Opvolging Roger Schmidt
- ShovingNE2
- Site Admin
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ah mais oui, c'est Pierre Forêt!
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Waarom niet Bosz?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Vedette
Ik vind Bosz een overschatte trainer. Enorm de nadruk op "attractief en aanvallend" voetbal, wat hem doorgaans behoorlijk lukt. Maar dat attractieve voetbal koppelen aan rendement (punten) lukt hem veel te weinig. Doorgaans haalt hij minder punten dan zijn voorgangers bij dezelfde club. Een statistiek die hij ook nu bij Lyon moeiteloos doortrekt.
Daarnaast heeft hij nogal de neiging om over te komen alsof hij het voetbal persoonlijk heeft uitgevonden, maar misschien is dat een irritatie die alleen bij mij speelt.
Daarnaast heeft hij nogal de neiging om over te komen alsof hij het voetbal persoonlijk heeft uitgevonden, maar misschien is dat een irritatie die alleen bij mij speelt.
- De Realist
- Internationale topspeler
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik vond hem in de tijd bij ajax als het tegen zat altijd een hork voor de camera.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ardbeg
- Mister PSV
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- Grasmat
- Lid van verdienste
- ShovingNE2
- Site Admin
Je moet ook wel werken bij clubs die prijzen kunnen winnen. En dat is met Dortmund, Leverkusen en OL geen sinecure.
- Grasmat
- Lid van verdienste
Dortmund en Lyon zijn clubs waar je zeker prijzen kunt (moet?) winnen. Frankrijk heeft nota bene twee bekertoernooien die door PSG niet zo serieus genomen worden. Maccabi is een Israelische topclub en ajax spreekt voor zich.ShovingNE2 wrote: ↑08 Mar 2022, 15:06Je moet ook wel werken bij clubs die prijzen kunnen winnen. En dat is met Dortmund, Leverkusen en OL geen sinecure.
Maar goed, Lyon is pas zijn eerste seizoen, Ajax was maar 1 seizoen en Dortmund en Maccabi een halfje. Wat op zich ook wel weer genoeg zegt. Hij lijkt het beste te gedijen bij subtopclubs, zonder al te veel druk.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ben geen vooraanstaand fan van Bosz, maar over die punten is gewoonweg niet waar. Bij Lyon klopt dat, maar bij Leverkusen zat juist een stijgende lijn, zijn voorganger haalde 55 punten, Bosz in zijn eerste seizoen 58 en tweede seizoen 63.Brael wrote: ↑08 Mar 2022, 14:26 Ik vind Bosz een overschatte trainer. Enorm de nadruk op "attractief en aanvallend" voetbal, wat hem doorgaans behoorlijk lukt. Maar dat attractieve voetbal koppelen aan rendement (punten) lukt hem veel te weinig. Doorgaans haalt hij minder punten dan zijn voorgangers bij dezelfde club. Een statistiek die hij ook nu bij Lyon moeiteloos doortrekt.
Zijn seizoen bij Lyon is ruk maar sinds wanneer is Lyon een club waar je prijzen moet winnen? De laatste prijs daar dateert uit seizoen 12/13, de supercup nadat ze het seizoen daarvoor de beker wonnen. Seizoen 13/14 was zelfs het laatste seizoen dat ze in een bekerfinale stonden. Dus prijzen pak je daar niet zomaar. Die prijs had hij wel bij Ajax moeten pakken (maar gelukkig niet ), bij Dortmund maar een half seizoen gezeten, Leverkusen is ook geen prijzen-club..Grasmat wrote: ↑08 Mar 2022, 15:10Dortmund en Lyon zijn clubs waar je zeker prijzen kunt (moet?) winnen. Frankrijk heeft nota bene twee bekertoernooien die door PSG niet zo serieus genomen worden. Maccabi is een Israelische topclub en ajax spreekt voor zich.ShovingNE2 wrote: ↑08 Mar 2022, 15:06
Je moet ook wel werken bij clubs die prijzen kunnen winnen. En dat is met Dortmund, Leverkusen en OL geen sinecure.
Maar goed, Lyon is pas zijn eerste seizoen, Ajax was maar 1 seizoen en Dortmund en Maccabi een halfje. Wat op zich ook wel weer genoeg zegt. Hij lijkt het beste te gedijen bij subtopclubs, zonder al te veel druk.
Last edited by Sensation on 08 Mar 2022, 15:17, edited 1 time in total.
- Ardbeg
- Mister PSV
Jonk en Van Wonderen zullen vast wel tot de mogelijkheden horen bij PSV, echter niet als plan A, lijkt me. Ik snap wel waarom er mensen zijn die Bosz niet zien zitten, omdat hij geen prijzen gepakt heeft maar welke prijzen heeft Jansen gepakt, of Cocu na PSV, in een periode waar Ajax heel, heel anders in de wedstrijd stond? Mbt buitenlandse trainers kan ik zo niet zeggen wat de mogelijkeden zijn. Wie is er vrij of haalbaar?
[mention]Sensation[/mention] : Wat is voor jou een reden dat je Bosz niet ziet zitten?
[mention]Sensation[/mention] : Wat is voor jou een reden dat je Bosz niet ziet zitten?
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
- Ardbeg
- Mister PSV
Maar Ten Hag is nog niet weg. Ik acht de kans heel groot dat Bosz de nieuwe trainer van PSV wordt. Dan wordt het forum te klein en dan wachten we de resultaten af11 Sir Tinus wrote: ↑08 Mar 2022, 15:15 Ajax gaat 100% voor Bosz als hij beschikbaar komt en Ten Hag weg gaat. Maar PSV zou wel eens eerder kunnen komen.
Ik geloof niet dat PSV gaat voor een 'spannende' naam en meer op zoek is naar een relatief veilige keuze.
-
- Vedette
Ik zeg ook "doorgaans", niet "altijd". Volgens mij is Leverkusen inderdaad de enige club waarbij hij het cijfermatig beter deed dan zijn voorganger. Bij de andere clubs deed hij het cijfermatig minder.
- ShovingNE2
- Site Admin
Zoals Makaveli al eerder hier een lijstje postte: dat is wel over het algemeen de werkwijze van Brands in zijn carrière.11 Sir Tinus wrote: ↑08 Mar 2022, 15:15 Ik geloof niet dat PSV gaat voor een 'spannende' naam en meer op zoek is naar een relatief veilige keuze.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Hier wat pluspunten die ik wel echt graag bij PSV zie, zoals dat Leverkusen en Lyon onder hem uitzonderlijk goed zijn in onder druk uit voetballen en meeste schoten op goal in Frankrijk. Maar wat mij tegenstaat: "Peter Bosz' games looking as wide open as ever, after 6 matches Lyon had the 3rd most xG allowed in the Ligue 1. Allowed more than 1.5 xG in 4 of 6 matches" Analyse uit september vandaar de 6 matches.
Ja, Bosz is een trainer die spelers en vooral jonge talenten beter maakt en heeft een herkenbare stijl die in een kolkend Philips Stadion absoluut waanzinnig tot uiting kan komen. Maar als die stijl ook een shitload aan tegendoelpunten gaat betekenen dan hou ik mijn hart vast. Maargoed. Allicht werkt het hier en dan is het voor de rest een prima trainer.
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Peter Bosz graag. Lekker voetballen en naar voren godverdomme. Dat dat af en toe punten kost is niet erg..Dat gebeurt nu net zo goed namelijk. Feyenoord en AZ zijn ver genoeg weg qua financien en kwaliteiten waardoor je gewoon lekker kunt aanvallen. Goalen maken nondeju.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- De Realist
- De Realist
Het mirakel is geschied. Iets uit Deninho zijn mond waar ik het zowaar voor de volle 100% mee eens bendeninho32 wrote: ↑08 Mar 2022, 15:29 Peter Bosz graag. Lekker voetballen en naar voren godverdomme. Dat dat af en toe punten kost is niet erg..Dat gebeurt nu net zo goed namelijk. Feyenoord en AZ zijn ver genoeg weg qua financien en kwaliteiten waardoor je gewoon lekker kunt aanvallen. Goalen maken nondeju.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt