Nee, de verbouwing voorin moet en gaat groter worden en daar spelen diverse aspecten in mee. We verliezen zeer waarschijnlijk 3 aanvallers (Gakpo, Bruma, Zahavi). En misschien wel 5 (Vinicius, Madueke).11 Sir Tinus wrote: ↑09 Mar 2022, 11:45 Hier wordt net gedaan alsof we Gakpo kunnen vervangen met Mertens en dat we dan helemaal ok zijn in de Eredivisie.
Transferwindow 2022-2023
- ShovingNE2
- Site Admin
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Begrijp me niet verkeerd hè: ook ik vind dat er potentiële cashcows moeten komen. Liever Sávio kopen dan Mertens, zeg maar.
Maar ik geloof best dat we talenten kunnen halen én Luuk en/of Mertens kunnen vastleggen. Dat is voor mij het ideale scenario. Talent en potentiële waarde koppelen aan ervaring en ruwe kwaliteit.
Maar ik geloof best dat we talenten kunnen halen én Luuk en/of Mertens kunnen vastleggen. Dat is voor mij het ideale scenario. Talent en potentiële waarde koppelen aan ervaring en ruwe kwaliteit.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Stel Gakpo, Bruma en Zahavi gaan en die kan je opvangen door Luuk, Mertens en een groot talent (Sávio, Popescu, Hlozek etc.) dan doe je wat mij betreft hele goede zaken. Daarachter Fofana laten doorrijpen en hopen dat hij over een jaar of 2 klaar staat om de eerste spits te worden.Ykhim wrote: ↑09 Mar 2022, 11:50 Begrijp me niet verkeerd hè: ook ik vind dat er potentiële cashcows moeten komen. Liever Sávio kopen dan Mertens, zeg maar.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
De opmerking en/of is precies het verschil in dat ik je gelijk geef of vind dat je doorslaat. Want beide spelers spelen op dezelfde positie in een totaal andere strijdplan. Dan gaat het mij niet eens om cashcows maar dat je een keuze moet maken. Of je gaat voor Dries en dan investereer je in een toplinksbuiten whatever it costs. Of je gaat voor Luuk. Met Luuk heb je meer zekerheid maar kost je meer. Je krijgt er wel een aanvoerder voor terug en iemand die over het algemeen gewoon altijd kan spelen en veelal 90 minuten indien nodig.Ykhim wrote: ↑09 Mar 2022, 11:50 Begrijp me niet verkeerd hè: ook ik vind dat er potentiële cashcows moeten komen. Liever Sávio kopen dan Mertens, zeg maar.
Mijn voorkeur zou nog steeds zijn om een nieuw team te bouwen met nieuwe spelers en een nieuwe Luuk maar als die niet te vinden zijn vind ik Luuk een alternatief maar die is in 2 maanden tijd wel een stuk duurder geworden.
- Juancho
- Mister PSV
Mertens speelt idd toch al jaren als spits in Napels? Dan haal je hem ook als spits lijkt me. Hoewel het vreselijk hypothetisch is zou het dan OF Dries OF Luuk worden. Niet beide. Dan kan je er een groot talent als 2de spits bijhalen die ook genoeg zal spelen en zich zo kan ontwikkelen of gewoon beter blijkt te zijn.
Dan op links een toptalent kopen die Gakpo moet vervangen en rechts Noni. Lijkt me perfect. Dus voor mij geen beide, zelfs als die kans er überhaupt zou zijn.
Dan op links een toptalent kopen die Gakpo moet vervangen en rechts Noni. Lijkt me perfect. Dus voor mij geen beide, zelfs als die kans er überhaupt zou zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- 11 Tinus
- Legende
Bij Mertens zou ik wel investeren in die jonge spits erachter, bij Luuk al een stuk minder. Ten eerste omdat hij wel eens 5 a 7 miljoen kan gaan kosten aan transfersom en ten tweede omdat ik denk dat Luuk wel 90 minuten kan spelen en ook 2x in 4 dagen.Juancho wrote: ↑09 Mar 2022, 13:35 Mertens speelt idd toch al jaren als spits in Napels? Dan haal je hem ook als spits lijkt me. Hoewel het vreselijk hypothetisch is zou het dan OF Dries OF Luuk worden. Niet beide. Dan kan je er een groot talent als 2de spits bijhalen die ook genoeg zal spelen en zich zo kan ontwikkelen of gewoon beter blijkt te zijn.
Als je dan Vertessen en Doan er gewoon bij houdt en een kaarsje brandt dat iemand Bruma overneemt dan heb je ook in de breedte genoeg opties met jeugdspelers als Fofana en Bakayoko daarachter voor de diepte. Wat te doen met Vinicius vind ik nog lastig want eigenlijk zou die perfect zijn achter Luuk maar die komt te kort voor achter Mertens.
-
- Legende
Mertens is ook een stuk ouder dan Luuk dus die zou sowieso voor korte termijn zijn. Dit soort spelers zijn wel alleen van meerwaarde het het meergeld waard als ze nog volledig fysiek fit zijn. Ik begrijp best dat een Mertens van 35 of 36 anders is dan 27 of 28, maar zo iemand moet niet gehinderd worden in fysieke ongemakken zoals Van Bommel destijds bij zijn terugkeer of nu bij Van Ginkel, (is wel heel extreem) terwijl Cocu nog wel fit was bij zijn terugkeer. En omdat die ook nog eens een surplus aan voetbalkwaliteit had was hij extra waardevol. Is Mertens regulier fit dat is hij ook op deze leeftijd denk ik nog absoluut een versterking.
- Juancho
- Mister PSV
[mention]11 Sir Tinus[/mention] daarom heeft Mertens ook mijn voorkeur. Je kan kan dan namelijk ook fors investeren in een toptalent spits die meer dan genoeg gaat spelen of misschien gewoon beter gaat worden dan Mertens.
PSV moet ook weer een fris nieuw elftal worden met gasten die op en top fit zijn en een enorme drive hebben. Ik stap dus even af van te veel oudjes. Ik zou bijv Ginkel ook of laten gaan of een voorstel doen voor een andere rol binnen de club. Als voetballer kan echt niet meer, daar moet een enorm gretige en fitte speler voor in de plek die het gras opvreet en dat fysiek ook aan kan. Nationaal maar zeker ook internationaal.
Tis leuk al die oude bekenden maar ik houd dat persoonlijk heel beperkt. Mertens zie ik wel als buitenkans. Luuk iets minder.
PSV moet ook weer een fris nieuw elftal worden met gasten die op en top fit zijn en een enorme drive hebben. Ik stap dus even af van te veel oudjes. Ik zou bijv Ginkel ook of laten gaan of een voorstel doen voor een andere rol binnen de club. Als voetballer kan echt niet meer, daar moet een enorm gretige en fitte speler voor in de plek die het gras opvreet en dat fysiek ook aan kan. Nationaal maar zeker ook internationaal.
Tis leuk al die oude bekenden maar ik houd dat persoonlijk heel beperkt. Mertens zie ik wel als buitenkans. Luuk iets minder.
-
- Lid van verdienste
Er zijn spelers van een bepaald kaliber die je in mijn ogen altijd moet halen als je daar de kans voor krijgt. Luuk en Mertens vallen m.i. onder dat kaliber. Dat zijn absolute topspelers voor de Eredivisie. Ajax heeft zo ook gedacht bij Berghuis. Wij lachten wel een beetje met hun 3 rechtsbuitens, maar nu staat hij daar gewoon op 10 erg goed te voetballen. Ik ben van zoiets ook wel voorstander. Spelers die écht goed zijn, die vinden wel een manier om met elkaar te spelen. Zie nu bijvoorbeeld hoe een Veerman hangend op links (!) staat te ballen.
Dat je dan op andere posities moet gaan zoeken naar toekomstige cashcows, dat lijkt mij evident.
Maargoed, we zijn nu wel erg áls áls aan het lullen met zijn allen. Moet nog maar zien of één beide haalbaar blijkt.
Dat je dan op andere posities moet gaan zoeken naar toekomstige cashcows, dat lijkt mij evident.
Maargoed, we zijn nu wel erg áls áls aan het lullen met zijn allen. Moet nog maar zien of één beide haalbaar blijkt.
- 11 Tinus
- Legende
- Ardbeg
- Mister PSV
Het is en en. Niet het ene of het andere. Dat is ook uitgelegd.11 Sir Tinus wrote: ↑09 Mar 2022, 14:52Dit dus... op en topfit, goede instelling, frisheid en hongerig. Dat wint het zelfs vaak nog van kwaliteit.
Ik wil een nieuw PSV en geen refurbished PSV.
- Juancho
- Mister PSV
Jij snapt het11 Sir Tinus wrote: ↑09 Mar 2022, 14:52Dit dus... op en topfit, goede instelling, frisheid en hongerig. Dat wint het zelfs vaak nog van kwaliteit.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ardbeg wrote: ↑09 Mar 2022, 14:55Het is en en. Niet het ene of het andere. Dat is ook uitgelegd.11 Sir Tinus wrote: ↑09 Mar 2022, 14:52
Dit dus... op en topfit, goede instelling, frisheid en hongerig. Dat wint het zelfs vaak nog van kwaliteit.
-
- Lid scoutingsteam
Elkaar de handen schudden op basis van een povere argumentatie. Tja.
Je hebt die "oudjes" nodig. Je kan klagen over het niveau Zahavi, van Ginkel of Götze, maar luister eens naar hoe die jonge gasten daarover spreken. Hoe belangrijk hun ervaringen en professionaliteit zijn. Niet alleen voor de ontwikkeling van jongere gasten, maar voor de collectieve ontwikkeling. Doe eens 5 minuten onderzoek naar de Mertens van nu. Als je daarna alsnog volhoudt dat het geen topfitte, gedreven vedette is, dan ben je volgens mij niet goed wijs. Of Luuk de Jong en zijn wederopstand bij een van de grootste clubs op aarde. Daarmee haal je karakter, leiderschap, ervaring en doelpunten.
Maar sowieso vind ik het raar om te roepen dat dit PSV niet gedreven is. Dan vraag ik me af door welke bril je kijkt, maar ik raad je ook vooral een trip naar de opticien aan. Het verschil met voorgaande jaren is enorm.
Je hebt die "oudjes" nodig. Je kan klagen over het niveau Zahavi, van Ginkel of Götze, maar luister eens naar hoe die jonge gasten daarover spreken. Hoe belangrijk hun ervaringen en professionaliteit zijn. Niet alleen voor de ontwikkeling van jongere gasten, maar voor de collectieve ontwikkeling. Doe eens 5 minuten onderzoek naar de Mertens van nu. Als je daarna alsnog volhoudt dat het geen topfitte, gedreven vedette is, dan ben je volgens mij niet goed wijs. Of Luuk de Jong en zijn wederopstand bij een van de grootste clubs op aarde. Daarmee haal je karakter, leiderschap, ervaring en doelpunten.
Maar sowieso vind ik het raar om te roepen dat dit PSV niet gedreven is. Dan vraag ik me af door welke bril je kijkt, maar ik raad je ook vooral een trip naar de opticien aan. Het verschil met voorgaande jaren is enorm.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Zowel Mertens en Luuk zijn nog altijd superfit. Maar ik lees vooral heel veel aannames over Mertens, wel een mening hebben maar dan met de tekst "ik weet niet hoe fit hij nog is", dan heb je hem de afgelopen tijd simpelweg niet zien voetballen. Maar op basis daarvan wel roepen dat zijn komst dan niet nodig is als hij niet topfit is. Kijk wat wedstrijden van Napoli terug van de afgelopen maanden.Ykhim wrote: ↑09 Mar 2022, 15:10 Elkaar de handen schudden op basis van een povere argumentatie. Tja.
En nee hij speelt lang niet altijd basis bij Napoli, maar alsof het ooit realistisch is dat wij een speler kunnen halen die iemand als Insigne, Zielinski of Osimhen uit de basis speelt..
We hebben het over een speler die bij de nummer 3 van Italië elke 137 minuten een doelpunt maakt.
Last edited by Sensation on 09 Mar 2022, 15:17, edited 1 time in total.
- Juancho
- Mister PSV
Heel bijzonder dat je met dit lulverhaal komt als ik een post daarboven net aangeef dat ik voor Mertens zou gaan en werkelijk nergens maar dan ook nergens iets zeg over dat dries een luie wannabee vedette is die met een rolstoel over het veld moet.Ykhim wrote: ↑09 Mar 2022, 15:10 .Doe eens 5 minuten onderzoek naar de Mertens van nu. Als je daarna alsnog volhoudt dat het geen topfitte, gedreven vedette is, dan ben je volgens mij niet goed wijs. .
maar ik raad je ook vooral een trip naar de opticien aan. Het verschil met voorgaande jaren is enorm.
Misschien eerst zelf even langs de opticien voor je anderen wilt aanpakken.
Nog even los van het feit dat een Zahavi en v. Ginkel best iets te bieden hebben buiten het veld om, het gaat er uiteindelijk toch echt om wat ze presteren op het veld. Als je als super gemotiveerde jongen van 18-25 jaar nog gemotiveerd moet worden door hele matige voetballers als Zahavi en de helaas huidige v. Ginkel om er alles uit te halen... Dan klopt er sowieso al niks van.
Ervaring en leiderschap is belangrijk, ik zeg werkelijk nergens dat dat niet zo is. Maar ik zeg wel heel duidelijk dat het gekoppelt moet worden aan EN kwaliteit EN de juiste balans. Ik zou dus nooit beide heren halen. 1 kan, maar daarachter heb je dan een groot talent nodig. Ook voor de toekomstige inkomsten.
Last edited by Juancho on 09 Mar 2022, 15:21, edited 1 time in total.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Maar je schud wel iemand de hand die het over een 'refurbished PSV' heeft. Als we het erover eens zijn dat Luuk en Dries nog altijd super fit zijn, dan hoeven we het toch niet over een refurbished PSV te hebben?Juancho wrote: ↑09 Mar 2022, 15:16Heel bijzonder dat je met dit lulverhaal komt als ik een post daarboven net aangeef dat ik voor Mertens zou gaan en werkelijk nergens maar dan ook nergens iets zeg over dat dries een luie wannabee vedette is die met een rolstoel over het veld moet.Ykhim wrote: ↑09 Mar 2022, 15:10 .Doe eens 5 minuten onderzoek naar de Mertens van nu. Als je daarna alsnog volhoudt dat het geen topfitte, gedreven vedette is, dan ben je volgens mij niet goed wijs. .
maar ik raad je ook vooral een trip naar de opticien aan. Het verschil met voorgaande jaren is enorm.
- Juancho
- Mister PSV
Wat 1 handshake smiley wel niet kan doen . Je moet het lezen icm met de posts van ons beide daarvoor. Ik heb idd geen zin in weer een half elftal met oudere spelers. Het is ook een keer tijd voor de nieuwe generatie. Luuk is een geweldige klopper en leider maar als voetballer helemaal niet zo speciaal. In zo'n case ga ik idd liever voor een jonge gretige hond die toekomst heeft.Sensation wrote: ↑09 Mar 2022, 15:18Maar je schud wel iemand de hand die het over een 'refurbished PSV' heeft. Als we het erover eens zijn dat Luuk en Dries nog altijd super fit zijn, dan hoeven we het toch niet over een refurbished PSV te hebben?Juancho wrote: ↑09 Mar 2022, 15:16
Heel bijzonder dat je met dit lulverhaal komt als ik een post daarboven net aangeef dat ik voor Mertens zou gaan en werkelijk nergens maar dan ook nergens iets zeg over dat dries een luie wannabee vedette is die met een rolstoel over het veld moet.
Daarnaast zei ik ook dat Mertens in past plaatje het beste pas. Als Zahavi en Ginkel en eerder al Propper gaan als grootverdiener en nweinig toevoegende spelers kan je prima Mertens halen. Luuk hoeft van mij dan niet maar dat lijkt wel een opmerking hier waar de doodstraf op staat.
-
- Lid scoutingsteam
Dankje, Sensation. Veel moeilijker is het niet.
En nee: het gaat uiteindelijk niet alleen om wat ze op het veld laten zien. Dat is slechts deel van het hele verhaal. Sportief succes ligt voor een aanzienlijk deel buiten het veld. Ik kan je een miljoen voorbeelden aanreiken, maar zelfs oplettende PSV-supporters kunnen zich prima de rol van bijv. Schaars herinneren. Of de nooit mopperende bankzitters die alles geven wanneer er een beroep op ze wordt gedaan. Dat zijn onderdelen van succesverhalen en dat soort spelers heb je simpelweg nodig. Ik ben daarom ook geen voorstander van het idee dat alle huidige bankzitters maar moeten wieberen. Zie eens hoe belangrijk bankzitters als Doan, Mauro, Mwene en Vinícius kunnen zijn. Dat is dé kracht van dit PSV, maar het wordt zelden benoemd.
En nee: het gaat uiteindelijk niet alleen om wat ze op het veld laten zien. Dat is slechts deel van het hele verhaal. Sportief succes ligt voor een aanzienlijk deel buiten het veld. Ik kan je een miljoen voorbeelden aanreiken, maar zelfs oplettende PSV-supporters kunnen zich prima de rol van bijv. Schaars herinneren. Of de nooit mopperende bankzitters die alles geven wanneer er een beroep op ze wordt gedaan. Dat zijn onderdelen van succesverhalen en dat soort spelers heb je simpelweg nodig. Ik ben daarom ook geen voorstander van het idee dat alle huidige bankzitters maar moeten wieberen. Zie eens hoe belangrijk bankzitters als Doan, Mauro, Mwene en Vinícius kunnen zijn. Dat is dé kracht van dit PSV, maar het wordt zelden benoemd.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
https://footballia.net/matches/ssc-napo ... ppa-italia
Een wedstrijd van afgelopen januari voor de beker tegen Fiorentina. Wedstrijd pas beslist na verlenging. Mertens speelt als 10 de volle 120 minuten, staat aanvallend (en bij druk zetten op helft tegenstander) naast de spits maar in de opbouw laat hij zich veel terugzakken om vanaf het middenveld mee te doen in de opbouw. Continu in beweging, zo vaak aanspeelbaar, altijd coachend en wijzend. 100% een meerwaarde in alles. Zelfs in de verlenging bij een achterstand nog druk in de weer met vooruit druk zetten en sprinten.
Of hier wat van Mertens, onlangs de wedstrijd tegen Cagliari, 90 minuten, dit is zijn heatmap:
Of nog een paar weken daarvoor tegen Sampdoria, ook 90 minuten, was dit zijn heatmap:
En dan even de heatmap van Götze tegen Heracles, die daar echt een goede wedstrijd speelde:
Ik zie behoorlijke parallellen, Götze evenveel touches tegen Heracles als Mertens tegen Sampdoria en ook de heatmap behoorlijk gelijk, waar Götze wat meer rechts georiënteerd is en Mertens links.
Een wedstrijd van afgelopen januari voor de beker tegen Fiorentina. Wedstrijd pas beslist na verlenging. Mertens speelt als 10 de volle 120 minuten, staat aanvallend (en bij druk zetten op helft tegenstander) naast de spits maar in de opbouw laat hij zich veel terugzakken om vanaf het middenveld mee te doen in de opbouw. Continu in beweging, zo vaak aanspeelbaar, altijd coachend en wijzend. 100% een meerwaarde in alles. Zelfs in de verlenging bij een achterstand nog druk in de weer met vooruit druk zetten en sprinten.
Of hier wat van Mertens, onlangs de wedstrijd tegen Cagliari, 90 minuten, dit is zijn heatmap:
Of nog een paar weken daarvoor tegen Sampdoria, ook 90 minuten, was dit zijn heatmap:
En dan even de heatmap van Götze tegen Heracles, die daar echt een goede wedstrijd speelde:
Ik zie behoorlijke parallellen, Götze evenveel touches tegen Heracles als Mertens tegen Sampdoria en ook de heatmap behoorlijk gelijk, waar Götze wat meer rechts georiënteerd is en Mertens links.
-
- Lid scoutingsteam
Laten we ook niet doen alsof het 11 individuele poppetjes met een rigide rol zijn. Voetbal anno 2022 is veel dynamischer, de invulling van posities is dat ook. Wie op '9' staat komt in realiteit misschien ook op andere posities. Bij PSV hebben we dit seizoen ook al verschillende soorten spelers als spits zien spelen, en eigenlijk maakte het voor het eindresultaat zelden wat uit. Dat is volgens mij ook een van de kernpunten van modern voetbal.
Ik zie bijvoorbeeld ook niet in waarom Luuk en Mertens niet samen zouden kunnen spelen.
Ik zie bijvoorbeeld ook niet in waarom Luuk en Mertens niet samen zouden kunnen spelen.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Als je Luuk, Mertens en Götze voor je as hebt, met in de spits daarachter nog Fofana die kan ontwikkelen (en Romero?????? ooit????), voor linksvoor haal je een toptalent, rechts heb je Madueke (en Bakayoko daarachter), dan heb je toch een prima balans?Ykhim wrote: ↑09 Mar 2022, 15:46 Laten we ook niet doen alsof het 11 individuele poppetjes met een rigide rol zijn. Voetbal anno 2022 is veel dynamischer, de invulling van posities is dat ook. Wie op '9' staat komt in realiteit misschien ook op andere posities. Bij PSV hebben we dit seizoen ook al verschillende soorten spelers als spits zien spelen, en eigenlijk maakte het voor het eindresultaat zelden wat uit. Dat is volgens mij ook een van de kernpunten van modern voetbal.
Luuk kan als 9, Mertens ook, Götze kan als valse 9 als het nodig is, Mertens en Götze kunnen allebei op 10. Dan heb je drie topspelers voor twee posities, wat willen we nog meer? We spelen hopelijk volgend seizoen ook weer ontzettend veel wedstrijden, met verschillende strijdplannen, verschillende intensiteit. Al halen we een spits van 20 dan is het ook niet reëel dat die elke wedstrijd speelt. Maar ik zou dan liever kiezen voor het ontwikkelen van Fofana achter Luuk en Dries, met toptalenten (waaronder Madueke) op de flanken. Daarachter heb je met Veerman een talent die al flink ervaren is en als Sangaré vervangen moet worden mag daar ook een categorie 20-25 voor terugkomen. Idem op rechtsback. Dan heb je echt een uitstekende balans met ervaring en potentieel.
Puur hypothetisch hè, stel je kan dit neerzetten, dan is dat toch porno: Drommel
Teze - Ramalho - Obispo
Madueke - Veerman - Guti/Sangaré/Aankoop - Mauro
Mertens - Götze
Luuk Dus een 3-4-2-1 waarbij Mauro in verdedigende vorm kan terugkomen als LB en Teze kan doorschuiven naar RB achter Madueke (dat is natuurlijk geen wingback).
- Juancho
- Mister PSV
Omdat je er dan dus voor kiest om linksvoor en in de spits een oude speler neer te zetten. En dan zit je nog met Noni/Gotze.
Ik vind dat er te veel wordt gekeken naar mooie namen en niet naar het gehele plaatje. Zeker voorin is het voor PSV buitengewoon belangrijk dat er toptalenten staan die de club bijna financieel gezien dragen. Dat zijn de plekken waar PSV de grote zak met centen vandaan tovert. Dat is niet op het middenveld, niet achterin en zeker niet in de goal.
Ervaring vind ik net zo belangrijk als jullie. Ik deel het alleen anders in. In mijn plaatje is er gewoon geen ruimte voor EN Mertens EN De Jong. Dat gaat ten koste van een plekje voor een heel groot talent. Die overigens voetballend en rendement misschien maar zo minimaal hetzelfde kunnen brengen.
Kijkend naar het overal plaatje die ik eerder hier poste zijn er een aantal posities waar iets moet gebeuren:
1. Keeper
2. CV en of RB
3. Linkermiddenvelder
4. Spits
5. Buitenspeler als of Noni of Gakpo gaat
Kijkend naar de selectie invulling is er zeker ruimte voor Mertens. Prima als hij de spits wordt nogmaals met een groot talent daarachter. Ik denk er anders over als Mertens de vervanger van Gakpo wordt en Luuk wordt als nieuwe spits gehaald.
Dat we daarover verschillend... Prima. Wederom dan een
[mention]Sensation[/mention] in je plaatje heb je dus 3 oudere spelers staan die veel kosten maar zeer waarschijnlijk niks meer opleveren. Ik vind dat even zwaar gezegd not done voor een opleidings club als PSV. zeker als je ziet wat je er verder achter zet. Vervang je Luuk voor ene heel groot talent ziet het er al anders uit terwijl je er voetballend wellicht nog beter van wordt.
Ik vind dat er te veel wordt gekeken naar mooie namen en niet naar het gehele plaatje. Zeker voorin is het voor PSV buitengewoon belangrijk dat er toptalenten staan die de club bijna financieel gezien dragen. Dat zijn de plekken waar PSV de grote zak met centen vandaan tovert. Dat is niet op het middenveld, niet achterin en zeker niet in de goal.
Ervaring vind ik net zo belangrijk als jullie. Ik deel het alleen anders in. In mijn plaatje is er gewoon geen ruimte voor EN Mertens EN De Jong. Dat gaat ten koste van een plekje voor een heel groot talent. Die overigens voetballend en rendement misschien maar zo minimaal hetzelfde kunnen brengen.
Kijkend naar het overal plaatje die ik eerder hier poste zijn er een aantal posities waar iets moet gebeuren:
1. Keeper
2. CV en of RB
3. Linkermiddenvelder
4. Spits
5. Buitenspeler als of Noni of Gakpo gaat
Kijkend naar de selectie invulling is er zeker ruimte voor Mertens. Prima als hij de spits wordt nogmaals met een groot talent daarachter. Ik denk er anders over als Mertens de vervanger van Gakpo wordt en Luuk wordt als nieuwe spits gehaald.
Dat we daarover verschillend... Prima. Wederom dan een
[mention]Sensation[/mention] in je plaatje heb je dus 3 oudere spelers staan die veel kosten maar zeer waarschijnlijk niks meer opleveren. Ik vind dat even zwaar gezegd not done voor een opleidings club als PSV. zeker als je ziet wat je er verder achter zet. Vervang je Luuk voor ene heel groot talent ziet het er al anders uit terwijl je er voetballend wellicht nog beter van wordt.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Is een hypothese hè, zoals ik ook aangaf in de tekst; Götze, Luuk en Mertens haal je voor de spits en de 10 positie, Mertens ga je niet meer op linksbuiten zetten, iig niet als basisspeler, daarvoor zou ik een toptalent kiezen.Juancho wrote: ↑09 Mar 2022, 15:57 @Sensation in je plaatje heb je dus 3 oudere spelers staan die veel kosten maar zeer waarschijnlijk niks meer opleveren. Ik vind dat even zwaar gezegd not done voor een opleidings club als PSV. zeker als je ziet wat je er verder achter zet. Vervang je Luuk voor ene heel groot talent ziet het er al anders uit terwijl je er voetballend wellicht nog beter van wordt.
- Juancho
- Mister PSV
Dan nog snap ik het niet. Dan wil je er dus 1 op de bank zetten? Maar aan de andere kant zet je ze wel alle 3 in je opstelling. Vandaar de verwarring. Want hypothetisch of niet, je wil ze allemaal hebben toch? En je wil Mertens halen als spits, dan wil je Luuk halen voor...? De bank? Denk je dat hij dat zelf gaat doen? En kan PSV zich dat veroorloven?Sensation wrote: ↑09 Mar 2022, 16:02Is een hypothese hè, zoals ik ook aangaf in de tekst; Götze, Luuk en Mertens haal je voor de spits en de 10 positie, Mertens ga je niet meer op linksbuiten zetten, iig niet als basisspeler, daarvoor zou ik een toptalent kiezen.Juancho wrote: ↑09 Mar 2022, 15:57 @Sensation in je plaatje heb je dus 3 oudere spelers staan die veel kosten maar zeer waarschijnlijk niks meer opleveren. Ik vind dat even zwaar gezegd not done voor een opleidings club als PSV. zeker als je ziet wat je er verder achter zet. Vervang je Luuk voor ene heel groot talent ziet het er al anders uit terwijl je er voetballend wellicht nog beter van wordt.
Ik mis gewoon simpelweg toekomst en talent in je opstelling. De financiën en het sportieve gaan wat mij betreft wel meer hand in hand dan ik bij sommigen lees.
Verder heb je het over een nummer 10. Speelt een Bosz bijv met een echte nummer 10? Het gaat natuurlijk ook om de nieuwe coach zijn speelwijze. Is het meer 4-3-3 heb ik 10x liever een wat ervaren leider voor het middenveld erbij ipv van Luuk. Dan kan je iets heel sterks maken met Sangare, Veerman en de grote aankoop. Gaat Sangare alsnof heb je ruimte en budget voor een nieuw soort Sangare. Kwaliteit maar ook financieel aantrekkelijk voor de toekomst.
Last edited by Juancho on 09 Mar 2022, 16:09, edited 1 time in total.