dan best een hoog niveau halen zoals wij bij vlagen ook wel doen. Maar als je zelf heel makkelijk goals tegen krijgt en je hebt zelf niemand voorin die makkelijk scoort wordt het heel lastig.

Op een gegeven moment gaat dat ook wat doen met het vertrouwen in de ploeg. Bij Ajax heeft men heel weinig weg wat ook weer vertrouwen geeft aan de rest van het elftal. Als er dan voorin ook aanvallers rondlopen die de ballen er wel makkelijk inschieten wekt dat ook weer vertrouwen bij de defensie.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 19 Feb 2022, 18:37 Leuk hoor, al dat gespeculeer over verkopen. Maar ik zie toch liever dat we eens gaan bouwen aan een elftal dat niet in februari al dreigt af te haken voor de titelrace en op het derde niveau in Europa actief is. Ik zie liever dat we eens onze beste spelers behouden en ons team gaan versterken.
Eens, maar dit spreukje kennen we inmiddels wel bij PSV. Als we naar de afgelopen jaren kijken, is het een repeterend verhaal wmb. Even een opsomming:

- Seizoen 16/17 valt vies tegen. Het stempel tussenjaar valt en men moet het jaar daarop dmv een paar goede transfers gaan oogsten.
- Seizoen 17/18 wordt men eigenlijk onverwachts kampioen, maar in principe ging men uit van een tussenjaar na het debacle tegen o.a. Osijek en Heerenveen. Men is het erover eens dat er in de zomer doorgepakt moet worden om een kampioensploeg samen te stellen.
- Seizoen 18/19 heeft men een kampioensploeg en geeft men de titel uithanden. In de zomer zullen sterkhouders vertrekken. Met de financiele mogelijkheden moet men kunnen investeren om de ploeg te kunnen verbeteren. Er staan ook een aantal grote talenten klaar. PSV is titelkandidaat.
- Seizoen 19/20 valt vies tegen. Men noemt het een tussenjaar.
- Seizoen 20/21 valt eigenlijk ook tegen. Men heeft het over titels behalen, maar uiteindelijk wordt het andermaal weer een tussenjaar.
- Seizoen 21/22 spreekt men uit nu echt Ajax te willen uitdagen en een titel te pakken. Het wordt waarschijnlijk weer een tussenjaar, waarbij uiteindelijk ook de trainer vertrekt en je eind van het seizoen weer opnieuw ergens mag beginnen in de steigers (ik laat even los op welke etage).

Het is de afgelopen jaren een repeterend verhaal van tussenjaar, roepen dat je kampioensambitie hebt, het vervolgens niet waarmaken en bestempelen als tussenjaar, roepen dat je het jaar daarop dan kan oogsten, vervolgens weer niet de ambities kunnen waarmaken, etc. Als PSV nou eens gericht zou werken over de lange termijn ipv zo kort blijven focussen op de titel, dat is iets wat nmi veel effectiever zou zijn.

Ik denk dat van dat betreft deze gedachte ook zeer opportunistisch is en past binnen het bovengesteld repeterende verhaal. Er is gewoon een simpelweg een gat met Ajax als je kijkt naar wat hun financiele mogelijkheden zijn, hoe ze presteren en welke spelers ze daar hebben rondlopen. Ik zou het nogmaals heel opportunistisch vinden als de gedachte is dat men komend jaar kampioen kan worden met de huidige selectie + alle posities waarop mutaties plaats zouden moeten vinden en/of versterkingen nodig zijn. Zeker ook omdat ik denk dat dat financieel niet haalbaar is.

Ik zie liever dat men Gakpo en Sangare verkoopt en met dat geld gerichte aankopen gaat om de selectie te versterken, om meer kapitaal/cashcows op het veld te krijgen en om over de lange termijn een fundament te kunnen gaan leggen dat PSV de stap omhoog kan zetten en evt. ook financieel in de situatie komt dat het in de zomer niet per se afhankelijk is van een miljoenen verkoop.
Ik bedoel, afgelopen zomer hebben we onze spits goed voor 27 goals verkocht voor dertig miljoen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar nu zitten we wel al het hele seizoen aan te kijken naar twee matige spitsen die allebei niet verder zijn gekomen dan 9 en 6 doelpunten. Daar zitten we dan met onze miljoenen op de bank, super.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar dat argument gaat natuurlijk over het falende beleid dat gevoerd is met de achterliggende keuzes. Niet over de verkoop van Malen zelf wmb ;)
[/quote]

Ik zie niet nog steeds niet in wat het verkopen van Sangare en Gakpo ons nou precies op gaat brengen. De afgelopen jaren hebben we elk jaar wel spelers voor tientallen miljoen verkocht. En gelukkig dankzij met name onze goede jeugdopleiding stonden er altijd weer nieuwe pareltjes klaar. Alleen, zodra die doorbraken werden die weer verkocht.

Ik zie vooral een repeterend verhaal in het verkopen van ons beste spelers, het aankopen van meerdere dure spelers. Die vallen vervolgens tegen, en vervolgens verkopen we weer onze beste spelers om daarmee de volgende renovatie te bekostigen.

Het probleem en/of oplossing ligt niet bij het verkopen Gakpo, Sangare of Madueke. We moeten af van de Bruma’s, Zahavi’s, Baumgartl’s en Guti’s met hun miljoenen aan transfersommen en salaris en beperkte bijdrage.

Doen we dat niet, gaan wederom voor het verkopen van onze sterspelers, dan zitten we volgend jaar rond deze tijd discussie te voeren.

Je schrijft ‘ Ik zie liever dat men Gakpo en Sangare verkoopt en met dat geld gerichte aankopen gaat om de selectie te versterken, om meer kapitaal/cashcows op het veld te krijgen’. Volgens mij zijn Gakpo en Sangare al cashcows, samen met Madueke. De afgelopen jaren hebben we ook al de nodige cashcows gehad die voor veel geld werden verkocht. Met het geld dat we verdienden zouden we het elftal telkens gaan versterken.

De praktijk leert ons dat bij die mega verkopen onder aan de streep minder dan verwacht overbleef, de verwacht mega renovatie van de selectie uitbleef en er slechts een kleine opknap beurt kwam. En elk seizoen beginnen we weer met een team dat zoekende is waardoor we het hele seizoen achter de feiten aanlopen.

De laatste keer dat we dat doorbroken hebben was in 2014 toen Memphis en Wijnaldum bleven en Guardado en Luuk de Jong ons kwamen versterken. Uiteindeljk leverde die investering een veelvoud op door de drie kampioenschappen in vier jaar die daarop volgde. Bovendien vertrokken beide spelers een jaar later alsnog voor veel geld.

Nu is de situatie enerzijds anders met een veel beter Ajax. Anderzijds, de kans is groot dat eind volgend seizoen de nummer twee ook rechtstreeks de CL in gaat. Degene die volgend seizoen de tweede plaats opeist kan daarmee een enorm gat slaan met de rest van de Eredivisie. Mij lijkt het daarom cruciaal om juist deze zomer door te pakken.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat we hetzelfde willen. Alleen denk ik niet dat we een goede keeper, een scorende spits en een solide verdediging gaan krijgen ZONDER verkopen van dus oa Gakpo.

Goed, een garantie dat we dat wel gaan krijgen met een verkoop is er helaas ook niet, zeker niet gezien ons transfer trackrecord van de laatste jaren helaas.

Vraag is wat je liever hebt: 3 absolute sterspelers en 8 middelmatige spelers zoals nu?

Of 5-8 potentiële topspelers met rek en 3-6 middelmatige spelers, die wel een bepaalde ondergrens hebben.

Ik zie liever het tweede scenario waarin je in elke linie minstens 1 (potentiële) topspeler in je as hebt.

Blijft de vraag natuurlijk of de Jong dat deze keer wel lukt.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat je in je eerste alinea schrijft raakt de kern. Wat nodig is, is wat mij betreft duidelijk. Alleen is de vraag of dat voor PSV financieel haalbaar is.

Uiteindelijk hebben we een aardige selectie maar wel met de nodige hiaten om er goede selectie van te maken waarmee we weer competitief kunnen worden. In het gunstige scenario verkoop je de mindere speler maar en vervang en vul je de hiaten aan.

Wat tot dusver elk jaar gebeurd is dat juiste de goede spelers worden verkocht in de hoop dat je dusdanig veel geld incasseert dat je en de goede spelers kan vervangen talentvolle al redelijk goede spelers die op termijn ook goed/uitstekend kunnen worden. En de hoop is dat je ook geld hebt om de hiaten aan te vullen. Best een riskant beleid maar wellicht voor PSV de enige mogelijkheid.

Volgens mij doen we dit al jaren en belanden we elke keer weer in dezelfde situatie. Je wil nu sterspelers verkopen en dan vijf tot acht potentiële topspelers. De praktijk tot dusver is dat dat het terughalen van vijf tot acht potentiële topspelers ontzettend lastig is.

We hebben allereerst niet zo’n best track record voor aankopen. Sangare is een geslaagde aankoop. Laten we van uitgaan dat Veerman ook een succes wordt en voor het gemak ook Boscagli aangekochte potentiële topspelers noemen. Daar tegenover staan Drommel, Baumgartl, Luckassen, Guti, Bruma, Romero en Doan onder contract die gekocht zijn maar niet in de categorie gaan vallen.

Daarnaast, als we komende zomer Sangare en Gakpo gaan verkopen moeten we die vervangen, plus een doelman, een rechtsback en een spits erbij. Je verbouwt je halve elftal. Dat betekend volgend jaar wederom een tussenseizoen. Bovendien ga je allemaal talenten halen die in een elftal in opbouw komen. Niet een ideale situatie om hele jonge spelers in te passen.

En dit allemaal dus in een redelijk cruciaal seizoen. We kunnen kiezen voor een tussenjaar om helemaal opnieuw te gaan bouwen. Ondertussen pakt de nummer twee van volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk de CL bonus en kan daarmee een aardig gat slaan naar de rest van de Eredivisie.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Precies, en daarom wil ik dus een opbouw trainer. Omdat ik vrees dat er geen andere weg is behalve dus je halve team weer opnieuw op te bouwen. Ik heb meer vertrouwen in een Slot of een Bosz om van 10 nieuwe spelers een goede team te bouwen dan in Cocu om eerlijk te zijn; je moet En een goed elftal bouwen met vastigheden, zoals Slot dat heel snel en knap er in heeft geramd bij Feyenoord, EN je moet individuele progressie zien bij de spelers.

Ergens zie je wel bepaalde contouren: Ortega, Doekhi en Bazoer zijn allen transfervrij en PSV heeft interesse getoond in alle 3 afgelopen winter; hoe serieus die interesse is, weten we niet, maar op zich haal je met Ortega en Bazoer wel 2 basis spelers voor nop binnen. Die Savio komt zeer waarschijnlijk ook gratis, dus dat zou al speler 3 of 4 kunnen zijn die gratis komt. Dat is op zich een prima start, want dan blijft er meer geld over om andere linies te versterken.

Maar hoe die spelers er ook komen; we gaan een roerige zomer tegemoet (Ajax ook trouwens, maar een behoorlijk deel van de kern zou daar blijven) en dus zou er opnieuw gebouwd moeten worden, Ik hoop op een transferzomer a la 2004; toen moest er ook gebouwd worden maar kwamen de heren Gomes, Alex en Farfan o.a. Het opbouwjaar werd een oogstjaar van jewelste en zou de basis zijn voor 4 titels op rij.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 20 Feb 2022, 05:12 Precies, en daarom wil ik dus een opbouw trainer. Omdat ik vrees dat er geen andere weg is behalve dus je halve team weer opnieuw op te bouwen. Ik heb meer vertrouwen in een Slot of een Bosz om van 10 nieuwe spelers een goede team te bouwen dan in Cocu om eerlijk te zijn; je moet En een goed elftal bouwen met vastigheden, zoals Slot dat heel snel en knap er in heeft geramd bij Feyenoord, EN je moet individuele progressie zien bij de spelers.

Ergens zie je wel bepaalde contouren: Ortega, Doekhi en Bazoer zijn allen transfervrij en PSV heeft interesse getoond in alle 3 afgelopen winter; hoe serieus die interesse is, weten we niet, maar op zich haal je met Ortega en Bazoer wel 2 basis spelers voor nop binnen. Die Savio komt zeer waarschijnlijk ook gratis, dus dat zou al speler 3 of 4 kunnen zijn die gratis komt. Dat is op zich een prima start, want dan blijft er meer geld over om andere linies te versterken.

Maar hoe die spelers er ook komen; we gaan een roerige zomer tegemoet (Ajax ook trouwens, maar een behoorlijk deel van de kern zou daar blijven) en dus zou er opnieuw gebouwd moeten worden, Ik hoop op een transferzomer a la 2004; toen moest er ook gebouwd worden maar kwamen de heren Gomes, Alex en Farfan o.a. Het opbouwjaar werd een oogstjaar van jewelste en zou de basis zijn voor 4 titels op rij.
Weer een opbouwjaar? Die hebben we nu al 2 gehad. Gewoon gericht investeren en voltreffers binnen halen. Bazoer, Doekhi, dan zitten we weer op het niveau wat we nu hebben. We moeten spelers die ons meteen sterker maken en niet hetzelfde of pas over 1 a 2 jaar als ze gewend zijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 20 Feb 2022, 06:41
Menno1 wrote: 20 Feb 2022, 05:12 Precies, en daarom wil ik dus een opbouw trainer. Omdat ik vrees dat er geen andere weg is behalve dus je halve team weer opnieuw op te bouwen. Ik heb meer vertrouwen in een Slot of een Bosz om van 10 nieuwe spelers een goede team te bouwen dan in Cocu om eerlijk te zijn; je moet En een goed elftal bouwen met vastigheden, zoals Slot dat heel snel en knap er in heeft geramd bij Feyenoord, EN je moet individuele progressie zien bij de spelers.

Ergens zie je wel bepaalde contouren: Ortega, Doekhi en Bazoer zijn allen transfervrij en PSV heeft interesse getoond in alle 3 afgelopen winter; hoe serieus die interesse is, weten we niet, maar op zich haal je met Ortega en Bazoer wel 2 basis spelers voor nop binnen. Die Savio komt zeer waarschijnlijk ook gratis, dus dat zou al speler 3 of 4 kunnen zijn die gratis komt. Dat is op zich een prima start, want dan blijft er meer geld over om andere linies te versterken.

Maar hoe die spelers er ook komen; we gaan een roerige zomer tegemoet (Ajax ook trouwens, maar een behoorlijk deel van de kern zou daar blijven) en dus zou er opnieuw gebouwd moeten worden, Ik hoop op een transferzomer a la 2004; toen moest er ook gebouwd worden maar kwamen de heren Gomes, Alex en Farfan o.a. Het opbouwjaar werd een oogstjaar van jewelste en zou de basis zijn voor 4 titels op rij.
Weer een opbouwjaar? Die hebben we nu al 2 gehad. Gewoon gericht investeren en voltreffers binnen halen. Bazoer, Doekhi, dan zitten we weer op het niveau wat we nu hebben. We moeten spelers die ons meteen sterker maken en niet hetzelfde of pas over 1 a 2 jaar als ze gewend zijn.
Oh oke, doen we dat. Goed plan, had ik eerder moeten bedenken :)

Klein detail vraagje: hoe dan? Want geld is er amper zonder verkopen, want reken maar dat er geld van Malen oa. in het standaard begrotings tekort wordt gedumpt; ik schat dat we nu zo'n 10 miljoen hebben om te investeren zonder verkopen. Maar laten we positief zijn en zeggen dat het 15 niljoen is; hoe ga je met 15 miljoen je selectie versterken met de wetenschap dat Zahavi, Mvogo, Thomas en hopelijk Vinicius ons sowieso gratis gaan verlaten en dus vervangen moeten worden?
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 20 Feb 2022, 06:45
AddoCultheld wrote: 20 Feb 2022, 06:41

Weer een opbouwjaar? Die hebben we nu al 2 gehad. Gewoon gericht investeren en voltreffers binnen halen. Bazoer, Doekhi, dan zitten we weer op het niveau wat we nu hebben. We moeten spelers die ons meteen sterker maken en niet hetzelfde of pas over 1 a 2 jaar als ze gewend zijn.
Oh oke, doen we dat. Goed plan, had ik eerder moeten bedenken :)

Klein detail vraagje: hoe dan? Want geld is er amper zonder verkopen, want reken maar dat er geld van Malen oa. in het standaard begrotings tekort wordt gedumpt; ik schat dat we nu zo'n 10 miljoen hebben om te investeren zonder verkopen. Maar laten we positief zijn en zeggen dat het 15 niljoen is; hoe ga je met 15 miljoen je selectie versterken met de wetenschap dat Zahavi, Mvogo, Thomas en hopelijk Vinicius ons sowieso gratis gaan verlaten en dus vervangen moeten worden?
Sowieso gaat of Sangaré of/en Gakpo. Dan heb je minimaal 40 miljoen als er een gaat en als ze beide gaan zit je over de 80 miljoen aan inkomsten. Daarnaast valt er met zo'n Zahavi een jaarsalaris van plus minus 3 miljoen weg. Een Bruma zal ook nog wel 5 miljoen opleveren en zo zijn er nog wel een paar die vertrekken en wat geld opleveren ( Baumgartl etc.). Daarnaast hebben we nog een potje liggen dat er is om te investeren.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 20 Feb 2022, 06:45 Klein detail vraagje: hoe dan? Want geld is er amper zonder verkopen, want reken maar dat er geld van Malen oa. in het standaard begrotings tekort wordt gedumpt; ik schat dat we nu zo'n 10 miljoen hebben om te investeren zonder verkopen. Maar laten we positief zijn en zeggen dat het 15 niljoen is; hoe ga je met 15 miljoen je selectie versterken met de wetenschap dat Zahavi, Mvogo, Thomas en hopelijk Vinicius ons sowieso gratis gaan verlaten en dus vervangen moeten worden?
Je roept zo ongeveer voor het 12e jaar op rij: er is geen geld. Als je naar de afgelopen 5 jaar kijkt wordt er gemiddeld zo'n 22 miljoen besteed. Van telkens 'er is amper geld'. Staat er een geldboom op Herdgang, of moet je iets meer gaan denken: 'een voetbalclub leeft van investeringen en wat er ook gebeurt: ze zullen altijd blijven investeren.' Dat heeft Gerbrands overigens ook letterlijk gezegd. Maar het wil er nog niet bij iedereen in schijnbaar.

Ik denk dat die 15 miljoen zonder verkopen aardig in de buurt komt. Er was nog een miljoen of 7 te besteden en dat is ook wat er jaarlijks ongeveer beschikbaar is uit de exploitatie. Maar hoe reëel is het dan om dan die 15 miljoen als uitgangspunt te nemen? Alleen in het eerste Covid zomertransferwindow verkochten we voor rond de 10 miljoen. Anders altijd meer. Al was het alleen maar de huurlingen die je al verkoopt en Bruma inderdaad. Ik denk dat we komende zomer gewoon weer ergens rond de 25 miljoen gaan investeren. En eerlijk gezegd: van 25 miljoen moeten we de selectie ook prima op orde kunnen krijgen. Spelers hoeven niet allemaal 10 miljoen te kosten om PSV-niveau te hebben. Zie Ramalho bijvoorbeeld. Of Sangaré. Of Götze. Huren, korte contracten, transfervrij. En dan hou je geld over om wat te investeren in 3 a 4 goede spelers voor wat betreft huur.

Kijk goed naar de eigen selectie: wie praat je naar de uitgang en wie hou je. Als Guti het nu naar zijn zin heeft zou ik hem laten bijtekenen. Met 1 jaar contract ga je niet heel veel meer beuren: maar je moet hem wel vervangen. En ik denk dat je volgend jaar als je Sangaré verkoopt je met Guti/Veerman een prima middenveld hebt. En dan nog Sangaré vervangen. Veel goedkoper en slimmer dan twee middenvelders moeten kopen. Begeleid een Teze naar de uitgang. Die gaat echt nog wel een bedrag van tegen de 8 miljoen opleveren. Ik heb niet het gevoel dat hij het ooit gaat schoppen tot basisspeler (als de rest van de selectie fit is).
AddoCultheld wrote: 20 Feb 2022, 06:50 Daarnaast valt er met zo'n Zahavi een jaarsalaris van plus minus 3 miljoen weg.
Zahavi verdient 1 miljoen per jaar werd in de winter bekend. De rest was tekengeld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 20 Feb 2022, 06:45
AddoCultheld wrote: 20 Feb 2022, 06:41

Weer een opbouwjaar? Die hebben we nu al 2 gehad. Gewoon gericht investeren en voltreffers binnen halen. Bazoer, Doekhi, dan zitten we weer op het niveau wat we nu hebben. We moeten spelers die ons meteen sterker maken en niet hetzelfde of pas over 1 a 2 jaar als ze gewend zijn.
Oh oke, doen we dat. Goed plan, had ik eerder moeten bedenken :)

Klein detail vraagje: hoe dan? Want geld is er amper zonder verkopen, want reken maar dat er geld van Malen oa. in het standaard begrotings tekort wordt gedumpt; ik schat dat we nu zo'n 10 miljoen hebben om te investeren zonder verkopen. Maar laten we positief zijn en zeggen dat het 15 niljoen is; hoe ga je met 15 miljoen je selectie versterken met de wetenschap dat Zahavi, Mvogo, Thomas en hopelijk Vinicius ons sowieso gratis gaan verlaten en dus vervangen moeten worden?
Ik denk dat PSV zich moet focussen op transfervrije spelers (wil je de toppers behouden). Transfervrije spelers deze zomer zijn Stefan Ortega, Jason Denayer, Hector Herrera, Dries Mertens, Januzaj, Origi en Nketiah. Stuk voor stuk spelers die onze linies zouden versterken. Waar je dus geen transfersom voor hoeft te betalen (uiteraard wel tekengeld).
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Zat net nog eens naar de opstelling van Ajax te kijken. Het grote verschil is dat zij op iedere positie een goede speler hebben staan. Je kan discussiëren over hoe goed, naar ze hebben allemaal een bepaald niveau (behalve de keeper, maar die hoeft niets te doen). Wij hebben een pannenkoek op doel, een tuinkabouter als rechtsback en geen spits. Plus bij blessures zijn de vervangers niet goed genoeg. Je moet op 3 a 4 posities een stap vooruit maken. Als Gakpo en Sangare gaan heb je dus al 5 a 6 vacatures. Een onmogelijke opgave zeker met de hit rate van de afgelopen jaren. Vanuit de jeugd hoop ik vooral op Comenencia en Bakayoko voor komend seizoen.
Locked