Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Wat betreft de MotM is het kiezen tussen Guti en Veerman, waarbij Guti nipt mijn voorkeur krijgt.
Hij speelde een geweldige wedstrijd!
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Wel raar dat Timmer en volgens mij ook Elfrink hem bij het lijstje vertrekkers deze zomer zet. Natuurlijk heeft hij hierna nog maar een 1-jarig contract maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat PSV een poging gaat doen zijn contract te verlengen.

Denk dat PSV en Guti nog wachten op het oordeel van de nieuwe coach maar een verdedigende middenvelder die altijd minimaal een zes scoort hoort in je selectie. Sinds zijn komst in het elftal is het naar mijn idee ook stabieler. Zie hem in een stofzuiger met voetballende kwaliteiten. Je kunt hem verkopen en dan voor veel geld weer een nieuwe halen maar mij lijken andere plekken meer prioriteit. Zoals een nummer 9, steek daar je geld maar in. Sangare kan best eens vertrekken en Gotze is onzeker omdat die toch wel gekoppeld is aan Schmidt.

Het koppeltje Veerman-Guti lijkt me vrij ideaal.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

De vraag is natuurlijk ook wat Guti zelf wil. Ik kan me ook voorstellen dat hij uitkijkt naar een nieuwe stap in zijn carrière. Maar wat mij betreft mogen ze inderdaad ook wel verlengen. Had het niet verwacht maar je kan hem er prima bij hebben. Hij zal voldoende aan spelen toekomen.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00

Blijf me wekelijks verbazen over de Guti van nu versus de Guti van 1-2 jaar terug. Destijds voetbalde hij als een zacht ei nu brengt hij de grinta die we nodig hebben.
Wordt hij door Guardado gecoacht, weet Schmidt bij hem de juiste snaar te raken? We weten schaars dit soort voetballers zijn dus als PSV zijnde zou ik hem niet zo maar laten gaan.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Man, wat was Guti goed gisteren. Hij had het eerste kwartier echt elke bal. Lekker houden. Al denk ik wel dat we het wel aan zijn spel gaan zien als Sangaré vertrekt. Die twee matchen gewoon heel goed waardoor Guti in zijn kracht komt te spelen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

In dit soort wedstrijden vind ik hem top en is het mede dankzij hem dat PSV de druk er op kan houden. Aan de bal blijf ik het een tandje te traag vinden. Wel je zijn zwakheden op het moment het niveau van de tegenstander hoger is.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Nja je kunt het ook anders uitleggen, waarom zou Guti blijven als de enige trainer die hem de kans gaf vertrekt over 12 a 15 wedstrijden? Je zou kunnen zeggen dat hij in het nieuwe plaatje past als je de nieuwe trainer al aangesteld hebt zodat hij nog een jaar hier speelt om het WK te halen. Als hij zo door speelt dan is hij niet minder dan Alvarez.

Als PSV zijnde zou ik de afweging maken of bij een vertrek van Sangaré, een middenveld Guti-Veerman-Götze goed genoeg is. Die aangevuld met een type Sangaré die de tijd krijgt om erbij te komen. Als je daar niet overtuigd van bent dan kun je het beste ook proberen Guti te verkopen en een compleet nieuw middenveld samen te stellen met mogelijk aanvoerder Veerman op 8.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Amadou Onana wil weg bij Lille en PSV wilde hem al hebben als Sangare vervanger. Die jongen is 20, kan dan mooi de strijd aan gaan met Guti.
Last edited by Ardbeg on 07 Mar 2022, 14:12, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg wrote: 07 Mar 2022, 14:05 Amadou Onana wil weg bij Lille en PSV wilde hem al hebben als Sangare vervanger. Die jongen is 20, kan dan mooi de strijd aan gaan met Guti.
Berry zei dat ze in België en Frankrijk wedstrijden kijken dus dit zijn typische spelers waar je dan aan denkt.

En inderdaad, laat die vervanger van Sangaré Guti er maar eens uit spelen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 07 Mar 2022, 13:15 Wel raar dat Timmer en volgens mij ook Elfrink hem bij het lijstje vertrekkers deze zomer zet. Natuurlijk heeft hij hierna nog maar een 1-jarig contract maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat PSV een poging gaat doen zijn contract te verlengen.

Denk dat PSV en Guti nog wachten op het oordeel van de nieuwe coach maar een verdedigende middenvelder die altijd minimaal een zes scoort hoort in je selectie. Sinds zijn komst in het elftal is het naar mijn idee ook stabieler. Zie hem in een stofzuiger met voetballende kwaliteiten. Je kunt hem verkopen en dan voor veel geld weer een nieuwe halen maar mij lijken andere plekken meer prioriteit. Zoals een nummer 9, steek daar je geld maar in. Sangare kan best eens vertrekken en Gotze is onzeker omdat die toch wel gekoppeld is aan Schmidt.

Het koppeltje Veerman-Guti lijkt me vrij ideaal.
Hij speelt echt geweldig nu en deze Guti is een absolute meerwaarde voor PSV. De vraag is natuurlijk wat de nieuwe trainer met Gutierrez wilt, want het heeft 3,5 jaar geduurd voordat hij eindelijk in vorm, fit en in het elftal past. De tandem Gotze, Sangare, Veerman en dus Guti loopt nu als een tierelier en is zeker met het scorende vermogen van Veerman behoorlijk complementair. Idealiter blijft dit allemaal staan natuurlijk.

2-3 maanden geleden stond hij zo'n beetje bovenaan bij de vertrekkers, maar dat is nu volledig omgeslagen. complimenten aan Schmidt en uiteraard Guti zelf.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Guti is vandaag toch wel belachelijk vaak te laat of uit positie in defensief opzicht. In druk naar voren wel prima, maar doet me vandaag denken aan Rosario.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg wrote: 07 Mar 2022, 14:05 Amadou Onana wil weg bij Lille en PSV wilde hem al hebben als Sangare vervanger. Die jongen is 20, kan dan mooi de strijd aan gaan met Guti.
Per direct halen, monster van een talent dat.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Sensation wrote: 10 Mar 2022, 22:53
Ardbeg wrote: 07 Mar 2022, 14:05 Amadou Onana wil weg bij Lille en PSV wilde hem al hebben als Sangare vervanger. Die jongen is 20, kan dan mooi de strijd aan gaan met Guti.
Per direct halen, monster van een talent dat.
Ja!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Die moet dan ipv Sangare komen. Sangare voor 35 miljoen verkopen aub.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Strijder
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Zeer zwakke pot. De Guti van de afgelopen jaren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Was lekker aan het buffelen 2e helft. Top!
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Als hij eenmaal in de duels kwam wel ja. Maar het was toch gewoon niet best? Achterin was het chaos, maar dat kwam mede doordat Sangaré - Guti vaak genoeg totaal verkeerd stonden. Zelfs in de tweede helft liepen ze er soms zo doorheen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Hij is wel echt zo traag als dikke stront. Dat hoeft niet heel problematisch te zijn, maar dat viel vandaag door de defensieve chaos wel heel erg op.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Dat komt natuurlijk ook (weer) door de enorme gaten tussen de linies. Dat zag je vorig seizoen ook, dan sta je met 2 middenvelders kansloos te voetballen en lijk je overal te laat te komen. Beetje vertekent beeld wat mij betreft. Die 2 moeten juist een koppeltje zijn, ruimtes klein houden. Maarja, als je met 2 man zulke ruimtes moet bespelen....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Het komt niet alleen door die gaten tussen de linies. Gutiérrez heeft gewoon niet de kwaliteiten voor een veel hoger tempo. Als de tactische organisatie dan ook nog eens niet klopt, dan komen die gebreken heel duidelijk naar voren.

Het is verder geen slechte speler hoor en misschien moet je hem ook gewoon aan boord houden, maar wel met de acceptatie dat dit het is en dat het ook niet veel beter gaat worden. Idealiter een speler voor de posities 12-18, maar daar zal hij zelf niet op zitten te wachten.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

1e helft zwak in de grotere ruimte. 2e helft een van de betere.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Gevalletje: mag blijven, maar een versterking zou absoluut wenselijk zijn als je als team een stap omhoog wilt maken.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Was weer erg sterk vandaag.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Aan het eind van de wedstrijd ging ie weer hoor. Lekker buffelen, elke meter.
Post Reply