Noni Madueke

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

De pijp was vroeg leeg vandaag bij hem. De concentratie daalde daardoor met als gevolg dat hij enorm slordig werd. Het blijft echt een momentenspeler en die heb je ook nodig. Moet lekker nog minstens een jaar bij ons spelen en vast op rechtsbuiten staan. Lekker vlieguren maken.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Veerman zei: ze hadden vandaag meer tijd. Voor een intuitie speler als Madueke is tijd inderdaad geen voordeel, gek genoeg. Dat zag je zeker bij die 1 op 1 kans begin tweede helft; hij wist zich geen raad met de tijd en ruimte.
Hightower
Regelmatige invaller
Posts: 358
Joined: 04 Nov 2020, 14:30

Jammer van die 1 op 1 kans die hij miste, waarom niet zo'n bal plaatsen, ipv het in mijn ogen misschien wel te mooi willen doen.

Verder ongelukkige wedstrijd, maar wel veel dreiging en een prima assist.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Een ongelukkige wedstrijd van Noni, maar zelfs dan is hij ontzettend dreigend en inderdaad een heerlijke publieksspeler.
Mooi om te zien hoe blij hij was met de goal van Veerman en hoe geïrriteerd hij was met zijn eigen missers, hard blijven werken en hij wordt een grote speler.
Hightower wrote: 07 Mar 2022, 10:26 Jammer van die 1 op 1 kans die hij miste, waarom niet zo'n bal plaatsen, ipv het in mijn ogen misschien wel te mooi willen doen.
Het leek erop dat Noni het op zich slim wilde doen, door te wachten en de bal tussen de benen van de keeper te schieten.
Wat ook vaak lukt, maar deze keeper deed het erg goed en kon de bal nog net blokken onder hem.

Zijn 1e gemiste kans vond ik 'erger', die was relatief makkelijk te maken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Zou ongelukkig was het allemaal niet. Vond hem zeer dreigend. Het is een creatieve speler en dan kan het ook wel eens misgaan. Dat moet je incalculeren. Als hij meer op safe speelt is de dreiging ook deels weg.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Hij was ongelukkig in de zin van aannames die van zijn voet stuiterden, etc. Normaal zit de bal aan een touwtje bij hem. Daaraan zag je dat hij het gewoon niet had gisteren, en dan is hij inderdaad nog steeds heel belangrijk met zijn dreiging en zijn acties die wél lukken (zie doelpunt Veerman)
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Het was allemaal wat ongelukkig ja. Ik had het gevoel dat het soms te makkelijk ging en dat hij teveel ruimte kreeg... Hierdoor is je concentratie natuurlijk ook minder.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Denk dat hij het goede bewaard heeft voor komende wedstrijden...althans, dat hoop ik ;-)
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 07 Mar 2022, 10:30 Een ongelukkige wedstrijd van Noni, maar zelfs dan is hij ontzettend dreigend en inderdaad een heerlijke publieksspeler.
Mooi om te zien hoe blij hij was met de goal van Veerman en hoe geïrriteerd hij was met zijn eigen missers, hard blijven werken en hij wordt een grote speler.
Hightower wrote: 07 Mar 2022, 10:26 Jammer van die 1 op 1 kans die hij miste, waarom niet zo'n bal plaatsen, ipv het in mijn ogen misschien wel te mooi willen doen.
Het leek erop dat Noni het op zich slim wilde doen, door te wachten en de bal tussen de benen van de keeper te schieten.
Wat ook vaak lukt, maar deze keeper deed het erg goed en kon de bal nog net blokken onder hem.

Zijn 1e gemiste kans vond ik 'erger', die was relatief makkelijk te maken.
Zijn aanname bij de tweede kans was niet best, toen moest hij hem met zijn mindere rechter dus afmaken en kwam hij niet verder dan een rolletje voor tussen de benen. Zijn 1e kans was zijn aanname wel geweldig, draaide in 1 beweging weg van zijn tegenstander maar pakte de keeper hem goed.

Hij is nu een paar wedstrijden net even wat minder en je merkt dat hij soms dan ook een beetje tegen zichzelf speelt als het dan niet loopt. Maar hij is bij elke kans betrokken, had een uitstekende assist op Veerman en nog wel een paar goede acties, afgewisseld met een paar mislukte acties, waar vooral zijn techniek het even liet afweten.

Tegen Kopenhagen en Utrecht is hopelijk de vorm er wel weer; heeft ook veel gespeeld sinds zijn blessure, ondanks dat hij steeds gewisseld werd.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het was niet beste tegen Heracles, maar er komt wel altijd dreiging van hem af. Zijn overzicht in de eerste momenten dat hij de bal krijgt laat nog wel eens wat te wensen over, dus zullen zijn individuele acties goed moeten zijn. De wisselvallig zal er uit moeten en dan gaat hij nog veel meer leveren, want specifieke kwaliteiten heeft hij zeker en in goede doen heeft hij ook rendement.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik zie een trend bij Madueke.... hij komt, overwint en druipt weer af. Elke keer weer denk je dat ie er nu echt doorheen is en dan speelt ie weer een reeks wedstrijden waarbij je denkt tjah. Je hoeft ook niet raar op te kijken als Doan bij Utrecht speelt als ik Roger zijn loadmanagement een beetje goed in schat. Overigens belachelijk dat zo'n jonge belangrijke speler dus nooit 90 minuten kan/mag spelen.

Dit jaar slechts 1x(!) 90 minuten gespeeld in 27 optredens. Zou die jongen mentaal daar geen probleem mee hebben dat ie altijd, no matter what, gewisseld wordt?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ongelooflijk zonde dat hij die bal na die combinatie met Gotze in de eerste helft niet kon afronden. Vond hem verder wederom niet heel sterk spelen, lijkt soms een beetje tegen zichzelf te spelen, als een actie niet is gelukt. Maar er gaat altijd zoveel dreiging van hem uit. Met die geweldige voorzet op Cody als hoogtepunt.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 11 Mar 2022, 12:03 Overigens belachelijk dat zo'n jonge belangrijke speler dus nooit 90 minuten kan/mag spelen.
Hij heeft dit seizoen 3 (!) hamstringsblessures gehad. En presteert nogal wisselvallig.
Als hij constant op een hoog niveau speelt en langduriger blessurevrij blijft, dan zal hij ongetwijfeld vaker 90 minuten spelen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ren Höek wrote: 11 Mar 2022, 12:09
11 Sir Tinus wrote: 11 Mar 2022, 12:03 Overigens belachelijk dat zo'n jonge belangrijke speler dus nooit 90 minuten kan/mag spelen.
Hij heeft dit seizoen 3 (!) hamstringsblessures gehad. En presteert nogal wisselvallig.
Als hij constant op een hoog niveau speelt en langduriger blessurevrij blijft, dan zal hij ongetwijfeld vaker 90 minuten spelen.
Eens hoor, je wilt hem niet weer verliezen maar je moet ook zijn inhoud optrainen. Door 90 min te spelen kun je 90 min spelen.
Hightower
Regelmatige invaller
Posts: 358
Joined: 04 Nov 2020, 14:30

DonyellMalen wrote: 11 Mar 2022, 12:04 Ongelooflijk zonde dat hij die bal na die combinatie met Gotze in de eerste helft niet kon afronden. Vond hem verder wederom niet heel sterk spelen, lijkt soms een beetje tegen zichzelf te spelen, als een actie niet is gelukt. Maar er gaat altijd zoveel dreiging van hem uit. Met die geweldige voorzet op Cody als hoogtepunt.
Net als afgelopen zondag tegen Heracles, met wat meer overzicht knalt hij ook deze bal binnen, of in ieder geval tussen de palen.
Maar dit was wederom heel wild.

Hij blijft echt wel gevaarlijk met zijn acties e.d., maar dit soort kansen zouden in mijn ogen eigenlijk altijd raak moeten zijn.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dat heeft Malen ook wel redelijk afgeleerd, dat zal Madueke uiteindelijk ook wel. Wil hij slagen, dan kan hij niet anders. Komt wel
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Zelfde geldt voor Gini en Memphis, die waren in hun eerste jaren bij PSV ook wild voor de afronding. Dat komt straks wel, daar ben ik bij Madueke niet bang voor.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Hij moet gewoon veel spelen, leren van de mindere momenten, situaties beter leren herkennen etc. Leuk die verhalen over de Engelse top maar daar gaat hij echt niet aan spelen toekomen. Ja misschien in dat 2de beker toernooi. Noni heeft nog zeker 1 en misschien wel 2 jaar PSV nodig. Is ook nog vreselijk jong en komt pas dit seizoen wat serieuzer te kijken als basisspeler. Laat hem eerst hier maar eens onmisbaar worden, titels pakken en liefst op CL en anders op EL uitblinken. Dan komt die mooie stap vanzelf.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Hij moet soms net iets meer het balletje laten gaan... Maar dat was destijds ook wat afellay en depay soms verkeerd deden...dus dat is een goed voorteken :-) Geweldige voetballer natuurlijk. Zelfs met die kabs die hij mist...anders spelers hadden daar niet eens een kans uitgehaald... Puur dankzij zijn enorme snelheid en wendbaarheid.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Zo is dat. Komt wel goed, zo lang hij zich kan focussen en niet tegen zichzelf speelt of met randzaken zich gaat bezig houden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het een van de leukste spelers die ik als seizoenkaarthouder bij ons heb gezien. Die fouten horen erbij, deze gast komt net kijken. Zo'n weergaloos talent zie je niet vaak en al helemaal niet in Nederland.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Ykhim wrote: 11 Mar 2022, 18:12 Ik vind het een van de leukste spelers die ik als seizoenkaarthouder bij ons heb gezien. Die fouten horen erbij, deze gast komt net kijken. Zo'n weergaloos talent zie je niet vaak en al helemaal niet in Nederland.
Mee eens, vooralsnog komt hij nu al bijna de top-10 binnen — qua jonge talenten voelt het toch enigszins als een Memphis, Farfan of Gakpo. Maargoed, hij is nu 20 en dan moeten die jeugdige fouten toch langzamerhand gaan verdwijnen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Daar heb je vaak nog wel zeker 2 jaartjes voor nodig hoor. Vergeet ook niet dat dit pas zijn eerste seizoen is dat hij eigenlijk normaal gesproken basisspeler is. En zelfs dat lukt nog niet omdat hij blijkbaar de fysieke belasting van 2x spelen in de week nog niet aankan. Wat geen punt is verder. Net als die foutjes.

Maar laat hem aub nadenken en nog lekker minimaal 1 jaar bij PSV blijven. Die gozer heeft toch helemaal niets te zoeken bij een City of Chelsea of Liverpool.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Buitenspelers zijn sowieso grillig. Ook Antony en Gakpo hebben genoeg bagger wedstrijden. Noni ja onvoorspelbaar in zijn acties. Dat is zijn kracht en soms zijn zwaktes. Achter hem staat Doan te popelen. Alleen maar goed dit
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Mooi nog een goaltje meegepakt voor het zelfvertrouwen. Leek wat ontevreden, maar op de foto's ziet hij er toch wel happy uit.
Saibari is underrated.
Post Reply