Serieus? Heeft werkelijk niks laten zien. Slap in duels, als een blind paard aan de bal en sjokkend mee verdedigen.
Sjokkend meeverdedigen is niet waar, zette goed druk voorin. Had wel duidelijk de opdracht gekregen voorin te blijven hangen (voor de counter), want verder terugzakken om mee te verdedigen deed hij niet. Daarnaast eens dat hij soms een blind paard was, dat hij zijn duels niet allemaal won en dat het nog niet helemaal lekker liep. Maar hij was wel veel in het spel betrokken, kwam veel aan de bal en had een aantal dribbels naar voren. Een succes was het nog niet, maar het is in mijn ogen 10 keer beter dan zo'n Piroe die je gewoon totaal niet ziet totdat hij toevallig een keer goed voor de goal staat om af te werken.
Ik weet niet of het een tegenreactie is op de mensen die hem nu al eerste elftal materiaal noemen, maar het slaat natuurlijk nergens op om hem al af te schrijven ('eens en nooit meer') na 25 minuten voetbal.
Hij was zelf overigens niet heel tevreden over zijn debuut. Dat zie je niet vaak, bij de meeste jeugdspelers overheerst dan toch de blijdschap dat ze hun debuut hebben gemaakt.
Maar ik denk dat hij de bal met zijn dribbels alsnog langer vastgehouden heeft dan wanneer hij gepasst had naar een medespeler. In die zin was het dus nog best functioneel. De rest verloor hem namelijk METEEN, of schoot hem lang. Hij bleef tenminste nog even dribbelen zodat de rest kon reoganiseren.
Snel, dreigend en voerde zijn verdedigende taken uit. In de allerlaatste fase knudde.
Bij de hele grote kans was er goed keeperswerk. Hij had moeten stiften. Overigens wordt hij wel gezien als een jongen met de kwaliteiten van een afmaker dus het wil nog niks zeggen.
Veelbelovende speler, zeer zelfkritisch en dat was na gisteren ook zeker terecht. Als je hem gevolgd hebt dan is hij juist erg goed in de afronding, en echte spits. Ik hoop dat hij fit blijft, heeft er net weer een lange revalidatie op zitten. Benieuwd naar hem tegen bijvoorbeeld de Graafschap!
Mick Jagger wrote: ↑14 Dec 2020, 11:30
Hij was zelf overigens niet heel tevreden over zijn debuut. Dat zie je niet vaak, bij de meeste jeugdspelers overheerst dan toch de blijdschap dat ze hun debuut hebben gemaakt.
Dat vond ik ook mooi om te zien, dat interview. Geen genoegen nemen met slechts je debuut, maar eerlijk zeggen dat je niet in de wedstrijd zat. Dan heb je een drive en honger van hier tot aan Mars hoor.
Ja, dat ook. Zijn versnelling is echt fenomenaal. Die invalbeurt was natuurlijk niet best. In de 77e minuut snijdt hij vanuit de rechterhalfspace in een 1op1 naar binnen, terwijl hij juist beter naar buiten kon snijden en direct kon uithalen met zijn rechterbeen. En bij die hele grote kans kijkt hij niet voldoende omhoog, waardoor hij hoogstwaarschijnlijk niet door heeft dat hij hem moet stiften (Paes ging ook snel naar de grond dacht ik). Dat zijn van die jonge talentjes oogklep momenten.
Maar desalniettemin was zijn talent wel zichtbaar, zoals al benoemd. Hopelijk kan hij fit blijven en kan hij iig op termijn mee blijven trainen bij de A selectie. Het is altijd zonde als talent verloren gaat door blessures.
RIO wrote: ↑14 Dec 2020, 12:21
Kon om de keeper met zijn snelheid. Lag al op zijn bibs die Paes. Slechte keeper trouwens.
Ja dat dacht ik ook: ga er gewoon omheen jongen. Want de bal was sowieso naast gegaan, ook als de keeper er niet aan had gezeten; gewoon erg zwak ingeschoten.
Toch vond ik hem wel gretig invallen en dreigend voor de goal steeds. Je ziet dat die jongen wel wat heeft.
Mooi nieuws, in de weinig speelminuten toch genoeg indrukken achter gelaten. Hij werd altijd al als enorm talentvol omschreven hopelijk gaat het eruit komen. Hij heeft in ieder geval nog anderhalf jaar om zich te laten zien.
Mooi dat de academy in staat is om consequent ieder jaar talenten aan het eerste af te leveren.
Ook mooi dat Schmidt de talenten speelminuten en zo kansen geeft als ze in zijn ogen genoeg kunnen bieden, al heeft dit ook met de langdurig geblesseerde selectiespelers te maken.
#offtopic de marktwaarde van bijvoorbeeld een talent als Piroe gaat zo ook omhoog en hij speelt zich zelf de doelpunten inde kijker. Mocht PSV hem willen verkopen kun je zo veel eerder aan veel hogere bedragen gaan denken, dan dat PSV eerder ontving voor niet de grootste talenten uit de jeugd.