Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 08 Mar 2022, 15:20
Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:10 Ben geen vooraanstaand fan van Bosz, maar over die punten is gewoonweg niet waar. Bij Lyon klopt dat, maar bij Leverkusen zat juist een stijgende lijn, zijn voorganger haalde 55 punten, Bosz in zijn eerste seizoen 58 en tweede seizoen 63.
Ik zeg ook "doorgaans", niet "altijd". Volgens mij is Leverkusen inderdaad de enige club waarbij hij het cijfermatig beter deed dan zijn voorganger. Bij de andere clubs deed hij het cijfermatig minder.
Tsja, bij Ajax haalde hij 1 puntje minder dan het seizoen ervoor (maar wel met een EL-campagne die tot de finale liep tussendoor), bij Dortmund heeft hij een half jaar gezet, bij Lyon doet hij het idd niet goed, bij Maccabi heeft hij in een half jaar een gemiddelde van 2.26 punten per wedstrijd gehaald. Zijn voorganger zat op 1.48, degene daarvoor op 2.07. Dus bij Maccabi ook beduidend beter. Maargoed laten we niet gaan mierenneuken :mrgreen:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Oftewel: dan krijgen we nog meer doelpunten tegen dan we nu al tegen krijgen, zeker als we er niet in slagen een fatsoenlijke keeper aan te trekken. Nee bedankt.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 08 Mar 2022, 15:33 Oftewel: dan krijgen we nog meer doelpunten tegen dan we nu al tegen krijgen, zeker als we er niet in slagen een fatsoenlijke keeper aan te trekken. Nee bedankt.
Ho ho, een karrevracht aan tegendoelpunten betekent niet per se nog meer dan nu he. Die karrevracht hebben we nu ook al.

Verder ben ik het eens met je laatste twee woorden wat betreft Bosz, maar dat was al wel duidelijk geloof ik
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:24
Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:11 @Sensation : Wat is voor jou een reden dat je Bosz niet ziet zitten?


Hier wat pluspunten die ik wel echt graag bij PSV zie, zoals dat Leverkusen en Lyon onder hem uitzonderlijk goed zijn in onder druk uit voetballen en meeste schoten op goal in Frankrijk. Maar wat mij tegenstaat: "Peter Bosz' games looking as wide open as ever, after 6 matches Lyon had the 3rd most xG allowed in the Ligue 1. Allowed more than 1.5 xG in 4 of 6 matches" Analyse uit september vandaar de 6 matches.

Ja, Bosz is een trainer die spelers en vooral jonge talenten beter maakt en heeft een herkenbare stijl die in een kolkend Philips Stadion absoluut waanzinnig tot uiting kan komen. Maar als die stijl ook een shitload aan tegendoelpunten gaat betekenen dan hou ik mijn hart vast. Maargoed. Allicht werkt het hier en dan is het voor de rest een prima trainer.
Ik vind namelijk, als je heel realistisch naar Schmidt gaan kijken: Een kampioenschap in Oostenrijk bijna tien jaar geleden en verder twee bekers oid in China. Dat ging vooral om zijn moderne/aanvallende voetbal. Wat dat betreft vind ik niet zo'n verschil met Bosz.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Waarom staat Fred Grim er niet bij als optie? Is sinds vandaag ook beschikbaar.


Grapje natuurlijk
One can only hope
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 08 Mar 2022, 15:29 Peter Bosz graag. Lekker voetballen en naar voren godverdomme. Dat dat af en toe punten kost is niet erg..Dat gebeurt nu net zo goed namelijk. Feyenoord en AZ zijn ver genoeg weg qua financien en kwaliteiten waardoor je gewoon lekker kunt aanvallen. Goalen maken nondeju.
Zo simpel is het wel ja.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:37
Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:24 Hier wat pluspunten die ik wel echt graag bij PSV zie, zoals dat Leverkusen en Lyon onder hem uitzonderlijk goed zijn in onder druk uit voetballen en meeste schoten op goal in Frankrijk. Maar wat mij tegenstaat: "Peter Bosz' games looking as wide open as ever, after 6 matches Lyon had the 3rd most xG allowed in the Ligue 1. Allowed more than 1.5 xG in 4 of 6 matches" Analyse uit september vandaar de 6 matches.

Ja, Bosz is een trainer die spelers en vooral jonge talenten beter maakt en heeft een herkenbare stijl die in een kolkend Philips Stadion absoluut waanzinnig tot uiting kan komen. Maar als die stijl ook een shitload aan tegendoelpunten gaat betekenen dan hou ik mijn hart vast. Maargoed. Allicht werkt het hier en dan is het voor de rest een prima trainer.
Ik vind namelijk, als je heel realistisch naar Schmidt gaan kijken: Een kampioenschap in Oostenrijk bijna tien jaar geleden en verder twee bekers oid in China. Dat ging vooral om zijn moderne/aanvallende voetbal. Wat dat betreft vind ik niet zo'n verschil met Bosz.
En afgelopen augustus nog een prijs hier. Of je het nou een prijs vindt of niet, het is er officieel wel eentje.

Ik hoop echt op een verfrissende buitenlandse naam. Iemand met visie en durf, maar ook iemand die defensieve zekerheid in kan bouwen en tactisch flexibel genoeg is om tijdens de wedstrijden om te schakelen als de situatie daar naar vraagt. Maar wie dat is, geen idee. Ik ben toch verdomme julle TD niet? :L
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 08 Mar 2022, 15:35
Grasmat wrote: 08 Mar 2022, 15:33 Oftewel: dan krijgen we nog meer doelpunten tegen dan we nu al tegen krijgen, zeker als we er niet in slagen een fatsoenlijke keeper aan te trekken. Nee bedankt.
Ho ho, een karrevracht aan tegendoelpunten betekent niet per se nog meer dan nu he. Die karrevracht hebben we nu ook al.

Verder ben ik het eens met je laatste twee woorden wat betreft Bosz, maar dat was al wel duidelijk geloof ik
PSV xGA van 21.78 en daadwerkelijk tegengoals 31...
Lyon xGA van 37.88 (!) en daadwerkelijke tegengoals 33

Er zijn maar 6 ploegen in Frankrijk met een hoger xGA. Maar dus veelzeggend over Bosz; qua xG staan ze 3e van de Ligue 1. Alleen is de xG bijna 48 en de daadwerkelijke goals slechts 38. Bij PSV is de xG 52 en de daadwerkelijke goals 62.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:37
Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:24



Hier wat pluspunten die ik wel echt graag bij PSV zie, zoals dat Leverkusen en Lyon onder hem uitzonderlijk goed zijn in onder druk uit voetballen en meeste schoten op goal in Frankrijk. Maar wat mij tegenstaat: "Peter Bosz' games looking as wide open as ever, after 6 matches Lyon had the 3rd most xG allowed in the Ligue 1. Allowed more than 1.5 xG in 4 of 6 matches" Analyse uit september vandaar de 6 matches.

Ja, Bosz is een trainer die spelers en vooral jonge talenten beter maakt en heeft een herkenbare stijl die in een kolkend Philips Stadion absoluut waanzinnig tot uiting kan komen. Maar als die stijl ook een shitload aan tegendoelpunten gaat betekenen dan hou ik mijn hart vast. Maargoed. Allicht werkt het hier en dan is het voor de rest een prima trainer.
Ik vind namelijk, als je heel realistisch naar Schmidt gaan kijken: Een kampioenschap in Oostenrijk bijna tien jaar geleden en verder twee bekers oid in China. Dat ging vooral om zijn moderne/aanvallende voetbal. Wat dat betreft vind ik niet zo'n verschil met Bosz.
Ik zeg ook niks over prijzen, dat verdedig ik hier juist al een pagina lang. Ik baar mij zorgen over de xGA die zijn ploegen hebben en het feit dat zijn spel nog steeds wijd open ligt voor tegenstanders.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:47
Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:37

Ik vind namelijk, als je heel realistisch naar Schmidt gaan kijken: Een kampioenschap in Oostenrijk bijna tien jaar geleden en verder twee bekers oid in China. Dat ging vooral om zijn moderne/aanvallende voetbal. Wat dat betreft vind ik niet zo'n verschil met Bosz.
Ik zeg ook niks over prijzen, dat verdedig ik hier juist al een pagina lang. Ik baar mij zorgen over de xGA die zijn ploegen hebben en het feit dat zijn spel nog steeds wijd open ligt voor tegenstanders.
Ja snap ik volkomen maar was ook niet specifiek naar jou maar wat ik hier terug lees. Ik weet eerlijk gezegd niet of het spel van Schmidt niet bijna net zo wijd open ligt..
Last edited by Ardbeg on 08 Mar 2022, 16:28, edited 1 time in total.
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
FOOTB_REM_S: No

Ik krijg zojuist van een bron door dat Rob Jansen, o.a. zaakwaarnemer van Cocu bij het stadion is gesignaleerd.
Last edited by Wilysimba on 08 Mar 2022, 15:54, edited 1 time in total.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:51
Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:47

Ik zeg ook niks over prijzen, dat verdedig ik hier juist al een pagina lang. Ik baar mij zorgen over de xGA die zijn ploegen hebben en het feit dat zijn spel nog steeds wijd open ligt voor tegenstanders.
Ja snap ik volkomen maar was ook niet specifiek naar jou maar wat ik hier terug lees. Ik weet eerlijk gezegd niet of het spel van Schmidt niet bijna net zo wijd open ligt..
Vandaar dat ik die xG's vergeleek maargoed dat is lastig gezien het een andere competitie is en de standen heel anders zijn. Maar wel groot verschil:

PSV xGA van 21.78 en daadwerkelijk tegengoals 31...
Lyon xGA van 37.88 (!) en daadwerkelijke tegengoals 33
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 08 Mar 2022, 15:46
De Realist wrote: 08 Mar 2022, 15:35

Ho ho, een karrevracht aan tegendoelpunten betekent niet per se nog meer dan nu he. Die karrevracht hebben we nu ook al.

Verder ben ik het eens met je laatste twee woorden wat betreft Bosz, maar dat was al wel duidelijk geloof ik
PSV xGA van 21.78 en daadwerkelijk tegengoals 31...
Lyon xGA van 37.88 (!) en daadwerkelijke tegengoals 33

Er zijn maar 6 ploegen in Frankrijk met een hoger xGA. Maar dus veelzeggend over Bosz; qua xG staan ze 3e van de Ligue 1. Alleen is de xG bijna 48 en de daadwerkelijke goals slechts 38. Bij PSV is de xG 52 en de daadwerkelijke goals 62.
OK dus hij krijgt er minder tegen dan verwacht maar maakt er ook minder dan verwacht, ondanks het bewierookte kamikaze voetbal?
Ja goed, onderstreept dus alleen maar mijn conclusie voor mezelf.

Of het betekent dat de aanvallers in Frankrijk niet bepaald efficiënt zijn
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wilysimba wrote: 08 Mar 2022, 15:51 Ik krijg zojuist van een bron door dat Rob Jansen, o.a. zaakwaarnemer van Cocu bij het stadion is gesignaleerd.
En van Wim Jonk, van Bommel, van der Sar en Overmars :P
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wilysimba wrote: 08 Mar 2022, 15:51 Ik krijg zojuist van een bron door dat Rob Jansen, o.a. zaakwaarnemer van Cocu bij het stadion is gesignaleerd.
Dit is zijn hele cliëntenbestand:

https://www.teamwass.eu/nl/clienten

Voor een contractbespreking van bijvoorbeeld Schaars denk ik dat hij iemand anders zou sturen, maar voor bijvoorbeeld Koeman, Van Ginkel of Doekhi zou Jansen zelf wel komen, denk ik. Voor Cocu overigens ook wel.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Tjompie wrote: 08 Mar 2022, 16:00
Wilysimba wrote: 08 Mar 2022, 15:51 Ik krijg zojuist van een bron door dat Rob Jansen, o.a. zaakwaarnemer van Cocu bij het stadion is gesignaleerd.
En van Wim Jonk, van Bommel, van der Sar en Overmars :P
Yari Verschaeren valt ook onder dat bureau, laat maar komen :mrgreen:
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Wilysimba wrote: 08 Mar 2022, 15:51 Ik krijg zojuist van een bron door dat Rob Jansen, o.a. zaakwaarnemer van Cocu bij het stadion is gesignaleerd.
Ik denk dat het misschien wel gaat om contractverlenging van Iggy Houben of het gratis binnen halen van Kardioglu. Of ik hoop dat vooral. Hoop in elk geval niet dat het om een coach gaat (naast Cocu staan Kuyt en Grim ook daar onder contract ;-))
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hoeft niet per se voor één iemand te komen. Kan ook gewoon een onderhoud zijn om meerdere cliënten en zaken te bespreken. Die kans acht ik aannemelijk.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

#AnnounceSjaakPolak :party:
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

:lol:
Ik zag m er ook tussen staan ja. Of jhohnh Heitinga. Of Mario been, die zal hier ook graag aan komen zetten
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 08 Mar 2022, 15:55 Of het betekent dat de aanvallers in Frankrijk niet bepaald efficiënt zijn
Italië heeft de naam, maar Frankrijk is het land waar het minst gescoord wordt in de competitie van de grote landen.

https://keukenkampioendivisie.nl/jupile ... ompetitie/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fred Grim heeft op het moment geen club meer
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Rob Janssen werkt natuurlijk nu voor Wasserman. Kan goed zijn dat hij voor hen eerste contacten legt of vanuit PSV via hem. Zou best logisch zijn.

https://www.transfermarkt.nl/wasserman/ ... erater/440
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 08 Mar 2022, 16:21 Rob Janssen werkt natuurlijk nu voor Wasserman. Kan goed zijn dat hij voor hen eerste contacten legt of vanuit PSV via hem. Zou best logisch zijn.

https://www.transfermarkt.nl/wasserman/ ... erater/440
Yerry Mina, Brands wilde hem al naar PSV halen maar bleek toen onhaalbaar. Ging daarna mee naar Everton ;)
Christos Tzolis
Phil Jones met z'n gekke bakkes
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 08 Mar 2022, 15:20
11 Sir Tinus wrote: 08 Mar 2022, 15:15 Ajax gaat 100% voor Bosz als hij beschikbaar komt en Ten Hag weg gaat. Maar PSV zou wel eens eerder kunnen komen.

Ik geloof niet dat PSV gaat voor een 'spannende' naam en meer op zoek is naar een relatief veilige keuze.
Maar Ten Hag is nog niet weg. Ik acht de kans heel groot dat Bosz de nieuwe trainer van PSV wordt. Dan wordt het forum te klein en dan wachten we de resultaten af :lol:
Nee joh, een paar mensen zullen moeten wennen aan het idee maar Bosz is gewoon een hele logische naam mits beschikbaar gemaakt door Lyon. Eigenlijk kun je daar niets negatiefs over zeggen anders dat hij geen prijzen heeft gewonnen. Maarja Cocu en F De Boer hebben buiten de ED ook geen prijs gepakt maar zijn samen wel 7x kampioen geworden in 8 jaar tijd.
Last edited by 11 Tinus on 08 Mar 2022, 16:56, edited 1 time in total.
Locked