Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ja. Totaal geen voordelen voor PSV dit. Alleen maar City. Dat PSV dit model 5 jaar geleden al bedacht ga je heel makkelijk aan voorbij.

Als je geen onderdeel wil uitmaken van de voetballerij dan moet je de club opheffen. Laten we eerlijk zijn: het transfersysteem kan je best vergelijken met mensenhandel toch? Er is zoveel verrot aan de voetballerij: als je goed kijkt dan kan je niets meer doen en met niemand meer zaken doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2022, 08:19 Ja. Totaal geen voordelen voor PSV dit. Alleen maar City. Dat PSV dit model 5 jaar geleden al bedacht ga je heel makkelijk aan voorbij.

Als je geen onderdeel wil uitmaken van de voetballerij dan moet je de club opheffen. Laten we eerlijk zijn: het transfersysteem kan je best vergelijken met mensenhandel toch? Er is zoveel verrot aan de voetballerij: als je goed kijkt dan kan je niets meer doen en met niemand meer zaken doen.
Niet alleen 5 jaar geleden, er heeft hier ene Alex rondgelopen die op een soortgelijke manier binnen is gekomen. Sowieso, het is niet zo dat er nu opeens een heel elftal van huurlingen onze kant op komt. Als je eens per jaar of per twee jaar op deze manier een talentje meepikt, dan is dat toch helemaal niet erg? Zeker niet als dat het niveau van je elftal omhoog krikt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Angelino speelde ook een jaar bij ons. Was ook zaken doen met City. Hebben we 6 a 7 miljoen aan verdiend. Hadden we ook niet moeten doen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2022, 08:19 Ja. Totaal geen voordelen voor PSV dit. Alleen maar City. Dat PSV dit model 5 jaar geleden al bedacht ga je heel makkelijk aan voorbij.

Als je geen onderdeel wil uitmaken van de voetballerij dan moet je de club opheffen. Laten we eerlijk zijn: het transfersysteem kan je best vergelijken met mensenhandel toch? Er is zoveel verrot aan de voetballerij: als je goed kijkt dan kan je niets meer doen en met niemand meer zaken doen.
We hebben het 100 jaar volgehouden zonder City en dat lukt nog wel 100 jaar. Ik lees nu weer voorbeelden van Angelino en Alex. Daartegenover staan Zinchenko, Gomes, Rajkovic en Alcides.

Het hele transfersysteem is inderdaad een verrotte business. Maar zo is het nu eenmaal. Je hebt er echter een paar clubs bij die het net iets verrotter maken.

Er zullen best wat voordelen aan deze transfer zitten. En ik snap ook dat supporters er enthousiast van worden. Ik zelf niet. We zijn geen Pec Zwolle wat zijn handjes mag dichtknijpen dat ze een talent mogen huren. Maar goed. Tot duidelijk is wat precies de inhoud van de deal is zal ik me er niet meer over uitlaten.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Nou, ben benieuwd. Als ik het zo lees gaan we straks een mix krijgen van zowel de talenten vanuit de Academy, als de City-youngsters, met nog de eigen aankopen in elke leeftijdsklasse. Valt wat voor te zeggen. Je mist nu op de transfermarkt, laten we zeggen, die laatste 15% om echt mee te kunnen doen. Zij het cash, danwel uitstraling. Het is best slim om in dat gedeelte zaken te doen met hun en ook voor hun is dat natuurlijk voordelig. Zij hebben inmiddels ook in de smiezen dat de Academy inmiddels aardig begint te leveren en wij kunnen opeens in een extra vijver vissen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 22 Feb 2022, 08:50
ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2022, 08:19 Ja. Totaal geen voordelen voor PSV dit. Alleen maar City. Dat PSV dit model 5 jaar geleden al bedacht ga je heel makkelijk aan voorbij.

Als je geen onderdeel wil uitmaken van de voetballerij dan moet je de club opheffen. Laten we eerlijk zijn: het transfersysteem kan je best vergelijken met mensenhandel toch? Er is zoveel verrot aan de voetballerij: als je goed kijkt dan kan je niets meer doen en met niemand meer zaken doen.
We hebben het 100 jaar volgehouden zonder City en dat lukt nog wel 100 jaar. Ik lees nu weer voorbeelden van Angelino en Alex. Daartegenover staan Zinchenko, Gomes, Rajkovic en Alcides.

Het hele transfersysteem is inderdaad een verrotte business. Maar zo is het nu eenmaal. Je hebt er echter een paar clubs bij die het net iets verrotter maken.

Er zullen best wat voordelen aan deze transfer zitten. En ik snap ook dat supporters er enthousiast van worden. Ik zelf niet. We zijn geen Pec Zwolle wat zijn handjes mag dichtknijpen dat ze een talent mogen huren. Maar goed. Tot duidelijk is wat precies de inhoud van de deal is zal ik me er niet meer over uitlaten.
Uiteindelijk draait het om het niveau van het talent toch? We zijn voetbalsupporters en geen accountants.

Is het een speler van het niveau van Alcides, dan moet je hier niet aan beginnen. Is het een speler die anders nooit bij PSV zou voetballen, niveau Alex / Gomes en verdien je er uiteindelijk nog geld aan, dan is het een nobrainer.
Saibari is underrated.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dat met dit soort constructies zorgvuldig mee moet omgaan als het niet een directe topversterking is en kijkend naar de positie wat je zelf al in huis hebt, maar er zijn zeker mogelijkheden dat PSV er sportief en/of financieel baat bij zou kunnen hebben. Zo'n constructie is niet per definitie top of ruk. Wat dat betreft is het als het om jongere spelers gaat prettig dat Jong PSV in de KKD speelt. Dat heeft echt zoveel voordelen. Ik denk dat we indien hij naar PSV komt vooral eerst even moeten wachten wat de deal daadwerkelijk in gaat houden, hoe snel hij zich kan aanpassen en hoe goed hij daadwerkelijk is.
JandeVakantieman
Veelbelovend talent
Posts: 112
Joined: 11 Feb 2022, 11:02
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als wij door dit soort constructies een paar seizoenen kunnen genieten van een topspeler en daar dan ook nog eens geld mee verdienen dan vind ik het top.

Daardoor houden we dan meer geld over om te besteden aan de rest van de selectie.

En als zo'n speler bij City vervolgens uitgroeit tot een internationale ster dan zal dit alleen maar positief zijn voor het imago van PSV net zoals Ronaldo en Romario dat zijn geweest. Hier zul je profijt van hebben met het aantrekken van (Zuid Amerikaanse) talenten in de toekomst.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tot nu toe vind ik het een prima idee. Ik hoop dat de vergoeding rond de 1-2 miljoen per jaar ligt. Het salaris zal City voornamelijk gaan betalen denk ik.
De kans dat City hem ooit gaat verkopen is natuurlijk mega groot. Als dat voor een bedrag van rond de 20/30 miljoen euro is en je pakt misschien 20/25% dan pak je toch 5-7.5 miljoen euro.

Dan zou je dus onderaan de streep zo'n 10 miljoen hebben verdiend in 2 jaar tijd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Laten we eerlijk zijn: de Romario's zijn niet meer te betalen. Als wij door dit soort constructies deze spelers wel weer in ons shirt kunnen krijgen en er ook nog geld aan overhouden is dat toch geweldig?

Nu is het City: volgende keer is het Bayern.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2022, 09:25 Laten we eerlijk zijn: de Romario's zijn niet meer te betalen. Als wij door dit soort constructies deze spelers wel weer in ons shirt kunnen krijgen en er ook nog geld aan overhouden is dat toch geweldig?

Nu is het City: volgende keer is het Bayern.
Destijds ging hetzelfde idee over Gabriel Jesus, met terugwerkende kracht had ik die maar wat graag twee jaar in ons shirt gezien.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 22 Feb 2022, 09:34
ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2022, 09:25 Laten we eerlijk zijn: de Romario's zijn niet meer te betalen. Als wij door dit soort constructies deze spelers wel weer in ons shirt kunnen krijgen en er ook nog geld aan overhouden is dat toch geweldig?

Nu is het City: volgende keer is het Bayern.
Destijds ging hetzelfde idee over Gabriel Jesus, met terugwerkende kracht had ik die maar wat graag twee jaar in ons shirt gezien.
Was even heel concreet. Ik hoop vooral dat dit wel lukt.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dit ziet eruit als een prima deal, zolang ze maar niet denken dat ze hiermee de 'vervanger' van Gakpo kunnen strikken. Die moet gewoon goed vervangen worden en daar zul je een hoop miljoenen voor nodig hebben.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 22 Feb 2022, 09:45 Dit ziet eruit als een prima deal, zolang ze maar niet denken dat ze hiermee de 'vervanger' van Gakpo kunnen strikken. Die moet gewoon goed vervangen worden en daar zul je een hoop miljoenen voor nodig hebben.
Ja, als je nu Bruma voor een groot salaris op de bank hebt zitten en je kunt hem vervangen door iemand die tegen betaling hier rond loopt dan zou dat een slimme zet zijn. En een Braziliaans jeugdinternational kan zich vanaf zijn 18e binnen een jaar mogelijk best ontwikkelen tot basisspeler, maar mocht het niks zijn dan val je je ook geen bult.
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1,471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Klinkt als een goede deal voor een potentiële topspeler. Vaste vergoeding plus een percentage bij verkoop. Stel je elk jaar 2-3 van dat soort spelers krijgt, plus nog je eigen budget om spelers aan te kopen en de aanvoer vanuit de academy dan sta je er als club echt een stuk beter voor. Dit jaar was er geen geld voor een rb, goede spits en een cv. Stel je had die 3 van city kunnen huren dan waren we over het algeheel echt een stuk sterker geweest.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het ligt allemaal aan de voorwaarden. Het is een heel interessante markt waarbij je dus echt spelers in ons tenue kan krijgen die normaal gesproken onhaalbaar zouden zijn. Wat een gezeik roept 'huren' bij sommige fans altijd op zeg. En inderdaad, zo'n toptalent kan ook niet in je shirt spelen. Dat wil je ook niet.

Ben erg benieuwd, want als PSV op deze manier deze zomer meerdere speler zo wil 'kopen met City', zal City wellicht ook wel de eerste optie willen hebben tot de koop van Gakpo.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De grote en belangrijke vraag in deze is natuurlijk of hij al klaar is voor PSV 1. Dan kan ik zulke deals wel begrijpen dat je er daar 1 a 2 van wilt doen om zo EN je selectie beter te maken EN geld over te houden voor andere topaankopen. Echter, is dit menneke nog niet zover en moet hij een eerste seizoen in Jong PSV spelen ligt het wel iets anders. Dan is het vooral heel jammer dat je hem zelf niet kan/wil kopen. Dus is het een toptalent voor PSV 1 of voor Jong PSV en wellicht snel voor de breedte van PSV 1.

Situatie Alex werd genoemd, klopt ook zeker qua constructie, maar die werd echt gehaald voor de basis en had als ik mij niet vergis ook veel en veel meer ervaring op het hoogste niveau. Dat maakt het weldegelijk een andere vergelijking.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Feb 2022, 10:07 De grote en belangrijke vraag in deze is natuurlijk of hij al klaar is voor PSV 1. Dan kan ik zulke deals wel begrijpen dat je er daar 1 a 2 van wilt doen om zo EN je selectie beter te maken EN geld over te houden voor andere topaankopen. Echter, is dit menneke nog niet zover en moet hij een eerste seizoen in Jong PSV spelen ligt het wel iets anders. Dan is het vooral heel jammer dat je hem zelf niet kan/wil kopen. Dus is het een toptalent voor PSV 1 of voor Jong PSV en wellicht snel voor de breedte van PSV 1.

Situatie Alex werd genoemd, klopt ook zeker qua constructie, maar die werd echt gehaald voor de basis en had als ik mij niet vergis ook veel en veel meer ervaring op het hoogste niveau. Dat maakt het weldegelijk een andere vergelijking.
Het is jammer dat je hem zelf niet kan kopen (willen heb je denk ik nauwelijks als je concurrentie hebt van Arsenal en City), maar is dat dan een rede om het niet te doen? Van wat je hoort overigens kans zeer aannemelijk dat hij goed genoeg is voor PSV1, of dat iig op korte termijn gaat zijn.

En als die jongen niet goed genoeg blijkt voor PSV, dan komt hij toch gewoon op de bank? Of bij Jong PSV? Of daar op de bank? Je moet hem niet op gaan stellen 'want we hebben gehuurd van City', zoals voor iedereen telt; je speelt pas als je goed genoeg bent. En PSV houdt onderaan de streep dus hoe dan ook geld over. Ik snap niet hoe mensen dit als 'een verlies' kunnen zien.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

We hebben heel veel aanvallend talent in de jeugdopleiding rondlopen (Bakayoko, Fofana, Houben, Van Duijven, Babadi). Dan is de vraag - gaat deze jongen dermate het verschil maken tussen bijv. wel/geen kampioen/CL om het stagneren van je eigen talenten te kunnen verantwoorden?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het is echt afwachten hoe de nieuwe regels in de praktijk vorm zullen gaan krijgen. Clubs zullen weer constructies gaan zoeken, al verwacht ik wel wat veranderingen. Wel lees Ik dat eigen jeugdspelers en spelers onder de 21 niet onder deze voorwaarden gaan vallen, dus ook dat zal bepaalde effecten sorteren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als de speler voor Jong komt dan zie ik er wel wat in. Je haalt een goed talent die het niveau van Jong omhoog krikt en je krijgt er (waarschijnlijk) goed voor betaald. Je krijgt er vast meer voor dan waarvoor we de opvulling van Jong nu weg doen. Dat is namelijk gratis. Dus wat dat betreft gewoon top als dit een goed nieuw verdienmodel is. We kunnen Jong toch niet vol zetten met 11 talenten die 1 gaan halen. Dan heb ik liever zo'n speler vanuit de City Group dan een opvulspeler zoals Luis Felipe, Dennis Vos, etc. Die kosten namelijk alleen maar geld.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1,812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zie het niet zo zitten dat we het slaafje worden van Manchester City. Spelers opleiden en als ze dan eindelijk goed zijn gaan ze voor een marginaal bedrag weg of zelfs gratis als we huren. Gezien de financiële positie is het logisch om ook dit soort opties te overwegen maar ik weet niet of we hier mee in zee moeten gaan. Wat heeft het voor zin om spelers in Jong PSV op te leiden voor andere clubs terwijl dit ons eigen talent in de weg loopt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Je hebt het niet gelezen. Zoveel is duidelijk. 'Slaafje' ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zoals ik het lees komt hij in eerste instantie voor Jong. Wordt dat team sterker van, wat beter is voor de talenten die er zitten, PSV gaat er ook wat aan verdienen en City is geholpen ivm de nieuwe regels omtrent verhuren. Mocht hij dusdanig stappen maken dat hij ook aan PSV 1 wat toevoegt, wat heel goed kan, dan is dat nog mooier. En je begint een samenwerking waar je in de toekomst wat mee kan, bv met spelers die direct in het eerste kunnen. Niks mis mee dit.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 22 Feb 2022, 10:28
Juancho wrote: 22 Feb 2022, 10:07 De grote en belangrijke vraag in deze is natuurlijk of hij al klaar is voor PSV 1. Dan kan ik zulke deals wel begrijpen dat je er daar 1 a 2 van wilt doen om zo EN je selectie beter te maken EN geld over te houden voor andere topaankopen. Echter, is dit menneke nog niet zover en moet hij een eerste seizoen in Jong PSV spelen ligt het wel iets anders. Dan is het vooral heel jammer dat je hem zelf niet kan/wil kopen. Dus is het een toptalent voor PSV 1 of voor Jong PSV en wellicht snel voor de breedte van PSV 1.

Situatie Alex werd genoemd, klopt ook zeker qua constructie, maar die werd echt gehaald voor de basis en had als ik mij niet vergis ook veel en veel meer ervaring op het hoogste niveau. Dat maakt het weldegelijk een andere vergelijking.
Het is jammer dat je hem zelf niet kan kopen (willen heb je denk ik nauwelijks als je concurrentie hebt van Arsenal en City), maar is dat dan een rede om het niet te doen? Van wat je hoort overigens kans zeer aannemelijk dat hij goed genoeg is voor PSV1, of dat iig op korte termijn gaat zijn.

En als die jongen niet goed genoeg blijkt voor PSV, dan komt hij toch gewoon op de bank? Of bij Jong PSV? Of daar op de bank? Je moet hem niet op gaan stellen 'want we hebben gehuurd van City', zoals voor iedereen telt; je speelt pas als je goed genoeg bent. En PSV houdt onderaan de streep dus hoe dan ook geld over. Ik snap niet hoe mensen dit als 'een verlies' kunnen zien.
Het is ook niet perse een verlies. Ik ben negatief over deze deal ondanks dat ik de details ken. Dat is niet helemaal terecht waarschijnlijk. Ik snap echter de euforie hier ook niet. Ik zie dit vooral als een topdeal voor Manchester City. Dat is geen filantropische instelling die ons een pleziertje wil doen. Het is eerder andersom dat we hun een plezier doen. City kan door dit soort deals te sluiten lekker doorgaan met waar ze mee bezig zijn (vissen met een sleepnet) en deze jongen komt bij een club terecht die jaarlijks meedoet om de prijzen en Europees voetbal haalt. Betere voorwaarden dan dat hij bij een Lommel of een Troyes heeft. Daar zal het poenerige City best wel wat geld of één of ander doorverkoop percentage voor over hebben. Het is de vraag of je op de lange termijn hier iets mee op schiet. Persoonlijk zie ik liever de potentiële speeltijd die deze jongen krijgt geïnvesteerd worden in een Bakayoko of een zelf opgeleid/gekocht talent. Dat lijkt me op de lange termijn meer rendabel dan deze deal. Want mocht hij het boven (mijn) verwachting heel goed doen ben je hem ook snel weer kwijt zonder dat hij daar zijn daadwerkelijke waarde mee oplevert. Zie de Angelino deal. Daar bleek ook een addertje onder het gras te zitten. Heeft ons inderdaad zes miljoen opgeleverd maar hij was natuurlijk veel meer waard. Maar je hebt gelijk in het punt dat je zegt dat hij niet een garantie op speeltijd heeft want gehuurd van City. Als het niks is wieber je hem weer. Laten we maar afwachten tot de deal rond is en onder welke voorwaarden dit dan daadwerkelijk gebeurt.
Locked