Standbeeld wrote: ↑13 Mar 2022, 19:44
Ik snap je verhaal en heb er wel begrip voor @Juancho. Maar we hebben nu nog veel om voor te spelen. Stel Roger wordt kampioen, pakt de beker en/of komt ver in de Conference League.. Dan kan je toch over een succes spreken.
Qua prestaties zeker! Dat betwist ik dan ook zeker niet. Misschien had ik me dan beter moeten uitdrukken, het is meer op basis van wat je ziet tot op heden. Wat er komende maanden gebeurt gaan we dan zien.
De beredenatie van "heb je nog vertrouwen?" vind ik net wat te simplistisch en eigenlijk zou dat eikpunt ook pas na het seizoen moeten zijn. Ik heb nu nog vertrouwen in goede resultaten en zelfs het kampioenschap.
Daar denken we dan anders over. Ten eerste omdat je normaal al in de winterstop praat met elkaar over komend seizoen. Gaan we door, willen we door, wat zijn de prestaties en ontwikkelingen op dat moment en wat zijn de verwachtingen. Stel we pakken de titel maar blijven zo spelen. Dan ben je hartstikke blij met de titel natuurlijk. Maar ik kan me ook dan goed voorstellen dat je als club je zorgen maakt over komend seizoen. Dat is altijd een afwegen die je eigenlijk al een paar maand voor einde contract maakt met elkaar. Je kan beleidsmatig niet wachten tot einde seizoen of tot je uitgespeeld bent.
En ten tweede omdat het wel erg een gevalletje binnenkant/buitenkant paal wordt. Stel je wint de beker, terwijl je pas in de finale een serieuze tegenstander treft. Wat is dan je kader? Die potjes tegen Telstar, Volendam en NAC? je hebt altijd te maken met korte termijn VS langere termijn.
Het grappige is dat mensen hier roepen om een Bosz of Cocu. Nou mij maakt het straks niet uit, ben niet zo uitgesproken en zie het allemaal wel aangezien ik niet de verwachting heb dat zij het beter gaan doen dan Roger. Ik vertrouw op ce keuze van Brands. Ik zal de nieuwe trainer straks weer steunen en vertrouwen geven. Zal je zien dat wanneer de nieuwe trainer hetzelfde presteert als Roger dat dezelfde critici weer roepen om een nieuwe trainer.
Zou kunnen, maar dat vind ik wat makkelijk. Je kan ook bijv 2de worden en duidelijk zien dat er een mooie en goede ontwikkeling zichtbaar is. Iets wat ik persoonlijk spel technisch- en tactisch tegen vindt vallen na bijna 2 jaar. Neem als voorbeeld het Peter Bosz jaar bij Ajax. Geen prijzen maar wel een heel goed ontwikkel jaar met final EL en bijna de titel. Een seizoen waar je op verder kan borduren. Waarbij ik niet wil zeggen dat Bosz het moet worden (denk het wel) maar je hebt verschil in 2de worden en 2de worden en dat aangevuld met hoe je Europees voor de dag komt en de ontwikkeling van het elftal hierin.
Wie het ook wordt het is altijd afwachten. Een shortlist noemen heeft voor ons weinig zin. Alleen al omdat we geen flauw benul hebben welke richting PSV zelf op wel en welke type coach daarbij past. Ik kan wel heel stoer een lijstje met van alles en nog wat opsommen maar dat zegt mij helemaal niets.