Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%

Total votes: 111
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Op zich is het gewoon heel erg opvallend wat er nu in de Eredivisie gebeurt;

* Ajax heel vroeg gepiekt, en toch om de zoveel tijd tegen een zeperd aan tegen groot en klein, uit en thuis.
* PSV slechts 5 verliespunten in 19 wedstrijden buiten de top 4. Maarja wel 4 van de 5 wedstrijden verloren tegen top 4.
* Feyenoord wint wel van AZ en PSV maar verliest juist weer tegen die categorie eronder (Utrecht Vitesse) maar vrijwel foutloos tegen de mindere goden.
* AZ begon heel slecht, logisch na leegloop, maar een goede reeks + winnen bij Ajax en PSV en thuis van Feyenoord.

Als je mij zou vragen zou ik het verhaal van AZ het 'beste' vinden maar die staan het laagst van de 4 teams. Moraal van het verhaal; het gaat alleen maar om de aantal punten aan het einde van het seizoen. Het maakt geen zak uit van wie je wint en van wie je verliest als je maar de meeste punten hebt.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Tsja, het is apart inderdaad.

Ajax is veruit het rijkst, Ten Hag wordt alom geroemd, het spel is vaak prima, Ajax heeft regelmatig hele grote uitslagen in hun voordeel, ze hebben ook een belachelijk doelsaldo in de Eredivisie en ze wonnen alles in de CL poule.
PSV daarentegen verliest alle topwedstrijden, Schmidt kan hier bij sommigen helemaal niets goed meer doen en moet ontslagen worden, het spel is regelmatig stroperig, de verdediging is te smal en niet goed genoeg, de aanval is sowieso niet goed genoeg, we zijn in Europa inmiddels gedegradeerd naar de Conference League en eigenlijk is alles een doffe ellende (om maar even de tendens bij sommigen hier aan te halen).

Desondanks staat PSV maar 2 punten achter op Ajax en heeft men 4 punten voorsprong op Feyenoord, ondanks dat die wel een echte toptrainer hebben (om maar weer even de tendens bij sommigen hier aan te halen). En PSV staat in de halve finale van de beker.

Je zou bijna gaan denken dat de wereld niet zwart-wit is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
MathijsVerducci
Ballenjongen

Kunnen we niet stunten en Bielsa halen garantie voor topvoetbal.
Ardbeg
Mister PSV

MathijsVerducci wrote: 28 Feb 2022, 20:28 Kunnen we niet stunten en Bielsa halen garantie voor topvoetbal.
Die garantie heeft hij niet belaald laten zien dit seizoen he?
Standbeeld
Mister PSV

Ruud Brood is ontslagen bij Ado. Mocht Cocu trainer worden kan het rijtje in ere hersteld worden: Cocu, Vd Weerden, Scheepers en Brood. ;)
MathijsVerducci
Ballenjongen

Ardbeg wrote: 28 Feb 2022, 20:30
MathijsVerducci wrote: 28 Feb 2022, 20:28 Kunnen we niet stunten en Bielsa halen garantie voor topvoetbal.
Die garantie heeft hij niet belaald laten zien dit seizoen he?
In de zin van topvoetbal als mooi voetbal wel van wat ik gezien heb.
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Heeft Bielsa een plan B? Is dat niet een trainer die vaak naïef blijft spelen zoals hij dat graag ziet, ongeacht de tegenstander? Zo ja, blijf maar weg dan. Win liever prijzen met saai voetbal dan af en toe mooi voetbal te spelen afgewisseld met dikke nederlagen zoals bij Leeds. Hoge entertainment waarde voor de neutrale fan, laat ik nou net PSV fan zijn. Ik wil weer een kampioenschap kunnen vieren.
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 28 Feb 2022, 20:40 Ruud Brood is ontslagen bij Ado. Mocht Cocu trainer worden kan het rijtje in ere hersteld worden: Cocu, Vd Weerden, Scheepers en Brood. ;)
Als dit gebeurt hoeft Brands z'n bureau niet eens te ordenen want anders kan ie alles gelijk weer inpakken :grin:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende

Kingfisher wrote: 28 Feb 2022, 20:54 Heeft Bielsa een plan B? Is dat niet een trainer die vaak naïef blijft spelen zoals hij dat graag ziet, ongeacht de tegenstander? Zo ja, blijf maar weg dan. Win liever prijzen met saai voetbal dan af en toe mooi voetbal te spelen afgewisseld met dikke nederlagen zoals bij Leeds. Hoge entertainment waarde voor de neutrale fan, laat ik nou net PSV fan zijn. Ik wil weer een kampioenschap kunnen vieren.
Welke trainer heeft dan wel een plan B? Behalve een spits met kopkracht er in en lange ballen spelen.
ComeOnPSV
Vedette

Massimo wrote: 28 Feb 2022, 23:08 Welke trainer heeft dan wel een plan B?
Roger Schmidt
Noosa
Meervoudig international

Menno1
Legende

Kortom, die is over 2 weken beschikbaar :)
11 Tinus
Legende

Massimo wrote: 28 Feb 2022, 23:08
Kingfisher wrote: 28 Feb 2022, 20:54 Heeft Bielsa een plan B? Is dat niet een trainer die vaak naïef blijft spelen zoals hij dat graag ziet, ongeacht de tegenstander? Zo ja, blijf maar weg dan. Win liever prijzen met saai voetbal dan af en toe mooi voetbal te spelen afgewisseld met dikke nederlagen zoals bij Leeds. Hoge entertainment waarde voor de neutrale fan, laat ik nou net PSV fan zijn. Ik wil weer een kampioenschap kunnen vieren.
Welke trainer heeft dan wel een plan B? Behalve een spits met kopkracht er in en lange ballen spelen.
Van Wonderen haalt op 2 verschillende manieren resultaten tegen Ajax.

Slot speelt in topwedstrijden ook wat meer sober in toppers.
Massimo
Legende

Dat is een andere strijdwijze, zoals Cocu dat ook wel een heeft, maar een plan B zie ik vooral vanuit binnen een wedstrijd wat niet loopt en dat is niet het geval met bovenstaande voorbeelden.
11 Tinus
Legende

Ik snap wat je wilt zeggen, met name tijdens een wedstrijd, maar dan vind ik een andere strijdwijze óók een plan B.

Simpel voorbeeld, stel dat je tijdens een wedstrijd de backs hoger zet en 1 middenvelder laat inzakken zodat je meer diepte hebt op de flank dan heb je ook een andere strijdwijze en plan B. Van een systeem met punt naar achteren in de rust omzetten naar een echte 10 en punt naar voren is ook een plan B.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Massimo wrote: 01 Mar 2022, 08:19 Dat is een andere strijdwijze, zoals Cocu dat ook wel een heeft, maar een plan B zie ik vooral vanuit binnen een wedstrijd wat niet loopt en dat is niet het geval met bovenstaande voorbeelden.
Ik denk dat weinig trainers een plan B hebben, maar dat een plan B moet ontstaan, zoals jij zegt, binnen een wedstrijd. Cocu had dat absoluut, die kon met kleine omzettingen effect halen in een wedstrijd. Schmidt geeft in heel veel interviews achteraf aan dat ook te doen, en vaak zie je in analyses ook terugkomen dat dit gebeurt, alleen heeft het niet altijd effect.

Roepen om een plan B is makkelijk want een plan B bestaat bijna nooit, dat is afhankelijk van de wedstrijd. Als er straks een trainer komt die aan het begin van het jaar zegt "Wij gaan een compact 4-3-3 spelen maar als het niet loopt schakelen wij altijd over op 5-3-2 met wingbacks", om maar wat te noemen, dan ben je ongeloofwaardig want wie zegt dat dat wel werkt? Je moet juist een trainer hebben die zijn ploeg kan trainen op het aanbrengen van (detail)verschillen binnen een speelwijze. Dat laatste deed/doet Schmidt ook gewoon. Bielsa ongetwijfeld ook. De enige die dat niet doet is Frank de Boer eigenlijk :mrgreen:
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

11 Sir Tinus wrote: 01 Mar 2022, 07:32
Massimo wrote: 28 Feb 2022, 23:08

Van Wonderen haalt op 2 verschillende manieren resultaten tegen Ajax.

Slot speelt in topwedstrijden ook wat meer sober in toppers.
Juist, dit dus. Ik vind een Bielsa te veel vasthouden aan een bepaalde tactiek die de ene keer goed werkt en waarbij de andere keer een blinde kan zien dat ze worden afgeslacht. Een plan B hoeftniet meteen te betekenen dat ze alles op de schop moeten doen. Kan bijvoorbeeld betekenen om behoudender te gaan spelen, meer mensen achter de bal houden etc. Dat zie ik Bielsa niet doen. Heel romantisch en aimabel, zeker. Maar niet een trainer die een topclub naar prijzen gaat leiden.
ComeOnPSV
Vedette

Als PSV Bosz wil halen moet het snel zijn denk ik.

Cruijff jr. gaat bij Ajax werken en zal hem dan gaan benaderen denk ik. Hebben samengewerkt bij Tel Aviv
OnsPSV
Meervoudig international

Wat er al gezegd werd… die is heel snel vrij. Vaak (als RvC of directieleden) zich moeten uitspreken over een positie van een trainer is het einde nabij. Kunnen we de woorden can Gerbrands nog herinneren in de situatie van Van Bommel?
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ComeOnPSV wrote: 01 Mar 2022, 10:01 Als PSV Bosz wil halen moet het snel zijn denk ik.

Cruijff jr. gaat bij Ajax werken en zal hem dan gaan benaderen denk ik. Hebben samengewerkt bij Tel Aviv
Is Ten Hag al weg dan?
MaartenV
Nationale topspeler

Van Wonderen
guus
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 02 Mar 2022, 22:30Van Wonderen
Nee dank u. 90 minuten lang met 10 man op eigen helft. Moet er niet aan denken.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Euh, nee. Of althans nog niet.
Goed spel tegen topploegen maakt je geen geschikte trainer voor een topclub. Mag zich wat mij betreft eerst nog bewijzen bij een hoger team. Utrecht of AZ bijv.
One can only hope
MaartenV
Nationale topspeler

Zo typisch PSV om te gaan voor iemand die zich al bewezen heeft bij de subtop. Of een zgn geslaagde trainer te halen die op een zijspoor is beland.

Terwijl je gewoon hier een goede coach ziet die zijn team op verschillende manieren kan laten spelen. Vandaag klopte zijn strijdplan weer. En het was indrukwekkend hoe ze erin vlogen met veel snelle combinaties. Tot die 0-1 had ik het gevoel dat het beide kanten uitkon. En dat is gewoon goed voor een team van de statuur GAE tegen PSV.

Mooi die bevlogenheid ook. En een aantal keer mooi druk gezet. De wedstrijd vandaag wordt beslist door die rode kaart. Tweede helft deed PSV het goed. Dan valt er voor GAE niks te halen.

Maar de resultaten met GAE, het tempo, de bevlogenheid, de klik met het thuispubliek. Laat maar komen die gast. Gewoon een normale gast ook. Niet zo een arrogante voetbalprofessor.
guus
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 02 Mar 2022, 22:44 Zo typisch PSV om te gaan voor iemand die zich al bewezen heeft bij de subtop. Of een zgn geslaagde trainer te halen die op een zijspoor is beland.

Terwijl je gewoon hier een goede coach ziet die zijn team op verschillende manieren kan laten spelen. Vandaag klopte zijn strijdplan weer. En het was indrukwekkend hoe ze erin vlogen met veel snelle combinaties. Tot die 0-1 had ik het gevoel dat het beide kanten uitkon. En dat is gewoon goed voor een team van de statuur GAE tegen PSV.

Mooi die bevlogenheid ook. En een aantal keer mooi druk gezet. De wedstrijd vandaag wordt beslist door die rode kaart. Tweede helft deed PSV het goed. Dan valt er voor GAE niks te halen.

Maar de resultaten met GAE, het tempo, de bevlogenheid, de klik met het thuispubliek. Laat maar komen die gast. Gewoon een normale gast ook. Niet zo een arrogante voetbalprofessor.
Het is een héél groot verschil om trainer te zijn van een topclub of van een degradatiekandidaat. Leuk hoe van Wonderen het daar doet maar dat is geen garantie dat hij het bij een topclub ook kan. Nee, van Wonderen is op dit moment nog geen toptrainer daar moet hij nog meer voor laten zien.
Locked