Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Even kijken of mijn Peter Bosz lobby hier een beetje geholpen heeft;)
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Wat mij betreft niet :L
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Als hij de Franse nationaliteit heeft aangenomen wel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 08 Mar 2022, 14:07 Als hij de Franse nationaliteit heeft aangenomen wel.
Ah mais oui, c'est Pierre Forêt!
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Pascal Jansen nog een betere optie dan de 3 Nederlanders die nu op de lijst staan.
Verder vind ik alle 3 de Nederlanders niet voldoen, dus hopelijk komt er een buitenlands konijn uit de hoge hoed van Marcel Brands.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 08 Mar 2022, 14:18 Ik vind Pascal Jansen nog een betere optie dan de 3 Nederlanders die nu op de lijst staan.
Verder vind ik alle 3 de Nederlanders niet voldoen, dus hopelijk komt er een buitenlands konijn uit de hoge hoed van Marcel Brands.
Waarom niet Bosz?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Bosz een overschatte trainer. Enorm de nadruk op "attractief en aanvallend" voetbal, wat hem doorgaans behoorlijk lukt. Maar dat attractieve voetbal koppelen aan rendement (punten) lukt hem veel te weinig. Doorgaans haalt hij minder punten dan zijn voorgangers bij dezelfde club. Een statistiek die hij ook nu bij Lyon moeiteloos doortrekt.

Daarnaast heeft hij nogal de neiging om over te komen alsof hij het voetbal persoonlijk heeft uitgevonden, maar misschien is dat een irritatie die alleen bij mij speelt.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Nee hoor [mention]Brael[/mention] zo denk ik er ook over.
Bosz past niet bij PSV, en daarnaast presteert hij ondermaats, op 1 seizoen in Europa na met een selectie waarmee dat ook incidenteel mogelijk was.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 08 Mar 2022, 14:26 Daarnaast heeft hij nogal de neiging om over te komen alsof hij het voetbal persoonlijk heeft uitgevonden, maar misschien is dat een irritatie die alleen bij mij speelt.
Ik vond hem in de tijd bij ajax als het tegen zat altijd een hork voor de camera.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Bosz wel geschikt voor PSV. Prima uithangbord, valt reuze mee met dat Hork en heeft een goede connectie met zijn spelers. Ik zie ook niet in waarom hij niet bij PSV zou passen. Hoe je uberhaupt aan kan komen met Jansen als beter optie dan Bosz; geen idee.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Bosz moet je niet willen. Zoveel jaar zonder prijs is geen toeval meer, al zeggen ze nog zoveel.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Behoren Jonk, Letsch en Van Wonderen opeens niet meer tot de mogelijkheden? :mrgreen: Ik verwacht toch wel dat er nu een paar Van Wonderen aanhangers los gaan. En Jonk aanhangers. En Letsch.. zelf. Gewoon. Letsch voor je deur.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Letsch heeft zichzelf met twee 5-0 potjes vakkundig gediskwalificeerd voor deze functie. Als we een coach zoeken die geen toppers wint, kunnen we net zo goed Roger onder dwang hier houden. :opzijnkop:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Revolinho wrote: 08 Mar 2022, 15:00 Bosz moet je niet willen. Zoveel jaar zonder prijs is geen toeval meer, al zeggen ze nog zoveel.
Je moet ook wel werken bij clubs die prijzen kunnen winnen. En dat is met Dortmund, Leverkusen en OL geen sinecure.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 08 Mar 2022, 15:06
Revolinho wrote: 08 Mar 2022, 15:00 Bosz moet je niet willen. Zoveel jaar zonder prijs is geen toeval meer, al zeggen ze nog zoveel.
Je moet ook wel werken bij clubs die prijzen kunnen winnen. En dat is met Dortmund, Leverkusen en OL geen sinecure.
Dortmund en Lyon zijn clubs waar je zeker prijzen kunt (moet?) winnen. Frankrijk heeft nota bene twee bekertoernooien die door PSG niet zo serieus genomen worden. Maccabi is een Israelische topclub en ajax spreekt voor zich.

Maar goed, Lyon is pas zijn eerste seizoen, Ajax was maar 1 seizoen en Dortmund en Maccabi een halfje. Wat op zich ook wel weer genoeg zegt. Hij lijkt het beste te gedijen bij subtopclubs, zonder al te veel druk.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 08 Mar 2022, 14:26 Ik vind Bosz een overschatte trainer. Enorm de nadruk op "attractief en aanvallend" voetbal, wat hem doorgaans behoorlijk lukt. Maar dat attractieve voetbal koppelen aan rendement (punten) lukt hem veel te weinig. Doorgaans haalt hij minder punten dan zijn voorgangers bij dezelfde club. Een statistiek die hij ook nu bij Lyon moeiteloos doortrekt.

Daarnaast heeft hij nogal de neiging om over te komen alsof hij het voetbal persoonlijk heeft uitgevonden, maar misschien is dat een irritatie die alleen bij mij speelt.
Ben geen vooraanstaand fan van Bosz, maar over die punten is gewoonweg niet waar. Bij Lyon klopt dat, maar bij Leverkusen zat juist een stijgende lijn, zijn voorganger haalde 55 punten, Bosz in zijn eerste seizoen 58 en tweede seizoen 63.
Grasmat wrote: 08 Mar 2022, 15:10
ShovingNE2 wrote: 08 Mar 2022, 15:06

Je moet ook wel werken bij clubs die prijzen kunnen winnen. En dat is met Dortmund, Leverkusen en OL geen sinecure.
Dortmund en Lyon zijn clubs waar je zeker prijzen kunt (moet?) winnen. Frankrijk heeft nota bene twee bekertoernooien die door PSG niet zo serieus genomen worden. Maccabi is een Israelische topclub en ajax spreekt voor zich.

Maar goed, Lyon is pas zijn eerste seizoen, Ajax was maar 1 seizoen en Dortmund en Maccabi een halfje. Wat op zich ook wel weer genoeg zegt. Hij lijkt het beste te gedijen bij subtopclubs, zonder al te veel druk.
Zijn seizoen bij Lyon is ruk maar sinds wanneer is Lyon een club waar je prijzen moet winnen? De laatste prijs daar dateert uit seizoen 12/13, de supercup nadat ze het seizoen daarvoor de beker wonnen. Seizoen 13/14 was zelfs het laatste seizoen dat ze in een bekerfinale stonden. Dus prijzen pak je daar niet zomaar. Die prijs had hij wel bij Ajax moeten pakken (maar gelukkig niet :mrgreen: ), bij Dortmund maar een half seizoen gezeten, Leverkusen is ook geen prijzen-club..
Last edited by Sensation on 08 Mar 2022, 15:17, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Jonk en Van Wonderen zullen vast wel tot de mogelijkheden horen bij PSV, echter niet als plan A, lijkt me. Ik snap wel waarom er mensen zijn die Bosz niet zien zitten, omdat hij geen prijzen gepakt heeft maar welke prijzen heeft Jansen gepakt, of Cocu na PSV, in een periode waar Ajax heel, heel anders in de wedstrijd stond? Mbt buitenlandse trainers kan ik zo niet zeggen wat de mogelijkeden zijn. Wie is er vrij of haalbaar?

[mention]Sensation[/mention] : Wat is voor jou een reden dat je Bosz niet ziet zitten?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ajax gaat 100% voor Bosz als hij beschikbaar komt en Ten Hag weg gaat. Maar PSV zou wel eens eerder kunnen komen.

Ik geloof niet dat PSV gaat voor een 'spannende' naam en meer op zoek is naar een relatief veilige keuze.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 08 Mar 2022, 15:15 Ajax gaat 100% voor Bosz als hij beschikbaar komt en Ten Hag weg gaat. Maar PSV zou wel eens eerder kunnen komen.

Ik geloof niet dat PSV gaat voor een 'spannende' naam en meer op zoek is naar een relatief veilige keuze.
Maar Ten Hag is nog niet weg. Ik acht de kans heel groot dat Bosz de nieuwe trainer van PSV wordt. Dan wordt het forum te klein en dan wachten we de resultaten af :lol:
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:10 Ben geen vooraanstaand fan van Bosz, maar over die punten is gewoonweg niet waar. Bij Lyon klopt dat, maar bij Leverkusen zat juist een stijgende lijn, zijn voorganger haalde 55 punten, Bosz in zijn eerste seizoen 58 en tweede seizoen 63.
Ik zeg ook "doorgaans", niet "altijd". Volgens mij is Leverkusen inderdaad de enige club waarbij hij het cijfermatig beter deed dan zijn voorganger. Bij de andere clubs deed hij het cijfermatig minder.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 08 Mar 2022, 15:15 Ik geloof niet dat PSV gaat voor een 'spannende' naam en meer op zoek is naar een relatief veilige keuze.
Zoals Makaveli al eerder hier een lijstje postte: dat is wel over het algemeen de werkwijze van Brands in zijn carrière.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:11 @Sensation : Wat is voor jou een reden dat je Bosz niet ziet zitten?


Hier wat pluspunten die ik wel echt graag bij PSV zie, zoals dat Leverkusen en Lyon onder hem uitzonderlijk goed zijn in onder druk uit voetballen en meeste schoten op goal in Frankrijk. Maar wat mij tegenstaat: "Peter Bosz' games looking as wide open as ever, after 6 matches Lyon had the 3rd most xG allowed in the Ligue 1. Allowed more than 1.5 xG in 4 of 6 matches" Analyse uit september vandaar de 6 matches.

Ja, Bosz is een trainer die spelers en vooral jonge talenten beter maakt en heeft een herkenbare stijl die in een kolkend Philips Stadion absoluut waanzinnig tot uiting kan komen. Maar als die stijl ook een shitload aan tegendoelpunten gaat betekenen dan hou ik mijn hart vast. Maargoed. Allicht werkt het hier en dan is het voor de rest een prima trainer.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Peter Bosz graag. Lekker voetballen en naar voren godverdomme. Dat dat af en toe punten kost is niet erg..Dat gebeurt nu net zo goed namelijk. Feyenoord en AZ zijn ver genoeg weg qua financien en kwaliteiten waardoor je gewoon lekker kunt aanvallen. Goalen maken nondeju.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Aan de andere kant, die shitload aan tegendoelpunten hebben we toch al. Dus wat dat betreft.....


En om nou Bosz aan te stellen zodat ze hem bij die tyfus grafnarcistenclub niet meer kunne ln krijgen lijkt mij een beetje het doel voorbij rennen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 08 Mar 2022, 15:29 Peter Bosz graag. Lekker voetballen en naar voren godverdomme. Dat dat af en toe punten kost is niet erg..Dat gebeurt nu net zo goed namelijk. Feyenoord en AZ zijn ver genoeg weg qua financien en kwaliteiten waardoor je gewoon lekker kunt aanvallen. Goalen maken nondeju.
Het mirakel is geschied. Iets uit Deninho zijn mond waar ik het zowaar voor de volle 100% mee eens ben
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Locked