Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Morelos is wel 10 jaar jonger en dus zou ‘rek’ wat aannemelijker zijn als bij Zahavi. Verder zou het leuk zijn, maar ik zie het niet gebeuren.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Morelos echt pure middelmaat eigenlijk. Altijd als ik hem zie, is het matig. Soms zelfs kolderiek.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

In hoeverre passen de Rangers het spel of de opstelling aan op het laten renderen van Morelos? Zo goed ken ik de Rangers namelijk niet maar dergelijke vragen zou ik wel stellen voordat een spits met een dergelijk profiel wordt gehaald. Bij het huidige PSV wordt het systeem niet meer aangepast aan het laten renderen van één spits. Wellicht is de laatste keer dat dit werd gedaan de tijd van Kezman of in mindere mate/fases van de wedstrijd Luuk dJ.

Een erg bepalende speler van een suptop team is dat niet altijd bij een topteam. Eén van de oorzaken hiervoor is dat het suptop team zich aanpast aan een speler en hij zich daar aan optrekt/beter rendeert. Als je dan in een team komt wat ineens niet meer om jou draait, je niet meer de vedette bent en/of je taken moet uitvoeren die niet helemaal bij je passen (of vindt dat bij je passen); dan rendeert de speler een stuk minder bij PSV, ondanks cijfers/resultaten bij een ander team.
One can only hope
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Niks aan, die man.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is een beetje een rommelaar, maar wel een goeie hoor.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 10 Feb 2022, 10:15
De statistieken die deze Morelos heeft in de schotse competitie (lichtelijk vergelijkbaar met Eredivisie qua moeilijkheid) zijn zeer sterk.
Rangers en Celtic zouden hier niet kampioen worden, Hearts is niveautje Vitesse/FC Utrecht en alle overige clubs zijn niet hoger dan niveautje Heerenveen. Ik denk dat je het niveau van de Schotse eredivisie overschat.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Jaren terug is Rogelio Funes Mori wel eens besproken op een van de voorgangers hier, ik vond dat destijds wel een interessante spits. Is inmiddels 30 een speelt in Mexico bij Monterrey waar hij wel veel scoort volgens mij. Is dat nog een interessante speler?

Richting volgend seizoen zou ik het liefste onze sterkhouders hier houden en de selectie op een paar plekken gericht versterken. Aangezien je dan geen grote klappers qua verkopen maakt moeten we het een beetje in de goedkopere hoek zoeken qua versterkingen. Nou heb ik geen idee of dat voor Funes Mori zou gelden.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik volg de Portugese competitie niet maar als bruma weggaat in de zomer zou ik Samuel Lino wel een interessante vervanger vinden. Staat op het lijstje van Atletico en Porto omdat hij een sterk seizoen speelt bij Gil Vicente. 22 jarige Braziliaan, kan overal in de aanval uit de voeten en is vergeleken met bruma veel rustiger en slimmer aan de bal. Staat op 10 goals en 3 assists dit seizoen als buitenspeler/spits. Marktwaarde is volgens TM 3 miljoen maar ik denk dat je wel 5-7m moet betalen om hem te halen.

FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bella-Kotchap masterclass verdedigen bij Bochum - Bayern. Bij rust 4-1 voor Bochum, inclusief penalty Locadia
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.voetbalprimeur.nl/transferg ... rs_1017851


PSV had akkoord met Ahmedhodzic
zondag 13 februari 2022 om 11:57

PSV had afgelopen zomer een akkoord met Anel Ahmedhodzic, maar de speler koos toch voor Bordeaux. De Zweedse verdediger was in beeld in Eindhoven om de geblesseerde André Ramalho te vervangen. (FootMercato)
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Afgelopen zomer. Dan kun je moeilijk in beeld zijn om een niet-geblesseerde Ramalho te vervangen omdat die geblesseerd zou zijn.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ja dat stuk rommelt echt van alle mogelijke kanten. Een VP classic wat dat betreft, zo kennen we ze weer.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 14 Feb 2022, 11:10 Afgelopen zomer. Dan kun je moeilijk in beeld zijn om een niet-geblesseerde Ramalho te vervangen omdat die geblesseerd zou zijn.
Ik denk dat ze winter bedoelen..
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Kingfisher wrote: 19 Feb 2022, 23:20 Lafont en Muani zouden echte versterkingen zijn. Geen idee hoe Nantes zit qua financiën en hoeveel ze daar verdienen.
Niet te vergeten Ludovic Blas en Moses Simon.
De eerste zoud Götze perfect kunnen vervangen en de tweede brengt veel snelheid en dreiging op alle posities voorin het liefste linksbuite. Hij heeft bij lange na niet het rendement van Cody, maar houdt wel twee tot drie spelers bezig. Ik denk niet dat dit in de sterren geschreven staat dat ze makkelijk hierheen gehaald kunnen worden, al wordt de eigenaar wel verdacht van dogdy deals financieel.

Muani zijn contract loopt af. Al heb ik gelezen en gehoord over een vermeend voorcontract bij Frankfurt dat door hem zou zijn ondertekend.
Er zijn hele grote clubs uit de beste Europese competitie geïntresseerd dus erg lastig en wellicht onmogelijk.


Als tweede aanvaller en aanvallende middenvelder inzetbaar met de werklust van die spits van Liverpool Firminio. Contract tot 2024.






Ps: past uw post net iets beter.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 20 Feb 2022, 08:35
Kingfisher wrote: 19 Feb 2022, 23:20 Lafont en Muani zouden echte versterkingen zijn. Geen idee hoe Nantes zit qua financiën en hoeveel ze daar verdienen.
Niet te vergeten Ludovic Blas en Moses Simon.
De eerste zoud Götze perfect kunnen vervangen en de tweede brengt veel snelheid en dreiging op alle posities voorin het liefste linksbuite. Hij heeft bij lange na niet het rendement van Cody, maar houdt wel twee tot drie spelers bezig. Ik denk niet dat dit in de sterren geschreven staat dat ze makkelijk hierheen gehaald kunnen worden, al wordt de eigenaar wel verdacht van dogdy deals financieel.

Muani zijn contract loopt af. Al heb ik gelezen en gehoord over een vermeend voorcontract bij Frankfurt dat door hem zou zijn ondertekend.
Er zijn hele grote clubs uit de beste Europese competitie geïntresseerd dus erg lastig en wellicht onmogelijk.


Als tweede aanvaller en aanvallende middenvelder inzetbaar met de werklust van die spits van Liverpool Firminio. Contract tot 2024.






Ps: past uw post net iets beter.
Ja, Blas is ook een prima speler. Speelde gisteren een goede wedstrijd. Ik heb Nantes van kinds af aan gevolgd na een vakantie in de jaren 90 toen ze een heel goed elftal hadden.

Moses Simon is ook een opvallende speler die net wat minder opvalt dan de andere 3. Ik verwacht dat Muani eerder naar de top in Frankrijk gaat (Lyon) of Engeland.

Lafont heeft het niet gered bij Fiorentina, maar je zag gisteren waartoe hij in staat is. Altijd halen. Maar de combinatie PSV en Franse spelers is nou niet echt heel succesvol gebleken. Toch hoop ik dat men een poging waagt bij vooral Lafont.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Dat was waarschijnlijk het elftal met Karembeu?
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Toch blijf ik Josef Martinez (28) van Atalanta United een hele interessante optie vinden voor de spits positie komend seizoen:
In 108 wedstrijden bij 98 goals betrokken (89 goals) zijn gewoon statistieken waarmee je de eredivisie kapot zou spelen…

Deze cijfers had Eran Zahavi echter ook, en op Europees niveau is Martinez nog niet echt getest. Vind Morelos daarom (bijna onhaalbaar) een veiligere keus, is een beetje hetzelfde type met dezelfde cijfers alleen die heeft het op Europees niveau laten zien.

Hier wat beelden van Martinez:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 25 Feb 2022, 09:09 Toch blijf ik Josef Martinez (28) van Atalanta United een hele interessante optie vinden voor de spits positie komend seizoen:
In 108 wedstrijden bij 98 goals betrokken (89 goals) zijn gewoon statistieken waarmee je de eredivisie kapot zou spelen…

Deze cijfers had Eran Zahavi echter ook, en op Europees niveau is Martinez nog niet echt getest. Vind Morelos daarom (bijna onhaalbaar) een veiligere keus, is een beetje hetzelfde type met dezelfde cijfers alleen die heeft het op Europees niveau laten zien.

Hier wat beelden van Martinez:
Geweldenaar in de MLS maar door zijn stats bij Young Boys en Torino toch niet heel veel vertrouwen.

[mention]Ykhim[/mention] ken jij Jose Manuel Lopez van Lanus goed? Lijkt mij een interessante spits, en wat een facking goede kopper




Wordt in onderstaand artikel ook vergeleken met De Jong, en dat snap ik wel; goede kopper, een harde werker en iemand die goed ruimte kan creëren voor zichzelf en positioneel erg goed is.

https://what-to-consume.com/2021/10/01/ ... ng-report/
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 25 Feb 2022, 09:09 Toch blijf ik Josef Martinez (28) van Atalanta United een hele interessante optie vinden voor de spits positie komend seizoen:
In 108 wedstrijden bij 98 goals betrokken (89 goals) zijn gewoon statistieken waarmee je de eredivisie kapot zou spelen…

Deze cijfers had Eran Zahavi echter ook, en op Europees niveau is Martinez nog niet echt getest. Vind Morelos daarom (bijna onhaalbaar) een veiligere keus, is een beetje hetzelfde type met dezelfde cijfers alleen die heeft het op Europees niveau laten zien.

Hier wat beelden van Martinez:
Goede speler inderdaad, echter is hij alweer 28 en is hij gruwelijk duur. In aanschaf en jaarsalaris. Daar moet een jonger iemand waar je ook aan verdient.

[mention]Ykhim[/mention] : Vind je dat PSV alsnog een poging moet wagen voor Esequiel Barco? Als je trouwens zo achteraf ziet dat Almada voor "maar" 14.5 miljoen naar Atlanta United is gegaan, bah.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

In Bordeaux gaat het erg beroerd dit seizoen. Ze staan zelfs onderaan de Ligue 1. Mochten zij degraderen, evenals in het geval van Toulouse twee seizoenen terug, dan lopen hier ook interessante spelers rond met veel potentieel.

Een van hen is de Kameroenese Fransman Jean Onana.



https://fbref.com/en/stathead/player_co ... 2=b5bb8188
Sangaré en Onana vergeleken. Waarbij Sangaré natuurlijk meer wedstrijden al heeft gespeeld. Toch komen ze wat betreft statistieken dichtbij elkaar in de buurt defensief en aanvallend kan Onana minder een vuist maken.
Dit is mede te wijten aan de onmacht in het huidige elftal wat Bordeaux moet voorstellen.
Hij heeft een prima inspeelpass en ook diepte ballen in zijn spel zitten. Er gebeurd echter tergend weinig mee wat betreft rendement.

Herkenbaar?

Bij Lille een groot talent die door de hevige concurrentie in hun kampioensjaar te weinig aan de bak kwam, waarna de club doorselecteerde op CL niveau en Onana naar het ambitieuze Bordeaux vertrok.

Jean Onana is fysiek sterk en 1.89cm groot. Hij blinkt uit door zijn dynamische speelwijze en het kunnen lezen van de wedstrijd. Hierdoor zit hij overal met een voetje tussen op het juiste moment.






Hij staat zo zie ik net tevens op het lijstje van Milan, maar wie eigenlijk niet de afgelopen seizoenen. Al begrijp ik het wel met een aankomend vertrek van Kessié.
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat te denken van Anthony Rouault, Franse centrale verdediger van 20 jaar jong die op dit moment furore maakt bij Toulouse. Gaan aan kop in de ligue 2.
Is een centrale verdediger die zich goed kan positioneren en ook erg sterk in de lucht is. Durft risico te nemen, maar voetbalt heel makkelijk.
Wat mij betreft een goede toevoeging aan het elftal. Vanuit Toulouse is Ibrahim Sangare destijds overgekomen, die is niet tegen gevallen zullen we maar zeggen.
Hier wat beeldmateriaal over hem:

User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 25 Feb 2022, 09:31 @Ykhim ken jij Jose Manuel Lopez van Lanus goed? Lijkt mij een interessante spits, en wat een facking goede kopper




Wordt in onderstaand artikel ook vergeleken met De Jong, en dat snap ik wel; goede kopper, een harde werker en iemand die goed ruimte kan creëren voor zichzelf en positioneel erg goed is.

https://what-to-consume.com/2021/10/01/ ... ng-report/
[mention]Ykhim[/mention] heb je nou nog geen mening over hem? :mrgreen: Denk een ideale spits voor ons!

Net een nieuw filmpje ook:
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Ziet er wel uit als een goede spits zeg die Argentijn. Vraag me wel af of je als PSV zijnde het moet aandurven om met zo een jonge spits het seizoen in te gaan. Zou een mid-twintiger die het een en ander bewezen heeft een veiligere optie vinden. We hebben goals nodig, en zo een jonge gast blijft een gok!
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 03 Mar 2022, 11:44 Ziet er wel uit als een goede spits zeg die Argentijn. Vraag me wel af of je als PSV zijnde het moet aandurven om met zo een jonge spits het seizoen in te gaan. Zou een mid-twintiger die het een en ander bewezen heeft een veiligere optie vinden. We hebben goals nodig, en zo een jonge gast blijft een gok!
Alles blijft een gok. De mid-twintiger die al het een en ander bewezen heeft hebben we namelijk al, Vinicius. 26 jaar en topscorer geweest in Portugal, liep bij zowel Benfica als Tottenham bijna 1 op 2.

Maargoed dan vind ik dit wel een interessante optie; Jan Kuchta. Net in januari voor 5mil van Slavia Praag naar Lokomotiv Moskou gegaan, maar het zal mij niks verbazen als hij daar nu al wel weer weg wil ;) 25 jaar oud, laatbloeier die veel verhuurd is geweest maar uiteindelijk vorig seizoen voor Praag (kampioen van Tsjechie) de topscorer van de competitie werd en de eerste seizoenshelft op 9 goals na 16 wedstrijden stond.



En Mohamed Bayo is hier al vaker genoemd, 23 jaar maar bewijst zich in de Ligue 1 dit seizoen. Teller staat op 10 goals na 20 wedstrijden.

User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

[mention]Armada[/mention] had je nog meer gehoord over die Braziliaanse keeper waar je het eerder over had?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply