Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mijn mening wordt misschien ook wel het meest beïnvloed door medelijden. Ik gun hem dit niet en je ziet dan liever dat hij de eer aan zichzelf houdt. Zo'n grote naam verdient beter. Maar goed, ik heb ook wel enigzins begrip voor Koeman hoor. Het is verder wel een levensgenieter en een gevoelsmens, dat merk je vaak al hoe hij reageert in de media.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het absoluut een sympathieke man, en ook zeker wel iemand die geschikt is voor het trainersvak. Met name voor de korte termijn.
Daarom ongeschikt voor PSV maar de ideale bondscoach zodra die ellende in de woestijn klaar geboycot is
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 12 Mar 2022, 21:57 maar hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
Met een afkoopsom in je contract van 12 miljoen bleef ik ook even bungelen hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Wilysimba
Lid van verdienste
Posts: 536
Joined: 04 Nov 2020, 15:24
FOOTB_REM_S: No

Lyon 3-0 achter tegen Rennes. Is Bosz binnenkort een vrij man?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

4 0 haha. De vraag is of je hem dan wel moet willen....
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

En nog binnen het uur. Echt heel goed doet hij het niet daar.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

En slechts 39 goals in 28 wedstrijden ook niet echt best voor een trainer die graag aanvallend speelt met zijn teams.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ik snap ook echt niet hoe het kan dat Bosz in deze peiling Cocu zover voorbij is gegaan. Zeker omdat in de vorige peiling Cocu duidelijk de favoriet was. Is dat dan dee verwachting en worden op basis daarvan persoonlijke meningen aangepast, zodat het past binnen wat mogelijk gaat gebeuren?
Ook vanuit PSV snap ik het niet helemaal. Bosz is iemand, die qua uitstraling niet echt past bij PSV en prima paste bij Ajax. Dan kan het natuurlijk nog wel als het echt een extreem goede trainer is, maar dat is ie toch ook niet? Ja, hij laat zijn ploegen vaak leuk spelen, al lukt dat bij Lyon niet echt, lijkt het (ik zie te weinig van hun wedstrijden om daar echt een mening over te hebben). Ook is zijn erelijst een logische bij de clubs die hij had. Ik vind niet dat het een tekort is, maar het is zeker ook niet meer dan je mag verwachten. Dus ik kan me voorstellen dat het een kandidaat is, maar topkandidaat zie ik niet zo en dat lijkt hij wel te zijn als ik zie hoeveel hier over hem gesproken wordt…
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik denk als Cocu niet in een week tijd 3x op camera was gespot het echt iets had gescheeld.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zijn positie stond al ter discussie dacht ik. Vaak is het na zo'n afgang voorbij. Dus zou best kunnen dat hij morgen vrij is. Niet dat hij mijn ideale kandidaat is overigens, verre van.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 13 Mar 2022, 18:44 Zijn positie stond al ter discussie dacht ik. Vaak is het na zo'n afgang voorbij. Dus zou best kunnen dat hij morgen vrij is. Niet dat hij mijn ideale kandidaat is overigens, verre van.
Wie zou jij wel voor de groep willen komend seizoen en waarom?
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Kan Schmidt nie gewoon blijven?
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 13 Mar 2022, 18:50 Kan Schmidt nie gewoon blijven?
We gaan geen betere krijgen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 13 Mar 2022, 18:50 Kan Schmidt nie gewoon blijven?
Ik zie zelf ook niet zo snel iemand die beschikbaar is en het beter gaat doen dan Roger. Als PSV samen met Roger een plan maalt om toppers te winnen dan is het beter dat hij gewoon blijft. Jammer genoeg gaat die vlieger niet meer op.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 13 Mar 2022, 18:50 Kan Schmidt nie gewoon blijven?
De man die nooit een topwedstrijd weet te winnen? Nee liever niet.
#simplythebest
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Schmidt blijven? Geen betere trainer? Na bijna 2 jaar zien we dit voetbal. En dan serieus denken dat er geen trainer is die het beter kan gaan doen? Goeiendag zeg. Laten we onszelf dan gelijk maar geen topclub meer noemen. Winnen van de clubs buiten de top om en spelen in de 2de en zelfs 3de Europa cup. Dat zijn gewoon minimale vereisten die je mag verwachten van en coach van PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 13 Mar 2022, 18:50 Kan Schmidt nie gewoon blijven?
Asjeblieft niet
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 13 Mar 2022, 18:57 Schmidt blijven? Geen betere trainer? Na bijna 2 jaar zien we dit voetbal. En dan serieus denken dat er geen trainer is die het beter kan gaan doen? Goeiendag zeg. Laten we onszelf dan gelijk maar geen topclub meer noemen. Winnen van de clubs buiten de top om en spelen in de 2de en zelfs 3de Europa cup. Dat zijn gewoon minimale vereisten die je mag verwachten van en coach van PSV.
Wie zie jij graag komen die het in jouw ogen beter gaat doen?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Mar 2022, 19:03
Juancho wrote: 13 Mar 2022, 18:57 Schmidt blijven? Geen betere trainer? Na bijna 2 jaar zien we dit voetbal. En dan serieus denken dat er geen trainer is die het beter kan gaan doen? Goeiendag zeg. Laten we onszelf dan gelijk maar geen topclub meer noemen. Winnen van de clubs buiten de top om en spelen in de 2de en zelfs 3de Europa cup. Dat zijn gewoon minimale vereisten die je mag verwachten van en coach van PSV.
Wie zie jij graag komen die het in jouw ogen beter gaat doen?
Ik vind dat een beetje een omgekeerde vraag. Zelfde verhaal als bij de TD positie. De eerste vraag moet zijn of je tevreden bent en genoeg vertrouwen hebt om door te gaan. Is dat antwoord ja, dan hoef je idd niemand te vervangen. Is het antwoord nee vind ik dat je sowieso uit elkaar moet gaan. Waarom? Nou omdat je nooit zekerheid hebt in het voetbal. Al haal je Guardiola en de beste TD uit de Red Bull school. Garanties dat je kampioen wordt en CL gaat spelen met voetbal dat zich positief ontwikkelt heb je niet. Sterker nog, Schmidt is daar het levende voorbeeld van voor ons. Na de laatste paar jaar Cocu waren we volgens mij allemaal toe aan iets anders. Er kwam een grote naam die het voetbal volledig om zou gooien. Zijn naam? Roger Schmidt. Nu bijna 2 jaar verder en het verhaal en de meningen zijn bekend. Overal denk ik dat je rustig kan stellen dat het tegen is gevallen. Ik kan me ook niet voorstellen dat de mensen bij PSV zelf wel tevreden zijn.

Dus uit elkaar gaan, zeker als de trainer zelf ook niet verder wilde is prima. Ik geloof dat er genoeg trainers zijn die ook minimaal 2de worden met PSV, die in Europa ook wel hetzelfde kunnen presteren. Sterker nog, ik geloof dat er ook trainers zijn die het beter zullen doen.

Namen noemen is leuk maar ik ben niet fulltime in dienst bij PSV. Zelfs niet parttime :mrgreen:. Anders had ik met alle liefde wat trainers willen checken. TDs net zo trouwens maar daar geldt hetzelfde.ik kan ook best een naam of 5 opnoemen. Wat zeggen die namen? Mij ig niks want ik ken ze niet genoeg.
Als voorbeeldje, de Deense bondscoach lijkt mee een prima trainer, prima voetbal en laat de Denen goed presteren. Kan ik gedetailleerd uitleggen wat hem zo goed maakt? Hell no, ik ken z'n spelprincipes niet, ik volg z'n elftal(len) niet dus wat moet ik zeggen? En om eerlijk te zijn denk ik dat zo'n 95% hier ook zomaar wat namen dropt zonder inhoudelijk en gedetailleerd te kunnen aangeven waarom. Alleen gekkies zonder leven als [mention]Sensation[/mention] kunnen dat. Maar die zijn hier zeldzaam :mrgreen:

Het gaat mij puur om de overtuiging dat je iemand kan vinden die er hopelijk meer uit kan halen. Heb je die overtuiging, dan ga je daarvoor en dat je alle processen. Daar heeft PSV mensen.oor in dienst, daarvoor hebben ze systemen, rapporten, analyses, contacten. Name it. Wij niet. Voor mij is dat eigenlijk het enige dat telt. PSV is nog altijd een club van naam, met een prima budget waar ongetwijfeld prima trainers graag mee aan de slag willen. Of die nu pietje of henkie of jantje heet... Het draait om kwaliteit. Niet om een naam. Schmidt is een grote naam maar ik heb er na bijna 2 jaar geen vertrouwen meer in dat hij het beter gaat doen. Dus dan is doorgaan sowieso geen optie. Dan geef ik liever de kans aan een andere trainer.
Last edited by Juancho on 13 Mar 2022, 19:32, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Als Roger kampioen wordt, de beker pakt, de JC Schaal heb je al, en je haalt halve finale CFL, is het dan een ander verhaal?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 13 Mar 2022, 19:31 Als Roger kampioen wordt, de beker pakt, de JC Schaal heb je al, en je haalt halve finale CFL, is het dan een ander verhaal?
Nee want Roger wil zelf niet en ik sta er niet achter om een trainer smekend alsnog binnenboord te houden. Daarvoor vind ik PSV iets te mooi en te groot.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik snap je verhaal en heb er wel begrip voor [mention]Juancho[/mention]. Maar we hebben nu nog veel om voor te spelen. Stel Roger wordt kampioen, pakt de beker en/of komt ver in de Conference League.. Dan kan je toch over een succes spreken. De beredenatie van "heb je nog vertrouwen?" vind ik net wat te simplistisch en eigenlijk zou dat eikpunt ook pas na het seizoen moeten zijn. Ik heb nu nog vertrouwen in goede resultaten en zelfs het kampioenschap.

Het grappige is dat mensen hier roepen om een Bosz of Cocu. Nou mij maakt het straks niet uit, ben niet zo uitgesproken en zie het allemaal wel aangezien ik niet de verwachting heb dat zij het beter gaan doen dan Roger. Ik vertrouw op ce keuze van Brands. Ik zal de nieuwe trainer straks weer steunen en vertrouwen geven. Zal je zien dat wanneer de nieuwe trainer hetzelfde presteert als Roger dat dezelfde critici weer roepen om een nieuwe trainer.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Cocu was met deze selectie ook 2e geworden denk ik.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het argument dat Cocu mogelijk ook niet beter zou doen dan Schmidt ook niet zo sterk overigens. Ik voel veel meer bij PSV als ik de clubcultuur weer echt voel. Dan is het ook een stuk makkelijker om te accepteren dat je soms niet kunt winnen of een mindere periode hebt. Dan geloof je ook wel dat je eruit komt, want je voelt dat iedereen dat wil. Bij Schmidt heb ik dat niet, want die vindt PSV net zo prima om te werken als Leverkusen, Salzburg of waar dan ook. Dat is logisch, maar dan krijg je bij mij ook minder krediet. Bij Cocu en Van Nistelrooij (en ook Van Bommel, al viel die uiteraard sterk door de mand) weet je dat die van alle plekken ter wereld waar ze succes zouden kunnen hebben, die het liefst hier in Eindhoven wensen. Dat geeft mij een gevoel van verbondenheid met mijn club en daar verlang ik veel meer naar terug dan naar een mogelijke voetbalprofessor, die binnen 7 seconden een bal terug kan veroveren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Mar 2022, 19:44Zal je zien dat wanneer de nieuwe trainer hetzelfde presteert als Roger dat dezelfde critici weer roepen om een nieuwe trainer.
Dit gaat 100% gebeuren. Veel van de critici van nu waren ook kritisch op Cocu of Brands toen zij er nog waren, terwijl dat nu ineens de grote redders zijn. Dat blijft toch een grappig fenomeen van het online forum.
Locked