Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

En jij denkt dat Denayer beter is dan Teze of Obispo?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

PSVehv wrote: 20 Feb 2022, 10:37
Ik denk dat PSV zich moet focussen op transfervrije spelers (wil je de toppers behouden). Transfervrije spelers deze zomer zijn Stefan Ortega, Jason Denayer, Hector Herrera, Dries Mertens, Januzaj, Origi en Nketiah. Stuk voor stuk spelers die onze linies zouden versterken. Waar je dus geen transfersom voor hoeft te betalen (uiteraard wel tekengeld).
Dries Mertens is niet transfervrij. Napoli heeft een optie voor nog een jaar maar weet nog niet of zij deze zullen lichten. Verder is het in tijden van oplevend sexueel grensoverschrijdend gedrag in de samenleving niet raadzaam om een speler te halen met de naam Denayer. Dan vraag je om een schandaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

[mention]Menno1[/mention] Als iedereen blijft m.u.v. de spelers die jij noemt is er in mijn ogen alleen ruimte voor een keeper, een rechtsback en een spits in de selectie. Dat zijn ook precies de posities waar versterking nodig is. Ik denk dat het mogelijk moet zijn om deze 3 posities te versterken door je te richten op transfervrije, relatief goedkope of huurtransfers. Je moet dan niet de illusie hebben dat je potentiële cashcows haalt, maar die hou je dan dus ook nog een jaartje hier.

In principe geldt natuurlijk voor als onze spelers dat ze bij de juiste prijs mogen vertrekken, maar m.b.t. Gakpo, Sangaré en Madueke moet PSV in mijn ogen echt hoog in de boom gaan zitten. Een verkoop van o.a. Luckassen en Bruma lijkt me wenselijk en de verkoop van o.a. Doan en Gutierrez voor de juiste prijs hoeft ook niet slecht uit te komen.

Volgens mij staan we er lang niet zo slecht voor als jij denkt.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

We hebben wel degelijk een paar potentiële cashcows nodig anders zit er over 3 jaar niks anders op dan de Doekhi's en de Bazoers te halen. Als Sangaré en Gakpo verkocht worden hebben we Madueke nog die potentie heeft maar eerst eens een stabiel seizoen moet draaien en Boscagli en Veerman die enige waarde vertegenwoordigen. Teze, Obispo,Mauro en Vertessen kunnen daarin nog groeien maar zullen nooit de echte top halen. Verder is er de laatste twee seizoenen vooral geïnvesteerd in dure transfervrije spelers en een paar vage huurlingen die bakken geld kosten en niks opleveren. John had vorig jaar minimaal twee jongere spelers moeten halen na het vertrek van Dumfries en Malen. De doorstroming uit de opleiding heeft ons de laatste jaren veel geld opgeleverd maar dat ligt momenteel ook wat op zijn gat. Dus die talentpool is niet alleen leuk maar ook serieus nodig om toekomstbestendig te zijn.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Hadden onze meest succesvolle selecties ook “cashcows”?
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 20 Feb 2022, 10:41 Zat net nog eens naar de opstelling van Ajax te kijken. Het grote verschil is dat zij op iedere positie een goede speler hebben staan. Je kan discussiëren over hoe goed, naar ze hebben allemaal een bepaald niveau (behalve de keeper, maar die hoeft niets te doen). Wij hebben een pannenkoek op doel, een tuinkabouter als rechtsback en geen spits. Plus bij blessures zijn de vervangers niet goed genoeg. Je moet op 3 a 4 posities een stap vooruit maken. Als Gakpo en Sangare gaan heb je dus al 5 a 6 vacatures. Een onmogelijke opgave zeker met de hit rate van de afgelopen jaren. Vanuit de jeugd hoop ik vooral op Comenencia en Bakayoko voor komend seizoen.
Helemaal mee eens. De selectie is gewoon te beperkt. Toen ik enkele weken geleden - misschien enigszins provocerend om discussie aan te wakkeren - riep dat er 6 tot 8 spelers zouden moeten komen voor de basis of kort daarachter om een echt goede kampioensploeg te creëren werd ik als irreële gek weggezet. Een goede keeper, rechtsback en spits zijn nu al noodzakelijk. Voeg daarbij potentiële vervangers van Sangare en Gakpo toe. En dan heb je nog veel posities, basis en bank, die verbeterd kunnen worden: 1) back-up spits bij vertrek Zahavi en Romero en zeer tegenvallende Vinicius; 2)back-up middenvelder omdat Guti/Sangaré/Veerman te krap is voor 2 cruciale posities en Thomas/Van Ginkel m.i. tekortschieten en/of mogelijk klaar zijn bij onze club; 3-5) back-ups voorin van hoger niveau dan Bruma en Doan, welke beiden m.i. verkocht mogen worden, en Götze wiens toekomst ik twijfelachtig inschat bij onze club.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Je staat na dik een half jaar gewoon 1e.... Dan heb je geen 8 nieuwe spelers nodig. Als je gewoon eens niet verliest van Ajax dan ben je al 80% verder. Dit jaar verliezen we 2x en dat scheelt al 6 punten met 2x gelijk. Als je dan 2x had gewonnen scheelt het een 12(!) punten swing. Om tegen Ajax niet te verliezen zijn geen 8 nieuwe spelers nodig.
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 20 Feb 2022, 10:42 En jij denkt dat Denayer beter is dan Teze of Obispo?
Op dit moment zeker, basisspeler bij Lyon met ervaring in de cl. Obispo daarentegen een seizoen Vitesse achter de rug en wisselspeler achter boscagli. In potentie kan obispo hem wel evenaren of beter worden, alleen dat moet nog maar blijken. Voor nu is denayer zeker een toevoeging voor ons centrale duo.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je naar de transfers van de afgelopen 4 jaar kijkt, zie je wel wat trends. Het halen van gearriveerde (risicoloze) spelers al Propper, Ginkel, Zahavi, Max, Viergever, Vinicius, Gotze, was over het algemeen vrij risicovol. Ramalho en Gotze zijn succesvol, maar de rest is gefaald. Vaak waren dit ‘goedkope’ spelers qua transfer. Maar bleken ze uiteindelijk duurkoop.

De talenten die werden gehaald, arbitrair gecapped op 23 of jonger, waren zeker niet allemaal succesvol. Maar eventuele successen waren meteen cashcows. De pech met de structurele blessures van Romero is daarbij des te spijtiger. Hij gaat het niet redden, maar wat ik van hem gezien heb overtuigt mij dat hij het qua voetbalkwaliteiten zou hebben gered.

Wat mij betreft is een transfer focus op deze categorie spelers (aangevuld met Mertens/Luuk/Wijnaldum achtige buitenkansen, een logische. Ik zou de Baumgartl’s, en Doan’s prima kunnen accepteren als daar ook Lozano’s, Angelino’s en Sangare’s tegenover staan.

En dat is meteen de terechte kritiek op De Jong vwb afgelopen 3 transferperioden winter-zomer-winter). Afgelopen winter is Veerman gehaald. Uit nood omdat Propper wegviel. Verder is er 0 talent gehaald dat de komende jaren mogelijk door kan groeien. Korte termijn beleid qua spelersgroep.


Lozano, 21, toptalent,12.5 mln, succes
Romero, 18, talent, 10mln, fail (blessures)
Luckassen, 22, talent, 5mln , fail
Guti, 23, talent, 5mln, mwah
Angelino, 21, talent, 2.5mln, succes
Thomas, 23, talent, 2.75 mln, fail
Behich, 27, subtop, 1.5mln, fail
Viergever, 28, gearriveerd, 0, mwah
Unnerstal, 27, gearriveerd, 0, mwah
Bruma, 24, subtop, 12 mln, fail
Baumgartl, 23, talent, 10mln, fail
Doan, 21, talent, 7.5mln, mwah
Boscagli, 21, talent, 2mln, succes
Mitroglou, 31, gearriveerd, 1.25mln, fail
Lato, 21, talent, 0.25mln, fail
Max, 26, gearriveerd, 8mln, fail
Sangare, 22, talent, 7mln, succes
Gotze, 28, gearriveerd, 0, succes
Zahavi, 33, gearriveerd, 0, fail
Fein, 21, talent, 0, fail
Van Ginkel, 27, gearriveerd, 0, fail
Mvogo, 26, talent, 0, fail
Veerman, 23, talent, 6mln, ?
Drommel, 24, subtop, 3.5 mln, fail
Vinicius, 26, subtop, 2.5mln, fail
Ramalho, 29, gearriveerd, 2.5mln, succes
Propper, 29, gearriveerd, 0, fail
Mwene, 27, subtop, 0, mwah
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV kennende verkopen ze Gakpo en Sangare om de schade van de corona periode goed te maken.

Ergens hoop ik dat ze beide spelers behouden en dat ze nieuwe spelers aantrekken die nog jong zijn en kunnen doorgroeien.

We hebben een top spits nodig die nog vrij jong is of die veel ervaring heeft, een rechtsback die goed genoeg is en dan Mwene als back-up. Mauro vind ik goed genoeg en ik verwacht persoonlijk dat hij zich nog echt wel gaat door ontwikkelen. Een cv als Bosca vertrekt. en een goede keeper. Als gakpo vertrekt zou je daar ook een speler voor moeten halen tenzij je vertrouwt op Vertessen.

Ik hoop dat PSV wel gerichte aankopen doet met kwaliteit en potentie. We moeten echt stoppen met spelers kopen, aantrekken als Mwene, Zahavi etc.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

In 2004-05 kenden wij ons laatste seizoen, waarin we op CL niveau serieus meededen. Met een basiself van Gomes; Ooijer, de gehuurde Alex, Bouma, Lee; Vogel, Van Bommel, Cocu; Park, Vennegoor en Farfan hebben deze elf qua transfersommen ons minder opgeleverd dan Steven Bergwijn. Ook de bankzitters van toen met Ibi Afellay als enige echt kwalitatief goede speler (sorry, DaMarcus, Theo, Gerald, Eric, John en Robert) vertegenwoordigden weinig transferwaarde. De selectie had uiteraard met Gomes, Alex, Van Bommel, Farfan en vooral Cocu uitstekende spelers, maar het was vooral een selectie die perfect in balans was binnen het zakelijke voetbal wat in het grootste deel van dat seizoen werd gespeeld (wedstrijden tegen Milan waren uitzonderingen).
Dat maakt voor mij de vraag wat op dit moment belangrijker is voor PSV. Ben je inmiddels zo afhankelijk van transfers dat je te allen tijde een paar toekomstige toppers moet laten leren, eventueel ten koste van je kansen op sportief succes? Is het niet meer reëel dat je een hoop (sub)toppers bij elkaar zet, die qua kwaliteiten (technisch, tactisch, fysiek en mentaal) elkaar aanvullen? Willen we graag spektakel voor de fans? Waarop wordt gescout? Is het nog te verdedigen als je spelers haalt, die niet die specifieke kwaliteiten hebben om echte wereldtoppers te worden? Moeten aankopen binnen een systeem/spelwijze passen?
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 20 Feb 2022, 11:31 Je staat na dik een half jaar gewoon 1e.... Dan heb je geen 8 nieuwe spelers nodig. Als je gewoon eens niet verliest van Ajax dan ben je al 80% verder. Dit jaar verliezen we 2x en dat scheelt al 6 punten met 2x gelijk. Als je dan 2x had gewonnen scheelt het een 12(!) punten swing. Om tegen Ajax niet te verliezen zijn geen 8 nieuwe spelers nodig.
Het zal ergens in het midden uitkomen. 'Als je gewoon eens niet verliest van Ajax' vind ik echter te makkelijk, net als het aanhalen van de eerste plek terwijl we volgens mij allemaal hebben gezien hoe moeizaam het vaak loopt tegen kleinere partijen en hoe we bijna elke topper hebben verloren, hoe kwetsbaar onze achterhoede is geweest, hoe fragiel onze bank wanneer spelers geblesseerd zijn en hoe matig onze spitsen zijn. Uiteraard is de trainer mede verantwoordelijk, die hoort een collectief te creëeren waarbij individuele spelers elkaar versterken en dat gebeurt te weinig imo. Echter blijf ik erbij dat eerder genoemde 3 versterkingen noodzakelijk zijn en dat ik daarnaast meerdere wisselingen verwacht in de overige posities/bank. Zes tot acht klinkt dan veel, maar tegelijkertijd is er ook veel middelmaat wat mag/moet vertrekken waar je ook iets anders voor moet halen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 20 Feb 2022, 11:09 Hadden onze meest succesvolle selecties ook “cashcows”?
Eh. Ja. Bergwijn, Depay, Wijnaldum, Locadia, de Jong, Bruma, Lozano... zo maar wat spelers die 10 miljoen plus opleverden.

Je wilt er minstens 3-4 in je selectie hebben die een 20 miljoen kan opleveren, zeker als je CL steeds misloopt.

Want als je en geen spelers met transferwaarde hebt en geen CL, dan ben je gelijk de lul.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het gaat er niet om dat je de beste selectie hebt, want daar hebben we er wel 5 a 6 nieuwe voor nodig, maar het gaat erom dat je alles kunt winnen onder Ajax en een keer niet verliest van Ajax in een directe 6 punten wedstrijd.

Onze selectie is by far de op 1 na beste van NL en dan moet je van alle andere 16 teams kunnen winnen. En dat is genoeg om kampioen te kunnen worden.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Overigens wat betreft lange termijn beleid kan ik me prima voorstellen dat Teze, Mauro en Obispo de kans krijgen zich te ontwikkelen ipv dat er een verdediger werd gehaald afgelopen winter. En zelfs dat met Drommel een risico wordt genomen met een talentvolle maar niet bewezen keeper. Maar dat er na het vertrek van Malen, Ihattaren, Sadilek, Rosario, Fein, Piroe, ledezma (lange blessure) geen enkele talentvolle speler is aangetrokken voor de linies daarvoor, is zeer kwalijk.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind onze selectie niet ‘by far de een na beste.’ We hebben een paar geweldige spelers maar onze selectie is totaal niet in balans. We zijn misschien marginaal beter dan een Deyenoord. Maar mijlenver van wat Ajax heeft.

Daarom hebben wij het vrijwel in elke wedstrijd lastig. Kijk voor de grap eens naar ons doelsaldo. Als je een by far op een na beste selectie hebt, dan zou je veel eenvoudiger wedstrijden moeten winnen. Echter is het bij 50% van de wedstrijden billenknijpen en verliezen we steevast punten bij 50/50 wedstrijden.

Zo goed zijn we niet. Ben het dus volledig met Ruud eens; de selectie is helemaal niet sterk
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Savinho heeft de PSV post op Insta van vandaag geliked...

Als die niet komt weet ik het ook niet meer...
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Savinho is een fanaccount van de vader van anel
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 20 Feb 2022, 12:00 Savinho heeft de PSV post op Insta van vandaag geliked...

Als die niet komt weet ik het ook niet meer...
Ja die is wel binnen. Volgt ook onze Braziliaanse spelers. Die hebben hun eerste welkom zoom call al achter de rug
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Laten we hopen dat hij financieel of sportief iets oplevert.

Het beste is allebei
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 20 Feb 2022, 12:00 Savinho heeft de PSV post op Insta van vandaag geliked...

Als die niet komt weet ik het ook niet meer...
Z'n vader al een berichtje gestuurd?
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 20 Feb 2022, 11:50
Thijs wrote: 20 Feb 2022, 11:09 Hadden onze meest succesvolle selecties ook “cashcows”?
Eh. Ja. Bergwijn, Depay, Wijnaldum, Locadia, de Jong, Bruma, Lozano... zo maar wat spelers die 10 miljoen plus opleverden.

Je wilt er minstens 3-4 in je selectie hebben die een 20 miljoen kan opleveren, zeker als je CL steeds misloopt.

Want als je en geen spelers met transferwaarde hebt en geen CL, dan ben je gelijk de lul.
Maar er waren er nooit meer dan 3 tegelijkertijd in de selectie waarbij ze al die cashcow status hadden (die met 10 miljoen ook nog eens vrij laag ligt). Bergwijn, Locadia en Bruma moesten daar ook naar toe groeien. We hebben nu al 3 spelers die met gemak meer dan 20 miljoen gaan opleveren, plus een paar die in de categorie 10+ kunnen komen (Veerman, Boscagli, Obispo) en talenten die in de komende jaren ook naar die status toe kunnen groeien (o.a. Fofana en Bakayoko). Als komende zomer een paar van onze cashcows vertrekken dan is het inderdaad goed om ook weer een paar potentiële nieuwe cashcows te halen, maar tegelijkertijd is het cashcow-gehalte in onze selectie nog nooit zo hoog geweest als de afgelopen jaren en nu, voornamelijk met dank aan de jeugdopleiding die nu echt begint te renderen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Leuke posts en discussies de laatste twee pagina's. :top:

Ik denk dat de focus niet moet zijn op hoe PSV weer dichter bij Ajax kan komen, maar de focus op hoe PSV weer 80+ (of zelfs een beetje meer) kan halen en dat dit weer de norm gaat worden. Dan kom je vanzelf weer dichter bij Ajax. Bijna alles valt of staat met een goede transferwindow en daarbij hoort ook een goede scouting/netwerk. Daarnaast is het erg belangrijk om een raamwerk van je team en het team wat je voor ogen hebt te hebben. Dan kan je veel gerichter zoeken en is de kans op een goede aankoop c.q. vervanging groter. Je kijkt veel meer steeds naar je team, welke eigenschappen je hebt en nog mist en welke eigenschappen passen bij de ideeën van de trainer dan naar een speler die het toevallig goed doet of interessant kan zijn want bijvoorbeeld speler van Jong Oranje o.i.d.. Zelfs als je beste spelers vertrekken kan je dit dan opvangen en in sommige gevallen zelfs verbeteren. Ik krijg nu het idee dat er regelmatig meer naar de individuele speler wordt gekeken en veel minder of slechts een beetje naar het gehele team gekeken wordt. (Is wat gechargeerd maar het gaat me meer om de primaire denkrichting)
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

Je moet meerdere cashcows hebben om potjes op te kunnen bouwen en het niveau structureel vast te houden. Juist nu hebben we weer meerdere cashcows waardoor we kunnen doorgroeien de komende jaren, dat heeft Feyenoord bijvoorbeeld amper nog. Als je komende zomer 1 a 2 flinke verkopen doet kan je ook investeren in de echte talenten die al wel kwaliteit genoeg hebben voor de eredivisie en potentieel veel verder kunnen reiken. Dus 3 a 4 Lozano achtige talenten, als je die goed scout moeten er 2 echt top worden, 1 kan op niveau blijven en 1 haakt af en je kan weer doorgroeien. Shop bijvoorbeeld ook maar eens bij Ajax in de jeugd, hoe tevreden zal een Taylor zijn met de kansen die hij krijgt? Ook daar is misschien wel wat Nederlands talent weg te lokken momenteel, die hier wel dicht tegen de basis aan kunnen zitten. Ideaal zou zijn om maximaal 2 ervaren sterkhouders te kunnen halen als Wijnaldum/Herrera/Mertens/L. de Jong en verder aanvullen met toptalenten. Dan heb je een as met ervaring en kwaliteit en daaromheen veel potentiele cashcows met al een behoorlijk basisniveau.

Winst kan je met name maken op aanvallers, backs en centrale middenvelders. Op die posities moet je dus niet teveel huurlingen of ervaren spelers hebben lopen, maar 1 ervaren goede speler per linie is wel welkom. Met Obispo, Ramalho en Teze als CV is die linie op zich prima qua talent en ervaring. Heb je Mauro als linksback dan moet er een rechtsback bij die complementair is en al wel een behoorlijk basisniveau heeft, aangezien er al 2 talenten in de achterhoede zitten.
Op het middenveld hebben we waarschijnlijk Götze nog en is Veerman een toptalent. Kan je Herrera of Wijnaldum halen als vervanger van Sangare dan direct doen, die ervaring geeft ook weer meer balans in je elftal richting verdediging.

In de aanval heb je met Madueke al een supertalent die nog grillig kan zijn en redelijk blessuregevoelig was dit jaar. Savinho is met name een rechtsbuiten volgens mij, dus dat is iets minder logisch om die te huren als die klaar is voor de basis. Maar misschien is het een buitenkans en kan Madueke wel naar de spits. Als Gakpo zou blijven is de aanval wel jong dan, maar hier kan prima een Mertens of een Luuk de Jong bij voor de ervaring, alleen zijn het wel 2 totaal verschillende type spelers.

Hoe willen we spelen volgend seizoen is dus een cruciale vraag? Iets waar we vaker moeite mee hebben, we halen historisch gezien vaker spelers die goed zijn, maar niet bij elkaar passen en dus ineens een andere rol moeten aanleren.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 20 Feb 2022, 00:54 Ik vraag me vooral af hoe het verkopen van Gakpo, en/of Sangare en/of Madueke ons gaat helpen om AZ/Feyenoord op verder achterstand te zetten en dichter bij Ajax te komen.
Het gat met AZ/Feyenoord maak ik mijzelf niet druk om. Beide clubs hebben niet de financiele slagkracht/innovatie om snel te kunnen aanhaken. Als Feyenoord aankomende zomer moet gaan verkopen, wordt bijna alles gestoken in het afkopen van schulden. AZ investeert überhaupt bijna niet in haar selectie. Ik voorzie geen probleem daarin.

Het dichterbij komen zal uiteindelijk moeten gebeuren door investeringen en goed scouten. Volgens mij is daar iedereen het onder de streep wel over eens. Daarmee kom ik ook uit naar een volgende citaat van jou:
Johann Vogel wrote: 20 Feb 2022, 01:59 Ik zie vooral een repeterend verhaal in het verkopen van ons beste spelers, het aankopen van meerdere dure spelers. Die vallen vervolgens tegen, en vervolgens verkopen we weer onze beste spelers om daarmee de volgende renovatie te bekostigen.
Hier ben ik het volkomen mee eens en dat is ook een van de achterliggende redenen van die repeterende cyclus waar ik het over heb. Ik vind dat dit ook deels ten grondslag ligt aan de manier waarop men naar het beleid kijkt. Als je uitspreekt dit jaar te willen oogsten dan ga je ook spelers halen waarmee je dit jaar kan oogsten. Dat is bijv. o.a. gedaan met Bruma.

Ik ben het eens dat de uiteindelijke output van het technische beleid verre van goed is, alleen dan heb je het nmi over de keuzes die worden gemaakt met het vrijgekomen geld en niet over het achterliggende idee dat spelers worden verkocht om daarmee te kunnen investeren en zakelijk gezien het bedrag te kunnen vermeerderen etc.

Ik merk dat jij heel erg op dat laatste hamert, terwijl ik denk dat het juist daarom zo belangrijk is om naar dat eerste te kijken. Daar gaat het nmi fout. Ik hoop dat met Brands daarin nu het e.e.a. gaat veranderen.
11 Sir Tinus wrote: 20 Feb 2022, 11:31 Je staat na dik een half jaar gewoon 1e.... Dan heb je geen 8 nieuwe spelers nodig. Als je gewoon eens niet verliest van Ajax dan ben je al 80% verder. Dit jaar verliezen we 2x en dat scheelt al 6 punten met 2x gelijk. Als je dan 2x had gewonnen scheelt het een 12(!) punten swing. Om tegen Ajax niet te verliezen zijn geen 8 nieuwe spelers nodig.
In essentie waar, maar dat is natuurlijk de meest zwart-witte gedachte. Als je het spel van Ajax ziet en de onderliggende statistieken momenteel dan zijn hun prestaties volkomen te verklaren. Kijk je naar PSV dan zit er nmi een behoorlijk grijs gebied waarin het ook vrij normaal is wmb dat men ergens punten nog meer punten zou laten liggen.

Ik denk dat het te simplistisch is om te denken dat het verschil slechts in 2x verliezen zit, hoewel dat feitelijk natuurlijk wel waar is. PSV moet nmi vooral een meer constant presterende selectie krijgen die qua spelers, tactiek trainer en collectief beter op elkaar afgestemd is. Daarmee worden je prestaties onder de streep constanter en hoger en verklein je het gat en dus vergroot je daarmee je kansen. En daarvoor moeten op een x aantal posities wel een mutatie plaatsvinden. Niet per se 8, hoewel het er wel een aantal zullen zijn als bijv. Gakpo en ook Sangare vertrekken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Locked